abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:51:51 #1
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_76828931

Wie is... de mol? gaat naar Japan!

De Kandidaten

Sanne Vogel

Sanne Vogel (geb. 1984) is een toneel- en filmactrice, schrijfster en theaterregisseur. Samen met haar broer Robin Vogel ligt zij aan de basis van De Vogelfabriek, een bedrijf dat eigen theatervoorstellingen en films produceert en regisseert.
Als actrice kreeg ze naambekendheid in de film en televisieserie Het schnitzelparadijs op (BNN), en zal zij de rol van een jonge Annie M.G. Schmitd gaan spelen in de gelijknamige serie. Ook is ze vanaf Oktober te zien in de net5 serie Floor Faber.
Vanaf oktober 2008 speelt Sanne Vogel in het eigen theaterstuk Raaf op verschillende locaties in Nederland.

Manuel Vanderbos

Manuel Venderbos wilde als kind voetballer en acteur worden. Marco van Basten was zijn grote voorbeeld. Zowel voetballen als toneelspelen werden zijn grote hobby's maar hij koos uiteindelijk voor een studie commerciële economie. Na 3 jaar brak hij deze studie af en ging Journalistiek studeren. Tijdens deze studie deed Venderbos in maart 2000 mee aan een multimedia-talentenpool bij de Evangelische Omroep. Datzelfde jaar ging hij diverse radio- en tv programma's presenteren. Door zijn drukke werkzaamheden zette hij de studie journalistiek op een laag pitje maar uiteindelijk is Venderbos in 2007 toch met succes afgestudeerd.

Hind Laroussi

Hind heeft een Marokkaanse vader en een Nederlandse moeder.Hind kreeg voor het eerst landelijke bekendheid nadat ze mee deed aan de Soundmixshow 2002, en daarbij de landelijke tv-finale haalde , waarin ze te bewonderen was als Vanessa Williams. Hind drong door tot de halve finale van het tv-programma Idols, in 2003.
Hind werkt momenteel aan haar derde album.

Loretta Schrijver

Loretta Maxine Schrijver (New York City, 16 mei 1956) is een Nederlandse televisiepresentatrice.
Schrijver ging na haar studies geschiedenis en vertaalkunde voor de televisie werken, waarna zij een bekende televisiepersoonlijkheid werd. Vanaf 1989 presenteerde ze, onder meer naast Jeroen Pauw, het RTL Nieuws. Bij RTL presenteerde ze verder onder meer "Nederland in het Nieuws", "Week XY", "Gezondheid" en tal van Unicef- en WNF-programma's.
in 2007 maakte ze de overstap naar omroep MAX waar ze in 2008 vertrok.

Barbara Barend

Barbara Barend (Amsterdam, 30 juni 1974) is een Nederlands sportjournaliste en presentatrice van sportprogramma's. Ze is een dochter van Frits Barend en een achternichtje van Sonja Barend. Eerder werkte ze bij AT5 en de NOS.

Erik van der Hoff

Erik van der Hoff scoorde als zanger van de voormalige schoolband Roberto Jacketti & the Scooters tussen 1984 en 1987 een aantal hits, waarvan I Save the Day de grootste was.
Hierna begon Van der Hoff met het produceren en presenteren van (jeugd)televisieprogramma's voor onder andere de NCRV (Taxi), AT5 en IdtV. Hij is ook presentator van de NET 5 woonprogramma's Het Blok, SamenWonen, Stijlloos en Ben je slimmer dan een kind?.Van der Hoff is medeoprichter van het bedrijf King Baboon, dat zich richt op het ontwikkelen van animaties en verhalen voor televisie en internet.

Frits Sissing

Frederic Renger (Frits) Sissing (Groningen, 18 september 1963) is een Nederlandse tv-presentator bij de AVRO, waarvoor hij onder andere Opsporing Verzocht presenteerde. Daarnaast presenteerde hij programma's als de Musical Sing-a-long op de Uitmarkt, het Gouden Televizier-Ring Gala, de John Kraaijkamp Musical Awards, BankGiro Loterij Restauratie, Op zoek naar ... - AVRO's musicaltalentenjacht
en In de hoofdrol (2008-heden)
Ook heeft Sissing enkele jaren op de planken gestaan bij het musicalgezelschap Star te Amsterdam, met Frank Sanders als regisseur en Jos Brink als drijvende kracht op de achtergrond.
In 2006 nam hij deel aan het populaire RTL 4-dansprogramma Dancing with the Stars en werd derde met zijn danspartner Julie Fryer.

Tim Akkerman

Tim Akkerman was van 1999 tot 2009 lead zanger van de haagse band Di-rect. In 2009 verliet hij de groep om voor zich zelf te beginnen. Tim is dit jaar vader geworden en daarnaast is hij ambasadeur van War-Child

Kim Pieters

Kim Pieters (Winschoten, 5 oktober 1979) is een Nederlands actrice, die na haar vwo een dramaopleiding heeft gevolgd bij de theaterschool in Arnhem.
Pieters is bij het grote publiek onder meer bekend door de rol van Claire Simons van 2001 tot 2004 in de televisiesoap Onderweg naar morgen, waarin ze getrouwd was met Hugo van Walsem (Robin Rienstra).
Daarnaast speelde zij de titelrol in de Net5-serie Julia's Tango.

Arjen Lubach

Arjen Henrik Lubach (Lutjegast, 22 oktober 1979) is schrijver, cabaretier en televisiepresentator.
Arjen is onder ander bekend als jurylid in de serie Lama gezocht en presenteerde BNN's de nieuwste show.
Sinds september 2009 verzorgt Lubach samen met Edo Schoonbeek de 'Rapservice' voor het AVRO-programma Koefnoen.
In augustus 2006 verscheen Lubachs debuutroman Mensen die ik ken die mijn moeder hebben gekend en in april 2008 de roman Bastaardsuiker. Daarnaast schrijft hij voor de VPRO radio, columns voor CJP magazine, opiniestukken voor NRC next en scenario's voor film en theater.
Sinds 2001 treedt Lubach op met zijn theatergezelschap Op Sterk Water en stond daarmee o.a. op Lowlands, Hard Gelach, Laughing Matters en in theaters in Nederland en België.

Vorige Topics
[2010] Wie is... de Mol? #1
Wie is... de mol? 2010 #2 Loretta O+
Wie is... de mol? 2010 #3 Final Countdown...
Wie is... de mol? 2010 #4 We zijn begonnen!
Wie is... de mol? 2010 #5 Met de eerste verdenkingen.
Wie is... de mol? 2010 #6 Kennis Is Macht!

Afleveringen
Aflevering 1

Twitter
De Mol
Arjen Lubach
Frits Sissing
Hind Laroussi
Manuel Venderbos
Tim Akkerman

Deze OP is hier te vinden.
Because I am so handsome and I am so bored
So entertain me, tell me a joke
Make it long, make it last
Make it cruel just make me laugh
pi_76828948
En nu maar eens naar bed !
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:52:23 #3
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_76828959
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:47 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja natuurlijk is het in Japan dat klopt..maar dat stukje (Nederland) lijkt zo echt op hier snapje wat ik bedoelde..
Ja, dat snap ik. Maar dan nog werd duidelijk genoeg gemaakt dat het in Japan was.
pi_76829023
Loller Arjen die de knop nog een keer indrukt

Hij is zó enorm de mol
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_76829061
Had het overigens echt zin voor Frits om de held uit te hangen (als hij de mol zou zijn)?
Konden de andere kandidaten zien wat hij deed? Hij zou dan net zo goed die hele kerk kunnen vergeten en gewoon de mist in kunnen gaan.. tenzij 'de kijkers bedriegen' ook deel van zijn missie is..

(en toch neig ik naar Frits overigens )
pi_76829109
Het is Arjen of Barbara
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:55:34 #7
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_76829122
Frits is wel een baas, ik denk niet dat hij de mol is.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_76829146
Arjen
 2011 13" i5 ...
pi_76829153
Was een leuke aflevering.
I'm on my way just like everyday to get milk and kerosine.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:56:31 #11
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_76829160
Zoals al eerder opgemerkt, zaten er in het voorfilmpje over aflevering 2 uit de MolMail twee extra, 'geheime' stukjes video en verschenen er bij Erik en Pieter Jan een paar Japanse tekens onder in beeld. Ik ben eens even verder gaan zoeken en heb ook in eerdere video's van die verborgen koppelingen ontdekt. Het zijn overigens steeds letterlijk verborgen koppelingen: je ziet ze niet, maar als je op het juiste moment met je muis over een bepaalde plek heen beweegt, verandert je muiscursor in een handje en kun je klikken.

Ik kan op dit moment inhoudelijk nog weinig bakken van die extra filmpjes. Het zijn voornamelijk backstage-beelden, dus of daar hints in zitten? Wel is het heel erg opvallend dat het gebied waarop je kunt klikken om bij zo'n extra filmpje te komen (is steeds maar zo'n 2-3 seconden mogelijk), steeds een bepaald object is. Zitten daar hints in? Moet je die woorden ('blauw vlak', 'Japanse vlag', 'wereldbol', 'visser', 'dvd', etc.) in een bepaalde volgorde zetten? Hebben ze iets met een bepaalde kandidaat van doen? Iets anders? Is het gewoon puur toeval? Geen idee vooralsnog.

Hieronder een overzicht van de verborgen koppelingen die ik gevonden heb (met een losse link naar die extra filmpjes), inclusief een plaatje met rood omrand het gebied waarop je daarvoor had moeten klikken:

Uit De grote vraag: Wie is de Mol? (van 22 december 2009):

brengt je naar http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/avro/widm_dri3_sub1.wmv

en:

brengt je naar http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/avro/widm_dri3_sub2.wmv

Uit Interviews aflevering 1 (van 5 januari 2010):

brengt je naar http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/avro/widmi_afl1_sub1.wmv

en:

brengt je naar http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/avro/widmi_afl1_sub2.wmv

Uit 1 minuut uit aflevering 1 (van 5 januari 2010):

brengt je naar http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/avro/widm_mm_001_1.wmv

Uit Interviews aflevering 2 (van 13 januari 2010):

brengt je naar http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/avro/widmi_afl2_s01.wmv
(de Japanse tekst linksonder betekent 'hint' - zie Google Translate)

en:

brengt je naar http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/avro/widmi_afl2_s02.wmv
pi_76829182

Floeps, aanwijzing gevonden!
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:58:34 #13
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_76829262
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:55 schreef Urquhart het volgende:
Het is Arjen of Barbara
Ik had op 2 afleveringen Barbara als verliezer staan op de stemmingslijst.. Maar zag vanavond dat ze volgens mij geen verliezer wordt/is.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:58:42 #14
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_76829269
Nice on, Veerboot. Dat zijn de echte hints.
pi_76829327
Dit zijn idd wel echte hints
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:01:31 #16
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_76829387
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:56 schreef superjojo het volgende:
Was een leuke aflevering.
Ja toffe uitzending
pi_76829436
Waarom hebben we kim niet zien rennen?!
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:11:26 #18
130755 Kinga
versier hier
pi_76829843
Wat gaan de topics weer snel.
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:14:16 #19
130755 Kinga
versier hier
pi_76829975
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:56 schreef .aeon het volgende:
[ afbeelding ]

Floeps, aanwijzing gevonden!
Wat moet ik daarin zien? Een acht?
pi_76829991

iro / 色oftewel 'kleur'
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:14 schreef Kinga het volgende:

[..]

Een omgekeerde 6
pi_76830009
quote:

[..]

Ik zie een A
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:15:41 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_76830040
Mbt die "kokervisie" opmerking van de mol; was Barbara niet degene die bij haar team beide kokers direct zag liggen en er op dook?

En die laptop niet zien?? Tim, Manuel en Sanne zijn er alledrie nota bene al naast gaan zitten en vervolgens gaat Kim er even later ook nog bovenop zitten?? Dan ben je toch zo blind als een mol?!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:16:59 #23
162388 Bragi
GOD-VER-DOMME!
pi_76830094
Misschien is er ook wel zo'n letter in aflevering één.

En aangezien het de tweede aflevering is... iemand van wie de tweede letter uit de naam een A is? Barbara, Manuel, Sanne...?
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:18:33 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_76830155
quote:
[..]
Er staat een a, en dan net zo'n a als van dit lettertype.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:16 schreef Bragi het volgende:

En aangezien het de tweede aflevering is... iemand van wie de tweede letter uit de naam een A is? Barbara, Manuel, Sanne...?
Die letter komt uit aflevering 1
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_76830191
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 23:16 schreef Bragi het volgende:

Misschien meerdere letters in de aflevering, waardoor we op die manier inderdaad na de derde aflevering de mol kunnen weten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')