abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:17:56 #101
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_76856256
Alle spullen die we krijgen zijn geweldig!!

Zojuist een inventarisatie gemaakt van wat we denken te krijgen. Wat we nog nodig hebben:

Wormkuren
Schurftmedicatie (weet nog niet of dit op recept verkrijgbaar moet zijn of gewoon)

Antibiotica wordt geregeld, dit gaat niet via de gewone apotheken helaas.

Verbanden, gazen, pleisters lijken er nu genoeg te zijn. Ook andere kanalen houden inzamelingen. Daarom heb ik overleg gehad met Marijke en zetten we daar even een stop op! Het kan sowieso niet allemaal in 1 keer mee, er wordt gekeken naar wat het meest nodig is en daar gaan de koffers vol mee. De rest wordt of zo snel het veilig kan verstuurd, en anders gaat er weer een lading mee met de eerstvolgende persoon die naar Haiti reist!!!!

Donaties blijven welkom. We zullen met deze donatie samen met Marijke overleggen wat we er hiervan kopen en eventueel medicatie ervan kopen, want medicatie kan nog steeds gewoon mee!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_76856347
Ah oke, dan ga ik morgen dus niet shoppen, maar maak ik vanavond geld over!

Echt geweldig dat jullie dit zo willen doen!
pi_76856358
Misschien zijn er vanuit vliegmaatschappijen voor dit soort stichtingen wel regelingen wat betreft overbagage...? geen idee hoor, maar zou zomaar eens kunnen. Zou ook wel netjes zijn, eigenlijk.... En wel zo fijn dat de spullen dan zo snel mogelijk bruikbaar zijn daar.

Ik heb net ook mijn bijdrage overgemaakt, ook namens vriendlief. Heerlijk om te lezen dat iedereen zo enthousiast is! Ik krijg altijd een brok in mijn keel van dat soort dingen, emo-muts dat ik ben
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:24:25 #105
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76856410
er is dus ook geen behoefte meer aan babyvoeding, Fuente? Ik had dat morgen willen kopen nl.
Make love, not war ☮
pi_76856445
***UPDATE VAN ALEX***

Alexander heeft zojuist weer gebeld, dit keer iets langer. Het gaat goed met hem. Buiten het huis (het huis is omheind met een hek) heerst nog veel paniek. De kinderen zijn ok. Mijn vader heeft met Alexander de mogelijkheid besproken om naar huis te kunnen, dit weigert hij absoluut. Hij wil de kinderen niet alleen laten.
Hij heeft geld in huis liggen om voedsel bij te kunnen kopen wanneer nodig. Hij weet niet goed wat hij moet doen, Alexander spreekt vloeiend Frans, maar niet goed Creools en dat is wat de meeste mensen buiten het huis spreken. 1 van de medewerkers van zijn huis is waarschijnlijk omgekomen.

EINDE BERICHT!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_76856472
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:24 schreef Diaan73 het volgende:
er is dus ook geen behoefte meer aan babyvoeding, Fuente? Ik had dat morgen willen kopen nl.
Babyvoeding lijkt redelijk ingezameld te zijn. Ik denk: wat gekocht is en verzonden wordt gaat uiteraard mee, als het nog gekocht moet worden: dan liever niet.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:27:31 #108
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_76856559
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:23 schreef Pyttpytt het volgende:
Misschien zijn er vanuit vliegmaatschappijen voor dit soort stichtingen wel regelingen wat betreft overbagage...? geen idee hoor, maar zou zomaar eens kunnen. Zou ook wel netjes zijn, eigenlijk.... En wel zo fijn dat de spullen dan zo snel mogelijk bruikbaar zijn daar.

Ik heb net ook mijn bijdrage overgemaakt, ook namens vriendlief. Heerlijk om te lezen dat iedereen zo enthousiast is! Ik krijg altijd een brok in mijn keel van dat soort dingen, emo-muts dat ik ben
Er wordt op dit moment geprobeerd om extra bagage mee te 'mogen' nemen.

Maar het logistieke probleem zal zich dan voordoen in PaP, want van PaP is het normaal een halve dag reizen naar Kenscoff, laat staan hoe het nu is, dus inventariseren momenteel hoe het daar verder zal gaan.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:31:51 #110
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_76856733
Fuente, medicaties kopen is ook belangrijk ja.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:32:27 #111
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_76856765
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:25 schreef Fuente het volgende:

[..]

Babyvoeding lijkt redelijk ingezameld te zijn. Ik denk: wat gekocht is en verzonden wordt gaat uiteraard mee, als het nog gekocht moet worden: dan liever niet.
Okay prima, ik kijk even of er wormkuren te koop zijn.

Wat fijn dat het naar omstandigheden zo goed gaat met Alexander!! Wel erg van die medewerker.
Make love, not war ☮
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:32:33 #112
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_76856777
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:32 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Wat fijn dat het naar omstandigheden zo goed gaat met Alexander!! Wel erg van die medewerker.
Kruidvat!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:35:35 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76856898
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:32 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik kan ze bij mijn supermarktdrogist ook gewoon kopen. twee tabletjes voor een paar euro.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_76857016
Mocht het lijken alsof mijn doos opengemaakt is; dat heb ik net zelf gedaan, ik was 2 bussen pleisterspray vergeten in de doos te doen..
pi_76858108
Ik heb gekeken en het enige wat ik heb is een pak met onderleggers, van die kraammatrassen. En nog spuiten en canule's nog van toen Tylers darmen gespoeld werden. Heb je zeker niks aan?
ook nog een pm gestuurd.

[ Bericht 13% gewijzigd door _Ingrid_ op 15-01-2010 17:09:30 ]
pi_76858148
Jongens, ik vind het een toffe actie hoor. Ik vraag me alleen af of het nou handig is wat jullie hier doen

Er gaat dus blijkbaar iemand heen vliegen. Die persoon gaat dus in een complete chaos terecht komen. Er is daar hulpverlening aanwezig, maar dat zijn getrainde mensen die precies weten wat ze moeten doen en niet in staat zullen zijn om die persoon te hulp te komen. Zeker niet als je in de problemen komt door bendes die de boel plunderen en zo.

Ze hebben een zwaar logistiek probleem om op dit moment uberhaupt al vliegtuigen binnen te loodsen. Die vliegtuigen bevatten de eerste levensbehoeften voor een heleboel mensen alsmede nog meer reddingsteams om mensen te redden die bekneld zitten. Is het dan reeel om een plek in te nemen waar een getrainde hulpverlener kan zitten EN om hulpgoederen mee te nemen waar je slechts specifieke personen mee kan helpen?

Ik begrijp best wel dat er een berg emoties in dit hele proces meespelen hoor, maar kom op...blijf even realistisch nadenken met z'n allen. Waar hebben die mensen nu meer behoefte aan?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:08:09 #118
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76858245
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:05 schreef PdeHoog het volgende:
Jongens, ik vind het een toffe actie hoor. Ik vraag me alleen af of het nou handig is wat jullie hier doen

Er gaat dus blijkbaar iemand heen vliegen. Die persoon gaat dus in een complete chaos terecht komen. Er is daar hulpverlening aanwezig, maar dat zijn getrainde mensen die precies weten wat ze moeten doen en niet in staat zullen zijn om die persoon te hulp te komen. Zeker niet als je in de problemen komt door bendes die de boel plunderen en zo.

Ze hebben een zwaar logistiek probleem om op dit moment uberhaupt al vliegtuigen binnen te loodsen. Die vliegtuigen bevatten de eerste levensbehoeften voor een heleboel mensen alsmede nog meer reddingsteams om mensen te redden die bekneld zitten. Is het dan reeel om een plek in te nemen waar een getrainde hulpverlener kan zitten EN om hulpgoederen mee te nemen waar je slechts specifieke personen mee kan helpen?

Ik begrijp best wel dat er een berg emoties in dit hele proces meespelen hoor, maar kom op...blijf even realistisch nadenken met z'n allen. Waar hebben die mensen nu meer behoefte aan?
Geld lijkt mij dus het voor de hand liggendst.
Geld dat rechtstreeks bij 1 specifiek iets terecht komt om te gebruiken voor wat zij daar ter plekke het meest nodig achten.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_76858259
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:08 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Geld lijkt mij dus het voor de hand liggendst.
Geld dat rechtstreeks bij 1 specifiek iets terecht komt om te gebruiken voor wat zij daar ter plekke het meest nodig achten.
Lijkt mij ook ja
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_76858308
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:08 schreef Vicky het volgende:
Ik heb ook het adres van Fuente ondertussen, ik kan ook gepmm-ed worden.

Ik heb ondertussen contact gehad met Nutricia en Friso en zij gaan kijken of ze wat kunnen doen m.b.t. babyvoeding.
Vicky wat goed van je zeg!! Ik had spulletjes bij de kruidvat gehaald maar durfde niet om korting en/of meer te vragen. Het spookte wel door mijn hoofd! Maar jij hebt het wel gedaan! Goed van je.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:10:42 #121
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76858341
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja
En daarom ben ik blij dat ik geld hier aan gegeven heb, want dat vind ik dan wel doeltreffender dan via 555 of zo
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_76858368
Even reactie op PdeHoog:

Marijke van de stichting woont 7 maanden per jaar in Haiti. Ze weet precies hoe en wat, ze weet precies hoe ze in Kenscoff kan komen via omwegen.
Er is hulp in PaP, er is geen enkele!!! hulp in Kenscoff en de bergen waar de kinderen van de scholen wonen, helemaal niets! 0,0 hulp op dit moment. Geloof me als ik zeg dat zij weet wat ze doet. Ze gaat wss niet alleen, er gaat als het even kan iemand extra mee voor de extra bagage. Zij kent meerdere chauffeurs met terreinwagens die haar op weg kunnen helpen naar Kenscoff.
Sara
Merel
Ukje
pi_76858456
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:11 schreef Fuente het volgende:
Even reactie op PdeHoog:

Marijke van de stichting woont 7 maanden per jaar in Haiti. Ze weet precies hoe en wat, ze weet precies hoe ze in Kenscoff kan komen via omwegen.
Er is hulp in PaP, er is geen enkele!!! hulp in Kenscoff en de bergen waar de kinderen van de scholen wonen, helemaal niets! 0,0 hulp op dit moment. Geloof me als ik zeg dat zij weet wat ze doet. Ze gaat wss niet alleen, er gaat als het even kan iemand extra mee voor de extra bagage. Zij kent meerdere chauffeurs met terreinwagens die haar op weg kunnen helpen naar Kenscoff.
Ik denk dat ze zich gaat vergissen Haiti van nu is niet meer het Haiti van voor de aardbeving. Die hele infrastructuur is nu een grote puinhoop. Maar goed.....succes zou ik zeggen. Vooral met het daar komen
pi_76858458
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:32 schreef Haaibaaike het volgende:
Mag je broer langer bellen Fuente?
Hij mag het wel, maar kan het niet, de verbinding wordt steeds verbroken....
Hij heeft net ook met Marijke gebeld, hieronder een stukje uit het gesprek:

Dag allemaal,

Helemaal ontroerd kan ik jullie mooi nieuws geven!!!

Alexander belde mij om 4.15 uur!!!!!
Hij klonk goed voor deze omstandigheden.
Wij hebben wel 5 minuten kunnen praten.
Hij was binnen in kantoor met Berchon ten tijde van de aardbeving,zij zou hem geld geven voor in de grote kluis en daar begon de herrie en de schokken.
Zij zijn naar buiten gerend.
Het huis heeft scheuren, maar ziet er niet gevaarlijk uit.

Niemand is gewond in ons huis.
Alexander slaapt binnen in zijn kamer en de kinderen slapen met Miss Kena in de woonkamer.
Sam (Stervenson) en Pouchon (Fredner) slapen buiten, zij durven niet binnen te zijn.

Alexander wil in Kenscoff blijven om er voor de kidneren te zijn en te helpen alles te organiseren. Dat vind ik echt geweldig!
Ik heb hem gezegd dat ik bergrijp als hij met het vliegtuig dat binnenkort terug naar Nederland vliegt, mee gaat, en dat hij dan weer terug kan komen. Hij zei ik leef bij vandaag en morgen is morgen, als ik niet zo denk dan lukt het niet. Dit is een heel goede instelling in Haiti. Daar kom je een heel moeilijke dag door.

Onze school in Ka-Blain heeft helemaal niets. (dit is 1 van de 3 scholen)
Maandag gaan zij er weer heen. Kempes raadde Alexander af om helemaal naar Godinot te lopen, dat was te ver. Wat een heerlijk iets om te horen, nu kunnen wij ons richten op de hulp die de mensen nodig hebben.!!!!

Op het moment dat ik vroeg wat Alexander het liefst wilde waarin ik hem adviseerde, hulp boed opf wij overleg over hebben, werd de verbinding verbroken ... Ik krijg geen contact meer.

Roelien, ik heb Alexander aan het begin van het gesprek verteld dat jij hem een kanjer vindt, erg trots op hem bent en heel veel van hem houdt!!!!

Op mijn kamer is de opbouw van mijn bureau omgevallen, ongelooflijk dat dat is gebeurd.
Alexander heeft alles op de grond laten liggen, want met naschoikken kan het weer gebeuren, zei hij en dan blijf ik opruimen.
Prachtig!!!

Wat ontzettend fijn dat ik met Alexander contact heb gehad, hij is echt een kanjer!!!!
Sara
Merel
Ukje
pi_76858479
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:09 schreef Lenaatje het volgende:

[..]

Vicky wat goed van je zeg!! Ik had spulletjes bij de kruidvat gehaald maar durfde niet om korting en/of meer te vragen. Het spookte wel door mijn hoofd! Maar jij hebt het wel gedaan! Goed van je.
Van Nutricia heb ik ng niks gehoord. Friso belde daarstraks terug dan de marketingmanager ermee bezig was. Maandag hoor ik meer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')