abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 januari 2010 @ 18:26:07 #176
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_76976096
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij schrijft het behoorlijk duidelijk hierboven. PVV-ers zijn voor een bepaalde maakbare samenleving. Iets wat vroeger "de linkse kliek" verweten werd. Een tweede of derde nationaliteit zegt niets over het functioneren van een persoon, of mate van loyaliteit in de Nederlandse samenleving.
Dat feit word tegengesproken als je op een willekeurige middelbare school naar binnen gaat en je hoort wat de mocro's allemaal wel niet uitkramen .
Maar genoeg gebash en offtopic.

Het mooie van vrijheid van meningsuiting is dat je mag vinden wat je wil en dat ook mag verkondigen.
Tevens vind ik het elkaar in elkaars waarde laten belangrijk en wederzijds respect ook. Maar wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten is ook zo mooi spreekwoord niet waar? Of zo je doet, zo je ontmoet. Toch is een vooroordeel daardoor te snel gemaakt en is het tevens niet altijd juist. PVV is in sommige aspecten veel te radicaal maar voor de rest is de gehele politiek 1 groot mak lammetje...
En blanco stemmen is zonde.
Pain is just weakness leaving the body!
pi_76976129
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De kern van de zaak idd. Links wordt -volkomen terecht- afgerekend op het onzinnige maakbaarheidsideaal. MAAR: de PVV is net zo erg, zoniet erger.

Juist het bestaan van een pluriforme "multiculturele" (een besmet woord, maar ik hoop duidelijk gemaakt te hebben wat ermee bedoeld wordt) samenleving is succesvol.

Waar hem de fout ligt -en ik de PVV gelijk geef- is de belachelijk laffe behandeling van juist ZIJ die het verstieren. Een nachtje cel als je oma een trauma schopt en dat soort dingen. Dat is onverteerbaar,
Maar dat heeft te maken met de algemene strafmaat - of nog beter, de uitvoeringen van de straffen en de manier waarop het PI-systeem werkt. De rechter heeft veel vrijheid om te straffen en vaak denkt men dat de rechter in Nederland lage straffen geeft, terwijl we gemiddeld strenger straffen dan de landen om ons heen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76976153
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:25 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat snap ik dus niet. Kijk, ik heb nog altijd de NL-nationaliteit (helaas) maar woon al jaren in België. Het feitje dat ik moeite zou moeten doen om de Belgische nationaliteit te verkrijgen heeft mij daarvan steeds weerhouden.
Zou men mij morgen de Belgische nationaliteit in m'n schoot werpen, dan stuur ik per kerende post m'n NL-paspoort terug naar 't consulaat.

En dat zou voor alle landen opgaan waar ik eventueel zou wonen.

Maar gelukkig is het prima mogelijk om in een land te wonen zonder daarvan de nationaliteit van aan te moeten nemen.
Ik woon in Duitsland en dat betekent dat je gebonden bent aan Schengen. Maar als ik de boel verziek in de plaats waar ik woon, dan ben ik echt niet verbaasd dat de Gemeindesamt zegt: Sorry meneer Torero, maar u kunt zich hier niet gedragen. U wordt uitgeschreven uit deze gemeente, ga het in Nederland (waar mijn paspoort vandaan is) nog maar es proberen.

Eerlijk, duidelijk en overzichtelijk.

Het is allemaal heel makkelijk, de politieke wil ontbreekt. De Denen kunnen het ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76976215
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:26 schreef Jurgaah het volgende:
Dat feit word tegengesproken als je op een willekeurige middelbare school naar binnen gaat en je hoort wat de mocro's allemaal wel niet uitkramen .
Maar genoeg gebash en offtopic.
Ja, want dat kramen ze niet uit als ze geen marokkaanse nationaliteit hebben.....
quote:
Het mooie van vrijheid van meningsuiting is dat je mag vinden wat je wil en dat ook mag verkondigen.
Tevens vind ik het elkaar in elkaars waarde laten belangrijk en wederzijds respect ook. Maar wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten is ook zo mooi spreekwoord niet waar? Of zo je doet, zo je ontmoet. Toch is een vooroordeel daardoor te snel gemaakt en is het tevens niet altijd juist. PVV is in sommige aspecten veel te radicaal maar voor de rest is de gehele politiek 1 groot mak lammetje...
En blanco stemmen is zonde.
Je moet zelf weten wat je stemt, maar zoals jij ook al zegt wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten. Ergo een PVV-stemmer kan bij mij niet al te veel op respect rekenen, dat moet je immers verdienen. Ik zie niet in hoe ik iemand kan respecteren die denkt dat ik Nederland ga overnemen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 18 januari 2010 @ 18:30:21 #180
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_76976317
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, want dat kramen ze niet uit als ze geen marokkaanse nationaliteit hebben.....
[..]

Je moet zelf weten wat je stemt, maar zoals jij ook al zegt wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten. Ergo een PVV-stemmer kan bij mij niet al te veel op respect rekenen, dat moet je immers verdienen.
Wat tevens weer een onzin stukje is...
Alleen omdat ik op de PVV zou stemmen, betekent niet dat ik een slecht mens ben of dat ik jou respect niet zou verdienen. Dat is generaliserend, hetzelfde als je de PVV-stemmer van beschuldigt;)
pi_76976350
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:30 schreef Jurgaah het volgende:

[..]

Wat tevens weer een onzin stukje is...
Alleen omdat ik op de PVV zou stemmen, betekent niet dat ik een slecht mens ben of dat ik jou respect niet zou verdienen. Dat is generaliserend, hetzelfde als je de PVV-stemmer van beschuldigt;)
Zie de toevoeging aan mijn reactie. De laatste zin, hoe moet ik in godsnaam respect opbrengen voor iemand die dergelijke waanbeelden over moslims (en dus mij) heeft.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 18 januari 2010 @ 18:34:58 #182
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_76976562
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

Je moet zelf weten wat je stemt, maar zoals jij ook al zegt wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten. Ergo een PVV-stemmer kan bij mij niet al te veel op respect rekenen, dat moet je immers verdienen. Ik zie niet in hoe ik iemand kan respecteren die denkt dat ik Nederland ga overnemen.
Laatste heb je er net bijgedumpt.....
Wie zegt dat alle moslims zo zijn... het gaat over het algemeen over het geloof en de radicale tak die erin genesteld zit. Wat ook in het Christendom zit maar in mijn opzicht loopt de islam 600 jaar achter op het Christendom qua wereldveroverings-instelling. Ik heb gewoon liever geen moskee in mijn buurt in de vorm van de arabische landen. Waarom? Omdat dit niet in ons straatbeeld past. Tevens vind ik ook dat geloof binnenshuis moet gebeuren en dat je jou geloofsovertuigingen niet op straat hoeft te uiten.

Tevens mensen die goed integreert zijn heb ik erg veel respect voor.
  maandag 18 januari 2010 @ 18:38:24 #183
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_76976738
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zie de toevoeging aan mijn reactie. De laatste zin, hoe moet ik in godsnaam respect opbrengen voor iemand die dergelijke waanbeelden over moslims (en dus mij) heeft.
Nu generaliseer jij jezelf tot die groep? Je bent hopelijk meer dan alleen een moslim toch. Er zijn ook verscheidene vormen van geloven. Het gaat hier om het geloof en het risico van de verkeerde uitleg hierin, binnen het christendom hebben we dat binnen Nederland gelukkig niet meer. En mijn zogenoemde waanbeelden berusten op werkelijkheid en lichte overdrijving(waar elk mens goed in is). Als jij je Nederlander voelt, je geloof thuis uit en gewoon onze normen en waarde uitdraagt dan zie ik jou eerst als Nederlander en dan als moslim. Want geloof is een bijzaak en zo behoort het te zijn.
pi_76976832
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:34 schreef Jurgaah het volgende:

[..]

Laatste heb je er net bijgedumpt.....
Wie zegt dat alle moslims zo zijn... het gaat over het algemeen over het geloof en de radicale tak die erin genesteld zit. Wat ook in het Christendom zit maar in mijn opzicht loopt de islam 600 jaar achter op het Christendom qua wereldveroverings-instelling. Ik heb gewoon liever geen moskee in mijn buurt in de vorm van de arabische landen. Waarom? Omdat dit niet in ons straatbeeld past. Tevens vind ik ook dat geloof binnenshuis moet gebeuren en dat je jou geloofsovertuigingen niet op straat hoeft te uiten.

