abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77026241
hmzz nu 24
als alles goed gaat 26 ofzo en klaar met mijn master

prima toch
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:20:44 #45
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_77034924
Ik ben 30 en afgelopen maart (was toen nog 29 ) begonnen met een HBO opleiding (voltijds maar wel afstandsleren).
Dus ik ben wel wat jaartjes 'kwijt'zeg maar.
Na VWO had ik geen idee wat ik wilde, achteraf was ik school gewoon beu en zag ik het hele studentengedoe niet zo zitten.
Ik ging een jaartje werken, om me te orienteren. Maar ja, toen kon uit huis door een klein appartementje te huren, liep ik ook nog een leuke jongen tegen het lijf (nu m'n man) en ja dan zijn die studeerplannen wel ver weg ineens. Poosje in horeca gewerkt en toen in m'n huidige werk terecht gekomen (juridische sector) en daar intern wat opleidingen gedaan. Het ligt me wel, maar toch is het niet helemaal voor mij, dat gevoel bleef knagen en uiteindelijk bedacht dat ik toch wat anders wil. Tja en dan nog uitvinden WAT ik dan wil .... In september 2008 tot de conclusie gekomen dat ik HBO lerarenopleiding VO wilde doen.

Begin 2009 minder gaan werken om tijd te hebben om te kunnen studeren. In maart 2009 officieel begonnen maar eigenlijk was de periode tot juni 2009 een soort orientatie voor mij. Nu heb ik wel een ritme gevonden om te studeren al valt me de combi studie-werk-thuis (dire dingen die niets met elkaar te maken hebben) soms best zwaar. Omdat mijn werk niet aansluit op de opleiding EN het niet de bedoeling is dat mijn werkgever weet dat ik iets heeeeel anders studeer ben ik naarstig op zoek naar enigzins passend werk.

Spijt? Ja en nee
Ja, want als ik gewoon na m'n middelbare school was gaan studeren was het allemaal een stuk makkelijker geweest omdat je je dan volledig op je studie kan richten en geen (gewoon) huishouden en werk hebt.
Nee, dan was ik mijn man waarschijnlijk niet tegen gekomen en ik ben nu zeker niet ongelukkig, ik heb ook in mijn huidige werk veel geleerd en leuke mensen/vrienden ontmoet.
klerkje
pi_77041037
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:07 schreef Pien85 het volgende:
Ik word in juli 25 en hoop vanaf september weer naar school te gaan
I'll see your 25, and raise you 7. Na 10 jaar werken wil ik volgend schooljaar voltijd Sterrenkunde gaan doen
  woensdag 20 januari 2010 @ 09:36:50 #47
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_77042192
Waarom ik ouder ben en nu nog ga studeren? Omdat ik een grote fuck up was. Echt geen zin om na de middelbare school verder te leren, geld verdienen; dat was pas goed!
En dan kom je er na 83 administratieve baantjes achter dat er toch geen reet aan is en dat je iets wilt gaan doen met hetgene waar je echt interesse in hebt. Ziehier, over anderhalve week start ik
L'Enfer, c'est les autres.
pi_77042320
Waarom ik nog studeer? Tijdens m'n studie merkte ik dat het werken me ook trok, maar het fulltime studeren niet meer. Ik vond het zonde om alles weg te gooien, dus heb ervoor gekozen 50/50 te doen. Heb een parttime baan (24 - 32u) gezocht in m'n studierichting. Die kost me per week zo veel tijd, dat van studeren nog weinig komt, dus die studiejaren heb ik uitgesmeerd over langere tijd en doe ik er zo veel mogelijk naast.

