Hier is mijn recensie die ik tevens op MusicMeter heb gezet
Als een enorme fan van Vampire Weekend, heb ik tijden uitgekeken naar de opvolger van Contra (die onterecht als teleurstellend werd beschouwd). 
Het album start erg gemoedelijk met Obvious Bicycle, een rustig nummer die aan de luisteraar vraagt om goed te luisteren, een advies om zeker op te volgen want wat volgt is ongetwijfeld het beste album van 2013 tot op heden en zeker Vampire Weekend's meest consistente album.
Diane Young is het uithangbord van het album, maar persoonlijk ben ik nooit weg van de lead singles van deze band (A-Punk en Cousins) en ook Diane Young kan mij niet helemaal bekoren, het is geen slecht nummer maar het probeert te overduidelijk een commercieel nummer te zijn, Vampire Weekend is nou eenmaal niet ubercommercieel. Hierna werd Step uitgebracht. Dit is een briljant nummer waarin de band hun lyrische talenten tentoonspreidt. Ya Hey klinkt bombastisch en heeft een geniale refrein die lang in je hoofd blijft spoken.
Don't Lie, Everlasting Arms, Unbelievers en Finger Back zijn zeer sterke nummers waarbij Everlasting Arms en Unbelievers als zuster-liedjes beschouwt kunnen worden. Don't Lie heeft door de orgel op de achtergrond een hypnotisch werking en werkt door zijn plaatsing na Diane Young goed als tegengewicht omdat het met zijn mid-tempo een goede overgang is naar Hannah Hunt.
Hannah Hunt en Hudson zijn slow burners maar in deze momenten op het album neemt de band een pas terug en tonen aan dat hun sterkte niet altijd in de chaotische en bombastische nummers ligt. Finger Back is catchy en de plezier waarmee dit nummer wordt gespeeld is erg aanstekelijk. Worship You heeft iets weg van een Ierse limerick en Ezra toont hierin zijn vocale talenten door de coupletten in sneltempo te zingen zoals alleen hij kan. Young Lion is de afsluiter van het album, het is een soort nursery rhyme, iets wat je een kind zou toespelen om hem in slaap te sussen, in tegenstelling tot alle andere nummers van Vampire Weekend tot op heden zingt Rostam hier de lead vocals, de instrumentale piano-stukjes zijn prachtig, dit nummer doet erg Bon Iver-achtig aan en het is een gewaagde stap om Rostam hier te laten zingen maar een die werkt omdat het niet geforceerd klinkt.
Dit album klopt gewoon tot in de perfectie, ik beoordeel een album vaak op hoeveel nummers er op staan die ik zou skippen en dit album kent geen zwakke schakels.
Met dit album heeft Vampire Weekend zichzelf heruitgevonden. Ezra heeft in een interview aangegeven dat er meer dan 50 instrumenten op het album voorkomen. Het is erg indrukwekkend hoe zo'n jonge band al zo'n volwassen album kan produceren.
5/5

Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?