Tevens mensen die goed integreert zijn heb ik erg veel respect voor.
Sorry hoor, maar je sprak overduidelijk over een soort van "overname" door moslims. Dat is heel wat anders dan "ik vind een moskee niet in het straatbeeld passen". Je mag die mening best hebben hoor, maar uiteindelijk is het in mijn ogen vasthouden aan een soort van ideaalbeeld van Nederland, waarbij alle niet-oerhollandse uitingen vooral niet te zien mogen zijn. Ten tweede is je hele "Islamverovering" - statement en de vergelijking met het Christendom 600 jaar terug, nogal dubieus. De Islam heeft nooit een structuur gehad waarin er een bepaald element daadwerkelijk richting of leiderschap geeft. Er is geen "Paus", er is derhalve niet een duidelijke leider, met een duidelijk doel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76976906
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:38 schreef Jurgaah het volgende:

[..]

Nu generaliseer jij jezelf tot die groep? Je bent hopelijk meer dan alleen een moslim toch. Er zijn ook verscheidene vormen van geloven. Het gaat hier om het geloof en het risico van de verkeerde uitleg hierin, binnen het christendom hebben we dat binnen Nederland gelukkig niet meer. En mijn zogenoemde waanbeelden berusten op werkelijkheid en lichte overdrijving(waar elk mens goed in is). Als jij je Nederlander voelt, je geloof thuis uit en gewoon onze normen en waarde uitdraagt dan zie ik jou eerst als Nederlander en dan als moslim. Want geloof is een bijzaak en zo behoort het te zijn.
Als jij over moslims spreekt, heb je het ook over mij. Ik behoor inderdaad ook tot die groep. Het is lekker gemakkelijk om de categorieen zo in te delen dat je het pas hebt over moslims als het onaangepast tuig is. En als het moslims zijn die wel aangepast zijn, dan zijn het ineens geen moslims.
Allah Al Watan Al Malik
pi_76976910
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:16 schreef Jurgaah het volgende:

[..]

Ligt eraan welke opleiding jij aan het volgen ben. Volg je namelijk iets van psychologie o.i.d. dan ben je hoogstwaarschijnlijk inderdaad een multicultiknuffelaar! .
Laat me raden, jij doet iets in een IT-richting?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76977059
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:28 schreef Jurgaah het volgende:

[..]

Niet angsthaas, ken je feiten .
Jij denkt dat als de moslims aan de macht komen, wij onze cultuur zullen behouden?
Dat Nederland, Nederland zal blijven?
Aan de macht komen? Jij hebt echt geen flauw benul van dingen als aantallen Moslims in Nederland, percentages om nog maar te zwijgen van demografie?
  maandag 18 januari 2010 @ 18:45:08 #188
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_76977081
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar je sprak overduidelijk over een soort van "overname" door moslims. Dat is heel wat anders dan "ik vind een moskee niet in het straatbeeld passen". Je mag die mening best hebben hoor, maar uiteindelijk is het in mijn ogen vasthouden aan een soort van ideaalbeeld van Nederland, waarbij alle niet-oerhollandse uitingen vooral niet te zien mogen zijn. Ten tweede is je hele "Islamverovering" - statement en de vergelijking met het Christendom 600 jaar terug, nogal dubieus. De Islam heeft nooit een structuur gehad waarin er een bepaald element daadwerkelijk richting of leiderschap geeft. Er is geen "Paus", er is derhalve niet een duidelijke leider, met een duidelijk doel.
Maar wel randdebielen als Bin Laden en dichterbij huis Mohammed B.
En ja overname door moslims maar dat komt omdat je als mensen als hierboven genoemd hoort spreken je zulke rare dingen uit hun mond hoor komen. Maar tevens generaliseer ik en heb ik vooroordelen, wat door andere moslims is veroorzaakt op tv of in mijn directe omgeving. Zo zul jij ook vooroordelen hebben.

De Islam heeft eveneens aan het Christendom wel geloofsovertuigingen erin staan die doelen op werelddominatie en het bekeren van alles en iedereen. Ik meen me nog quotes te herinneren van iedereen die niet in allah gelooft is een misbaksel en verdient de dood.
  maandag 18 januari 2010 @ 18:45:44 #189
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_76977115
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Laat me raden, jij doet iets in een IT-richting?
Fout

Management, Economie en Recht.
  maandag 18 januari 2010 @ 18:46:01 #190
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_76977124
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Aan de macht komen? Jij hebt echt geen flauw benul van dingen als aantallen Moslims in Nederland, percentages om nog maar te zwijgen van demografie?
Juist wel vandaar de standpunten
  maandag 18 januari 2010 @ 18:48:00 #191
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_76977206
Ik ben wel even klaar met dit gediscussieer, was gezellig moeten we vaker doen
Is mooi smoesje wat me van het leren afhoud
pi_76977920
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:46 schreef Jurgaah het volgende:

[..]

Juist wel vandaar de standpunten
Dan mag je die feiten wel eens op gaan sommen hier .
Want die zijn dan heel erg nieuw
pi_76978180
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar dat heeft te maken met de algemene strafmaat - of nog beter, de uitvoeringen van de straffen en de manier waarop het PI-systeem werkt. De rechter heeft veel vrijheid om te straffen en vaak denkt men dat de rechter in Nederland lage straffen geeft, terwijl we gemiddeld strenger straffen dan de landen om ons heen.
Dat wij strenger zouden straffen dan de landen om ons heen, is een ongefundeerde linksche kreet die wordt gebruikt als vergoeilijking van straatgeweld en het debiele idee dat strenger straffen niet zou helpen.

Het maakt ook helemaal niks uit. Waar het om gaat, is dat allochtoons straattuig nu vrij spel krijgt en opgesloten wordt voor 1 nachtje. Dat is niet afschrikwekkend, dat is stoer. ALS ze al opgesloten worden, want vaak wordt er helemaal niks gedaan.

Daar moeten we keihard vanaf, die slappe mentaliteit. Die zorgt nou juist voor stigmatisering van niet-criminele allochtonen omdat hun criminele paspoortgenoten niet een enkele reis terug, maar een "nieuwe kans" (NOG maar es eentje) hebben gekregen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_76978315
Wanneer de PVV de verkiezingen wint faalt ons hele systeem, want niemand wil met hen reageren, laat staan ambtenaren die nog onder de PVV willen werken, en daar is Wilders op uit, denk ik.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:13:12 #195
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_76978457
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef DeParo het volgende:
Wanneer de PVV de verkiezingen wint faalt ons hele systeem, want niemand wil met hen reageren, laat staan ambtenaren die nog onder de PVV willen werken, en daar is Wilders op uit, denk ik.
Ambtenaren willen sowieso niet werken. Niet onder Wilders, niet onder welke politicus dan ook.

Oeps...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76978661
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:13 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ambtenaren willen sowieso niet werken. Niet onder Wilders, niet onder welke politicus dan ook.

Oeps...
Was het maar zo'n feest. Ambtenaren doen juist veel teveel. Veel teveel bemoeienis vanuit Den Haag/Brussel in jouw geval.

Zou goed zijn als minstens 70% van die lui opdondert. En dus ook 70% van de regeltjes opsodemieteren.

pi_76980033
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:20 schreef Jurgaah het volgende:
maar de jongere generatie is faliekant tegen de islamitisering die nu plaats vind.
Ik kijk voortdurend om me heen maar ik kan de islamisering niet vinden hoor. Ook nogal onwaarschijnlijk dat pak em beet 1 miljoen moslims de toon zouden zetten voor de overige 15 miljoen mensen.

Maar goed, over 10 jaar moeten we dus een burgeroorlog hebben. Wat een armoede.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_76986835
Hij kan toch een rechtser beleid afdwingen als ie redelijk groot is? Met CDA/VVD en hij als gedoger ofzoiets?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 18 januari 2010 @ 22:52:06 #199
267934 Jurgaah
Het kan ALTIJD beter!
pi_76990583
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:42 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik kijk voortdurend om me heen maar ik kan de islamisering niet vinden hoor. Ook nogal onwaarschijnlijk dat pak em beet 1 miljoen moslims de toon zouden zetten voor de overige 15 miljoen mensen.

Maar goed, over 10 jaar moeten we dus een burgeroorlog hebben. Wat een armoede.
Jij woont zeker in het hoge noorden? Ja daar heb je er geen last van.... Kom is uit je provincie en ga richting a'dam of gouda en je snapt het dan misschien.
pi_76991000
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:52 schreef Jurgaah het volgende:

[..]

Jij woont zeker in het hoge noorden? Ja daar heb je er geen last van.... Kom is uit je provincie en ga richting a'dam of gouda en je snapt het dan misschien.
Nee, ik woon niet in het hoge noorden en ik vertik het om de rechtstaat om te kieperen omdat Amsterdam of Gouda kampt met wat pauperproblemen. Ik denk dat je niet zo goed begrijpt wat islamisering zou moeten zijn.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')