Beetje inzicht kan geen kwaad. Er is een gemakkelijk te onthouden vergelijking voor een lijn door een gegeven punt P(x0;y0) met een gegeven richtingscoëfficiënt m. Die vergelijking kunnen we als volgt afleiden. Beschouw een willekeurig tweede punt Q(x;y) op de bedoelde lijn, dan hebben we:quote:Op zondag 17 januari 2010 14:49 schreef peter070 het volgende:
wie kan mij helpen deze oplossen:
Gegeven is de functie "F:X --> 2x - 4:
Stel een vergelijking op van de lijn I die door A (5,-1) gaat en die evenwijdig is aan de grafiek van F
Je probeert twee dingen tegelijk te doen terwijl je daar duidelijk nog niet aan toe bent. Je hebt:quote:Op zondag 17 januari 2010 15:05 schreef peter070 het volgende:
dat is helemaal waar, zal straks even mijn oplossing posten (echter is die fout volgens het boek).
wellicht kan iemand me helpen met de volgende:
Vergelijking:
-2x-1=-4x-4
1e stap
-2x+-4X = -1 - -4
-6X = 3
Echter is het antwoord onjuist. wat doe ik hier fout?
Als je links +-4X doet, moet je dat rechts ook doen, en krijg je -8X (zelfde geldt voor de -1, en je -4 verandert in een --4).quote:Op zondag 17 januari 2010 15:05 schreef peter070 het volgende:
dat is helemaal waar, zal straks even mijn oplossing posten (echter is die fout volgens het boek).
wellicht kan iemand me helpen met de volgende:
Vergelijking:
-2x-1=-4x-4
1e stap
-2x+-4X = -1 - -4
40.000 x 0.25 x (15 / 366) = 409.83quote:Op zondag 17 januari 2010 19:47 schreef bulbjes het volgende:
Dit is totaal geen wiskunde maar omdat mijn topic met mn specifieke vraag gesloten werd en ik hierheen werd verwezen, plaats ik mn vraag maar braaf hier.
In mijn studieboek staat de volgende berekening plus uitkomst: 40.000 x 25% x 15/366 = 409.83
Als ik deze berekening op mijn rekenmachine nadoe, kom ik tot een ander uitkomst. Nu heb ik dan ook enige moeite met weten welke knoppen je moet gebruiken op je rekenmachine om iets uit te rekenen, dus mijn vraag, wat doe ik fout? Hieronder de berekening zoals ik m maak op mn rekenmachine:
40000 x 0.25 x 15 a b/c knop 366 = 409, 51, 61 (die komma is dus zo'n raar gevalletje zoals je ook krijgt als je op die a/bc knop drukt).
Waarom komt er bij mij 409, 51 nogwat uit en niet 409,83??
De primitieve naar x is y e^(xy).quote:Op zondag 17 januari 2010 19:49 schreef Hondenbrokken het volgende:
Ik heb de integraal
[ afbeelding ]
Als ik deze integreer, kom ik uit op:
[ afbeelding ]
Die herschrijving is fout, je krijgt {(x,y) | 0 <= x <= 4, x <= y <= 4}. Maak een schetsje van het gebied, dan zie je het direct.quote:Als ik D herschrijf naar
[ afbeelding ]
kom ik op
[ afbeelding ]
En als dat überhaupt goed is kom ik nog niet verder.
Eh, hoe werkt dat met die haakjesquote:
De rekenmachine geeft het antwoord exact (omdat je de abc-toets gebruikt)quote:Op zondag 17 januari 2010 19:47 schreef bulbjes het volgende:
Dit is totaal geen wiskunde maar omdat mijn topic met mn specifieke vraag gesloten werd en ik hierheen werd verwezen, plaats ik mn vraag maar braaf hier.
In mijn studieboek staat de volgende berekening plus uitkomst: 40.000 x 25% x 15/366 = 409.83
Als ik deze berekening op mijn rekenmachine nadoe, kom ik tot een ander uitkomst. Nu heb ik dan ook enige moeite met weten welke knoppen je moet gebruiken op je rekenmachine om iets uit te rekenen, dus mijn vraag, wat doe ik fout? Hieronder de berekening zoals ik m maak op mn rekenmachine:
40000 x 0.25 x 15 a b/c knop 366 = 409, 51, 61 (die komma is dus zo'n raar gevalletje zoals je ook krijgt als je op die a/bc knop drukt).
Waarom komt er bij mij 409, 51 nogwat uit en niet 409,83??
Ahhhh ok....tnx :-) Als je het eenmaal maar weet he, dan is het best leuk, rekenen :-D :-pquote:Op zondag 17 januari 2010 19:55 schreef Hondenbrokken het volgende:
[..]
De rekenmachine geeft het antwoord exact (omdat je de abc-toets gebruikt)
Als we de streepbreuk 51/61 omrekenen naar een decimaal, komt er 51/61 0.8360655737704918 uit.
Het antwoord is dus goed.
Omrekenen kan door ipv 'a b/c' een '/' te gebruiken of door op de f<>d toets te drukken.
Je hebt dus niks fout gedaan.
Klopt en als ik dan x = y en x=0 invul, kom ik op het antwoord dat in mijn post staat uit.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:51 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De primitieve naar x is y e^(xy).
[..]
Je hebt gelijk, maar dat was een typo toen ik het overtikte.quote:Die herschrijving is fout, je krijgt {(x,y) | 0 <= x <= 4, x <= y <= 4}. Maak een schetsje van het gebied, dan zie je het direct.
A is goedquote:Op zondag 17 januari 2010 20:04 schreef denkjedat het volgende:
ik kom hie rmaar niet uit :
bereken de volgende kansen geef je antwoord in een breuk.
A De kans de je met een dobbelsteen minder dan 3 gooit.
B de kans de je bij een worp met twee muntstukken twee keer munt gooit
C de kans dat je drie vierkeuze vragen alle drie fout gokt?
ik denk zelf:
A 2/6
B 1/2 × 4
c 3/4×3
maar ik weet het niet zeker..
Voorbeeld om je te helpen van een soortgelijke som.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |