Je moet je er niet voor schamen om tussen 17 jarigen te zitten. Daarnaast zitten er ook genoeg mensen in je 1e jaar die al 20 oid zijn. Uiteindelijk doe je het voor jezelf en voor niemand andersquote:Op zondag 31 januari 2010 18:53 schreef jj_tsjo het volgende:
Klinkt echt zo herkenbaar allemaal!
Zit ook echt onwijs in de knoop met mezelf de laatste tijd wat studie betreft..
Ik ben na het vwo Museologie gaan studeren. Ben altijd gek geweest op kunst en literatuur, en mijn droom was om in een museum of bibliotheek te gaan werken. Ben echter na anderhalf jaar gestopt omdat HBO te praktisch was, en dacht datzelfde jaar nog Kunstgeschiedenis aan de universiteit te gaan doen. Het gekke is dat ik nooit heb stilgestaan bij hoe onpraktisch beide opleidingen zijn, en dat je in je handjes mag klappen als je uberhaupt een baan vindt. Maar goed, van kunstgeschiedenis aan de universiteit is het niet gekomen, want ik had inmiddels een heel leuke baan gevonden in een klein, knus hotelletje, waar ik een zelfstandige functie kreeg aan de receptie/administratie. Zo ontzettend leuk, ik voelde me helemaal happy met al die verschillende nationaliteiten om me heen en werken in de avonduren. Dit heb ik 2,5 jaar gedaan, en ben er nog maar een paar maanden weg. Ik mocht ook de facturatie doen in het hotel, en hier kreeg ik een grote belangstellng voor boekhouding. Dus ben ik PDB naast mijn werk gaan doen. Nu werk ik op een boekhoudelijke afdeling, maar na het hotel is het heel wat anders natuurlijk. Nu werk ik van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 5, terwijl ik in het hotel elke week op andere dagen werkte, en meestal pas na middernacht thuis kwam. Daarnaast vind ik de afdeling eigenlijk helemaal niet leuk. Het zijn allemaal van die chagrijnige mensen van wie het al heel wat is dat ze 'goedemorgen' terugzeggen als je 's ochtends op de afdeling komt. Zodra ik daar binnenkom wil ik eigenlijk meteen al naar huis. Het liefste zou ik weer in een hotel gaan werken, en ik overweeg dat ook weer te gaan doen.
Omdat hotellerie me zo aanspreekt wil ik in september graag een opleiding HTRO beginnen. Maar nu het probleem: ik zou dan in het eerste jaar 25 worden.. Echt ik zie mezelf daar al zitten tussen de 17 jarigen.. Ik ben dan pas 28 als ik afstudeer.. Ik weet dan ook niet wat verstandig is. Ik zou namelijk ook terug kunnen om Museologie af te maken (ik zou dan in het tweede jaar kunnen beginnen, dus dan zou ik een jaar eerder klaar zijn dan met HTRO). Alleen is er natuurlijk het risico dat er nauwelijks werk in te vinden is. Met mijn werkervaring zou ik misschien wat vrijstelling kunnen krijgen op het HTRO, maar geen idee of dat wat zou schelen. Of gewoon op de boekhoudelijke afdeling blijven? Want ik weet dat hier heel veel werk in te vinden is, en je kan MBA en SPD naast je werk doen. Maar wel altijd van die chagrijnige hoofden om je heen.. Heel motiverend
Ik weet het echt niet!! Zit echt zo in de stress dat ik het liefste terug zou gaan naar de brugklas en alles opnieuw doenIemand ervaringen/tips?? Zijn er meer mensen die zo hard balen van zichzelf?
Dat hangt helemaal van jezelf af en wat je wilt.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:25 schreef CornflakesXL het volgende:
Hoe lang duurd een gemiddelde HBO opleiding? Ik ben 19 en doe nu MBO n3 ik denk daar volgend jaar mee klaar te kunnen zijn, heeft het nog veel zin om verder te leren ?
Verkeerd gedacht, wat mij betreft ja natuurlijk heeft het zin! Maar het hangt af van wat je wilt in het leven.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:25 schreef CornflakesXL het volgende:
Hoe lang duurd een gemiddelde HBO opleiding? Ik ben 19 en doe nu MBO n3 ik denk daar volgend jaar mee klaar te kunnen zijn, heeft het nog veel zin om verder te leren ?
