I'll see your 25, and raise you 7. Na 10 jaar werken wil ik volgend schooljaar voltijd Sterrenkunde gaan doenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:07 schreef Pien85 het volgende:
Ik word in juli 25 en hoop vanaf september weer naar school te gaan
Dus dan blijft mijn antwoord:quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:36 schreef lighted het volgende:
Voor de mensen die fulltime studeren en dus ouder zijn. Hoe combineren jullie dit qua inkomsten? Of wonen we allemaal nog thuis?;)
quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:19 schreef motorbloempje het volgende:
er naast werkenen zodra vriendlief is afgestudeerd ga ik íets minder aan het huishouden (wat nu al geen drol kost
) betalen
Bij mij gaat het bekostigd worden door mijn hoofdsponsor. Blijf mijn eigen huis behouden en daarnaast deeltijd werken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:24 schreef lighted het volgende:
Ik snap dat je om inkomsten te genereren sowieso ernaast moet werken.. gaat mij om de combinatie. Fulltime werken + deeltijd school? Fulltime school + deeltijd werken?....................... Of dat je thuis woont en niet zó bepalend is wat voor inkomsten je hebt.
Ik krijg betaald om te studeren en woon in een eigen koophuis.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:36 schreef lighted het volgende:
Voor de mensen die fulltime studeren en dus ouder zijn. Hoe combineren jullie dit qua inkomsten? Of wonen we allemaal nog thuis?;)
Ik denk dat wij in een andere categorie vallen dan de meesten in dit topic fogel aangezien wij idd gewoon betaald krijgen.quote:Op maandag 20 januari 2010 15:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik krijg betaald om te studeren en woon in een eigen koophuis.
We hebben daarom ook een topic daarvoor in WGRquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat wij in een andere categorie vallen dan de meesten in dit topic fogel aangezien wij idd gewoon betaald krijgen.
Het IBG sponsort mij helaas niet meer, dus daarvoor werk ik parttime. Is wel aanpoten though, aangezien ik ook nog een auto heb waarmee ik de nodige km's maak, da's een flinke kostenpost. Maar goed, hoort er allemaal bijquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:36 schreef lighted het volgende:
Werken mien jong! Het IBG sponsort me niet meer, dus ik werk 24-28u per week. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een behoorlijk goed verdiende bijbaan heb voor een student...quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:36 schreef lighted het volgende:
quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:36 schreef lighted het volgende:
Waarom vraag je het dan?quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:24 schreef lighted het volgende:
Ik snap dat je om inkomsten te genereren sowieso ernaast moet werken..
Je kunt altijd nog een postdoc doen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:40 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zou willen dat ik nooit hoefde te stoppen met studerenmaar dat zit er niet in over een jaar (hopelijk) ben ik gepromoveerd en dan is de koek op (lees: het geld) jammer is dat.
Ik feitelijk ook. De studie wordt betaald en ik mag de studieuren doorbetaald opnemen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik krijg betaald om te studeren en woon in een eigen koophuis.
Officieel studeer ik voltijds, maar door afstandsleren heb je sowieso weinig contacturen dus veel zelf doen en dus zelf in te delen, darnaast werk ik nu parttimen (26 uur), en ja ook partner met inkomen en ook nog koopwoning. Maar het gaat wel, ook omdat ik nu net nog een beetje stufi kan benutten. Bestemming voor het vakantiegeld ligt echter wel al vast : collegegeld voor volgend schooljaar....quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:36 schreef lighted het volgende:
In mijn geval, fulltime werken (nu 32 uur, was eerst 40 uur) en daarnaast deeltijd-school. Zijn soms lange dagen van 7u de deur uitgaan en om 23u thuiskomen 2x per week, maar met 32uur werken is het prima te doen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:24 schreef lighted het volgende:
Ik snap dat je om inkomsten te genereren sowieso ernaast moet werken.. gaat mij om de combinatie. Fulltime werken + deeltijd school? Fulltime school + deeltijd werken?....................... Of dat je thuis woont en niet zó bepalend is wat voor inkomsten je hebt.
Hehe, dat had ik ook.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:41 schreef Sport_Life het volgende:
Cijfers zijn beter dan toen ik voltijd deed, sta nu 7,6 gemiddeld![]()
Is het niet mogelijk dat je solliciteert op functies waarbij die masteropleiding een pré is? Dan zal er vast wel wat uit te dokteren zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:26 schreef GlamourWoman het volgende:
Ik wil ook een masterstudie doen aan de uni. Ik ben bijna 29, had een hbo bachelor op zak op mijn 26e. Alleen zit ik met de OV kosten die ik niet kan opbrengen als ik 50 km verderop ga studeren. En hoe breng ik dat naar voren tijdens sollicitatiegesprekken, dat ik op zoek ben naar een parttime baan zodat ik ernaast kan studeren? Dat werkt toch niet in mijn voordeel? heb nu al moeite om fulltime aan de slag te kunnen, dus dan kan ik net zo goed die masterstudie doen.
Kortom:
Het enige wat je echt betere kansen geeft in gelijke situatie is ervaring.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:31 schreef rodka het volgende:
Ik zat juist met het probleem dat ik begon toen ik 17 was, en als ik nominaal zou studeren afgestudeerd zou zijn op m'n 21e. Kan je wel aankomen met je diplomaatje maar ondanks je verworven vaardigheden heb je alsnog maar weinig levenservaring, iets wat voor je toekomstige werkgever ook een belangrijke factor is. Daarom ben ik het nou kunstmatig aan het rekken, door niet te serieus te studeren en veel dingen ernaast te doen. Hoe zit dat met jullie? Ik lees hier leeftijden als 29 enzo... Kom je dan ook makkelijker aan een baan louter omdat je ouder bent?
