abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 17:34:04 #1
137949 Disana
pi_76814562
quote:
Rel om levend begraven varkens

WENEN - In Oostenrijk is een rel ontstaan rond een experiment waarbij 29 varkens levend worden begraven in sneeuw. Wetenschappers hopen op die manier nieuwe kennis te vergaren over hoe het mensen vergaat die onder lawines bedolven raken.

Dierenbeschermers daarentegen reppen over een walgelijk en onethisch experiment.

De wetenschappers van de universiteit van Innsbruck verdoven de varkens voordat zij onder een kunstmatige lawine worden bedolven.

De zwijnen worden voor het experiment aangesloten aan medische apparatuur, zodat de onderzoekers het verloop van de langzame verstikkingsdood kunnen volgen.

Na hun dood worden de varkens weer opgegraven en opengesneden voor wetenschappelijk onderzoek.

Spoeddebat

De sociaaldemocratische SPÖ en de Groenen hebben een spoeddebat in het Oostenrijkse parlement over het varkensverstikkingsexperiment aangevraagd.
http://www.nu.nl/algemeen(...)egraven-varkens.html

Ik vind het onethisch. Het doel heiligt de middelen niet.

De varkens worden verdoofd, maar onduidelijk is of ze weer wakker worden en hun eigen verstikkingsdood meemaken.
pi_76814617
Waarom lopen ze niet mee met klimmers van de K2 of Mount Everest. Gaan er altijd een paar dood tijdens een expeditie.
pi_76814621
Hoe moeten ze anders nieuwe kennis vergaren?
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 17:36:16 #4
137949 Disana
pi_76814646
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:35 schreef F04 het volgende:
Hoe moeten ze anders nieuwe kennis vergaren?
Leg mij eens uit wat het nut van die kennis is? Mensen stikken onder sneeuw, en dan?
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:36:24 #5
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76814649
Dierenbeschermers begraven in plaats van de varkens. Iedereen blij
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_76814758
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Leg mij eens uit wat het nut van die kennis is? Mensen stikken onder sneeuw, en dan?
Dan kun je tegen de familieleden zeggen dat varkens hetzelfde hebben ervaart. Is toch allemaal handig en effectief.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:40:26 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76814789
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:36 schreef Disana het volgende:

[..]

Je zou er bijvoorbeeld achter kunnen komen hoelang het duurt zodat je weet wanneer je kan stoppen met gehaast zoeken. Snelle en drastisch onderkoelde mensen houden het langer uit dan normaal, het is geen uitzondering dat ze bijvoorbeeld na een uur iemand onder het water vandaan halen en met succes reanimeren.

Je zou na het onderzoek zelfs bijvoorbeeld het advies kunnen geven om wanneer je in een lawine raakt je van zoveel mogelijk kleding te ontdoen om jezelf zo snel mogelijk onderkoeld te laten worden.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_76814829
Zolang de dieren verdoofd worden is er niets aan de hand. Want laten we vooral niet schijnheilig gaan doen; vanavond flikker ik namelijk gewoon weer een karbonade in de pan. En het lijkt mij zeer sterk dat mijn lapje vlees een natuurlijke dood is gestorven.

Dus naar mijn mening is dit toegestaan, mits het experiment op humane wijze wordt uitgevoerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 17:42:20 #9
137949 Disana
pi_76814856
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Je zou er bijvoorbeeld achter kunnen komen hoelang het duurt zodat je weet wanneer je kan stoppen met gehaast zoeken. Snelle en drastisch onderkoelde mensen houden het langer uit dan normaal, het is geen uitzondering dat ze bijvoorbeeld na een uur iemand onder het water vandaan halen en met succes reanimeren.

Je zou na het onderzoek zelfs bijvoorbeeld het advies kunnen geven om wanneer je in een lawine raakt je van zoveel mogelijk kleding te ontdoen om jezelf zo snel mogelijk onderkoeld te laten worden.
Daar zit wat in. Maar mij lijkt dat je daar ook een simulatie van kunt maken. Er zijn inmiddels hele magen en darmstelsels nagebouwd.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:42:34 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76814866
quote:

...

Denk niet dat als je onder een lawine bedolven wordt je in een mooie holte zit en je je rustig om kunt kleden.
Moeten we die varkens dan ook maar even vragen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:42:46 #11
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76814873
Zo hebben ze ook bij varkens een hartstilstand opgewekt om daarna het hoofd snel te koelen wat leidt tot een lagere kans op hersenletsel.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 17:43:02 #12
137949 Disana
pi_76814882
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
Zolang de dieren verdoofd worden is er niets aan de hand. Want laten we vooral niet schijnheilig gaan doen; vanavond flikker ik namelijk gewoon weer een karbonade in de pan. En het lijkt mij zeer sterk dat mijn lapje vlees een natuurlijke dood is gestorven.

Dus naar mijn mening is dit toegestaan, mits het experiment op humane wijze wordt uitgevoerd.
Dat laatste hangt ervanaf of de dieren onder constante verdoving worden gehouden.
pi_76814944
quote:

[..]

Ja want iedereen is het zelfde ... ?
Dus weer een centen kwestie wanneer kunnen we stoppen met zoeken want die varkens hielden het ook maar zo lang uit.
pi_76814951
Nou die wetenschappers zullen wel steun uit de moslimgenmeenschap kunnen verwachten.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 17:45:43 #15
137949 Disana
pi_76814972
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:42 schreef Dagonet het volgende:
Zo hebben ze ook bij varkens een hartstilstand opgewekt om daarna het hoofd snel te koelen wat leidt tot een lagere kans op hersenletsel.
Een hartstilstand vind ik iets anders dan levend begraven en laten stikken.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:48:51 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76815078
quote:
Weniger belastend als Schlachtung
Der Versuch sei vom Wissenschaftsministerium genehmigt worden, verteidigte sich die Universität Innsbruck am Donnerstag. Durch die Narkose bemerkten die Tiere nichts von ihrem Tod, die Belastung sei deutlich geringer als bei herkömmlichen Schlachtmethoden, sagte Studienmitarbeiter Volker Wenzel.
http://www.nzz.ch/nachric(...)einen_1.4510978.html

Ze zijn al met het experiment begonnen volgens bovenstaand artikel.
Ik vind 29 varkens een lage prijs om iets nuttigs te weten te komen. Maar kom je nou zoveel nuttigs te weten met zo'n experiment?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 17:50:37 #17
137949 Disana
pi_76815144
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:48 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

http://www.nzz.ch/nachric(...)einen_1.4510978.html

Ze zijn al met het experiment begonnen volgens bovenstaand artikel.
Ik vind 29 varkens een lage prijs om iets nuttigs te weten te komen. Maar kom je nou zoveel nuttigs te weten met zo'n experiment?
Dankjewel. Ik ben blij te lezen dat ze niets van hun dood merken. Dat verandert voor mij de zaak.
pi_76815148
Dus omdat er telkens weer een groepje idiootjes een berg wil beklimmmen
in de wetenschap dat de kans bestaat dat ze de top niet halen
moeten onschuldige wezens levend begraven worden?
ik ben ertegen.

(nee, bij mij ligt er 's avonds geen lap vlees op mn bord)
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 17:52:22 #19
137949 Disana
pi_76815205
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:50 schreef HoneyPop het volgende:
ik ben ertegen.

Lawines treffen natuurlijk ook mensen in de dalen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:54:06 #20
165512 MASD
Music is dead.
pi_76815257
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:50 schreef HoneyPop het volgende:
ik ben ertegen.

Wat denk je van wintersporters? .
Long live music.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:54:55 #21
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76815297
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:45 schreef Disana het volgende:

[..]

Een hartstilstand vind ik iets anders dan levend begraven en laten stikken.
Ja want een hartstilstand opwekken is wel diervriendelijk.
  † In Memoriam † donderdag 14 januari 2010 @ 17:57:16 #22
137949 Disana
pi_76815368
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja want een hartstilstand opwekken is wel diervriendelijk.
Geen infarct maar een stilstand, bij mijn weten merk je daar niets van.

Bij de dierenarts bestaat 'laten inslapen' uit een roesje en dan een injectie met een middel dat het hart stopt. Ik zie geen reden aan te nemen dat dat bij die experimenten anders is gegaan.
pi_76815457
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:54 schreef MASD het volgende:

[..]

Wat denk je van wintersporters? .
Hetzelfde verhaal, je bent toch op de hoogte van de risico's?
pi_76815514
Ach, wat is hier nou veel anders aan dan andere dierproeven. Je zou er erg nuttige informatie uit kunnen halen
  donderdag 14 januari 2010 @ 18:03:04 #25
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_76815545
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:00 schreef HoneyPop het volgende:

[..]

Hetzelfde verhaal, je bent toch op de hoogte van de risico's?

Gewoon kapot maken die varkens. Idioot dat het leven van dieren meer of evenveel waard zou zijn als het leven van tientallen mensen die hier mogelijk mee gered kunnen worden.

Dieren worden binnen de wetenschap zo vaak gebruikt en hebben dan ook direct duurzaam nut. De miljoenen varkens die dagelijks geslacht worden voegen veel en veel minder toe.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')