abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76847093
quote:
De Marokkaanse zoons die artsen van een ziekenhuis in Bergen op Zoom zo geïntimideerd zouden hebben dat ze reanimatiepogingen bij hun moeder voortzetten terwijl dat allang zinloos was, ontkennen dat ze het ziekenhuis op stelten hebben gezet.

De advocaat van de familie, Harry Nieland, stelt in BN De Stem dat er van bedreiging geen sprake is geweest. "Er was natuurlijk sprake van een emotionele situatie. Maar mijn cliënten hebben nooit iemand willen bedreigen of wraak gezworen.”

De raadsman kan niet uitsluiten dat door alle emoties bij de nabestaanden het medisch personeel zich bedreigd heeft gevoeld. "Taalverschillen kunnen voor onbegrip over en weer hebben gezorgd, maar het is nooit de bedoeling geweest van mijn cliënten om artsen te bedreigen. Laat staan dat ze iemand tegen de muur hebben gedrukt, zoals getuigen beweren. Iedereen kan rustig slapen”, meent Nieland.

Sluiproute

Het incident met de familie vond vrijdag plaats in het Lievensberg-ziekenhuis. "Al tijdens de eerste reanimatie kwamen leden van de familie verpleegkundigen en doktoren bedreigen, zodat zij in hun werk werden gehinderd. De vrouw is overleden. De artsen durfden onder druk van de familie niet de reanimatiepoging te staken. Toen dat uiteindelijk wel gebeurde, werd een van de artsen tegen de muur aan gedrukt en met de dood bedreigd", vertelde een arts die getuige was van het incident.

De arts die de reanimatie had geleid, voelde zich zelfs genoodzaakt het ziekenhuis via een sluiproute te verlaten. Bedreigde zorgmedewerkers lieten weten bang te zijn om aangifte te doen uit angst voor de Marokkaanse nabestaanden.

'Geen strafbare feiten'

De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten. Volgens een woordvoerder zijn er geen strafbare feiten geconstateerd.
Bron

En die kant gaan we nou op met het demoniseren van nieuwe nederlanders terwijl er niks aan de hand is, de familie verdrietig en emotioneel is, wordt er misbruik gemaakt van hun emoties en opgedikt en overdreven in de media
pi_76847304
Ja. Of niet. Laat de rechtstaat gewoon zijn gang gaan zou ik zeggen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_76847398
Marokkanen zwart maken (ja, zoals in de TT met spatie) is natuurlijk wel een heel ernstige straf. Op die manier maak je er Marokkaanse negers van.

Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76847411
Tsjah we zijn niet allemaal zo koudbloedig als Nederlanders natuurlijk en dat kan voor miscommunicatie zorgen. Ik verwacht meer begrip voor dit soort zaken van de Nederlandse zijde aangezien we in een multiculturele samenleving leven waar plaats voor iedereen is.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_76847412
nee, helemaal niks aan de hand, behalve dat er een arts met de dood bedreigd wordt.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:56:26 #6
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_76847455
quote:
"Er was natuurlijk sprake van een emotionele situatie. Maar mijn cliënten hebben nooit iemand willen bedreigen of wraak gezworen.”
Het is wel duidelijk hoor. Het was niet zo bedoeld...
pi_76847471
Ja, die advocaat kan het weten, want die was er bij, en die dokter niet.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:57:36 #8
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_76847501
- knip -

[ Bericht 80% gewijzigd door sp3c op 15-01-2010 13:02:40 ]
ga eens koffie halen
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:58:12 #9
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_76847525
quote:
De artsen durfden onder druk van de familie niet de reanimatiepoging te staken. Toen dat uiteindelijk wel gebeurde, werd een van de artsen tegen de muur aan gedrukt en met de dood bedreigd", vertelde een arts die getuige was van het incident.
Ik ben eerder geneigd die arts te geloven.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:00:35 #10
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_76847610
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:56 schreef IBAZ het volgende:
Ja, die advocaat kan het weten, want die was er bij, en die dokter niet.
Juist! Een advocaat zegt nog wel dat het de marsmannetjes waren als je maar betaald.
pi_76847691
TS demoniseert nu nieuwe Nederlanders terwijl alleen Marokkanen gedemoniseert worden en daar hebben ze zelf debit aan.

=

[ Bericht 28% gewijzigd door paddy op 15-01-2010 13:09:02 ]
pi_76847704
Ehm, leuk dat het 'Marokkanen' zijn maar die mensen kunnen ook emotioneel worden. Het lijkt mij goed mogelijk dat de situatie erg overdreven is, waarschijnlijk meer onbegrip dan dat er werkelijk iets is gebeurd. De politie is niet voor niks weg gegaan.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:05:19 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76847756
Bravo.
Advocaten zijn de laatste mensen in NL die nog braaf hun werk doen en altijd de waarheid vertellen!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76847833
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:55 schreef Aloulou het volgende:
Tsjah we zijn niet allemaal zo koudbloedig als Nederlanders natuurlijk en dat kan voor miscommunicatie zorgen. Ik verwacht meer begrip voor dit soort zaken van de Nederlandse zijde aangezien we in een multiculturele samenleving leven waar plaats voor iedereen is.
Nou, ik kan weinig begrip op brengen voor het feit dat de politie tot drie keer toe op moet komen dagen.
quote:
De politie rukte tot drie keer toe uit voor het incident, maar besloot uiteindelijk uit het zicht van de familieleden te blijven om de gemoederen niet nog verder te verhitten.
Ik was er niet bij dus kan niet voor de 100% zeggen of de familie ze bedreigd heeft. Ik heb trouwens net zo min begrip voor de situatie wanneer het gezin roomblank zou zijn. De politie wordt echt niet voor niets gewaarschuwd.

Ik kan me heftigheid en drama gevoelens voorstellen, maar normaal gesproken hoeft daar de politie niet tot drie keer toe voor op komen dagen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76847891
de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Kan me alleen niet voorstellen dat de politie tot drie keer komt om in te grijpen als er niets gebeurde.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 13:21:58 #16
8781 crew  Frutsel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')