Dan komt een links volksfront kabinet er toch ook nooit van. Los daarvan, met dingen als een generaal pardon verlies je natuurlijk ook een hoop potentiele kiezers. Daar zat nou echt niemand op te wachten, behalve de hulporgansaties, de bestuurslaag eromheen en wat verstokte GroenLinks adepten die er toch niets van merken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat denk ik helemaal niet. En dat is het erge.
Toen het generaal pardon werd doorgevoerd zat GroenLinks ook in de regering natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan komt een links volksfront kabinet er toch ook nooit van. Los daarvan, met dingen als een generaal pardon verlies je natuurlijk ook een hoop potentiele kiezers. Daar zat nou echt niemand op te wachten, behalve de hulporgansaties, de bestuurslaag eromheen en wat verstokte GroenLinks adepten die er toch niets van merken.
Dat doet toch niets af aan mijn punt dat het gros van de Nederlanders er echt niet op zat te wachten, op een paar van die oude moraalridders na. De gemiddelde PvdA stemmer of CDA'er (quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Toen het generaal pardon werd doorgevoerd zat GroenLinks ook in de regering natuurlijk.
Wijlen Pim Fortuyn die zo goed kon verwoorden wat er bij het volk leefde was voorstander van een generaal pardonquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan komt een links volksfront kabinet er toch ook nooit van. Los daarvan, met dingen als een generaal pardon verlies je natuurlijk ook een hoop potentiele kiezers. Daar zat nou echt niemand op te wachten, behalve de hulporgansaties, de bestuurslaag eromheen en wat verstokte GroenLinks adepten die er toch niets van merken.
Het gros van de Nederlanders had anders wél gestemd op het PvdA & het CDA.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat doet toch niets af aan mijn punt dat het gros van de Nederlanders er echt niet op zat te wachten, op een paar van die oude moraalridders na. De gemiddelde PvdA stemmer of CDA'er () was er natuurlijk al helemaal niet blij mee.
Gecombineerd met een immigratiestop.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wijlen Pim Fortuyn die zo goed kon verwoorden wat er bij het volk leefde was voorstander van een generaal pardon
quote:Pim Fortuyn is bereid tot een generaal pardon voor zo'n 6000 uitgeprocedeerde, afgewezen asielzoekers. Ze moeten hier langer dan vijf jaar verblijven, Nederlands spreken, ingeburgerd zijn en van 'onbesproken gedrag'.
Bronquote:Fortuyn: ,,Het is een deal: een streng beleid en een generaal pardon. Het is gelijk oversteken. Blijft het asielbeleid bij het oude, dan geen generaal pardon.''
Ach, dat is ook een mooi staaltje angstzaaierij geweest. Het zou een aanzuigende werking hebben. Volgens Verdonk zouden haar ambtenaren hebben uitgerekend dat we per jaar 50000 extra aanvragen zouden gaan krijgen. Dat zou haar ambtenarenapparaat niet trekken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
voorstander van een generaal pardon zolang de grenzen dichtgaan. Scheelt een hoop rompslomp. Echter, niet zoals nu gebeurt, meteen weer achterstallig bezig zijn, met als risico een nieuw generaal pardon. Dan word het een never-ending story natuurlijkquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wijlen Pim Fortuyn die zo goed kon verwoorden wat er bij het volk leefde was voorstander van een generaal pardon
Altijd een in theorie 'beste' kabinet is ook niet de oplossing. Je moet ook uitingen geven aan andere gedachtes in de samenleving als die zo masaal worden gedeeld dat er regeringsdeelname mogelijk is. Mooi intervieuw daarover met Verbeet in VK magazine.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik niet
Een VVD-CDA-D66 kabinet zou veel erger zijn. Of met de PVV. Balkenende I en II vond ik een drama. Kil asociaal kabinet was dat.
Inhoudelijk liggen ze niet eens zover uit elkaar. Maar persoonlijk botst het ook zo vaak. Ik kan mij dat voorstellen. Ik erger mij ook meer aan de personen van het CDA dan de SGP terwijl ik inhoudelijk nog minder heb met SGP dan CDA.quote:Maarja, PvdA en CDA liggen elkaar zo slecht dat de PvdA maar eens in de oppositie moet en een links Volksfront kabinet moet proberen te smeden. Zal wel heel lastig zijn.
En dat vind ik nog steeds een hele belangrijke reden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:44 schreef Klopkoek het volgende:
Het was niets meer dan een symbool. Voor die mensen zelf niet natuurlijk maar voor de samenleving als geheel wel. Het geeft namelijk het symbool af dat je mensen niet de dupe laat zijn van overheidsgeblunder, want dat was de reden er achter.
tja, ik snap de noodzaak ook niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:13 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)en_knieval_voor_PvdA
![]()
PvdA dubbel genaaid:
- Met Irak
- Fractievoorzitter wordt weggezet als een dwaas
De arrogantie gewoon van hem om even een trap na te geven.
In het wekelijkse gesprek zei de Balk dat ook de eerste verklaring in overleg met de coalitiepartners is gegeven. Als dit echt zo is, dan is de PvdA de grote verliezer.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:13 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)en_knieval_voor_PvdA
![]()
PvdA dubbel genaaid:
- Met Irak
- Fractievoorzitter wordt weggezet als een dwaas
De arrogantie gewoon van hem om even een trap na te geven.
En dit kan ik al helemaal niet geloven. Er zijn zoveel momenten dat het kabinet nog zou kunnen vallen in de komende maanden. Het zal echt wel een keer op één van die momenten misgaan, dat kan bijna niet anders. En wie weet is dat inderdaad wel heel snel.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Volgens Wester klopt de versie van JPB niet dat Bos het met de verklaring eens was en alle commotie door Hamer kwam. Volgens Wester praatte Hamer weldegelijk namens Bos.
en het kabinet haalt de eindstreep.
PvdA winnaar volgens Wester. Ben ik niet mee eens.
Als je naar de reacties van de pers kijkt is de PvdA duidelijk de winnaar, en daar gaat 98% van het stemvee op af. Degenen die het debat hebben gezien weten dat de PvdA inderdaad weer met lege handen stond.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Volgens Wester klopt de versie van JPB niet dat Bos het met de verklaring eens was en alle commotie door Hamer kwam. Volgens Wester praatte Hamer weldegelijk namens Bos.
en het kabinet haalt de eindstreep.
PvdA winnaar volgens Wester. Ben ik niet mee eens.
foutje van mij. Hij zei dat ze het niet halenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
En dit kan ik al helemaal niet geloven. Er zijn zoveel momenten dat het kabinet nog zou kunnen vallen in de komende maanden. Het zal echt wel een keer op één van die momenten misgaan, dat kan bijna niet anders. En wie weet is dat inderdaad wel heel snel.
Dat klinkt inderdaad al een stuk logischer. Kon me dat al niet voorstellen van Wester. Alhoewel, als hij vindt dat de PvdA de winnaar was, dan kan ik misschien bij meer punten van hem vraagtekens zetten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
foutje van mij. Hij zei dat ze het niet halen
Doe dat vooral, VVD'er.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad al een stuk logischer. Kon me dat al niet voorstellen van Wester. Alhoewel, als hij vindt dat de PvdA de winnaar was, dan kan ik misschien bij meer punten van hem vraagtekens zetten.
Nou, niet zo cynisch maar het is wel duidelijk dat iedereen zijn eigen draai eraan geeft.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:24 schreef OldJeller het volgende:
De reacties van politici en partijen geven wel weer mooi aan dat iedereen z'n eigen hachje wil redden.
Verder probeert men kritiek (uit het rapport) weg te wuiven of onderstreept een politicus of partij dit als dit een andere partij stemmen kan kosten.
Uiteindelijk is het een spel en draait het om zoveel mogelijk stemmen te winnen en zo min mogelijk te verliezen (schadebeperking) waarbij alle middelen geoorloofd zijn. De argeloze burger wordt continue bespeeld, aangezien hij nog altijd in de waan is dat werkelijk vertegenwoordigers en oprechte altruïsten in Den Haag zitten.
En net zoals elk ander politieke debacle in het verleden, vergeet men deze binnen korte tijd ook weer. Houd de massa gewoon bezig met allerlei andere onzin die enorm wordt opgeblazen, gebruik brood en spelen of doe alsof je een goede daad verricht als politicus/partij, en de burger is alle voorgaande wandaden en puinhopen van diezelfde politicus/partij weer vergeten en stemt bij de eerstvolgende verkiezingen weer voor die partij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |