Neen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wie niet, vraag je je af:
[..]
(OV-Bureau, nieuwsarchief)
En zouden ze niet ook gewoon nog steeds zoals voorheen in opdracht van Arriva kunnen rijden?
Daarbij heeft Qbuzz al zeker honderd bussen met schade door gladheid.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:46 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Neen.
Het is eigenlijk erg simpel. Qbuzz huurt bussen van TCR omdat er nog niet genoeg bussen zijn omdat alles in 3 maanden gebouwd moest worden. Arriva had daarentegen net een concessie verloren waardoor er 400 bussen vrijkwamen. Oftewel, die konden de inhuurbussen in Waterland vervangen. En toevallig heeft qbuzz een aantal oud-Waterlandbussen gefixt.
Arriva (Touring) rijdt in Groningen alleen nog maar op 305 (Emmen- Groningen vv), 314 (Drachten - Groningen vv sneldienst) en 327 (Emmen - Hoogeveen vv).
Dus de bussen zijn echt in dienst van Qbuzz(gehuurd van TCR), maar momenteel hebben ze nog zoveel te doen dat zulke kleine dngetjes, als een reclame over Xzibit in december nog niet oplossen
De onderste zag ik net rijdenquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:59 schreef BeefRWijker het volgende:
Zo'n Kwibus?
[ afbeelding ]
Of zo'n:
[ afbeelding ]
gelukkig verdwalen er regelmatig ook citaro's in de omloop van ZOFquote:Op maandag 15 februari 2010 19:25 schreef marcel.nl het volgende:
Dacht ik: leuk, enkel nog Mercedes, toen kwam ik dit tegen..... .
[ afbeelding ]
Hij 's fijn ja.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gelukkig verdwalen er regelmatig ook citaro's in de omloop van ZOF
ja de lions citys van ZOF verdwalen niet zo makkelijk in het GD gebiedquote:Op maandag 15 februari 2010 21:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Hij 's fijn ja.
Nee, de Grooth Winschoten, die het vraagafhankelijk vervoer en de belbussen en dunbevolkte lijnen rijdt, kocht een Arriva Ambassador (8010) over en rijdt er nu dus mee in de GD kleurstelling. Vooralsnog dus ene unieke bus.
Wel worden ze ingezet op de lijnen naar Groningen stad. Al een paar keer zo'n nieuwe Man gasbus gezien bij Martiniziekenhuis richting centraal station.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja de lions citys van ZOF verdwalen niet zo makkelijk in het GD gebied
dat ze dan niet afgetuigt werden omdat er een fryse bestikkering op zit :pquote:Op dinsdag 16 februari 2010 05:35 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Wel worden ze ingezet op de lijnen naar Groningen stad. Al een paar keer zo'n nieuwe Man gasbus gezien bij Martiniziekenhuis richting centraal station.
Waarschijnlijk houden de Grunnigers zich in, omdat wij Friezen ons ook inhouden met de 9165, waar nog altijd reclame voor Groningen op zitquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat ze dan niet afgetuigt werden omdat er een fryse bestikkering op zit :p
Dat is lijn 604 (Drachten - Martiniziekenhuis of busbaan Peizerweg - Groningen C.S vv) Er worden alleen ZOF bussen ingezet op lijnen die vanuit Drachten rijden. Maar de provincies schijnen het niet zo leuk te vindenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 05:35 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Wel worden ze ingezet op de lijnen naar Groningen stad. Al een paar keer zo'n nieuwe Man gasbus gezien bij Martiniziekenhuis richting centraal station.
wat doen de GD wagens dan met regelmaat op lijn 20/21 heerenveen ( via drachten ) leeuwarden vv?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:37 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Dat is lijn 604 (Drachten - Martiniziekenhuis of busbaan Peizerweg - Groningen C.S vv) Er worden alleen ZOF bussen ingezet op lijnen die vanuit Drachten rijden. Maar de provincies schijnen het niet zo leuk te vinden
Ik weet niet hoe het andersom zit, maar kan lijn 20/21 niet gereden worden door stalling Drachten? Dat zou het verklaren.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat doen de GD wagens dan met regelmaat op lijn 20/21 heerenveen ( via drachten ) leeuwarden vv?
die blijven voor zover ik weet toch echt binnen fryslan?
geen idee?quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:01 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het andersom zit, maar kan lijn 20/21 niet gereden worden door stalling Drachten? Dat zou het verklaren.
quote:
quote:hoogeveen/meppel -
Het vervoer met stadsbussen door Hoogeveen en Meppel moet snel beter. Komt daar volgende week onvoldoende zicht op, dan volgen acties. Dat stelt FNV-bestuurder Ed van Eijbergen, daarin gesteund door de chauffeurs van Connexxion Taxi Services (CTS).
Sinds CTS dit vervoer op 13 december overnam, vallen regelmatig bussen uit en lukt het onvoldoende op tijd te rijden. Chauffeurs klagen over slechte arbeidsomstandigheden. Eijbergen praat volgende week met de directie van CTS.
En voor de oorspronkelijke prijs van die andere (2de hands Frysker).quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Te Koop: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=1131832&languageid=2
Zo te zien die 2 die oorspronkelijk nog in Fryslân begonnen zijn.quote:Dit zijn wel leuke dingen: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=1175171&languageid=2
Het kan ook nog zijn dat die lijn door Oosterwolde wordt gereden. Die hebben ook beide soorten bussen. Er rijden regelmatig op lijn 85 (Oosterwolde - Leek - Groningen) ZOF bussen. Het zou beide kunnenquote:
Zouden de P+R-Citaro's met een verhoogd defectenstand kampen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:16 schreef marcel.nl het volgende:
Zojuist gespot in Groningen; ik was even naar Ikea en zoals de meesten weten is de Arriva garage daarnaast. Er stond buiten een arriva citaro g zonder arriva logo's, een Dennis in originele staat, een Midi P+R city zonder kentekenplaat (Iveco Iris) en een Man P+R gasbus zonder logo's en reclame (ofwel donkerblauw, witte omlijsting en dak, oranje achterklep).
Groot was mijn verbazing toen die Man bus even later de Sontweg opdraaide en de rit op lijn 22 begon !
Mja, Kubus heeft er niet genoeg. Zit vaak ook een andere Citaro Gelede opquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zouden de P+R-Citaro's met een verhoogd defectenstand kampen?
Ik denk dat hetzelfde probleem ook speelt bij de gelede CItaro's op de Groningse stadsdienst. Genoeg Citaro GÜ's daar te bespeuren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, Kubus heeft er niet genoeg. Zit vaak ook een andere Citaro Gelede op
Dat zal zijn, maar je begrijpt toch wel dat ik verbaasd kijk als ik van het arriva terrein een bus de lijndienst op zie gaan ?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:34 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Inderdaad, er zijn te weinig gelede bussen bij Qbuzz, die komen nog.
heb je gezien dat de bus passagiers meenam?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:52 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat zal zijn, maar je begrijpt toch wel dat ik verbaasd kijk als ik van het arriva terrein een bus de lijndienst op zie gaan ?
Ja zeker, en 22 op de achter display. Zonder twijfel. (en dat lijnnummer stond er eerder niet op toen die bus op parkeerterrein stond)quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb je gezien dat de bus passagiers meenam?
Dat is het ook, maar vergeet niet: er stond geen arriva meer op. Helemaal niets trouwens.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Toch vind ik het maar apart dat een Arriva-man op lijn 22 gaat rijden.
mja vind ik ookquote:Op zondag 21 februari 2010 07:39 schreef marcel.nl het volgende:
Ik moest zelf de drukke Sontweg opdraaien en rechtsaf, de andere kant op, ik kon onmogelijk een foto schieten met bijvoorbeeld mijn telefoon. Ik hoop dat er ergens op het net nog een reportage opduikt met iemand die foto's schoot op bijvoorbeeld Groningen CS.
Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat in september/oktober 2008 een aantal man gasbussen met veel poeha worden geintroduceerd door het ov-bureau en Arriva, om die net een jaar later weer buiten dienst te stellen.
Kan het niet zijn dat QBuzz (of de provincie/gemeente) die bus overgenomen hebben heeft en hem, in afwachting op z'n nieuwe jasje, maar vast in gebruik hebben heeft genomen wegens tekorten aan materieel?quote:Op zondag 21 februari 2010 12:05 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar vergeet niet: er stond geen arriva meer op. Helemaal niets trouwens.
Dus zogezegd witte omlijsting, blauwe zijkant, oranje achterklep.
Geen logo's enzovoort.
Voorheen was het zo dat bij niet-werkende lezers je gewoon mee mocht behalve bij een aantal chauffeurs die vonden dat dat niet zo was. Eerder deze week weer zo eentje, met wie ik fel in discussie ging. Hij wees me op de cxx site, dus ik kijken en dan tref ik dit aanquote:Wat als u niet kunt inchecken ...
... omdat u uw kaart kwijt bent
Betaal uw reis met een ander vervoerbewijs. Bent u een persoonlijke OV-chipkaart kwijt, laat deze dan blokkeren via 0900 - 0980 (0,10 euro p/m).
... omdat de kaartlezers niet werken
Betaal uw reis met een ander vervoerbewijs. Reist u op een reisproduct, dan kunt u reizen op uw zichtkaart. Deze toont u aan de chauffeur of aan een controleur als deze om uw vervoerbewijs vraagt.
... omdat u een foutmelding krijgt
Betaal uw reis met een ander vervoerbewijs. Er is een aantal foutmeldingen mogelijk
mee eensquote:Op zondag 21 februari 2010 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je vergeet VDL Jonckheere, maar Van Hool levert kwalitatief betere bussen.
Wat als de OV-chipkaart apparatuur niet werkt?quote:Op zondag 21 februari 2010 20:43 schreef RubenK het volgende:
Van de connexxion site:
[..]
Voorheen was het zo dat bij niet-werkende lezers je gewoon mee mocht behalve bij een aantal chauffeurs die vonden dat dat niet zo was. Eerder deze week weer zo eentje, met wie ik fel in discussie ging. Hij wees me op de cxx site, dus ik kijken en dan tref ik dit aan
Het wordt toch steeds gekker met die ov-shitkaart zooi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |