abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76899025
Erik Mouthaan is ter plaatse waar die Nederlanders zijn gevonden (RTL4).
sig verwijderd door FA
pi_76899285
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

of het geld op de juiste plek komt is inderdaad maar de vraag, net zoals giro 555. Ik denk dat de tsunami-ramp van 2004 wel bewijst dat er een hoop geld verdwijnt en het is frappant dat een aantal goede doelen niet konden of wilden verklaren waar het geld gebleven was
Hmja, en ik word ook niet guller als ik die beelden van plunderend tuig en de chaos bij voedselverdeling enz. zo zie.
pi_76899330
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

of het geld op de juiste plek komt is inderdaad maar de vraag, net zoals giro 555. Ik denk dat de tsunami-ramp van 2004 wel bewijst dat er een hoop geld verdwijnt en het is frappant dat een aantal goede doelen niet konden of wilden verklaren waar het geld gebleven was
Ken je feiten, het wordt direct naar het Amerikaanse Rode Kruis gestort.
pi_76899353
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:39 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Hmja, en ik word ook niet guller als ik die beelden van plunderend tuig en de chaos bij voedselverdeling enz. zo zie.
Vind je het gek, als je niet te eten krijgt. Het wordt voor veel mensen een kwestie van leven of dood. Ik keur het niet goed maar onlogisch is het niet..
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:44:11 #255
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_76899465
Mocht iemand toch iets willen storten, maar giro 555 niet vertrouwen:

http://www.hartvoorhaiti.nl/
pi_76899486
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:40 schreef The_Streets het volgende:

[..]

Het rode kruis opent (opende) niet de boeken he.
En oké ik was inderdaad te snel met concluderen dat het wel weer hetzelfde zou gaan zoals in '04
pi_76899681
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:40 schreef The_Streets het volgende:

[..]

Dan nog houd ik dezelfde achterdocht.
pi_76899826
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:51 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dan nog houd ik dezelfde achterdocht.
Vergeet je aluhoedje niet.
pi_76900150
De manier waarop rtl net het nieuws bracht is mij verkeerd geschoten. Hij keek naar de familie en beschreef wat hij zag, ook een knuffel dat er lag werd in beeld gebracht. Hierbij gaat het mij veel te ver. Dit was niet nodig.

Ze laten inderdaad een kindje van een paar maanden oud alleen achter in Nederland.
pi_76900232
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:55 schreef The_Streets het volgende:

[..]

Vergeet je aluhoedje niet.
Het is toch niet vreemd dat ik wil weten of m'n eventuele gift op de juiste plek terechtkomt? Of moet ik
maar gewoon geven, m'n gevoel even afkopen en verder maar niet meer omkijken?

zaterdag 16 januari 2010 @ 20:14:00 #261
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76900400
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:29 schreef One_of_the_few het volgende:
Hoe is de situatie in de Dominicaanse republiek eigenlijk? Of hebben die nauwelijks last van de aardbeving?
Ik ken iemand in Punta Cana, daar hebben ze (buiten een tsunami-waarschuwing) niets van de beving gemerkt.
KuikenGuppy
pi_76900460
@SkyNewsBreak
quote:
A Reuters photographer in Haiti says looting has turned violent in Port-au-Prince, as a large mob fights for goods.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:17:37 #263
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76900516
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:44 schreef Ypmaha het volgende:
Mocht iemand toch iets willen storten, maar giro 555 niet vertrouwen:

Daar heb ik goede verhalen over gehoord .
KuikenGuppy
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:32:07 #264
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76900941
BreakingNews

Looting turns violent in Port-au-Prince, #Haiti, with a mob of 1,000 fighting for commercial goods – Reuters
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76901203
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:32 schreef maartena het volgende:
BreakingNews

Looting turns violent in Port-au-Prince, #Haiti, with a mob of 1,000 fighting for commercial goods – Reuters
tijd dus om een massale legermacht erheen te sturen, 10.000 amerikaanse soldaten is een goed begin maar als elk westers land nu eens een flinke troep erheen stuurt voor hulp en orde schiet het op.

(ik vraag me altijd af waarom ze niet direct een groot deel van de nederlandse krijgsmacht erheen sturen, die weten hoe ze om moeten gaan met nood situaties en beter dan domme oefeningen in thuisland)
pi_76901231
ohh jeetje
hallo
pi_76901265
quote:
Hotelbaas: vijf Nederlandse doden
In Haïti zijn twee Nederlandse gezinnen omgekomen. Dat zegt de eigenaar van hotel Villa Therese in de Haïtiaanse hoofdstad Port-au-Prince. Eén stel met kind is vrijdag door het hotelpersoneel uitgegraven. Het tweede stel, met twee kinderen, ligt nog onder het puin.
HOTELBAAS: VIJF NEDERLANDSE DODEN
Foto

De hoteleigenaar vertelt dat het gebouw dinsdag in enkele seconden instortte en van degenen die zich binnen bevonden, vrijwel niemand dat heeft overleefd.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan het bericht nog niet bevestigen. DNA-materiaal van familie in Nederland moet uitsluitsel geven.
pi_76901332
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:41 schreef truebastard het volgende:

[..]

tijd dus om een massale legermacht erheen te sturen, 10.000 amerikaanse soldaten is een goed begin maar als elk westers land nu eens een flinke troep erheen stuurt voor hulp en orde schiet het op.

(ik vraag me altijd af waarom ze niet direct een groot deel van de nederlandse krijgsmacht erheen sturen, die weten hoe ze om moeten gaan met nood situaties en beter dan domme oefeningen in thuisland)
Onze krijgsmacht zit al aan haar tax met de huidige missies. Er worden meen ik 80 mariniers gestuurd, maar dat is ook alles.

Neen. Laat een van de grote landen maar soldaten sturen. Die verdrinken in de militaire middelen. Wij zijn geen militaristisch land. Liever geen Russen natuurlijk, aangezien dat doorgaans alcoholverslaafde, geestelijk afgestompte criminelen zijn.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76901373
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:32 schreef maartena het volgende:
BreakingNews

Dit zat er natuurlijk dik aan te komen. Er zijn voorheen al veel meer (voedsel)rellen geweest. Nu het zowaarlijk nóg erger is in Haïti was het een kwestie van tijd...
pi_76901401
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:45 schreef waht het volgende:

[..]

Onze krijgsmacht zit al aan haar tax met de huidige missies. Er worden meen ik 80 mariniers gestuurd, maar dat is ook alles.

Neen. Laat een van de grote landen maar soldaten sturen. Die verdrinken in de militaire middelen. Wij zijn geen militaristisch land. Liever geen Russen natuurlijk, aangezien dat doorgaans alcoholverslaafde, geestelijk afgestompte criminelen zijn.
er zijn toch genoeg militairen over in nl.

stuur ze er een maand heen, daarna de aflossing, vind dat dat eigenlijk ook een rol van het nl leger moet zijn, hulpverlening...
(80 militairen op een bevolking van 9 miljoen... druppel gloeiende plaat en zo).

trouwens is er ergens een fatsoenlijke organisatie met een paypal betaal mogelijkheid? die honden van 555 krijgen geen stuiver van mij)
  zaterdag 16 januari 2010 @ 20:52:26 #272
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_76901555
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:48 schreef truebastard het volgende:

[..]

stuur ze er een maand heen, daarna de aflossing, vind dat dat eigenlijk ook een rol van het nl leger moet zijn, hulpverlening...
(80 militairen op een bevolking van 9 miljoen... druppel gloeiende plaat en zo).

trouwens is er ergens een fatsoenlijke organisatie met een paypal betaal mogelijkheid? die honden van 555 krijgen geen stuiver van mij)
iDeal ook goed?

Ben er zelf geweest en geloof mij maar als ik zeg als het geld op de juiste plek komt.
pi_76901623
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:48 schreef truebastard het volgende:

[..]

Er zijn genoeg soldaten ja, maar dat betekent niet dat ze beschikbaar zijn.

En nogmaals: wij zijn een klein land. China heeft een miljoen soldaten. Daarvan kunnen zij echt wel een 10 tot 20 duizend missen.
pi_76902002
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 20:54 schreef waht het volgende:

[..]

Er zijn genoeg soldaten ja, maar dat betekent niet dat ze beschikbaar zijn.

En nogmaals: wij zijn een klein land. China heeft een miljoen soldaten. Daarvan kunnen zij echt wel een 10 tot 20 duizend missen.
Wtf.... waarom zoveel soldaten daarheen? Het gaat om een relatief kleine groep die daar met wapens rondloopt. Ik zie het nut niet in van zoveel militairen als het gaat om beveiliging van de voedseldistributie, artsen en ander "personeel".

Het zou hooguit nuttig kunnen zijn bij het opruimen van de puinhopen dat pas over enkele weken of zelfs maanden zal gaan beginnen.

EDIT: Overigens inderdaad een vrij onsmakelijke reportage van Erik Mouthaan. Lekker voor de nabestaanden van deze mensen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2010 21:12:38 ]
  zaterdag 16 januari 2010 @ 21:22:52 #275
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76902709
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wtf.... waarom zoveel soldaten daarheen? Het gaat om een relatief kleine groep die daar met wapens rondloopt. Ik zie het nut niet in van zoveel militairen als het gaat om beveiliging van de voedseldistributie, artsen en ander "personeel".
Haiti is in normale omstandigheden al verre van veilig, dus ik begrijp het wel.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')