Zoals gewoonlijk rijdt TS op zijn fiets

naar school en spaart hij nog steeds door voor zijn ribba. Het leek een dertien-in-een-dozijn-ochtend te worden, en dat vond TS ook prima

.
Totdat, TS zag de mensen voor hem langzaam en angstig rijden vanwege de ''zware, abnormale, strenge,
GI-GAN-TISCHE'' winterdepressie en het daarbij horende gladde wegdek. Prima, moeten zij weten, dacht TS. Dus doet TS een poging om wat lui in te halen aangezien het al 08:24u was en TS moet om 08:30u op school zijn

.
Na 3 mensen ingehaald te hebben komt klaarblijkelijk het eindlevel met de dáárbij horende eindbaas; in dit geval een nieuwe Neerlander/Fin/Bonkraagje/Zandneger/NATOS (Noord-Afrikaanse Teringlijer op Sportschoenen

) etcetera. Enfin, TS rijdt rustig op zijn tempo door totdat hij naast de mocro fietst. Snel doorfietsen dus, dacht TS. TS was bijna langs hem totdat hij een knal hoorde én voelde aan de achterkant van zijn fiets. Vervolgens kreeg ik de volgende verwensing naar mijn hoofd: ''Ewa tabondiemek, drab dindinmek, woellah grrragrraaa dinbebek shut fummek etc. etc.'' . TS dus helemaal geshockeerd van deze woorden

. Niet dus, en vraagt aan desbetreffende lapzwans waarom hij dat deed. ''Ewajah juh m0et m3 n!et s0maar GaAn inhalen à Sagbéh, woellah'tik maak juh v0lg3nde x af''. Mocro fietst door en TS is een tikkeltje verbaasd

.
Diezelfde middag fietst TS uit school en ziet wéér hetzelfde als in de ochtend; fietshuilies die bang zijn voor een, matig, glad wegdek, waaronder wéér een sagbéh. Kijken of het dit keer wel normaal lukt dacht TS en zet wat extra beenkracht bij. Alles ging gewoon weer oké totdat, jawel, TS de Maroc moest passeren. TS fietste langs hem en vervolgens brak de hel los; ''EEEEEEEEEEEEEH! NIET NOG KEER DOEN JAIJ KLOO-SAK!''.

. ''Wat is het probleem als ik u inhaal, meneer?''. ''GIEWOON GOEDVERDOEM NIET MIER DOEN! ACHTLOEK IEMBIECIEL!''.
Klacht: inhalen bij nieuwe Nederlanders gaat altijd gepaard met trobi's.
Ik heb max. 5 regels nodig.