Jaaa eindelijk een VW topic! (was zelf te lui om er een te maken haha)quote:Op maandag 1 februari 2010 21:43 schreef Rnie het volgende:
M79...heerlijk plaatje. evenals Oxford comma.
De nieuwe plaat heb ik nog niet beluistert. Is het wat kenners?
Topic was er al een tijd hoor!quote:Op maandag 1 februari 2010 21:53 schreef Bilibala het volgende:
[..]
Jaaa eindelijk een VW topic! (was zelf te lui om er een te maken haha)
Ik vind zelf persoonlijk het tweede album iets minder dan het eerste album (maar dat is vaak zo), maar word er nog steeds blij van'I think you're a contra' kan me alleen niet zo bekoren.
Nog mensen die ook naar het concert van 24 februari gaan?
Hahaha sorry, heb ook niet zo intensief gecheckedquote:Op maandag 1 februari 2010 21:54 schreef Rnie het volgende:
[..]
Topic was er al een tijd hoor!
Maarre...concert?Waar waar waar?
Zal best!quote:Op maandag 1 februari 2010 21:55 schreef Bilibala het volgende:
[..]
Hahaha sorry, heb ook niet zo intensief gechecked
Concert 24 februari in Paradiso! Maar is helaas al uitverkocht geloof ik...
quote:Op dinsdag 23 februari 2010 20:41 schreef Bilibala het volgende:
Nieuwe clip met o.a. RZA & Jake Gyllenhaal![]()
Ja klopt, tering m'n oren bloeden nog steeds van het voorprogrammaquote:Op donderdag 25 februari 2010 10:26 schreef LetItBleed het volgende:
Concert was geweldig. Alleen het voorprogramma was echt crap :S
Ik heb me maar afgesloten voor de "muziek" en me op de violiste geconcentreerd.quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:47 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Ja klopt, tering m'n oren bloeden nog steeds van het voorprogramma
Ugh ja, had de wodka hard nodig om het aan te horen...quote:Op donderdag 25 februari 2010 10:47 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Ja klopt, tering m'n oren bloeden nog steeds van het voorprogramma
De violistequote:Op donderdag 25 februari 2010 11:12 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik heb me maar afgesloten voor de "muziek" en me op de violiste geconcentreerd.
Awesome! Zag inderdaad een camera hangen, maar wist niet dat 't ook daadwerkelijk werd opgenomen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:01 schreef conobram het volgende:
Het concert staat op de 3voor12 site: http://3voor12.vpro.nl/tv/#/41396395/43146551/0
Supermooie opnames, dacht het al toen ik de 3voor12 vlag zag hangen en de camera's draaienquote:Op vrijdag 26 februari 2010 00:01 schreef conobram het volgende:
Het concert staat op de 3voor12 site: http://3voor12.vpro.nl/tv/#/41396395/43146551/0
[..]
De violiste
Aanstaande dinsdagavond!quote:Op woensdag 17 november 2010 12:13 schreef MaJo het volgende:
Wanneer staan ze in de HMH? Vampire weekend is tof!!
MaJo, waarom wist je dit niet?quote:Op woensdag 17 november 2010 12:13 schreef MaJo het volgende:
Wanneer staan ze in de HMH? Vampire weekend is tof!!
ik zit er de laatste tijd wat minder goed in door druktequote:Op woensdag 17 november 2010 18:56 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
MaJo, waarom wist je dit niet?
Misschien wilt MaJo je tickets wel overnemenquote:Op woensdag 17 november 2010 19:51 schreef Thijsssss het volgende:
Stonden ze iets meer dan een half jaar geledenWas erg gezellig toen, vrolijke bende! Heb twee tickets voor dinsdag gewonnen, moet dan alleen wel Ajax - Real Madrid missen... Dilemma's
gaat, gaat, is voor verbetering vatbaar,maar kan ermee door voorlopig.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:43 schreef Rnie het volgende:
M79...heerlijk plaatje. evenals Oxford comma.
De nieuwe plaat heb ik nog niet beluistert. Is het wat kenners?
Mooie foto's!quote:Op woensdag 24 november 2010 01:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Rest is hier te vinden.
Dank je wel!quote:
Ik had het idee dat het drukker was. Maar die prijs was idd te hoog. Ik moest een kaartje verkopen. Dat heb ik uiteindelijk gedaan voor 20 euro. Je moet wat. Dat was een betere prijs geweest voor het optreden.quote:Op donderdag 25 november 2010 00:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Neuh, was vrij leeg. 3000 kaarten op een zaal van 5500
quote:The Peter Gabriel-referencing, African music-influenced, calypso-drenched hiccupping beats and relentless energy with which Vampire Weekend made themselves known seems so long ago now.
Indeed, the New Yorkers’ debut is over five-years-old. But the faint disappointment of its follow-up, 2010’s ‘Contra’ (Clash review), is firmly banished by a third album which could yet come to define exactly what heights this band is capable of scaling.
Melodic gifts are here in abundance: but the palette used to explore them has been vastly enhanced, Ezra Koenig’s vocals rich, varied and, at times, transcendental.
Having described this record as “darker and more organic”, it’s certainly true that Vampire Weekend has found a sonic subtlety that suits them.
Songs take unexpected diversions: the charging rhythm of ‘Worship You’, for example, is wonderfully offset by a distorted, intense and giddy solo, which slowly collapses into a multi-tracked wash of soaring vocals.
The sense of time having passed and scars having been gained is all over this album, not least on the truly stunning ‘Step’ (video below), with its fabulous refrain of “the gloves are off, the wisdom teeth are out”.
Any sense of irritation listeners may have experienced at the hands of previous Vampire Weekend efforts will be washed away by this breathtakingly perfect tune.
Rampant hyperbole may not be warranted by every single track here, although the howl unleashed towards the end of ‘Hannah Hunt’ deserves a mention.
But overall, ‘Modern Vampires Of The City’ conveys one hell of a sense of permanence from a band that once seemed ephemeral and frivolous.
9/10
Words: Gareth James
Dat is een live-optreden, in mijn link is het de daadwerkelijke radio-rip / album-track.quote:
Dat klinkt niet positief.quote:Op maandag 6 mei 2013 20:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Worship You is California English v2.0
Heerlijk gewoon.
Luisteren we naar hetzelfde nummer? Bombastisch is het niet en het refrein is een vervormd kinderstemmetje, wat ook niet echt pakkend is omdat ie op die klote F# blijft hangen.quote:Op dinsdag 7 mei 2013 00:59 schreef Asskicker14 het volgende:
Ya Hey klinkt bombastisch en heeft een geniale refrein die lang in je hoofd blijft spoken.
Luister naar de tekst van het lied, het is zo'n contrast met de optimisme en euforie waarmee het refrein wordt gezongen. Het is gewoon briljant naarmate je er vaker naar luistert. Plus elke nummer waarbij een koor halverwege het lied zijn intrede maakt, is voor mij bombastisch.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:53 schreef starla het volgende:
[..]
Luisteren we naar hetzelfde nummer? Bombastisch is het niet en het refrein is een vervormd kinderstemmetje, wat ook niet echt pakkend is omdat ie op die klote F# blijft hangen.
In mijn hoofd hoor ik dit:
http://speedy.sh/ntDfB/Ya-Hey.mid
Beetje cliché, maar wel af. Nu blijft het maar ergens hangen dat refrein....
Ik kan het enkel downloaden als ik een account heb. Probeer het eens op zshare.quote:Op woensdag 8 mei 2013 13:53 schreef starla het volgende:
[..]
Luisteren we naar hetzelfde nummer? Bombastisch is het niet en het refrein is een vervormd kinderstemmetje, wat ook niet echt pakkend is omdat ie op die klote F# blijft hangen.
In mijn hoofd hoor ik dit:
http://speedy.sh/ntDfB/Ya-Hey.mid
Beetje cliché, maar wel af. Nu blijft het maar ergens hangen dat refrein....
Je kunt het toch gewoon openen met winamp ofzo? Ik heb ook geen account...quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:39 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik kan het enkel downloaden als ik een account heb. Probeer het eens op zshare.
Ja, niemand houdt van je en dat blijft zo.quote:Op woensdag 8 mei 2013 17:38 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Luister naar de tekst van het lied, het is zo'n contrast met de optimisme en euforie waarmee het refrein wordt gezongen. Het is gewoon briljant naarmate je er vaker naar luistert. Plus elke nummer waarbij een koor halverwege het lied zijn intrede maakt, is voor mij bombastisch.
Ik ga naar Vampire Weekend in London, wanneer ze samen optreden met Mumford & Sons en Ben Howard. Over episch gesproken.quote:Op donderdag 9 mei 2013 15:25 schreef kciR het volgende:
Ik dacht eens kijken of ze binnenkort ook nog in Nederland zijn, maar ze doen alleen het festival met de meest monsterlijke naam De Wereld Draait Buiten aan. Ik snap niet helemaal wat ze daar te zoeken hebben..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |