abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:19:25 #26
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_77149639
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:02 schreef freak1 het volgende:
bleiblei, wat is het dan voor zaagtafel van Makita?
heb nog nooit meegemaakt dat je in die spullen moest boren om t recht te krijgen?
het is een 2704x.
heb uiteindelijk met wat minder beschaafd geweld de beugel gemonteerd (het ging om het onderstel en die staat los van de tafel).
voor het scheurtje in de zaagtafel heb ik contact opgenomen met de webwinkel. dus dat gaat hopelijk wel goed komen als makita mee wil werken.
pi_77150013
dat moet echt allemaal gewoon lekker passen. Makita is echt super met reparaties vergeet hem niet op makita.nl te registreren voor gratis 3 jaar garantie!
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_77158605
quote:
Op maandag 18 januari 2010 17:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Mwah, ik zou iets meer uitgeven. Voor 40 euro heb je best nette.
Van die ontzettend gammel plastice dingen moet je afblijven.
Velleman heeft wel betaalbare multimeters die een tijd meegaan.
Dit soort modellen
[ afbeelding ]
Ok, maar nog aanbevolen modellen?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:00:51 #29
63722 z80
I fink you freaky
pi_77158742
ik heb een nieuwe boor machine aangeschaft voor het wat zwaardere werk
een zeer degelijke King Kraft "pneumatischer" Bohrhammer voor grof geld
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:26:04 #30
36431 bleiblei
pi_77175981
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:57 schreef rennor het volgende:

[..]

Ok, maar nog aanbevolen modellen?
Pfff, ik verkoop dat al een jaren niet meer, dus ik heb geen idee wat ze zoal maken.
Ik zou ff kijken naar de max. afwijking (zo klein mogelijk binnen je budget) en of welke functies ze hebben.
Dwz. amperage, voltage wissel & gelijkstroom en zo een "piepertje" waarmee je kan kijken er geen kabelbreuk oid. is. Dingen als decibelmeters e.d. zijn geinig maar niet heel zinvol op een multimeter.
Als je maar in die range van modellen blijft heb je een qua kwaliteit een prima multimeter die voor een hobbyist lang mee gaat. De enige verschillen zitten voor de rest in functies van het ding.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:27:49 #31
36431 bleiblei
pi_77176040
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:30 schreef freak1 het volgende:
dat moet echt allemaal gewoon lekker passen. Makita is echt super met reparaties vergeet hem niet op makita.nl te registreren voor gratis 3 jaar garantie!
Ik mag lijen dat ze het netjes fixen .
Heb al ruzie hier met een fabrikant van design stoelen die het vertikt om een stoel van nog geen jaar oud te fixen omdat het niet kapot kon zijn gegaan door normaal gebruik .

Kortom, ik hoop heel hard dat Makita het heel snel netjes oplost. Anders ben ik een beetje mijn vertrouwen kwijt in dure "kwaliteit" spullen.

Zou Makita NL niet moeilijk gaan doen dat ik een tafel uit de UK probeer te registreren? Cybersijp, hoe doe jij dat met het gereedschap dat je in de UK besteld?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:19:45 #32
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77177474
ff koffie gedronken in Arnhem vanmorgen
en dan ga je met deze naar huis

Mooie rails erbij, zaagblad 36 tands wat aanslag stop dingen etc.

Toen had ik de bon nog van mijn frees die ik vorige maand gekocht had, van 50 euro. Die werd spontaan 59,-- waard omdat de bon waarde ex btw zou zijn ???

Prima, ik ben flexibel.

Deze trouwens ook

want die ging spontaan met me mee naar huis.

mijn vorige aanschaf de 1010frees kwam ter sprake toen de vraag er was, neem je de ts55 of de ts75. Hij rade de 55 aan. Die was lichter. Maar aangezien die dingen eigelijk toch altijd op de rails staan maakte me dat niet zoveel uit. Daarbij Size does matter en vermogen kun je nooit te veel hebben. Het werd dus de TS75

Maar goed, die vorige aanschaf, de EBQ OF1010, hoe die beviel...

Uhm euh, nou, ik heb nog een tijd gehad om uhm te gebruiken, maar had toch een beetje spijt dat ik de 1400 niet had genomen. Ik moet namelijk iets maken waar je best wat kracht bij nodig hebt en de bijbehorende frezen 12mm schachten hebben.

nah, dan ruil je 'm toch om. Ding is toch nog ongebruikt. Laat je die extra;s zoals rails enzo lekker thuis, krijg je van mij dit en dit er nog bij ( spullen om de 1400 ook op de rails te kunnen gebruiken, fijninstelling voor zijaanslag etc. , betaal je dat (net 2 sloffen peuken) extra. ok ?

Kortom, kleine frees is grotere frees geworden. jaha... kleintjes worden groot

en nu heb ik deze dus ook

Nu heb ik nog nodig...
lijmfreesje
frees & mal voor Kubica scharnieren

Oh ja, mocht iemand de freesmodule voor de tafel hebben en kwijt willen
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:23:44 #33
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77177614
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik mag lijen dat ze het netjes fixen .
Heb al ruzie hier met een fabrikant van design stoelen die het vertikt om een stoel van nog geen jaar oud te fixen omdat het niet kapot kon zijn gegaan door normaal gebruik .

Kortom, ik hoop heel hard dat Makita het heel snel netjes oplost. Anders ben ik een beetje mijn vertrouwen kwijt in dure "kwaliteit" spullen.

Zou Makita NL niet moeilijk gaan doen dat ik een tafel uit de UK probeer te registreren? Cybersijp, hoe doe jij dat met het gereedschap dat je in de UK besteld?
Wat je stoelenboer betreft, als hij dat stelt, mag hij het bewijzen. Dat kan hij niet dus .....

Wat je registratie betretf, iets dergelijks kwam vanmiddag ook ff ter sprake.
Registreren is geen enkel probleem. Het hangt echter wel heeel erg van de dealers hier in NL af of ze reparatie zaken in behandeling willen nemen. De festool jongens in NL schijnen er iig niet aan te beginnen.
Die sturen je ijskoud naar de leverancier. In de uk in dit geval...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_77179185
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:23 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Wat je stoelenboer betreft, als hij dat stelt, mag hij het bewijzen. Dat kan hij niet dus .....

Registreren is geen enkel probleem. Het hangt echter wel heeel erg van de dealers hier in NL af of ze reparatie zaken in behandeling willen nemen. De festool jongens in NL schijnen er iig niet aan te beginnen.
tja, als jij hem in de UK hebt gehaald dan zal Makita NL hem zonder problemena ccepteren, maar je zult iemand moeten vinden die hem wil opsturen...

ik heb mijn spullen in Ede gekocht, en heb geprobeerd om een kapot neusje van mijn schroefautomaat (fabrieksfout) op te laten sturen naar Makita. dat is geweigerd door de Praxis hier, door de Bouwmaat en door de Hornbach, want hij was daar niet gekocht. heb daar ook aangeboden dat ik alle verzendkosten e.d. wilde betalen, maar nee, niet geaccepteerd. heb uiteindelijk terug naar Ede moeten rijden naar mijn dealer, die hem zonder problemen geheel gratis terugstuurde. kreeg er nog een gratis koffer bij van Maktia omdat ze het verveld vonden dat hij stuk was. superservice dus van Makita, maar de dealers doen een partij moeilijk...

oh en als aanvulling, als Makita NL hem nu niet wil accepteren hebben ze stiekem nog gelijk ook, zij hebben niks met je te schaften. jij ook niets met hun, jij hebt iets met je leverancier uit de UK te schaften..
en dank u meneer Dood,
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:41:02 #35
36431 bleiblei
pi_77180048
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:23 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Ik heb het probleem sowieso teruggestuurd naar de leverancier .
En die gaan het uitzoeken.
Maar omdat Makita NL hier een paar km verderop zit, geef ik ze wel de tip om contact op te nemen met Makita NL. Ik ben natuurlijk niet te beroerd om het hele zooitje achterin de auto te gooien en ff bij Makita NL langs te gaan als ik daar het proces mee versnel . Maar dat ga ik niet initieren, dat moet de dealer in de UK maar regelen.

Die stoelen gaat een leuk verhaal worden. Maar na een paar keer bellen en een mailwisseling zijn we nu in afwachting van wederom een antwoord van hun kant. Vinden we dat niet bevredigend dan gaan we het op de vervelende juridische manier aanpakken. Het kost alleen zoveel tijd en energie. Een fabrikant/winkel die gewoon netjes meewerkt, is toch wel beter voor je frustratieniveau en klanttevredenheid.

Ik geef NL dealers trouwens groot gelijk dat ze niet meewerken met dit soort dingen.
De tafel is niet voor niets in de UK besteld (scheelde 300 euro) en dat is toch geld die hun mislopen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:46:24 #36
36431 bleiblei
pi_77180193
Maareh, wauw, mooi spul! Ook wel relaxt dat je de frees gewoon hoppetee kon upgraden .
Een 12mm schacht is wel erg fijn, heb hier nog een 12mm frees liggen (JVT paneelfrees) die niet in mijn bovenfrees past . Er zijn wel verloop & verlengstukken e.d. maar met 20K toeren blijf ik liever in de originele spantang . Maar je gaat al dat spul in je huis gebruiken toch? Welke klussen staan er zoal in de planning?
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:09:27 #37
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77180818
Wat ik ermee ga doen? Oh eigelijk niks, ze staan zo mooi in de kluskamer

nee, er staat een meterkast op de agenda, een gang vloer met luik en in principe wil ik de keuken zelf gaan maken. Kastjes kopen en dan de panelen en deurtjes etc zelf maken.

Wat die frees betreft, ja idd , daar ben ik wel blij mee.

Ik heb 'm daar gekocht bij de vertegenwoordiger van Festool. Toen is de 1400 ter sprake gekomen en vroeg ik wat de verschillen waren.
Hij melde me dat er eigelijk geen verschil was behalve dat de 1400 wat zwaarder was en meer vermogen heeft.

Nah, als je die dingen ff op papier tegen het licht houd kom je een boel verschillen tegen hoor. En die verwisselbare spantang is niet onbelangrijk denk ik.
De gewone verkoper snapte overigesn ook niet waarom de vertenwoordiger me een 1010 had verkocht.

Overigens een Festool over de grens kopen zoals jullie bij Maita doen, dat zet eigelijk geen zoden aan de dijk.

Die TS75 zou iets van 50 euro goedkoper zijn. Voor dat verschil ga ik geen gezeik op de hals halen.
300 euro vgerschil is natuurlijk wel een ander verhaal.

[ Bericht 29% gewijzigd door klusfoobje op 23-01-2010 17:28:54 ]
pi_77181306
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:53 schreef quo_ het volgende:
Reeds gepost in het andere topic wat nu op slot zit.

Gekocht voor 12 euro bij de kijkshop.
Zitten onwijs veel piepkleine maten bij, ik wist niet eens dat er inbusboutjes zijn in die maat.
Maar belangrijkste reden voor de aankoop van dit setje is dat er zowel metrisch als imperial maten inzitten.

[ afbeelding ]
Prima setje staal is niet knoeperhard, maar voor thuis voldoet dit prima.
Wel grappig, ik startte in mijn nieuwe baan en een van de monteurs had hetzelfde setje. Dus ik zo van "Hee, fij he, zo'n kijkshop setje". EN die man echt
VErtelde hij dat hij dat al jaaaaaren had en ze er laatst dagenlang naar gezocht hadden voor nog meer sets. Niet gevonden en toen maar losse setje inch en metrisch gekocht voor veel geld.
Heb toen de dag erop maar 2 setjes gehaald voor nog geen ¤25,-. Meesten geloofden het niet
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:49:00 #39
36431 bleiblei
pi_77182081
Trouwens klusfoobje, via Baptist en wat google werk kwam ik net dit tegen:
http://www.ttrackusa.com/

Ze verkopen al wat dingen van T-Track, dus kan me niet voorstellen dat ze bij baptist niets kunnen bestellen.
Het is daarnaast wel verrekte mooi spul voor freestafels .
Ik ga voor mijn freestafel ook maar eens kijken wat ik er van kan gebruiken om het geheel nauwkeuriger te maken.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:40:50 #40
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77183661
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:49 schreef bleiblei het volgende:
Trouwens klusfoobje, via Baptist en wat google werk kwam ik net dit tegen:
http://www.ttrackusa.com/

Ze verkopen al wat dingen van T-Track, dus kan me niet voorstellen dat ze bij baptist niets kunnen bestellen.
Het is daarnaast wel verrekte mooi spul voor freestafels .
Ik ga voor mijn freestafel ook maar eens kijken wat ik er van kan gebruiken om het geheel nauwkeuriger te maken.
TOP !!!

Van de week weer ff in Arnhem. Dan even wat van die geulen bestellen. Ideal om in een blad in te frezen.
De $ staat ook lekker gunstig dus heel duur kan het niet worden.
pi_77184349
Gekregen van een kennis, altijd handig zeker aangezien de imbusdoppen nog ontbreken in mijn doppenset en de Tsleutels gesneuveld zijn:

pi_77185916
Handig om de inbussleutels bij de hand te hebben, maar niet zo fijn om veel werk mee te doen.
pi_77190643
Dat niet nee... Dan liever T sleutels of doppen
  maandag 25 januari 2010 @ 00:36:17 #44
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_77235796
Nah, vandaag eens heerlijk aan het zagen geweest en de volgende conclusies getrokken;

- die ts 75 weegt wat meer dan de 55 maar verder merk je daar geen moer van, sterker nog, op de raisl glijd het door de hogere massa misschien nog wel fijner.

- volgende aankoop word een stofzuiger...
De eerste paar zaagsnedes gaf een mooie straal zaagsel met een flinke kracht zodat het spontaan aan de muur erachter bleef kleven . Daarna er ff een oude slang aan gehangen en het uiteinde in een emmer gemikt. Dat scheelde wel een stukje. Het knalde iig niet meer door de kamer.

- Die zwaaihaak van Festool deed mijn humeur flink dalen. Dat ding keurig op 90 graden gezet en vervolgens op de rails geplaatst. Na mooi dat je dat beter niet kunt doen. Loopt over 2 meter lekker uit het lood.
Ik denk dat die punt die de schaalverdeling aanwisjt gewoon te groot is. Beter zouden ze een doorzichtige schijf kunnen gebruiken met een dun fijn lijntje dat je dat exact op de streepjes van de schaal verdeling kunt zetten.
Heb daarna maar een grote haakse hoek gebruikt, maar voor 90 euro had ik van Festool toch wel iets meer verwacht.

Altijd handig trouwens om bij het instellen van de zaagsnede ff eraan te denken dat je op een rails staat en die dikte er dus bij moet tellen Er begon hier iemand te lachen toen het stukje dat eraf moest op 3 mm bleef hangen

Blij trouwens dat ik toch die 75 genomen heb. er moest een plaat doormidden waar een balk onder gelijmd zat voor de stijfheid. Met de 75 kwam ik er op max zaagdiepte net doorheen...

maar goed...

een stofzuiger zoeken dus.
  maandag 25 januari 2010 @ 00:43:35 #45
36431 bleiblei
pi_77235947
stofzuiger staat hier ook hoog op de lijst .
pi_77238483
als je een stofzuiger gaat zoeken, zorg er wel voor dat het zo'n doorlusding is, dus eentje met een stopcontact erop. ook handig als je een echte bouwstofzuiger hebt, dan kun je ook betongruis e.d. opzuigen.

heb zelf de makita 441L, mooi ding
en dank u meneer Dood,
pi_77263093
Vandaag deze AEG accuboormachine besteld: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=816546

Benieuwd hoe die 35Nm koppel gaan bevallen. 2-3werkdag is het ding er, dus het weekend kan er weer geschroefd worden.
pi_77288751
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:09 schreef Osramp het volgende:
Vandaag deze AEG accuboormachine besteld: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=816546

Benieuwd hoe die 35Nm koppel gaan bevallen. 2-3werkdag is het ding er, dus het weekend kan er weer geschroefd worden.
Vindt hem eerlijk gezegd nog al duur. Kon je niet bij de gewone bouwmarkt of op een meer bouw gerichte webshop een leuk model vinden? Wat heeft je van deze boor overtuigd? Wat voor accus zitten er trouwens bij?
hihi haha :D
pi_77310540
Heb net deze mooie set gekocht, Makita accuboor en slagschroevendraaier 18v en 3 Ah! Als timmerman hecht ik vooral waarde aan de fabrikant, de prijs en die 3 amperebatterij. Geen idee hoe jullie die foto's erbij krijgen, maar hier een linkje naar eenzelfde set:

www.toolsxl.nl/makita-lxt309-combiset-18-volt-liion-accuboor-slagschroevendr-bml-p-4035.html?cPath=1043

ik heb er trouwens ¤390 excl. btw voor gegeven ipv wat op die site staat. Ik gebruik het setje nu een week in de houtskeletmontage (woninkje met -12 celsius ) en vooral dat rammelmachientje draait super in het zwaardere werk en natuurlijk gaat de good old schroefmachien ok als de brandweer, maar da's nieuwigheid..
grab life by the balls
pi_77311068
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:41 schreef Sloomstroom het volgende:

[..]

Vindt hem eerlijk gezegd nog al duur. Kon je niet bij de gewone bouwmarkt of op een meer bouw gerichte webshop een leuk model vinden? Wat heeft je van deze boor overtuigd? Wat voor accus zitten er trouwens bij?
IK vind dat duur wel meevallen, ¤125,- is ook niet geschonken natuurlijk maar zo idioot duur is het nou ook weer niet. De set van KeimpeLwd hierboven kost ruim het viervoudige! Bij mij is de machine voor eigen gebruik, dus die wordt niet dagelijks ingezet. Dat scheelt al in de aanschaf.
Wat mij deze machine heeft laten kiezen is het hoge koppel (35Nm) voor die prijs. Verder heb ik een AEG boorhamer die in die klasse gewoon onverslaanbaar is. Er zitten gewoon Nicad accu's bij. Gewoon opletten met laden, da's alles. En ik ben fel tegenstander van Li-ion accu's in gereedschap. Die worden veel te diep ontladen, wat net weer dodelijk is voor Li-ion. Nicad kan daar veel beter mee overweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')