abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:08:34 #26
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76845741
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat denk ik helemaal niet. En dat is het erge.
Dan komt een links volksfront kabinet er toch ook nooit van. Los daarvan, met dingen als een generaal pardon verlies je natuurlijk ook een hoop potentiele kiezers. Daar zat nou echt niemand op te wachten, behalve de hulporgansaties, de bestuurslaag eromheen en wat verstokte GroenLinks adepten die er toch niets van merken.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:11:10 #27
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76845832
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:08 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dan komt een links volksfront kabinet er toch ook nooit van. Los daarvan, met dingen als een generaal pardon verlies je natuurlijk ook een hoop potentiele kiezers. Daar zat nou echt niemand op te wachten, behalve de hulporgansaties, de bestuurslaag eromheen en wat verstokte GroenLinks adepten die er toch niets van merken.
Toen het generaal pardon werd doorgevoerd zat GroenLinks ook in de regering natuurlijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:14:41 #28
165633 eriksd
The grand facade...
pi_76845930
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:11 schreef Iblis het volgende:

[..]

Toen het generaal pardon werd doorgevoerd zat GroenLinks ook in de regering natuurlijk.
Dat doet toch niets af aan mijn punt dat het gros van de Nederlanders er echt niet op zat te wachten, op een paar van die oude moraalridders na. De gemiddelde PvdA stemmer of CDA'er ( ) was er natuurlijk al helemaal niet blij mee.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_76848159
quote:

[..]

Wijlen Pim Fortuyn die zo goed kon verwoorden wat er bij het volk leefde was voorstander van een generaal pardon
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:37:35 #30
36038 Shaman
retro-progressief
pi_76848957
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat doet toch niets af aan mijn punt dat het gros van de Nederlanders er echt niet op zat te wachten, op een paar van die oude moraalridders na. De gemiddelde PvdA stemmer of CDA'er ( ) was er natuurlijk al helemaal niet blij mee.
Het gros van de Nederlanders had anders wél gestemd op het PvdA & het CDA.
Op het CDA-partijcongres, voor de verkiezingen, drongen de leden aan op een generaal pardon. Het PvdA had het generaal pardon in het verkiezingsprogramma staan. Toch wonnen ze de verkiezingen, kennelijk kon het het gros van de Nederlanders toen niet zoveel schelen?
pi_76849029
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wijlen Pim Fortuyn die zo goed kon verwoorden wat er bij het volk leefde was voorstander van een generaal pardon
Gecombineerd met een immigratiestop.

Blijkbaar gaat het goed verwoorden jou wat minder goed af.
quote:
Pim Fortuyn is bereid tot een generaal pardon voor zo'n 6000 uitgeprocedeerde, afgewezen asielzoekers. Ze moeten hier langer dan vijf jaar verblijven, Nederlands spreken, ingeburgerd zijn en van 'onbesproken gedrag'.
quote:
Fortuyn: ,,Het is een deal: een streng beleid en een generaal pardon. Het is gelijk oversteken. Blijft het asielbeleid bij het oude, dan geen generaal pardon.''
Bron
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:44:35 #32
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76849250
quote:

[..]

Ach, dat is ook een mooi staaltje angstzaaierij geweest. Het zou een aanzuigende werking hebben. Volgens Verdonk zouden haar ambtenaren hebben uitgerekend dat we per jaar 50000 extra aanvragen zouden gaan krijgen. Dat zou haar ambtenarenapparaat niet trekken.

Niets van waar gebleken.

Het was niets meer dan een symbool. Voor die mensen zelf niet natuurlijk maar voor de samenleving als geheel wel. Het geeft namelijk het symbool af dat je mensen niet de dupe laat zijn van overheidsgeblunder, want dat was de reden er achter.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76849571
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

voorstander van een generaal pardon zolang de grenzen dichtgaan. Scheelt een hoop rompslomp. Echter, niet zoals nu gebeurt, meteen weer achterstallig bezig zijn, met als risico een nieuw generaal pardon. Dan word het een never-ending story natuurlijk
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_76850274
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik niet