Ik weet het niet 100% zeker hoor, maar wordt geschiedenis niet alleen gegeven in combinatie met de lerarenopleiding? Want dan is het niet alleen theorie, maar zul je ook veel stages gaan lopen om het doceren onder de knie te krijgen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 05:51 schreef CornflakesXL het volgende:
Bedankt voor de reacties , eigenlijk wou ik iets met geschiedenis doen omdat ik dit ontzettend intressant vind en ik denk daarmee ook redelijk goed er door heen te kunnen komen. Ik merk wel op het MBO dat theori erg makkelijk is. Is het niveau verschil erg groot met HBO?
Dit zou wel erg jammer zijn ik heb eigenlijk geen intresse om docent te worden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 06:26 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik weet het niet 100% zeker hoor, maar wordt geschiedenis niet alleen gegeven in combinatie met de lerarenopleiding? Want dan is het niet alleen theorie, maar zul je ook veel stages gaan lopen om het doceren onder de knie te krijgen.
Wat voor werk zou je willen doen?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:42 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
Dit zou wel erg jammer zijn ik heb eigenlijk geen intresse om docent te worden.
Heeft zeker zin. Heb ook een jaar gewerkt. De baan was leuk, maar met het salaris van de meeste mbo-functies kun je vrij weinig als starter. Doe nu met plezier en veel drive een hbo-opleiding omdat ik weet dat salaris naast plezier ook hard telt voor je gemoedstoestand. Succes met je keuze.quote:Op maandag 22 oktober 2012 22:25 schreef CornflakesXL het volgende:
Dat weet ik nog niet precies, Iets creatiefs lijkt me wel leuk.quote:
In het begin vond ik mijn salaris oke totdat mijn contract afliep en ik geen werk meer kon vinden voor mijn opleiding. Nu heb ik wel weer werk maar ver onder het CAO dat ik eigenlijk hoor te krijgen... Daarnaast zit ik waarschijnlijk van de winter een aantal maanden zonder werk.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:55 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heeft zeker zin. Heb ook een jaar gewerkt. De baan was leuk, maar met het salaris van de meeste mbo-functies kun je vrij weinig als starter. Doe nu met plezier en veel drive een hbo-opleiding omdat ik weet dat salaris naast plezier ook hard telt voor je gemoedstoestand. Succes met je keuze.
Werk is schaars op het moment. Hoewel techneuten en schilders wel wat meer werkgelegenheid hebben, dan in andere sectoren. Je bent nog jong, dus hebt alle tijd om een stuk hogerop te komen. Ben zelf pas op mijn 21ste begonnen met een hbo-opleiding. Als je zelf graag wilt en de motivatie hebt, dan moet je het zeker doen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:12 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
In het begin vond ik mijn salaris oke totdat mijn contract afliep en ik geen werk meer kon vinden voor mijn opleiding. Nu heb ik wel weer werk maar ver onder het CAO dat ik eigenlijk hoor te krijgen... Daarnaast zit ik waarschijnlijk van de winter een aantal maanden zonder werk.
Mijn Nederlands leraar had ons ook geadviseert om door te studeren hij vertelde toen ook wat zijn loon ongeveer was ik was toen echt verbaasd ook dit heeft me gestimuleerd om er weer 100% voor te gaan.
Wat was je vooropleiding ?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Werk is schaars op het moment. Hoewel techneuten en schilders wel wat meer werkgelegenheid hebben, dan in andere sectoren. Je bent nog jong, dus hebt alle tijd om een stuk hogerop te komen. Ben zelf pas op mijn 21ste begonnen met een hbo-opleiding. Als je zelf graag wilt en de motivatie hebt, dan moet je het zeker doen.
Mijn mbo-opleiding was bedrijfsadministrateur. Ben ook vanwege privéredenen begonnen op niveau 1/2. Niveau 4 kon ik met vrijstellingen in 6 maanden afronden. Heb daarna een jaartje in de boekhouding gewerkt bij een middelgroot bedrijf. Als je niveau 4 in een jaartje kunt doen, zal ik het zeker overwegen. Altijd mooi om een extra papiertje achter de hand te hebben. Je weet maar nooit hoe het in de toekomst gaat lopen. Ik raad het je zelf wel aan.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 17:44 schreef CornflakesXL het volgende:
[..]
Wat was je vooropleiding ?
Na niveau 3 heb je namelijk ook 4 met de opleiding die ik aan het doen ben..
Moet ik die ook perse afmaken ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |