abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77499760
Er komt dus nog een debat, of is het enige wat dat rapport teweeg bracht een dagje commotie en daarna ging iedereen weer rustig verder met waar hij mee bezig was?

Misschien dus nog een verhit debat met één dagje commotie daarna en daarmee is dan toch echt de kous af?
  maandag 1 februari 2010 @ 13:35:02 #152
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_77510612
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:36 schreef Kwaliteit het volgende:
niemand weet het? kan het nergens vinden
Eerst komt de reactie van het kabinet, dan debat. Volgens mij is er nog geen datum geprikt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_77572842
Zal wel lang duren voor dat het kabinet er uit is wat hun reactie word.
............................
pi_77606254
jammer, heb best wel zin in dit debat.

ik zie Balkenende al helemaal weer voor me
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:03:01 #155
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77606700
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:53 schreef Kwaliteit het volgende:
jammer, heb best wel zin in dit debat.

ik zie Balkenende al helemaal weer voor me
Inderdaad, wordt weer een latertje dan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:06:04 #156
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77606821
Als de VVD maar het meest besmeurd wordt
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:35:47 #157
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77610980
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:06 schreef Klopkoek het volgende:
Als de VVD maar het meest besmeurd wordt
Die zijn zo verstandig om niet over het mandaat te gaan zeuren. Voor zover de gemiddelde VVD daar ook maar een biet om geeft, alleen die oliebelangen zijn al reden genoeg
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_77624865
Wat maar weer aangeeft wat voor klotepartij het is. Moorden voor de olie. En JIJ steunt dat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:17:55 #159
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77629019
Och, het bedrijfsleven heeft er baat bij, wij hebben er baat bij, Saddam is weg, en het westen heeft voet aan de grond in het M-O. Win win win win me dunkt.
Bis bis bis
pi_77629078
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:17 schreef eriksd het volgende:
Och, het bedrijfsleven heeft er baat bij, wijde graaierselite hebben er baat bij, Saddam is weg, en het westen heeft voet aan de grond in het M-O. Win win win win me dunkt.
Een echte kapitalist

Zonder enig geweten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:24:18 #161
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77629257
quote:
Och, het bedrijfsleven heeft er baat bij, wij hebben er baat bij, Saddam is weg, en het westen heeft voet aan de grond in het M-O. Win win win win me dunkt.
Als je het zo stelt, word ik er bijna blij van dat die Irakezen toch nog een paar Amerikaanse heli's uit de lucht hebben geknald.

Maar goed, ik vraag me zelfs af of het westen er niet gewoon economisch beter voor had gestaan als ze zich tot Afghanistan hadden beperkt en daar de dingen GOED hadden geregeld, in plaats van op twee plekken tegelijk de boel slecht afraffelen. Als ze in plaats van soldaten een paar financiële toezichthouders hadden opgeleid, dan hadden ze een betere investering gedaan, vermoed ik zo.

En waren er in Londen en Madrid een paar metro's en bussen heel gebleven.

Het is wel typisch VVD en Republikeins. Doen alsof je de hoeder van de schatkist bent, maar stiekem voor grotere tekorten en slechter economisch beleid zorgen dan de 'liberals' die je zo verfoeit.
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:27:34 #162
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_77629352
KRO Reporter heeft de conceptbrief van het kabinet in handen gekregen. En uiteraard online gegooid.
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:27:38 #163
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77629353
Aghanistan is een gebed zonder einde. Ze kunnen beter Pakistan militaire steun verlenen, Afghanistan heeft totaal geen zin. Die chantage met olie vanuit het Midden-Oosten is ook mooi de kop ingedrukt.
Bis bis bis
pi_77629376
quote:
Dan moet je verder ook niet zeuren als je familie wordt opgeblazen door een paar terroristen. Win some, lose some.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:29:21 #165
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77629428
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:24 schreef Pool het volgende:

[..]

Als je het zo stelt, word ik er bijna blij van dat die Irakezen toch nog een paar Amerikaanse heli's uit de lucht hebben geknald.

Maar goed, ik vraag me zelfs af of het westen er niet gewoon economisch beter voor had gestaan als ze zich tot Afghanistan hadden beperkt en daar de dingen GOED hadden geregeld, in plaats van op twee plekken tegelijk de boel slecht afraffelen. Als ze in plaats van soldaten een paar financiële toezichthouders hadden opgeleid, dan hadden ze een betere investering gedaan, vermoed ik zo.

En waren er in Londen en Madrid een paar metro's en bussen heel gebleven.

Het is wel typisch VVD en Republikeins. Doen alsof je de hoeder van de schatkist bent, maar stiekem voor grotere tekorten en slechter economisch beleid zorgen dan de 'liberals' die je zo verfoeit.
De wereldwijde financiele markt is zo complext dat het een beetje een illusie is om te denken dat een sluitende begroting het beste is voor de wereldeconomie.
Bis bis bis
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:31:22 #166
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77629509
Die brief gaat trouwens weer voor lange debatten zorgen.
Bis bis bis
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:32:02 #167
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_77629534
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

De wereldwijde financiele markt is zo complext dat het een beetje een illusie is om te denken dat een sluitende begroting het beste is voor de wereldeconomie.
En een illusie dat de Republikeinse en VVD-acties de wereldeconomie ten goede komen. Als het zo complex is en het effect onduidelijk, waarom dan achteloos zoveel mensen laten omkomen bij een illegale oorlog?

Je spreekt jezelf ook tegen. Je zegt win win win win, maar anderzijds zeg je dat alles te complex is om te bepalen of het win of lose is.
  donderdag 4 februari 2010 @ 14:35:40 #168
165633 eriksd
The grand facade...
pi_77629696
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:32 schreef Pool het volgende:

[..]

En een illusie dat de Republikeinse en VVD-acties de wereldeconomie ten goede komen. Als het zo complex is en het effect onduidelijk, waarom dan achteloos zoveel mensen laten omkomen bij een illegale oorlog?

Je spreekt jezelf ook tegen. Je zegt win win win win, maar anderzijds zeg je dat alles te complex is om te bepalen of het win of lose is.
Ik zei dat het hebben van een sluitende begroting voor alle landen wereldwijd een aanzienlijk deel van de economie zou doen verdwijnen. Voor wat betreft de behoefte aan olie, het verdwijnen van Saddam en de andere punten is het in mijn optiek gerechtvaardigd.
Bis bis bis
pi_77629904
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:35 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik zei dat het hebben van een sluitende begroting voor alle landen wereldwijd een aanzienlijk deel van de economie zou doen verdwijnen. Voor wat betreft de behoefte aan olie, het verdwijnen van Saddam en de andere punten is het in mijn optiek gerechtvaardigd.
Het verdwijnen vanSaddam is een achteraf gekozen argument en hypocriet.
Er wordt wel eens gezegd: "Zou jij tegen een Irakees durven zeggen dat van jou Saddam langer had mogen martelen? ".
Maar dat is natuurlijk nooit het punt geweest en een selectief argument.
Ik ben tegen de doodstraf en zou niet tegen een familielid willen zeggen dat iemand onterecht is omgelegd. We vallen de VS daarvoor ook niet in. Net zo min we Noord Korea, Zimbabwe, Wit-Rusland etc binnenvallen. En dan heb ik het nog niet eens over de zaken die met die man zijn gedaan toen het zo uitkwam. Het saddam verdwijnen argument is imo een beetje een misplaatste uiting van nepgeweten.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_77654838
Binnen enkele dagen waarschijnlijk de brief hoorde ik bij DWDD
  vrijdag 5 februari 2010 @ 08:12:10 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77657612
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 14:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tering wat zit jij verdorven in elkaar.

Welke partij heeft nou zo'n grote mond over sluitende begrotingen? Juist, die schijtVVD.

Maar het is kennelijk veel minder een probleem als anderen flink van tekorten kunnen profiteren. Je doet het voor komen alsof 'de wereldeconomie' de grote winnaar is maar het zijn natuurlijk particuliere belangetjes. Grootgraaiers belangen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77662290
Ze hard aan het broeden denk ik
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 februari 2010 @ 11:36:53 #173
862 Arcee
Look closer
pi_77663111
quote:
Bos: Irak-akkoord nog niet dichtbij

` Het kabinet praat vandaag opnieuw
over de reactie op het rapport van de
commissie-Davids over de Nederlandse
steun aan de inval in Irak.

Volgens vice-premier Bos is een akkoord
daarover nog niet dichtbij.Op de vraag
of het een kwestie is van het zetten
van de puntjes op de i,antwoordde hij:
"Dat dacht ik niet."

Gisteren was er ook op allerlei niveaus
overleg.Volgens Haagse bronnen komen de
partijen stapje voor stapje dichter bij
elkaar.Vorige maand leidde het rapport
bijna tot een kabinetscrisis.De PvdA
vond dat premier Balkenende te veel
afstand nam van het rapport van Davids
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 5 februari 2010 @ 11:40:38 #174
862 Arcee
Look closer
pi_77663259
Ik blijf het toch raar vinden dat de PvdA nu de Irak-oorlog min of meer moet verdedigen. Laat de VVD dat mooi doen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77674225
Balkenende over reactie op Davids en de puntjes op de i '..ja.. er staan veel i's in he..'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')