Wat ik me verder afvroeg, heb je op een bepaalde leeftijd niet zoiets dat 'onderwijs' je beperkt? Ik studeer nu ook omdat dat 'moet', omdat ik zonder papiertje nergens aan de bak kom. Maar zelfstudie is toch zoveel rijker, zoveel dieper, zoveel beter? Als ik klaar ben met m'n studies was het dan ook de bedoeling al m'n kennis zelf te vergaren. Bij een opleiding/studie zit je immers vast aan wat de docent jou wil leren, terwijl die mensen meestal een redelijk vastgeroest perspectief hebben. Hebben jullie daar - ook omdat jullie al wat ouder zijn - geen last van? Ik las bv. ook dat TS na z'n opleiding nog iets deeltijd wil doen. Ik zou me met mijn nieuwe baan+salaris helemaal verliezen in de plaatselijke boekenzaak, om daar de kennis te kopen die er echt toe doet, in het vakgebied dat me aanstaan met een methode die me aanstaat. Kortom, voel je je niet beperkt door les te krijgen van een man/vrouw die misschien zelfs even oud is als jezelf?
Dus dat ik op kosten van het bedrijf een master kan doen...Zo heb ik het helemaal niet bekeken. Dank voor de tip!!quote:Op zondag 24 januari 2010 18:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk dat je solliciteert op functies waarbij die masteropleiding een pré is? Dan zal er vast wel wat uit te dokteren zijn.
Dat hangt dan denk ik echt van je opleiding af. Je denkt volgens mij (onterecht) dat je daadwerkelijk een hoop hebt geleerd dat je meteen kan toepassen als je klaar bent met je opleiding, maar dat is helemaal niet waar. Je hebt met je opleiding de basis gelegd en die ga je tijdens je werk uitdiepen.quote:Op maandag 25 januari 2010 11:31 schreef rodka het volgende:
Ik zat juist met het probleem dat ik begon toen ik 17 was, en als ik nominaal zou studeren afgestudeerd zou zijn op m'n 21e. Kan je wel aankomen met je diplomaatje maar ondanks je verworven vaardigheden heb je alsnog maar weinig levenservaring, iets wat voor je toekomstige werkgever ook een belangrijke factor is. Daarom ben ik het nou kunstmatig aan het rekken, door niet te serieus te studeren en veel dingen ernaast te doen. Hoe zit dat met jullie? Ik lees hier leeftijden als 29 enzo... Kom je dan ook makkelijker aan een baan louter omdat je ouder bent?
Wat ik me verder afvroeg, heb je op een bepaalde leeftijd niet zoiets dat 'onderwijs' je beperkt? Ik studeer nu ook omdat dat 'moet', omdat ik zonder papiertje nergens aan de bak kom. Maar zelfstudie is toch zoveel rijker, zoveel dieper, zoveel beter? Als ik klaar ben met m'n studies was het dan ook de bedoeling al m'n kennis zelf te vergaren. Bij een opleiding/studie zit je immers vast aan wat de docent jou wil leren, terwijl die mensen meestal een redelijk vastgeroest perspectief hebben. Hebben jullie daar - ook omdat jullie al wat ouder zijn - geen last van? Ik las bv. ook dat TS na z'n opleiding nog iets deeltijd wil doen. Ik zou me met mijn nieuwe baan+salaris helemaal verliezen in de plaatselijke boekenzaak, om daar de kennis te kopen die er echt toe doet, in het vakgebied dat me aanstaan met een methode die me aanstaat. Kortom, voel je je niet beperkt door les te krijgen van een man/vrouw die misschien zelfs even oud is als jezelf?
Ik ben met die motivatie aangenomen bij mijn huidige werkgever, het kan dus wel.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:26 schreef GlamourWoman het volgende:
Ik wil ook een masterstudie doen aan de uni. Ik ben bijna 29, had een hbo bachelor op zak op mijn 26e. Alleen zit ik met de OV kosten die ik niet kan opbrengen als ik 50 km verderop ga studeren. En hoe breng ik dat naar voren tijdens sollicitatiegesprekken, dat ik op zoek ben naar een parttime baan zodat ik ernaast kan studeren? Dat werkt toch niet in mijn voordeel? heb nu al moeite om fulltime aan de slag te kunnen, dus dan kan ik net zo goed die masterstudie doen.
Kortom:
quote:Op maandag 25 januari 2010 17:56 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ben met die motivatie aangenomen bij mijn huidige werkgever, het kan dus wel.
"Waarom solliciteer je?"
"Mijn stufi is op en ik heb werk nodig om mijn studie te betalen."
Letterlijk gezegd, een kwartier na het gesprek werd ik gebeld dat ik aangenomen was.
En werk je nu ook op niveau? Of is het meer een baan puur omdat je jouw studie moet financieren?quote:Op maandag 25 januari 2010 17:56 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik ben met die motivatie aangenomen bij mijn huidige werkgever, het kan dus wel.
"Waarom solliciteer je?"
"Mijn stufi is op en ik heb werk nodig om mijn studie te betalen."
Letterlijk gezegd, een kwartier na het gesprek werd ik gebeld dat ik aangenomen was.
Precies, een callcenter zal het worst wezen wat je precieze motivatie is om daar te werken.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:15 schreef feelsgoodman het volgende:
[..]
En werk je nu ook op niveau? Of is het meer een baan puur omdat je jouw studie moet financieren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |