abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76945911
Ha, vergrijzing. In het niet-NLs bestaat er volgens mij niet echt 1 woord voor dat begrip. In het engels: 'Demographic aging'.

Het wordt al lang onderkend. O.a. in een boek uit 2004 dat ik destijds gelezen heb. Hier een handige samenvatting: http://www.economist.com/(...)g_gen_storm_e_02.pdf
En nog een lecture hierover van Dhr. Kotlikoff (niet zo'n spreker, die K): http://mitworld.mit.edu/video/202

Wat de BB-ers (gaan) doen noemt hij terecht 'fiscal child abuse'.
Goud kan je niet bijdrukken
pi_76955457
Ik ben benieuwd wat de Europese beurzen gaan doen vandaag. De vorige keer toen de Amerikaanse beurzen gesloten waren, kleurden de borden in Europa dieprood.
  maandag 18 januari 2010 @ 10:06:37 #53
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_76955759
in het NRC van zaterdag stond een mooi artikel over mineraalschaarste.

Dit is het bijbehorende onderzoek.

https://www.yousendit.com/transfer.php?action=batch_download&send_id=803807760&email=6b0a9d06a446d676fa7aa803760f8d45

Edit: download limiet is al bereikt
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_76963969
Handelt er niemand meer? Heb sinds vanmiddag 5 feb puts 325 @ 3,50
pi_76964643
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:03 schreef TeringHenkie het volgende:
Handelt er niemand meer? Heb sinds vanmiddag 5 feb puts 325 @ 3,50
Ik heb ook puts: 3x put AEX 330 @4,60, maar die had ik donderdag al aangeschaft.
pi_76965195
Ik heb mijn long posities gesloten. Niet omdat ik denk dat we nu gaan dalen, maar omdat we het mooiste van de stijging wel hebben gezien en ik het risico niet meer waard vind. We kunnen dus best naar de 360 of zelfs de 380, maar net zogoed naar de 280. Bij nog hogere ga ik langlopende puts halen, en bij een daling wachtten op een mooi instapmoment. Tot de tijd blijft ik cash.
pi_76971079
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--De aandelen van De Vries Robbe Groep nv zullen per 29 januari 2010 uit de notering van Euronext Amsterdam worden genomen, zo blijkt uit een recente mededeling van Euronext Amsterdam.

Reden voor de beeindiging van de notering is dat de investeringsmaatschappij per die datum 12 maanden op het strafbankje van Euronext zit.

Die noteringsmaatregel ging op 29 januari 2009 in, nadat het bedrijf uitstel van betaling aanvroeg. De Vries Robbe mocht maximaal twaalf maanden op het zogenoemde strafbankje plaatsnemen. Als de noteringsmaatregel in die twaalf maanden niet kon worden opgeheven, zou de notering van de aandelen worden beeindigd, hetgeen nu het geval is.
Weet iemand eigenlijk wat er gebeurd nadat een aandeel van de Euronext word geschrapt? Het lijkt me dat je aandeel niet verloren gaat, alleen de verhandelbaarheid via de euronext. Maar hoe zit dat in elkaar en hoe kan je daarna nog je aandelen verhandelen?
pi_76971469
Straks voor sluiting koop ik nog wat extra puts 336 ax4, morgen en overmorgen verwacht ik dat er 10 a 15 punten af kunnen.
pi_76971703
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:43 schreef Vandergeld het volgende:
Straks voor sluiting koop ik nog wat extra puts 336 ax4, morgen en overmorgen verwacht ik dat er 10 a 15 punten af kunnen.
dow correctie bijna klaar
pi_76977775
Huh correctie?
Ik sta op een ATH vandaag...

AEX ook groen...
pi_76977887
quote:
Franse surfer zwaar beboet voor foute info

Misleidende beursinformatie verspreiden kan niet alleen bedrijfsleiders of professionele handelaars duur te staan komen. Ook kleinere beleggers lopen zware risico's als ze bewust valse geruchten over beursgenoteerde ondernemingen verspreiden via internetfora.

(tijd) - Zo hebben de Franse beursautoriteiten voor de eerste keer een boete van maar liefst 20.000 euro opgelegd aan een surfer omdat die valse geruchten verspreidde op het net. Dat meldt het Franse financiële dagblad Les Echos. Ook in België kunnen beleggers gelijkaardige boetes opgelegd krijgen, klinkt het bij de Belgische beurswaakhond, de CBFA.

De Franse beursautoriteiten, de AMF (Autorites des marchés financiers) besloten een Zwitserse surfer een zware boete op te leggen omdat hij op een beleggersforum verkeerde informatie had geplaatst over het windenergiebedrijf Theolia.

De man herhaalde keer op keer dat de top van Theolia zijn rekeningen vervalste of bedragen had uitgekeerd aan Amerikaanse ondernemingen die niet bleken te bestaan. Volgens de Franse beurswaakhond gaf de surfer de indruk een erkend boekhouder te zijn die jarenlang de rekeningen van Theolia had bestudeerd.
Precedent

'In dat geval had hij moeten beseffen dat ten minste een deel van de informatie die hij verspreidde te gevoelig was om gepubliceerd te worden zonder dat ze vooraf gecontroleerd werd. Zou hij dat wel hebben gedaan, dan hij kunnen zien dat die informatie helemaal verkeerd was', luidt de officiële redenering bij de Franse financieeltoezichthouder.

Hoewel er nog steeds beroep mogelijk tegen de boete schept de Franse beursregulator wel een belangrijk precedent. Het is namelijk de eerste keer dat een surfer een straf krijgt opgelegd omdat hij misleidende informatie over een beursgenoteerd bedrijf verspreidde via het internet.
Belgische beleggers

Riskeren Belgische beleggers die foute info verspreiden op internetfora ook zo'n zware boetes? 'In theorie kunnen we gelijkaardige beslissingen nemen', luidt het bij de Belgische beurswaakhond, de CBFA. Volgens de toezichthouder lopen er momenteel wel geen onderzoeken naar valse informatie op beleggersfora.

Surfers die in ons land doelbewust valse gegevens over een bedrijf publiceren op het web, riskeren een boete tussen 2.500 en 2,5 miljoen euro. 'Als blijkt dat de persoon in kwestie ook vermogensvoordeel heeft gehad aan de foute data, wordt dat bedrag verdubbeld', klinkt het bij de CBFA. 'Als blijkt dat hij de fout later opnieuw begaat, wordt het bedrag verdrievoudigd.'
Wtfz? Alles van mij is alvast onder voorbehoud, remember...
http://www.tijd.be/nieuws(...)info.8284716-600.art
  maandag 18 januari 2010 @ 19:05:08 #62
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76978059
quote:
Op maandag 18 januari 2010 16:35 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Weet iemand eigenlijk wat er gebeurd nadat een aandeel van de Euronext word geschrapt? Het lijkt me dat je aandeel niet verloren gaat, alleen de verhandelbaarheid via de euronext. Maar hoe zit dat in elkaar en hoe kan je daarna nog je aandelen verhandelen?
Dat weet ik ook niet. Ik vraag me ook altijd af wie er toch in dat soort fondsen nog handelen. Uiteindelijk weet je dat het op nul eindigt.

En dan nog hebben mensen er vandaag 4 cent voor betaald! Wie? En waarom? Waarom kopen mensen nog VDM?
The End Times are wild
pi_76978955
Ik heb er ook eentje dat in maart naar de pink sheets verkast... No biggie normaal gezien? (voor je rendement darentegen ws wel)
pi_76999763
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:05 schreef LXIV het volgende:
Dat weet ik ook niet. Ik vraag me ook altijd af wie er toch in dat soort fondsen nog handelen. Uiteindelijk weet je dat het op nul eindigt.

[ afbeelding ]

En dan nog hebben mensen er vandaag 4 cent voor betaald! Wie? En waarom? Waarom kopen mensen nog VDM?
Dat zijn mensen die hopen dat ze naar 5 ct stijgen, dan hebben ze een winst van 20%!
pi_77002154
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het kan zijn dat er na verrekening van alle schulden toch nog geld overblijft voor de aandeelhouders. Misschien dat sommige beleggers er vanuit gaan dat dit meer dan 4 cent per aandeel is. Je krijgt dit meen ik als dividend uitgekeerd, ook al worden de aandelen niet meer verhandeld.

Misschien dat een of andere ETF op de gehele Nederlandse markt nog aandelen koopt ?
pi_77010156
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX loopt na de publicatie van de cijfers van Citigroup verder terug, "omdat deze geen opwaartse trigger laten zien en waarmee de S&P-future verder daalt", aldus handelaar Cees Smit van Today's Beheer. Hij merkt op dat de koers van het aandeel Citigroup na de cijfers in de zogeheten voorhandel licht zakt. Smit wijst terugblikkend op de oplopende inflatie, zoals deze werd gemeld door de Bank of England. "Daardoor kwam de AEX dinsdagmorgen onder druk te staan", aldus Smit, die de handelsdag tot nog toe als rustig omschrijft en die gepaard gaat met lage omzetten. Smit verwacht dat de index vanaf het huidige niveau nog verder zal corrigeren. De AEX noteert dinsdag rond 14.20 uur 0,8% lager op 336,28 punten. (ANS)
Het lijkt wel of je het tegenovergestelde van analisten moet doen.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 januari 2010 @ 14:39:27 #68
862 Arcee
Look closer
pi_77010365
Ja, AEX net ineens 2.5 punt omhoog.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77010894
Heren, vraagje. Ik heb een tijdje naar Binck zitten kijken en vond de beperking van het aantal markten wat ellendig. Nu gebruiken aardig wat collega's in Londen het belgische Keytrade als alternatief, hebben mensen hier toevallig ervaringen mee?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 januari 2010 @ 15:38:43 #70
862 Arcee
Look closer
pi_77012346
Groen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 januari 2010 @ 15:49:10 #71
862 Arcee
Look closer
pi_77012716
AEX weer boven de 340.
pi_77012736
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:55 schreef Drive-r het volgende:
Heren, vraagje. Ik heb een tijdje naar Binck zitten kijken en vond de beperking van het aantal markten wat ellendig. Nu gebruiken aardig wat collega's in Londen het belgische Keytrade als alternatief, hebben mensen hier toevallig ervaringen mee?
Ik heb zelf ook Binck en ik vind het aantal markten inderdaad beperkt, hoewel dit ook weer niet dramatisch is.

Ik ken Keytrade niet, maar bij bestudering van hun tarieven: http://www.keytradebank.com/nl/prices/invest valt op dat alleen Zwitersland, Stockholm, Helsinki en Kopenhagen zijn toegevoegd, terwijl Ierland, Lissabon en Oostenrijk juist weer ontbreken in vergelijking met Binck.

Je schiet met Keytrade volgens mij niet veel op en ik zou eerder Interactive Brokers overwegen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:51:07 #73
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_77012798
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:49 schreef Arcee het volgende:
AEX weer boven de 340.
gaat hard ff nu
pi_77013040
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 15:49 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook Binck en ik vind het aantal markten inderdaad beperkt, hoewel dit ook weer niet dramatisch is.

Ik ken Keytrade niet, maar bij bestudering van hun tarieven: http://www.keytradebank.com/nl/prices/invest valt op dat alleen Zwitersland, Stockholm, Helsinki en Kopenhagen zijn toegevoegd, terwijl Ierland, Lissabon en Oostenrijk juist weer ontbreken in vergelijking met Binck.

Je schiet met Keytrade volgens mij niet veel op en ik zou eerder Interactive Brokers overwegen.
Ik zal ze eens bellen, bedankt!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_77013125
m'n puts wat doe je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')