Dit vind ik dus een walgelijke reactie. Haiti is een erbarmelijke situatie, waar al 40 jaar men voor zichzelf op moet komen, want de corrupte regeringen doen niets. Maar als je goed kijkt naar de rapportages van bijv. CNN, dan zie je dat er zo ontzettend veel mensen zijn die met helemaal niets toch anderen proberen te helpen. Ze bartsten spontaan uit in zingen om elkaar moed in te praten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:44 schreef indahnesia.com het volgende:
NL'ers breken redding af na schoten
We hebben nu dus lijken-misbruikende schietende Haitianen in beeld om te redden. Indonesiers stapelen geen lijken op, en schieten ook niet op hulpverleners.. vreemd volkje vind ik die ondankbare Haitianen maar.
Gewoon weer vertrekken en in hun eigen sop laten gaar koken. Ze hebben het in ieder geval geprobeerd, maar het wordt kennelijk niet gewaardeerd, tja dan niet natuurlijk.
quote:Gewoon weer vertrekken en in hun eigen sop laten gaar koken
Nee, maar in Indonesie hebben ze een groot leger dat vrijwel meteen orde op zaken stelt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:54 schreef indahnesia.com het volgende:
je leest niet he. eerder stelde ik al dat men in Indonesie nog geen blokkades van lijken heeft gemaakt of hulpverleners aanvalt.
Die hebben er nauwelijks last van gehad..... en een groot gebied nabij de grens is ook nauwelijks bewoond. De aarbeving werd wel gevoeld in Santo Domningo, maar richtte geen schade aan.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:29 schreef One_of_the_few het volgende:
Hoe is de situatie in de Dominicaanse republiek eigenlijk? Of hebben die nauwelijks last van de aardbeving?
Met de opmerking "Gewoon weer vertrekken en in hun eigen sop laten gaar koken" bedoelde je toch overduidelijk dat je de HELE bevolking wil laten verotten.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 12:11 schreef indahnesia.com het volgende:
ik stelde toch duidelijk dat ik de ondankbare Haitianen bedoelde, da's hopelijk niet de hele bevolking.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 11:44 schreef indahnesia.com het volgende:
NL'ers breken redding af na schoten
We hebben nu dus lijken-misbruikende schietende Haitianen in beeld om te redden. Indonesiers stapelen geen lijken op, en schieten ook niet op hulpverleners.. vreemd volkje vind ik die ondankbare Haitianen maar.
Gewoon weer vertrekken en in hun eigen sop laten gaar koken. Ze hebben het in ieder geval geprobeerd, maar het wordt kennelijk niet gewaardeerd, tja dan niet natuurlijk.
OK, bedankt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:34 schreef maartena het volgende:
[..]
Die hebben er nauwelijks last van gehad..... en een groot gebied nabij de grens is ook nauwelijks bewoond. De aarbeving werd wel gevoeld in Santo Domningo, maar richtte geen schade aan.
In 1994 zijn ze met 20.000 man gekomen om orde op zaken te stellen, en hebben vervolgens de boel overgedragen aan de VN, die er nu nog zitten. Met name Brazilië, die 1200 soldaten daar had en de VN missie leidde, heeft veel gedaan, maar er zaten dus VN troepen uit de hele wereld.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Zou het nu ook weer het plan zijn dat ze op korte termijn klaar zijn en weer weggaan? In dat geval zitten ze er de komende eeuw nog wel.
Die gast is gewoon een lul.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:42 schreef maartena het volgende:
[..]
In 1994 zijn ze met 20.000 man gekomen om orde op zaken te stellen, en hebben vervolgens de boel overgedragen aan de VN, die er nu nog zitten. Met name Brazilië, die 1200 soldaten daar had en de VN missie leidde, heeft veel gedaan.
Van de Amerikanen zaten er alleen een hoop humanitaire organisaties en geen militairen. Zodra de huidige troepen orde op zaken hebben gesteld zullen ze ook wel weer vertrekken, maar ik denk dat ze daar de komende 6 maanden toch wel weer zullen helpen.
Ik vind de manier waarop je reageert ook een beetje vreemd.... de VS staat als een van de eersten op het eiland, hebben manschappen, materiaal, voedsel en medische hulp meegenomen, en het stroomt nog steeds binnen.... ze coördineren zaken op het vliegveld, en konden eigenlijk niet sneller gereageerd hebben dan ze hebben.....
En waar maak jij je zorgen over? Of ze wel weer weggaan, die Amerikanen.
quote:'Ramp Haïti ergste ooit voor VN'.
De aardbevingsramp in Haïti is de ergste waarvoor de Verenigde Naties zich ooit gesteld zagen. Dat zei een woordvoerster van de Verenigde Naties zaterdag.
„Dit is een historische ramp”, aldus de zegsvrouw van het in de Zwitserse stad Genève gevestigde VN-bureau voor de coördinatie van humanitaire zaken. Ze verklaarde haar stelling door erop te wijzen dat de infrastructuur in de zwaarst getroffen Haïtiaanse gebieden nagenoeg is verdwenen en de overheid niet of nauwelijks hulp kan bieden aan getroffen burgers.
Daarmee is de situatie nog ernstiger dan na de verwoestende tsunami in Zuidoost-Azië eind 2004. Destijds bleef bijvoorbeeld de lokale overheid in de zwaarst getroffen regio op het Indonesische eiland Sumatra functioneren. In Haïti stortten diverse ministeries en het presidentiële paleis in en kreeg de toch al zwak functionerende centrale regering de genadeklap.
quote:What images can't convey
What is missing from TV or the photo images are the smells in Port-au-Prince. Depending on where you are, it can be any combination of strong odors that you still aren't used to after a few days. The worst, of course, is the smell of death. You can find it nearly everywhere, but especially close to collapsed buildings or places such as the morgue, where about 300 bodies have been placed in the parking lot.
In a poor country with few private toilets and public facilities and a large outdoor population, urine is a common smell. The smell of garbage, which is strewn everywhere, is common, too.
Against the smell of death, many Haitians wear masks, bandannas or even small pieces of orange peel wedged inside the tip of their nostrils. Many journalists wear masks, but the masks don't eliminate the odors, just slow them down. You bring the smells back to your hotel room, on your clothes, your hair, your skin. You want to wash them out, especially the smell of death, but you can't. It takes more than soap and water. The odors have soaked your memory.
quote:zojuist bevestigd, 2 nederlanders gevonden onder puin in Haiti, niet meer in leven. Ook hun adoptiekind was overleden.
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://twitter.com/niekfroma/status/7832149811
[..]
De geur van een lijk wil je niet ruiken,geloof mij, de geur is gruwelijk en misselijkmakend.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Damn, de lucht die daar nu in de straten hangt schijnt ook niet te harden te zijn. Gelukkig heb ik dat nog nooit hoeven ruiken:
[..]
quote:
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Hati___.html?p=1,1quote:'Twee Nederlandse doden in Haïti' Port-au-Prince -
In hotel Villa Therese in Port-au-Prince zijn zaterdag de lichamen geïdentificeerd van twee Nederlanders en hun adoptiekind.
De paspoorten van de Nederlanders zijn zaterdag gevonden in de ingestorte villa in de Haïtiaanse hoofdstad.
De lichamen waren vrijdag al gevonden, maar konden niet eerder worden geïdentificeerd.
of het geld op de juiste plek komt is inderdaad maar de vraag, net zoals giro 555. Ik denk dat de tsunami-ramp van 2004 wel bewijst dat er een hoop geld verdwijnt en het is frappant dat een aantal goede doelen niet konden of wilden verklaren waar het geld gebleven wasquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
Je kunt rechtstreeks vanuit iTunes doneren aan Haïti, zie ik.
[ afbeelding ]
Ik twijfel nog. Komt mijn gift op de juiste plek? Of geven mensen om hun gevoel af te kopen
Op spitsnieuws staat dat ze een kindje achterlaten, dat is dan waarschijnlijk zoals TheFrankey zegt familie Pet, het andere stel (mijn studieloopbaan begeleidster) had geen kinderen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:14 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_Hati___.html?p=1,1
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |