abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker maandag 22 februari 2010 @ 01:49:44 #251
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78291188
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:08 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Wat als de OV-chipkaart apparatuur niet werkt?
Het kan voorkomen dat in de komende periode de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig vervoerbewijs te hebben. Dus als de apparatuur niet werkt moeten zij bij de chauffeur een vervoerbewijs kopen.

of kiezen we voor

Reiziger kan niet inchecken omdat apparatuur niet werkt
Het kan voorkomen dat de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat
reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig
vervoerbewijs te hebben. Het kan voorkomen dat inchecken bij één van de apparaten niet lukt. In dat
geval moet de reiziger bij het andere apparaat proberen. Lukt dit niet dan hanteert Connexxion een
coulancebeleid en reist de reiziger gratis.


lekker duidelijk
Dat inderdaad.

Doen ze overigens bij het GVU en Connexxion in Utrecht ook
Tevens -purist.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:04:18 #252
78498 classpc
I don't like change
pi_78298173
Ik heb laatst een paar keer in een wat oudere Mercedes-Benz (enkele achteras) vanuit Heerenveen naar Drachten gezeten.
Heeft Qbuzz die dan overgenomen van Arriva ofzo?

De v-snaar slipten niet, dus dat hadden ze wel opgelost. Toen Arriva met dezelfde bussen reed slipten die v-snaren altijd.

Ik hoop trouwens dat ze blijven, want die oude dingen zitten een stuk beter dan die MAN Regioliners.
Die nieuwe Mercedes-Benz bussen van Qbuzz (beide in rood en blauw) zitten ook weer een stuk beter, maar dan moeten ze er niet te veel stoelen in proppen. Dan heb je tenminste ook een beetje fatsoenlijke beenruimte zoals in de oude MB's.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_78298200
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.


Oh, en ook Juijn kan op zoek naar een nieuwe bus:


Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar is
  maandag 22 februari 2010 @ 12:08:48 #254
78498 classpc
I don't like change
pi_78298309
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:05 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar is
Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?

Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 februari 2010 @ 12:16:02 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78298563
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:04 schreef classpc het volgende:
Ik heb laatst een paar keer in een wat oudere Mercedes-Benz (enkele achteras) vanuit Heerenveen naar Drachten gezeten.
Heeft Qbuzz die dan overgenomen van Arriva ofzo?
Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78306180
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe

[ link | afbeelding ]


raad de lijn ( bonus punten voor wie de richting ook nog weet )
Eerstvolgende update is dit opgelost. Ook op lijn 60
pi_78308726
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef classpc het volgende:

[..]

Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?

Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heen
quote:
Streekbus Breng in brand in Groesbeek
zondag 21 februari 2010 | 22:27 | Laatst bijgewerkt op: maandag 22 februari 2010 | 12:35

GROESBEEK - Op de Hoge Horst in Groesbeek is zondagavond om half negen een streekbus van Breng in brand geraakt.

De chauffeur zag in zijn spiegels dat zijn voertuig in brand stond. Direct zette hij de bus aan de kant en waarschuwde de brandweer die de brandende motor heeft geblust. Er zaten geen passagiers in de bus. De weg was enige tijd afgesloten voor verkeer.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article6282504.ece

Groesbeek claimt er weer een. Op die weg zijn al meerdere Alliances en Amba's afgefikt.

Maar dit keer schijnt het een gloednieuwe aardgas Citaro te zijn geweest
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 februari 2010 @ 16:38:26 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78308978
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78309781
Zonde Ik had liever één van de 1700/1800 Amba's (ex-Hermes) in vlammen op zien gaan.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker maandag 22 februari 2010 @ 17:55:37 #260
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78311571


1800-Amba's
Tevens -purist.
pi_78312844
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:55 schreef NoBody122 het volgende:


1800-Amba's
Hebbe?

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23111

Zo ene dus, met oud display. Vraag me af wanneer die eindelijk vertrekken, ze zijn nl niet omgebouwd naar 2 rolstoelplaatsen.

Ow en de Volvo 8700's
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_78327749
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef classpc het volgende:

[..]

Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?

Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route.
quote:
Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heen
Erg herkenbaar. Het probleem zit hem vaker in dat lokale bestuurders totaal geen inzicht hebben. Ik heb regelmatig een chauffeur zien facepalmen en ook zelfs al een keer meegemaakt dat de chauffeur bij een personenauto aan het raampje uit moest leggen wat hij moest doen
pi_78328141
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:52 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route.
Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere route Scheelt bijna niets op het eind en ik moet verder lopen met de 164.
quote:
Erg herkenbaar. Het probleem zit hem vaker in dat lokale bestuurders totaal geen inzicht hebben. Ik heb regelmatig een chauffeur zien facepalmen en ook zelfs al een keer meegemaakt dat de chauffeur bij een personenauto aan het raampje uit moest leggen wat hij moest doen
Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289 Vaak zat TomTom moeten spelen voorin.

Ik hoorde trouwens het gerucht dat Arriva de Juijn eruit schopt omdat ze niet genoeg bussen met een chipkaart lezer hebben
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2010 @ 00:04:55 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78328220
Het overnemen van lijnen door andere bedrijven heeft vaak nog een reden. Het is namelijk zo dat de busbedrijven met zo weinig mogelijk stallingen willen zitten en door de concessies worden sommige lijnen geknipt of vallen ze ver buiten de stalling. Daarom besteedt Arriva dus ritten uit aan Juijn die een stalling veel dichter bij die lijnen heeft. Ook xx doet hij bijvoorbeeld in Zeeland met Van Oeveren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78328292
Die taxibusjes die Arriva in het weekend op de streeklijnen hier inzet zijn ook leuk
Probeer daar maar eens met een ovchip op saldo te reizen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 00:58:01 #266
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78329650
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:35 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Hebbe?

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23111

Zo ene dus, met oud display. Vraag me af wanneer die eindelijk vertrekken, ze zijn nl niet omgebouwd naar 2 rolstoelplaatsen.

Ow en de Volvo 8700's
Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslân

Hoewel ik eerder dacht dat de lagere 1800's allemaal verkocht dan wel verhuurd waren aan andere maatschappijen, zag ik afgelopen zaterdag de Cxx 1825 door het centrum van Leiden rijden. Tevens daar een 82xx-MAN op de lijn gezien. Verder alleen maar 8400-8700 Amba's daar
Tevens -purist.
pi_78329792
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:58 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslân

Hoewel ik eerder dacht dat de lagere 1800's allemaal verkocht dan wel verhuurd waren aan andere maatschappijen, zag ik afgelopen zaterdag de Cxx 1825 door het centrum van Leiden rijden. Tevens daar een 82xx-MAN op de lijn gezien. Verder alleen maar 8400-8700 Amba's daar
* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppen
  Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 01:09:31 #268
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78329878
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppen
Simpel; zonder rolstoel.
Tevens -purist.
pi_78329918
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:09 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Simpel; zonder rolstoel.
das vervelend.. je rolstoel moeten achterlaten bij de bushalte
  Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 01:23:10 #270
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78330071
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

das vervelend.. je rolstoel moeten achterlaten bij de bushalte
Dakrailing plaatsen.

Of de rolstoelplank uitgeklapt laten en daar één op meenemen.
Tevens -purist.
pi_78330595
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:23 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dakrailing plaatsen.

Of de rolstoelplank uitgeklapt laten en daar één op meenemen.
dan zakt die rolstoel door t dak

en de rolstoelplank uitgeklapt laten.. hmm.. ja kan.. maar k denk dat je dan nog meer personen in een rolstoel helpt :p

( een rolstoel zal trouwens wel beter zitten dan die kut stoeltjes in een procity
pi_78332036
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op...
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2010 @ 10:14:29 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78334459
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op...
Die rijden niet tussen Drachten en Heerenveen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:47:44 #274
78498 classpc
I don't like change
pi_78335462
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Zou best kunnen dat dat het is hoor.

Is in principe hetzelfde model als waar Arriva ook tijden mee heeft gereden tussen Drachten en Groningen (alleen dan met enkele achteras) en tussen Groningen en Emmen.
Als ik me niet vergis heeft de provincie de eerste modellen daar ooit van aangekocht toen het nog FRAM heette. Dat waren toen de eerste Interliners.

Alleen omdat het model er niet op staat zoals bij de nieuwe modellen van MB weet ik het dus niet., maar het is in ieder geval een grote voor lange afstanden en zonder een gelijke vloer (trap bij in- en uitstap). Dus niet een MB voor in de stad (geen Citaro?).

Het maakt verder ook niet echt uit wat het nou is, maar het is jammer dat Qbuzz daar niet mij rijdt, maar met MAN Regioliner troep.
Je merkt echt het verschil in kwaliteit: deuren die open gaan onder het rijden, deurmotoren die niet goed werken, cabineverlichting die uitvalt of half brandt, stoelen die weinig comfort bieden, beenruimte... ze komen echt niet in de buurt van de MB's.

Het enige voordeel aan de Regioliners is de AdBlue, waardoor ze een schonere uitstoot zouden moeten hebben. Maarja, daardoor ruiken ze ook niet zo lekker als de oudere MB's of Den Oudstens.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_78335848
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:02 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere route Scheelt bijna niets op het eind en ik moet verder lopen met de 164.
[..]

Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289 Vaak zat TomTom moeten spelen voorin.

Ik hoorde trouwens het gerucht dat Arriva de Juijn eruit schopt omdat ze niet genoeg bussen met een chipkaart lezer hebben
Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.

Te weinig lezers? Sinds vorige week werken de lezers in alle Setra's (6 bussen denk ik?) en die Integro. Heel fijn trouwens, ze roepen nu dus ook automatisch de haltes om. Ligt ongeveer iedereen lekker de slapen: PING *onverstaanbaar*.....iedereen wakker

In december vertelde een chauffeur dat ze nog niet wisten of ze het contract nog kregen; aangezien ze er nog rijden is dat wel goed gekomen, voor dit jaar in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')