abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76916191
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Het levert per saldo meer op dan dat het kost. Eén sociaal rechercheur pakt jaarlijks zoveel fraudegevallen dat zijn loon ruimschoots verdiend is.
Dus half nederland moet sociaal rechercheur worden en de ander helft krijgt een uitkering en iedereen houdt elkaar bezig zonder dat er enige waarde teogevoegd wordt aan onze economie. Ik denk dat je een economisch perpetuum mobile hebt uitgevonden.
pi_76916599
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:59 schreef uiterstaardig het volgende:
Ik begin de indruk te krijgen dat het grootste deel van de Nederlanders bestaat uit paupers die de rest moeten controleren.
Fout. Het grootste deel van de Nederlanders bestaat uit paupers die een ander willen oplichten. Hopelijk denken tokkies nu twee keer na voordat ze de staat (en de belastingbetaler) oplichten.

Typisch dat het angstzweet al uitbreekt bij allerlei figuren. Iets te verbergen misschien?
pi_76916642
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dus half nederland moet sociaal rechercheur worden en de ander helft krijgt een uitkering en iedereen houdt elkaar bezig zonder dat er enige waarde teogevoegd wordt aan onze economie. Ik denk dat je een economisch perpetuum mobile hebt uitgevonden.
Wat wil je nou?

Een sociaal rechercheur kost lang niet wat hij/zij oplevert.
Een bijstandcliënt de uitkering uit levert de gemeente grofweg een kleine 14.000 euro per jaar op.
Sinds de verandering van de WWB een paar jaar terug, is dat een budget dat de gemeente aan andere zaken kan besteden.
Zeg dat een SR een gemeente 60K kost aan salaris en personeelskosten, dan is het dus rendabel bij 5 cliënten per jaar.
En, ik kan wel zeggen, de sociale recherche levert meer op per jaar.
Denk aan miljoenen in een grotere gemeente (top 10).
pi_76916724
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:15 schreef 16meter het volgende:

[..]

Fout. Het grootste deel van de Nederlanders bestaat uit paupers die een ander willen oplichten. Hopelijk denken tokkies nu twee keer na voordat ze de staat (en de belastingbetaler) oplichten.

Typisch dat het angstzweet al uitbreekt bij allerlei figuren. Iets te verbergen misschien?
Tokkies die frauderen moeten toch al meewerken aan een huisbezoek door de SR.
Elke sociaal rechercheur moet een goede grond hebben tot het afleggen van een huisbezoek.
Als die grond er niet is, dan gaan ze sowieso niet op pad.
In het huidige economische klimaat is het zo gigantisch druk op de CWI's dat er echt wel geprioriteerd wordt.

Maar inderdaad, er zijn mensen die een WWB echt een salaris vinden en ook rustig vinden dat ze daar 30 jaar zonder gene van mogen profiteren. En dan heb ik het niet over mensen die het écht nodig hebben. Want die zijn er ook. Laat dat duidelijk zijn. Het overgrote deel van de bijstandscliënten heeft het gewoon nodig en er ook recht op.
pi_76917060
Enge wet.. Hopelijk zijn hier een paar bemoeizieke ambtenaartjes aan het trollen anders ben ik bang voor de toekomst. We draaien in Nederland de bewijslast helemaal om en gaan weer terug naar de middeleeuwen qua rechtspraak. Alles om ons maar te beschermen tegen ''terroristen, pedofielen en fraudeurs''. We vergeten alleen dat de staat gevaarlijker is dan alle 3 hierboven beschreven groepen bij elkaar.
pi_76917378
Ik vind dat je nogal wat op een hoop gooit.
Misschien moet je je wat verdiepen in klachtenprocedures van bijstandscliënten en wat dat de staat allemaal kost...
Er zijn mensen die leven van klachten indienen bij de gemeente...
  zondag 17 januari 2010 @ 12:02:19 #287
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_76917600
Feit blijft natuurlijk dat ze te pas en te onpas bij je langs kunnen komen en dat je dan verplicht bent om te bukken en te slikken. Dat lijkt me de kern van de zaak.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zondag 17 januari 2010 @ 12:09:45 #288
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_76917807
quote:
Kijk, weer iemand die het omdraait. Ik vind dat de overheid te groot en te machtig aan het worden is. Ze breken onze privacy in kleine stapjes steeds verder af. Dat ik daar tegen ben houdt niet in dat ik daarom iets te verbergen heb. Snap je dat of is het te moeilijk voor je? Het is eigenlijk heel simpel. In NL zijn we of horen we in ieder geval onschuldig te zijn tot het tegendeel bewezen is. De regering is bezig om het om te draaien naar schuldig tot het tegendeel bewezen is. Ik snap niet hoe een weldenkend mens het met zoiets eens kan zijn.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_76918539
quote:

[..]

Het is je ontgaan dat het nu al zo werkt, en dat zelfs het kabinet niet verwacht dat het onderbrengen in een wet verandering gaat brengen in de aantallen opgespoorde fraude? Je snapt niet dat dat je deur open moeten doen voor een ambtenaar al heb je niets gedaan en wordt je nergens van verdacht behoorlijk eng is? Het telt nu alleen voor deze ambtenaren, maar welke ambtenaren zullen volgen?
En dat leuke 'je hebt toch niets te verbergen' argument altijd .. je hebt er dus geen problemen mee als de diverse ambtenaren even bij jou in de kasten komen snuffelen zonder enige aanleiding, gewoon om even te kijken, of je geen belastingen ontduikt of zo, of het mannetje van het ziekenfonds komt even constateren dat je ziekenfondspremie omhoog moet, want er staat een asbak op het aanrecht en een frituurpan in de kast?
Je laat al die controleurs zo maar binnen, want hé, je hebt toch niets te verbergen?

Je dacht dat dat niet kan gebeuren? Deze wet zet de deur wel open .. en daar gaat het om!
pleased to meet you
pi_76919261
quote:

[..]

Ik heb niks te verbergen. Bovendien heb ik ook helemaal geen uitkering.

Maar het gaat hier om een principekwestie. De vraag of uitkeringen en subsidies (AOW, WAO, kinderbijslag, bijstand, huurtoeslag, zorgtoeslag) een recht zijn of een gunst.

De klassieke opvatting is dat het hier telkens om een recht gaat. Als je dan bij iedereen een inspecteur langs stuurt en de uitkering/toeslag stop zet als je niet meewerkt, dan zeg je in feite dat iedereen schuldig aan fraude is, tenzij je het tegendeel kunt bewijzen. Dat gaat tegen alle basisprincipes van het recht in!

Maar je kan er ook de opvatting van maken dat deze toeslagen een gunst zijn. Dan kun je alles maken. En waarom zou je het dan beperken tot een inspecteur? Dan is het toch veel leuker om uitkeringen en toeslagen in een grote TV-show te geven. Dan wordt in een uur tijd het hele privéleven van de aanvrager tot in detail uitgezonden (je hebt toch immers niks te verbergen?), en vervolgens mag je per SMS-stemmen aangeven of de aanvraag moet worden geaccepteerd of afgewezen. Is dat de kant die het op moet gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2010 12:59:39 ]
pi_76923248
Schuldig tot het tegendeel bewezen is.

Mooi land dit nederland. Super.
De DDR en USSR zouden jaloers zijn.
pi_76923285
In Eindhoven zijn medewerkers van de GGD gisteren huizen in de twee minst welvarende wijken langs gegaan met het verzoek in de ijskast te mogen kijken of er wel gezond eten in lag. Daarna kregen ze een boodschappentas met gezond eten.

Het moet toch niet gekker worden....
pi_76924890
Misschien een idee als men toch bij mij wil binnenkomen dat ik dan stop met mijn bedrijf er ook geen inkomstenbelasting meer berekend kan worden ?!?! (en tevens een paar mensen hun baan verliezen)
  † In Memoriam † zondag 17 januari 2010 @ 15:18:51 #294
230491 Zith
pls tip
pi_76925064
quote:

[..]

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_76926329
quote:
Op zondag 17 januari 2010 14:36 schreef bloodymary het volgende:
In Eindhoven zijn medewerkers van de GGD gisteren huizen in de twee minst welvarende wijken langs gegaan met het verzoek in de ijskast te mogen kijken of er wel gezond eten in lag. Daarna kregen ze een boodschappentas met gezond eten.

Och, ze vroegen of ze mochten en ze brachten boodschappen mee. Ik had ze binnengelaten
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_76929848
quote:

Die tas boodschappen is dus, wat ik noemde, een gunst en dat daar voorwaarden aan zitten, daar is niks mis mee.
  zondag 17 januari 2010 @ 17:32:58 #297
3542 Gia
User under construction
pi_76930195
quote:

Goh, ja, wat vreselijk!!

Rob Geus komt ook bij mensen aan de deur met het verzoek om in de keuken te mogen kijken. En die brengt geen tas met boodschappen mee.

Dit bezoek mocht geweigerd worden, zonder consequenties.
pi_76930958
quote:
Op zondag 17 januari 2010 17:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh, ja, wat vreselijk!!

Rob Geus komt ook bij mensen aan de deur met het verzoek om in de keuken te mogen kijken. En die brengt geen tas met boodschappen mee.

Dit bezoek mocht geweigerd worden, zonder consequenties.
Het is vreselijk wat betreft de betutteling en verspilling van geld.
pi_76931102
quote:

En waren die mensen verplicht om ze binnen te laten?
Nee natuurlijk niet Dit gaat om een campagne voor gezond eten.
Zo zie je maar wat mensen rare dingen kunnen schakelen

http://www.ed.nl/regio/ei(...)-koelkast-kijken.ece
pi_76932766
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:18 schreef Zith het volgende:

[..]

Eens is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')