abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76858494
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:13 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zich gaat vergissen Haiti van nu is niet meer het Haiti van voor de aardbeving. Die hele infrastructuur is nu een grote puinhoop. Maar goed.....succes zou ik zeggen. Vooral met het daar komen
Ik snap wat je bedoelt, echt, en ik zeg ook niet dat ze na aankomst binnen een dag in Kenscoff is, maar ze komt er wel. Dit is niet de eerste grote ramp die zij daar doorstaan heeft.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_76858504
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Vicky het volgende:

[..]

Van Nutricia heb ik ng niks gehoord. Friso belde daarstraks terug dan de marketingmanager ermee bezig was. Maandag hoor ik meer.
Geweldig!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:15:03 #128
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76858508
En die spulletjes zijn niet weg natuurlijk. De chaos is nu heel groot, maar de spullen zullen nog lang nodig blijven. Over een maand zal het vast makkelijker zijn om spullen daar te krijgen.
De mevrouw van de stichting vraagt er om, en die reist al jaren naar het land. Nu is de situatie wel heel anders, maar toch vertrouw ik op de inschatting van deze dame.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:17:26 #129
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76858595
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:15 schreef debuurvrouw het volgende:
En die spulletjes zijn niet weg natuurlijk. De chaos is nu heel groot, maar de spullen zullen nog lang nodig blijven. Over een maand zal het vast makkelijker zijn om spullen daar te krijgen.
De mevrouw van de stichting vraagt er om, en die reist al jaren naar het land. Nu is de situatie wel heel anders, maar toch vertrouw ik op de inschatting van deze dame.
Ja en daar is natuurlijk niks te krijgen ook, dus ik snap wel dat ze mee wil nemen wat haalbaar is
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_76858773
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:27 schreef Fuente het volgende:

[..]

Er wordt op dit moment geprobeerd om extra bagage mee te 'mogen' nemen.

Maar het logistieke probleem zal zich dan voordoen in PaP, want van PaP is het normaal een halve dag reizen naar Kenscoff, laat staan hoe het nu is, dus inventariseren momenteel hoe het daar verder zal gaan.
Luchtvaartmaatschappijen zijn over het algemeen toeschietelijk bij deze situaties, maar ook voor hun een logistiek probleem, zij hebben ook veel "vracht"bij zich voor dezelfde mensen, en dan kan het een kwestie van weight en balance worden, en dan kunnen ze niet. Daarbij moet je je ook afvragen hoeveel bagage je bij je kan hebben lokaal, hoe flexibel ben je?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 januari 2010 @ 17:23:00 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_76858808
Ze weten welke spullen nu het hardst nodig zijn. Van het geld kunnen ze later kopen wat dan nodig is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76858830
Ik vind dit echt zo mooi he! Ik heb inmiddels ook het e.e.a. ingeslagen!

In Vicky ben heel benieuwd of ze wat gaan doen!
pi_76858880
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:23 schreef Lenaatje het volgende:
Ik vind dit echt zo mooi he! Ik heb inmiddels ook het e.e.a. ingeslagen!

In Vicky ben heel benieuwd of ze wat gaan doen!
ja ik ook.
niet geschoten is altijd mis. Het eerste dat ik zei toen ik ze belde was dat ik een brutale vraag ging stellen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_76858930
quote:
Dat bedoel ik!! Dank je Ben niet zo helder. Lang niet alles zal direct meekunnen. Verschepen is nu niet veilig, want zoals Marijke terecht zegt: het zal gejat worden zodra het aankomt.
Marijke neemt de belangrijkste dingen direct mee, 4 koffers vol mag ze sowieso al meenemen, en misschien nog meer.
De rest komt daar, hoe dan ook, later!
Mijn familie heeft aangegeven bij te dragen in de verzend/verschepingskosten.
Sara
Merel
Ukje
pi_76859312
Op dit moment is er een verslaggever van RTL4 nieuws (in goed overleg met ons als familie) op de weg naar Kenscoff. Hij probeert Alexander o.a. te bereiken (ook alles eromheen uiteraard) en probeert daar een volgeladen beltegoed telefoon achter te laten!!
Alexander weet dat hij mogelijk gaat komen, ook voor een interview. Hoe lang dit gaat duren is onbekend. De verslaggever is gisteren vertrokken vanuit PaP en zit aan de goede kant, richting Kenscoff, het gaat moeilijk, maar het gaat.
Dit is ook goed nieuws voor Marijke, we zullen later horen hoe hij reist (jeep/te voet etc).
Sara
Merel
Ukje
pi_76859381
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:40 schreef Fuente het volgende:
Op dit moment is er een verslaggever van RTL4 nieuws (in goed overleg met ons als familie) op de weg naar Kenscoff. Hij probeert Alexander o.a. te bereiken (ook alles eromheen uiteraard) en probeert daar een volgeladen beltegoed telefoon achter te laten!!
Alexander weet dat hij mogelijk gaat komen, ook voor een interview. Hoe lang dit gaat duren is onbekend. De verslaggever is gisteren vertrokken vanuit PaP en zit aan de goede kant, richting Kenscoff, het gaat moeilijk, maar het gaat.
Dit is ook goed nieuws voor Marijke, we zullen later horen hoe hij reist (jeep/te voet etc).
wow wat goed!!! Ik hoop dattie snel bij Alexander kan komen!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 januari 2010 @ 17:43:11 #137
13151 crew  Rewimo
pi_76859393
Die telefoon is echt super! Wat fijn dat er iemand naar hem toegaat
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_76859535
Ja weet je? Het maakt me geen f*ck uit dat het een verslaggever is, iemand is naar hem onderweg!!! En dan is hij even niet 'alleen'.... Ik hoop zo dat dit snel kan gaan...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:19:49 #139
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_76860808
quote:
Je moet nu alle voorrang aan de gecoördineerde noodhulp geven. Als particulier met wat dozen je daar tussen proberen te wringen is meer kwaad dan goed doen.
Sowieso niets proberen te sturen waarvan de ontvanger niet al vast staat.
Wie dit leest is gek
pi_76861325
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:19 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Je moet nu alle voorrang aan de gecoördineerde noodhulp geven. Als particulier met wat dozen je daar tussen proberen te wringen is meer kwaad dan goed doen.
Sowieso niets proberen te sturen waarvan de ontvanger niet al vast staat.
Lees de OP nou eens, er wordt niets opgestuurd, het wordt letterlijk gebracht.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:38:50 #141
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76861556
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:40 schreef Fuente het volgende:
Oh wat ontzettend fijn voor jullie, ik hoop dat het lukt en dat jullie hem straks op tv kunnen zien
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_76862084
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:33 schreef Fuente het volgende:

[..]

lekker laten lullen!! Jij weet waar het voor gedaan wordt!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:52:36 #143
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_76862145
quote:

[..]

Maar dat bedoel ik ook. Er moeten daar alleen al 10.000 Amerikanen landen de komende dagen. Particulier initiatief ter plekke is nog meer chaos. De Verenigde Naties hebben alle resources nodig de komende weken.
Wie dit leest is gek
  † In Memoriam † vrijdag 15 januari 2010 @ 19:11:07 #144
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_76862927
quote:

[..]

Fuente, ik heb nu de tijd genomen om verder te lezen. Ik ben gigantisch onder de indruk van het verslag van jouw moeder samen met je broer. Ik doe de administratie op een basisschool en ik ga dit onder de aandacht van onze commissie goede doelen brengen. Geen idee of ze al een goed doel voor komend schooljaar hebben maar anders heb ik er wel een voor ze
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_76862959
Fuente wat een goed initiatief, heel veel succes en hou ons op de hoogte (ik heb wat geld gestort)
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:15:59 #146
11682 Moonah
Jolie femme
pi_76863150
Wat fijn om geld te kunnen storten dat rechtstreeks bij de kinderen terecht komt.
Ik stuur een PM naar Rewimo.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_76863196
Echt geweldig alle donaties en lieve woorden

Zoals het er nu uitziet gaat Marijke met eventueel B. op een noodvlucht naar Haiti straks. Het werk van de Stichting valt onder ontwikkelingswerk. Op deze manier kan er ook meer bagage mee. Het is nog kijken hoe en wat. Het streven wordt binnen 10 dagen. Dit lijkt lang, maar eerder zou logistiek met spullen niet gaan. Alexander heeft aangegeven zich nog zeker 2 weken te redden qua middelen die aanwezig zijn, en een particuliere vlucht zou eerder sowieso niet lukken.

Ander nieuws: de 2 adoptiekinderen in Alexander zijn huis worden zoals het nu gaat vanavond (lokale tijd) opgehaald door een tussenbureau. Zij overnachten in een ander weeshuis en zullen morgen vanaf PaP vertrekken naar de adoptieouders. Die hebben we inmiddels ook gesproken en die zijn uiteraard ontzettend blij!

Alexander weet dat de mogelijkheid erin zit dat dit gebeurt, maar nu is het vrijwel zeker. We hebben snel een uitgebreide mail naar de tussenorganisatie gemaild (zij hebben verbinding!!) en hopelijk printen ze deze voor Alexander.
Het zal best moeilijk voor hem zijn de kinderen te zien gaan, hij heeft ze 3 maanden lang Nederlands geleerd en het zijn ook een beetje 'zijn kindjes', maar ik denk dat hij heel blij zal zijn om te weten dat deze kinderen hopelijk as. zondag veilig in Nederland zijn.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:36:35 #148
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_76863998
Mooi, deze aktie.

Op zich begrijp ik wel dat mensen twijfelen aan het nut ervan, gezien de chaos in het land en bereikbaarheids-problemen, maar zo te lezen gaat het om ervaren personen. Ik neem aan dat die prima kunnen inschatten of het zinvol is of niet.
En daarbij, als je niks probeert, heb je helemaal niets. Ik heb bewondering voor deze dappere mensen, het is nogal niet een avontuur! Heel veel succes!
... ♥ ik mis je ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 januari 2010 @ 19:45:41 #149
13151 crew  Rewimo
pi_76864336
Mogen die adoptiekindjes nu versneld naar Nederland? Dat zou mooi zijn natuurlijk, weg uit de chaos, een zorg minder voor Alexander. Natuurlijk gaat hij ze missen, maar ze zijn dan in veiligheid
pi_76864456
Ja! De kinderen in Alexander zijn huis zouden sowieso op of rond Alexander zijn vertrekdatum naar NL mogen. Maar er is nu een gerechterlijk bevel gegeven dat alle kindjes die een akkoord hadden van de rechter, paspoort of geen paspoort nu direct wegmogen.
De meeste ouders waren aan het wachten op de bureaucratie rondom de paspoorten en dat hoeft dus niet meer.
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')