De jaren studievertraging die ik oploop maak ik wel weer goed doordat ik met veel meer werkervaring afstudeer dan de gemiddelde student en bovendien een pad bewandel dat ik wil. Enige jammere is dat collegegeld elk jaar, maar dat moet ik er maar voor over hebben .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:19:07 #49
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_77043116
Als PhD als student geldt studeer ik ook nog met mijn 26 jaar, maar het is wel de meest relaxte manier van studeren waarbij je ook gewoon betaalt krijgt natuurlijk.
pi_77043347
Ik zelf zit nu in mijn Master jaar Bedrijfskunde/Business Administration en word dit jaar 26. Alleen einde van dit jaar wanneer ik waarschijnlijk nog de puntjes op de i moet zetten, loopt mijn lening/ibg financiering af. Hoe lossen jullie dit op? Of werken dan de meeste dan al bijna fulltime? Ik vind fulltime werken en studeren namelijk niet een goede combinatie.
pi_77053062
Voor de mensen die fulltime studeren en dus ouder zijn. Hoe combineren jullie dit qua inkomsten? Of wonen we allemaal nog thuis?;)
pi_77054403
Ik neem aan dat dat een kwestie is van partner, of gewoon een baan ernaast hebben. Zeker als je weinig colleges hebt is dat goed te doen (maar natuurlijk wel druk).
pi_77054969
er naast werken en zodra vriendlief is afgestudeerd ga ik íets minder aan het huishouden (wat nu al geen drol kost ) betalen
Ja doei.
pi_77055199
Ik snap dat je om inkomsten te genereren sowieso ernaast moet werken .. gaat mij om de combinatie. Fulltime werken + deeltijd school? Fulltime school + deeltijd werken?....................... Of dat je thuis woont en niet zó bepalend is wat voor inkomsten je hebt.
pi_77055434
Je had het specifiek over mensen die fulltime studeren hoor
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:36 schreef lighted het volgende:
Voor de mensen die fulltime studeren en dus ouder zijn. Hoe combineren jullie dit qua inkomsten? Of wonen we allemaal nog thuis?;)
Dus dan blijft mijn antwoord:
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
er naast werken en zodra vriendlief is afgestudeerd ga ik íets minder aan het huishouden (wat nu al geen drol kost ) betalen
Ja doei.
pi_77055554
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:24 schreef lighted het volgende:
Ik snap dat je om inkomsten te genereren sowieso ernaast moet werken .. gaat mij om de combinatie. Fulltime werken + deeltijd school? Fulltime school + deeltijd werken?....................... Of dat je thuis woont en niet zó bepalend is wat voor inkomsten je hebt.
Bij mij gaat het bekostigd worden door mijn hoofdsponsor. Blijf mijn eigen huis behouden en daarnaast deeltijd werken.
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:33:59 #57
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_77055652
Ik ben 27 en 28 als ik klaar ben, ik ben aan het afstuderen aan het HBO.
Ik ben op mijn 18e in 2000 begonnen met die studie maar in 2005 ben ik in een studiedip terecht gekomen. Toen ben ik tijdelijk stopt, tussendoor heb ik nog wel ingeschreven gestaan maar toen ging het ook niet helemaal goed. Tussendoor dus maar gewoon gaan werken. In september ben ik weer begonnen en ik hoop mijn studie nu na 9,5 jaar eindelijk af te ronden. Mijn studiegenoten zijn over het algemeen zo'n 3 a 4 jaar jonger maar dat verschil merk je eigenlijk nouwelijks.

Geld leen ik van de ibg en verder teer ik nog wat na op de tijd dat ik fulltime werkte. Ik woon na al die jaren ook nog in een studenten flat (zelfstandige studio) dus erg hoge lasten heb ik niet.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 15:38:49 #58
45833 crew  Fogel
pi_77055886
quote:
Ik krijg betaald om te studeren en woon in een eigen koophuis.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 15:40:39 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_77055967
Ik zou willen dat ik nooit hoefde te stoppen met studeren maar dat zit er niet in over een jaar (hopelijk) ben ik gepromoveerd en dan is de koek op (lees: het geld) jammer is dat.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 15:41:34 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_77056005
quote:
Op maandag 20 januari 2010 15:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik denk dat wij in een andere categorie vallen dan de meesten in dit topic fogel aangezien wij idd gewoon betaald krijgen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 15:45:23 #61
45833 crew  Fogel
pi_77056168
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik denk dat wij in een andere categorie vallen dan de meesten in dit topic fogel aangezien wij idd gewoon betaald krijgen.
We hebben daarom ook een topic daarvoor in WGR
Maar hoe dan ook, student zijn we

Mijn vrouw heeft overigens ook in het herfstsemester nog even 10 studiepunten gehaald op de universiteit, naast haar fulltime baan. Alles kan, als je maar wil.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_77060115
quote:
Het IBG sponsort mij helaas niet meer, dus daarvoor werk ik parttime. Is wel aanpoten though, aangezien ik ook nog een auto heb waarmee ik de nodige km's maak, da's een flinke kostenpost. Maar goed, hoort er allemaal bij .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_77061187
quote:
Werken mien jong! Het IBG sponsort me niet meer, dus ik werk 24-28u per week. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een behoorlijk goed verdiende bijbaan heb voor een student...
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_77061278
quote:
quote:
Ik snap dat je om inkomsten te genereren sowieso ernaast moet werken ..
Waarom vraag je het dan?
Het is inderdaad logisch dat je dan dus ernaast gewoon werkt. Klaar. Mysterie opgelost...
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:14:04 #65
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77062208
Ben 25 nu en ben in deeltijd bezig aan mijn master. Heb 3 jaar tijd op het HBO zitten verspillen voor ik het licht zag en naar de universiteit ging. Was 20 toen ik begon, 23 toen ik mn bachelor had en ben nu al veel te lang over mijn master aan het doen. Onder andere door 2x te switchen van master voor ik terug ging naar mijn oorspronkelijke. maar ach, ik werk er 3 dagen naast, betaal alles zelf en ik vind studeren leuk dus dat afstuderen en beginnen aan de ellende die fulltime werken heet mag best nog even uitgesteld worden.

En de tweede studie staat ook al in de planning, ga er denk ik volgend jaar langzaamaan mee beginnen, dan zijn al mn vakken van mijn master afgerond dus dan heb ik tijd over die ik liever niet aan nog meer werken spendeer.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_77062665
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zou willen dat ik nooit hoefde te stoppen met studeren maar dat zit er niet in over een jaar (hopelijk) ben ik gepromoveerd en dan is de koek op (lees: het geld) jammer is dat.
Je kunt altijd nog een postdoc doen. .
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:35:10 #67
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_77062874
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:38 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik feitelijk ook. De studie wordt betaald en ik mag de studieuren doorbetaald opnemen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_77062968
Ik word deze zomer 26 en studeer nog. Ik hoop dan wel bezig te zijn met een PhD. Nu ben ik nog aan het wachten tot ik eindelijk ingepland word voor mijn laatste maand aan vakken.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_77065807
ik ben 27 en heb nog 1.5 jaar wo te gaan, ben wel iets ouder maar t valt eigenlijk bijna nooit op, behalve wanneer het over rembo en rembo gaat.
Op maandag 24 augustus 2009 11:04 schreef Salvad0R het volgende:
Aan alle chicks; eet/drink geen light producten, krijg je tumoren van.
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:52:16 #70
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_77069130
quote:
Officieel studeer ik voltijds, maar door afstandsleren heb je sowieso weinig contacturen dus veel zelf doen en dus zelf in te delen, darnaast werk ik nu parttimen (26 uur), en ja ook partner met inkomen en ook nog koopwoning. Maar het gaat wel, ook omdat ik nu net nog een beetje stufi kan benutten. Bestemming voor het vakantiegeld ligt echter wel al vast : collegegeld voor volgend schooljaar....
klerkje
pi_77123680
quote:
In mijn geval, fulltime werken (nu 32 uur, was eerst 40 uur) en daarnaast deeltijd-school. Zijn soms lange dagen van 7u de deur uitgaan en om 23u thuiskomen 2x per week, maar met 32uur werken is het prima te doen.
Cijfers zijn beter dan toen ik voltijd deed, sta nu 7,6 gemiddeld
  donderdag 21 januari 2010 @ 23:50:27 #72
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_77124005
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:41 schreef Sport_Life het volgende:
Cijfers zijn beter dan toen ik voltijd deed, sta nu 7,6 gemiddeld
Hehe, dat had ik ook.
Ben op mijn 30e afgestudeerd terwijl ik fulltime werkte met een 8. Heb het eerder ook geprobeerd op mijn 19e maar toen werd het een grote fuck up.
Sommige mensen doen het beter als ze gedwongen worden veel structuur aan te brengen en te plannen
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 08:26:04 #73
45833 crew  Fogel
pi_77129309
Het verschil zit hem denk ik voornamelijk in de motivatie. Op latere leeftijd doe je iets wat je erg graag wil doen, op jongere leeftijd zijn er maar weinig die echt helemaal weten wat ze willen en studeren meer omdat het "moet".
pi_77217604
Ik wil ook een masterstudie doen aan de uni. Ik ben bijna 29, had een hbo bachelor op zak op mijn 26e. Alleen zit ik met de OV kosten die ik niet kan opbrengen als ik 50 km verderop ga studeren. En hoe breng ik dat naar voren tijdens sollicitatiegesprekken, dat ik op zoek ben naar een parttime baan zodat ik ernaast kan studeren? Dat werkt toch niet in mijn voordeel? heb nu al moeite om fulltime aan de slag te kunnen, dus dan kan ik net zo goed die masterstudie doen.

Kortom:
  zondag 24 januari 2010 @ 18:35:30 #75
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77217974
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:26 schreef GlamourWoman het volgende:
Ik wil ook een masterstudie doen aan de uni. Ik ben bijna 29, had een hbo bachelor op zak op mijn 26e. Alleen zit ik met de OV kosten die ik niet kan opbrengen als ik 50 km verderop ga studeren. En hoe breng ik dat naar voren tijdens sollicitatiegesprekken, dat ik op zoek ben naar een parttime baan zodat ik ernaast kan studeren? Dat werkt toch niet in mijn voordeel? heb nu al moeite om fulltime aan de slag te kunnen, dus dan kan ik net zo goed die masterstudie doen.

Kortom:
Is het niet mogelijk dat je solliciteert op functies waarbij die masteropleiding een pré is? Dan zal er vast wel wat uit te dokteren zijn.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 25 januari 2010 @ 11:31:12 #76
261554 rodka
Hooi noch stro
pi_77242525
Ik zat juist met het probleem dat ik begon toen ik 17 was, en als ik nominaal zou studeren afgestudeerd zou zijn op m'n 21e. Kan je wel aankomen met je diplomaatje maar ondanks je verworven vaardigheden heb je alsnog maar weinig levenservaring, iets wat voor je toekomstige werkgever ook een belangrijke factor is. Daarom ben ik het nou kunstmatig aan het rekken, door niet te serieus te studeren en veel dingen ernaast te doen. Hoe zit dat met jullie? Ik lees hier leeftijden als 29 enzo... Kom je dan ook makkelijker aan een baan louter omdat je ouder bent?

Wat ik me verder afvroeg, heb je op een bepaalde leeftijd niet zoiets dat 'onderwijs' je beperkt? Ik studeer nu ook omdat dat 'moet', omdat ik zonder papiertje nergens aan de bak kom. Maar zelfstudie is toch zoveel rijker, zoveel dieper, zoveel beter? Als ik klaar ben met m'n studies was het dan ook de bedoeling al m'n kennis zelf te vergaren. Bij een opleiding/studie zit je immers vast aan wat de docent jou wil leren, terwijl die mensen meestal een redelijk vastgeroest perspectief hebben. Hebben jullie daar - ook omdat jullie al wat ouder zijn - geen last van? Ik las bv. ook dat TS na z'n opleiding nog iets deeltijd wil doen. Ik zou me met mijn nieuwe baan+salaris helemaal verliezen in de plaatselijke boekenzaak, om daar de kennis te kopen die er echt toe doet, in het vakgebied dat me aanstaan met een methode die me aanstaat. Kortom, voel je je niet beperkt door les te krijgen van een man/vrouw die misschien zelfs even oud is als jezelf?
pi_77242583
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:31 schreef rodka het volgende:
Ik zat juist met het probleem dat ik begon toen ik 17 was, en als ik nominaal zou studeren afgestudeerd zou zijn op m'n 21e. Kan je wel aankomen met je diplomaatje maar ondanks je verworven vaardigheden heb je alsnog maar weinig levenservaring, iets wat voor je toekomstige werkgever ook een belangrijke factor is. Daarom ben ik het nou kunstmatig aan het rekken, door niet te serieus te studeren en veel dingen ernaast te doen. Hoe zit dat met jullie? Ik lees hier leeftijden als 29 enzo... Kom je dan ook makkelijker aan een baan louter omdat je ouder bent?

Wat ik me verder afvroeg, heb je op een bepaalde leeftijd niet zoiets dat 'onderwijs' je beperkt? Ik studeer nu ook omdat dat 'moet', omdat ik zonder papiertje nergens aan de bak kom. Maar zelfstudie is toch zoveel rijker, zoveel dieper, zoveel beter? Als ik klaar ben met m'n studies was het dan ook de bedoeling al m'n kennis zelf te vergaren. Bij een opleiding/studie zit je immers vast aan wat de docent jou wil leren, terwijl die mensen meestal een redelijk vastgeroest perspectief hebben. Hebben jullie daar - ook omdat jullie al wat ouder zijn - geen last van? Ik las bv. ook dat TS na z'n opleiding nog iets deeltijd wil doen. Ik zou me met mijn nieuwe baan+salaris helemaal verliezen in de plaatselijke boekenzaak, om daar de kennis te kopen die er echt toe doet, in het vakgebied dat me aanstaan met een methode die me aanstaat. Kortom, voel je je niet beperkt door les te krijgen van een man/vrouw die misschien zelfs even oud is als jezelf?
Het enige wat je echt betere kansen geeft in gelijke situatie is ervaring.

Als een werkgever kan kiezen tussen iemand met 10 jaar ervaring en geen papieren, of iemand met 1 jaar ervaring en wel papieren, krijgt die eerste de baan.
pi_77242892
Ik vind je stelling wel een beetje zwart-wit rodka.
Er zijn genoeg zaken die gewoon feitelijk zijn zoals ze zijn en waarbij het niet relevant is van wie je het leert. Er is geen kwestie van perspectief in die gevallen.
Daarnaast staat het je tijdens het studeren natuurlijk ook vrij om nog ernaast kennis op te doen, en het lijkt me dat je juist dan daar ook tijd voor hebt. Als jij een drukke baan hebt en niet veel later wellicht al een gezin (+ huishouden) dan kan ik me voorstellen dat het lezen van één boek zomaar een maand of langer kan duren. Ik lees als ik wil in een paar dagen een boek uit nu.

Daarnaast heb je natuurlijk een hoop verschillende docenten met allemaal hun eigen meningen over vakgebieden die minder kennis en meer mening / benadering - gebaseerd zijn. Dus ook daarin zit afwisseling. Verder is mijn ervaring dat je ook aan opdrachten die je van HBO of universiteit uit krijgt best wel een eigen draai kunt geven. Dat wordt vaak juist gestimuleerd (en natuurlijk soms ook juist weer niet...)
pi_77245941
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Is het niet mogelijk dat je solliciteert op functies waarbij die masteropleiding een pré is? Dan zal er vast wel wat uit te dokteren zijn.
Dus dat ik op kosten van het bedrijf een master kan doen...Zo heb ik het helemaal niet bekeken. Dank voor de tip!!
  maandag 25 januari 2010 @ 13:43:19 #80
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77246450
Ik ben nog geen 25+ maar in de toekomst ga ik daar wel toe behoren.

Door een nogal moeizame jeugd i.c.m. ADD (needless to say zonder behandeling) heb ik heel mijn educatieve carrière zwaar onder niveau gewerkt. Vorig jaar mijn HBO P. behaald, noemenswaardig genoeg zat ik daar nog steeds uit mijn neus te eten.

Op het moment ben ik bezig met mijn Nederlands en Engels wat te verbeteren. Het doel is om eind dit jaar daar mee klaar te zijn en dan met drie VWO diploma's rijker aan het WO te beginnen.

Sowieso is 25 jaar oud toch helemaal niet zó oud voor een student? Zo een beetje al mijn vrienden zijn wat aan de oudere kant (24-28) en een groot deel daar van studeert nog aan de Universiteit of het Hbo. En het zijn heus geen stelletje misfits, hoor. Absoluut niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door feelsgoodman op 25-01-2010 13:54:34 ]
pi_77247990
quote:
Op maandag 25 januari 2010 11:31 schreef rodka het volgende:

Dat hangt dan denk ik echt van je opleiding af. Je denkt volgens mij (onterecht) dat je daadwerkelijk een hoop hebt geleerd dat je meteen kan toepassen als je klaar bent met je opleiding, maar dat is helemaal niet waar. Je hebt met je opleiding de basis gelegd en die ga je tijdens je werk uitdiepen.

In mijn branche kan ik zelfs met zekerheid zeggen dat wij slechts de basis krijgen, en dat de specialisatie (en de ervaring) pas veel later komt. Juist met die specialisatie kun je later aan het werk. En met die basis heb je niet veel verschillende perspectieven of uitleg mogelijkheden, want de basis is wat het is...een basis.

Het is natuurlijk wat genuanceerder en je weet wel een hoop na je opleiding, maar de toepassing ervan en de uitdieping moet je nog leren. Los van het feit dat je je specialiseert (en dus altijd nog meer kennis vergaart).
pi_77257160
quote:
Op zondag 24 januari 2010 18:26 schreef GlamourWoman het volgende:

Kortom:
Ik ben met die motivatie aangenomen bij mijn huidige werkgever, het kan dus wel.

"Waarom solliciteer je?"
"Mijn stufi is op en ik heb werk nodig om mijn studie te betalen."

Letterlijk gezegd, een kwartier na het gesprek werd ik gebeld dat ik aangenomen was.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_77257838
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:56 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik ben met die motivatie aangenomen bij mijn huidige werkgever, het kan dus wel.

"Waarom solliciteer je?"

Letterlijk gezegd, een kwartier na het gesprek werd ik gebeld dat ik aangenomen was.

Dat geeft hoop. Ik heb eind deze week 2 gesprekken staan en dan ga ik dat ook eerlijk vermelden dat ik geld nodig heb voor studie. En dan kijken of het voor mij net zo positief uitpakt.

Bedankt!
  maandag 25 januari 2010 @ 18:15:21 #84
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77257852
quote:
Op maandag 25 januari 2010 17:56 schreef Ewelina het volgende:

[..]

"Waarom solliciteer je?"

En werk je nu ook op niveau? Of is het meer een baan puur omdat je jouw studie moet financieren?
  maandag 25 januari 2010 @ 18:30:33 #85
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_77258375
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:15 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

En werk je nu ook op niveau? Of is het meer een baan puur omdat je jouw studie moet financieren?
Precies, een callcenter zal het worst wezen wat je precieze motivatie is om daar te werken.
Maar als je een baan op niveau wil dan kan je misschien beter zeggen dat je heel graag in die branche/sectorbedrijf wil werken en dat deze functie voor jou een ideale startpositie is. En dat je hoopt door je studie nog meer te kunnen bereiken in die branche/sector/bedrijf.
Breng het niet alsof je de baan alleen maar wil voor het geld en dat het los staat van je studie. Probeer je studie als een toegevoegde waarde voor de werkgever te verkopen. Dan is de kans ook aanwezig dat ze financieel of in tijd iets willen bijdragen.
  maandag 25 januari 2010 @ 18:37:11 #86
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77258593
Dat dus.

In de retail is altijd wel een baan te vinden op oproep basis of eventueel als parttimer. Maar waar ieder uiteraard naar streeft is een baan die het liefst op hun studie of persoonlijke interesse aansluit, immers daar doe je ook nog iets van relevante werk ervaring mee op. Betreurenswaardig genoeg is dit optimistische streven mij nog niet gelukt.

Retail baantje is op zich ook te doen, mits je een beetje leuke collega's hebt. Helaas komt daar geen zelfontplooiing bij kijken.

Ik ga wel heel off topic nu, wups.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')