Een VVD-CDA-D66 kabinet zou veel erger zijn. Of met de PVV. Balkenende I en II vond ik een drama. Kil asociaal kabinet was dat.
Altijd een in theorie 'beste' kabinet is ook niet de oplossing. Je moet ook uitingen geven aan andere gedachtes in de samenleving als die zo masaal worden gedeeld dat er regeringsdeelname mogelijk is. Mooi intervieuw daarover met Verbeet in VK magazine.
quote:
Maarja, PvdA en CDA liggen elkaar zo slecht dat de PvdA maar eens in de oppositie moet en een links Volksfront kabinet moet proberen te smeden. Zal wel heel lastig zijn.
Inhoudelijk liggen ze niet eens zover uit elkaar. Maar persoonlijk botst het ook zo vaak. Ik kan mij dat voorstellen. Ik erger mij ook meer aan de personen van het CDA dan de SGP terwijl ik inhoudelijk nog minder heb met SGP dan CDA.

In dit geval vind ik de reden van aftreden opwegen tegenover een eventueel rechts kabinet. Ik vind dat die afweging maar een klein deel van de totale afweging mag uitmaken. Ook al zou ik liever ee PvdA, GL, D66 en of VVD kabinet zien.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76850689
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:44 schreef Klopkoek het volgende:

Het was niets meer dan een symbool. Voor die mensen zelf niet natuurlijk maar voor de samenleving als geheel wel. Het geeft namelijk het symbool af dat je mensen niet de dupe laat zijn van overheidsgeblunder, want dat was de reden er achter.
En dat vind ik nog steeds een hele belangrijke reden.

Als ik een probleem heb met de overheid en het duurt 2 weken dan vind ik dat al lang. Laat staan jaren van wachten.
Men is vooral tegen vanwege het woordje buitenlanders en de bijbehorende problematiek. Maar als je kijkt naar de mensen die de problemen veroorzaken zijn het vooral mensen met een nederlands paspoort maar van origine buitenlands. Een heel andere categorie mensen dus. Maar die nuance is in elk debat al weg. Van linkerzijde en van rechterzijde.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:13:16 #36
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76860555
http://www.nrc.nl/binnenl(...)en_knieval_voor_PvdA

PvdA dubbel genaaid:
- Met Irak
- Fractievoorzitter wordt weggezet als een dwaas

De arrogantie gewoon van hem om even een trap na te geven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76862060
Is er ergens eigenlijk een video van een samenvatting van het debat (niet alleen van een paar minuten)?
pi_76867638
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:13 schreef Klopkoek het volgende:

PvdA dubbel genaaid:
- Met Irak

tja, ik snap de noodzaak ook niet.

Trek de stekker eruit. Straks valt het kabinet toch over de conclusie dat de kamer verkeerd is ingelicht.
Daar had het best over mogen gaan woensdag.
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 21:10:16 #39
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_76867820
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:13 schreef Klopkoek het volgende:

PvdA dubbel genaaid:
- Met Irak

In het wekelijkse gesprek zei de Balk dat ook de eerste verklaring in overleg met de coalitiepartners is gegeven. Als dit echt zo is, dan is de PvdA de grote verliezer.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_76874311
Volgens Wester klopt de versie van JPB niet dat Bos het met de verklaring eens was en alle commotie door Hamer kwam. Volgens Wester praatte Hamer weldegelijk namens Bos.

en het kabinet haalt de eindstreep.
PvdA winnaar volgens Wester. Ben ik niet mee eens.
And that is the news.''
pi_76874950
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Volgens Wester klopt de versie van JPB niet dat Bos het met de verklaring eens was en alle commotie door Hamer kwam. Volgens Wester praatte Hamer weldegelijk namens Bos.

En dit kan ik al helemaal niet geloven. Er zijn zoveel momenten dat het kabinet nog zou kunnen vallen in de komende maanden. Het zal echt wel een keer op één van die momenten misgaan, dat kan bijna niet anders. En wie weet is dat inderdaad wel heel snel.
pi_76875034
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef One_of_the_few het volgende:

Als je naar de reacties van de pers kijkt is de PvdA duidelijk de winnaar, en daar gaat 98% van het stemvee op af. Degenen die het debat hebben gezien weten dat de PvdA inderdaad weer met lege handen stond.
pi_76875103
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:45 schreef TheArt het volgende:

[..]

En dit kan ik al helemaal niet geloven. Er zijn zoveel momenten dat het kabinet nog zou kunnen vallen in de komende maanden. Het zal echt wel een keer op één van die momenten misgaan, dat kan bijna niet anders. En wie weet is dat inderdaad wel heel snel.
foutje van mij. Hij zei dat ze het niet halen
And that is the news.''
pi_76875148
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

foutje van mij. Hij zei dat ze het niet halen
Dat klinkt inderdaad al een stuk logischer. Kon me dat al niet voorstellen van Wester. Alhoewel, als hij vindt dat de PvdA de winnaar was, dan kan ik misschien bij meer punten van hem vraagtekens zetten.
pi_76876511
De reacties van politici en partijen geven wel weer mooi aan dat iedereen z'n eigen hachje wil redden.
Verder probeert men kritiek (uit het rapport) weg te wuiven of onderstreept een politicus of partij dit als dit een andere partij stemmen kan kosten.

Uiteindelijk is het een spel en draait het om zoveel mogelijk stemmen te winnen en zo min mogelijk te verliezen (schadebeperking) waarbij alle middelen geoorloofd zijn. De argeloze burger wordt continue bespeeld, aangezien hij nog altijd in de waan is dat werkelijk vertegenwoordigers en oprechte altruïsten in Den Haag zitten.

En net zoals elk ander politieke debacle in het verleden, vergeet men deze binnen korte tijd ook weer. Houd de massa gewoon bezig met allerlei andere onzin die enorm wordt opgeblazen, gebruik brood en spelen of doe alsof je een goede daad verricht als politicus/partij, en de burger is alle voorgaande wandaden en puinhopen van diezelfde politicus/partij weer vergeten en stemt bij de eerstvolgende verkiezingen weer voor die partij.
pi_76884745
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:49 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad al een stuk logischer. Kon me dat al niet voorstellen van Wester. Alhoewel, als hij vindt dat de PvdA de winnaar was, dan kan ik misschien bij meer punten van hem vraagtekens zetten.
Doe dat vooral, VVD'er.

Dit was een zeldzame keer dat Wester als oud-CDA'er echt kritisch was op 'zijn' partij.

En ik ben het met hem eens dat Balkenende gisteren alles eenzijdig bij Hamer neerlegde.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76884763
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 00:24 schreef OldJeller het volgende:
De reacties van politici en partijen geven wel weer mooi aan dat iedereen z'n eigen hachje wil redden.
Verder probeert men kritiek (uit het rapport) weg te wuiven of onderstreept een politicus of partij dit als dit een andere partij stemmen kan kosten.

Uiteindelijk is het een spel en draait het om zoveel mogelijk stemmen te winnen en zo min mogelijk te verliezen (schadebeperking) waarbij alle middelen geoorloofd zijn. De argeloze burger wordt continue bespeeld, aangezien hij nog altijd in de waan is dat werkelijk vertegenwoordigers en oprechte altruïsten in Den Haag zitten.

En net zoals elk ander politieke debacle in het verleden, vergeet men deze binnen korte tijd ook weer. Houd de massa gewoon bezig met allerlei andere onzin die enorm wordt opgeblazen, gebruik brood en spelen of doe alsof je een goede daad verricht als politicus/partij, en de burger is alle voorgaande wandaden en puinhopen van diezelfde politicus/partij weer vergeten en stemt bij de eerstvolgende verkiezingen weer voor die partij.
Nou, niet zo cynisch maar het is wel duidelijk dat iedereen zijn eigen draai eraan geeft.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 16 januari 2010 @ 12:21:00 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76885936
Ik moet zeggen dat het erg knap was van JP. Je zet het rapport weg als een mening en de hele media en kamer valt over je heen, GIL, GRUWEL, HUIL, RUZIE.
Een dag later draai je 180 graden, geeft een genuanceerde uitspraak en een nieuwe brief en mopperend gaat de kamer accoord en het gevoel is dat ie er flink van langs heeft gekregen..
Maar wat is er nu gebeurd?
Het volgende, niemand heeft het meer over het rapport. Dit is brilliant gedaan van JP en helemaal volgens Machiavelli.
De aandacht is volledig afgeleid, hij heeft de kamer en de pers in hun eigen zwaard van Hype en Rel gedrag laten lopen.
Petje af JP
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76886008
Nee hoor. De Kamer spreekt volgende (?) week de commissie Davids en in februari zal het rapport inhoudelijk worden besproken. Dit rapport is nog lang geen oud nieuws.
pi_76886142
Niemand heeft het er meer over binnenkort, zo gaat dat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')