abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 6 juni 2010 @ 16:34:23 #276
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_82400738
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 19:53 schreef Drexciyan het volgende:
Ik heb DeWALT nog een beetje gesponsord. Zou eens andersom moeten zijn

D25223K 26mm combihamer AVC
[ afbeelding ]

DC500 7,5ltr. nat/droogzuiger (230volt + 18v accu)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

DC9180 XRP 18v Lithium Ion accu (2x). 1 voor bovenstaande nat/droogzuiger en 1 voor m'n radio.
[ afbeelding ]

DE9135 Acculader voor bovenstaande accu's
[ afbeelding ]

Nou heb ik voorlopig wel even genoeg gereedschap gekocht
Poeh, poeh niet het minste gereedschap zeg !

Dit heb je toch niet allemaal in Nederland gekocht ?
pi_82402469
Jawel, gewoon in NL gekocht
In het buitenland is het misschien iets goedkoper, maar met garantie e.d. lijkt me dat niet handig. Ook geen ervaring mee, dus het is ook een beetje onwetendheid van mijn kant, maar "better safe than sorry"
Zeker nu DeWALT recentelijk dit bericht heeft uitgebracht

Wij raden aan om uw DEWALT gereedschap enkel bij onze erkende Nederlandse dealers te kopen anders kunnen wij niet instaan voor de herkomst van het product en is de aanvullende 30-1-1- garantie die onze erkende Nederlandse dealers geven (in aanvulling op de overige wettelijke rechten en vorderingen die u als koper heeft) niet van toepassing. Een lijst van erkende Nederlandse dealers vindt u op www.dewalt.nl.

Indien u toch elders zou kopen (bijvoorbeeld via een niet erkende dealer of internetwinkel) raden wij u aan de afspraken betreffende herstel en garantie van die betreffende verkoper zeker goed na te vragen om achteraf geen verrassingen te hebben. Het kan dan immers gaan om producten die zonder toestemming van DEWALT in respectievelijk de Europese Unie of de Europese Vrijhandelszone op de markt werden gebracht, waardoor u t.o.v. DEWALT belangrijke wettelijke beschermingsmechanismen niet zal kunnen inroepen. Meer specifiek zal u in dat geval geen beroep kunnen doen op de bepalingen betreffende productaansprakelijkheid, zoals voorzien in het Burgerlijk Wetboek artikel 6:185 e.v.
  zondag 6 juni 2010 @ 18:24:44 #278
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_82405826
quote:
Op zondag 6 juni 2010 14:23 schreef pascalheister het volgende:
Nieuwe hamerboormachine [ afbeelding ]

Nieuwe bitset
[ afbeelding ]
Oh! Dat bitsetje ga je geen spijt van krijgen. Werkt echt fantastisch .
Wat betreft die boorhamer, daar ben ik wel een beetje jaloers op .

Die Dewalt gereedschap is ook super. Is wel een flinke investering geweest .
  dinsdag 8 juni 2010 @ 00:38:17 #279
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_82477646
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:06 schreef Drexciyan het volgende:
Jawel, gewoon in NL gekocht
In het buitenland is het misschien iets goedkoper, maar met garantie e.d. lijkt me dat niet handig. Ook geen ervaring mee, dus het is ook een beetje onwetendheid van mijn kant, maar "better safe than sorry"
Zeker nu DeWALT recentelijk dit bericht heeft uitgebracht

Wij raden aan om uw DEWALT gereedschap enkel bij onze erkende Nederlandse dealers te kopen anders kunnen wij niet instaan voor de herkomst van het product en is de aanvullende 30-1-1- garantie die onze erkende Nederlandse dealers geven (in aanvulling op de overige wettelijke rechten en vorderingen die u als koper heeft) niet van toepassing. Een lijst van erkende Nederlandse dealers vindt u op www.dewalt.nl.

Indien u toch elders zou kopen (bijvoorbeeld via een niet erkende dealer of internetwinkel) raden wij u aan de afspraken betreffende herstel en garantie van die betreffende verkoper zeker goed na te vragen om achteraf geen verrassingen te hebben. Het kan dan immers gaan om producten die zonder toestemming van DEWALT in respectievelijk de Europese Unie of de Europese Vrijhandelszone op de markt werden gebracht, waardoor u t.o.v. DEWALT belangrijke wettelijke beschermingsmechanismen niet zal kunnen inroepen. Meer specifiek zal u in dat geval geen beroep kunnen doen op de bepalingen betreffende productaansprakelijkheid, zoals voorzien in het Burgerlijk Wetboek artikel 6:185 e.v.

Ik zou voor dat kleine beetje voordele de gok ook niet nemen, maar volgens mij kunnen ze dit helemaal niet doen...

Een fabrikant heeft gewoon wettelijke verplichtingen voor wat betreft garanties. Europese Unie geeft het recht op vrij handelsverkeer dus op deze manier de paralel import proberen te voorkomen is volgens mij volgens het europees recht niet eens toegestaan.

Ter vergelijking, iets dergelijks gebeurde ook met auto's Daar hebben de fabrikanten ook geprobeerd de boel te dwarsbomen, is ze nie gelukt, die zijn toen terug gefloten.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  dinsdag 8 juni 2010 @ 02:42:45 #280
306174 Flexo
Nah, I'm just messin'
pi_82479775

Nu maar weer proberen mijn Kymco DJ aan het lopen te krijgen:P
Veni, Vidi, Vagina..
Hij kwam, Hij zag, En het was kut.
pi_82481439
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 00:38 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Ik zou voor dat kleine beetje voordele de gok ook niet nemen, maar volgens mij kunnen ze dit helemaal niet doen...

Een fabrikant heeft gewoon wettelijke verplichtingen voor wat betreft garanties. Europese Unie geeft het recht op vrij handelsverkeer dus op deze manier de paralel import proberen te voorkomen is volgens mij volgens het europees recht niet eens toegestaan.

Ter vergelijking, iets dergelijks gebeurde ook met auto's Daar hebben de fabrikanten ook geprobeerd de boel te dwarsbomen, is ze nie gelukt, die zijn toen terug gefloten.
wat klusfoobje zegt is volledig correct. Garantie ligt op het product, niet waar het gekocht is.
  dinsdag 8 juni 2010 @ 14:18:14 #282
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_82495038
quote:
Op woensdag 14 april 2010 00:20 schreef Drexciyan het volgende:
Ben in de markt voor nieuwe veiligheidsschoenen. Heb m'n oog laten vallen op enkele "skate" modellen. Daar loop ik in de vrije tijd ook veel op, en dat loopt zo fijn, dat wil ik voor het werk ook wel

Wel lastig om zoiets te vinden met stalen of composiet neus EN stalen tussenzool (S1P of S3), maar ze bestaan...

De nieuwe Dickies 22 schoen

[ afbeelding ]

Terra Footwear "Shawn"

[ afbeelding ]

En de Terra Footwear "Tony"

[ afbeelding ]

Het liefst had ik de Dynagrip Pulse van Heckel, maar die is niet meer te krijgen zo lijkt het...

[ afbeelding ]

Met het oog op waterdichtheid wordt het de eerste of tweede. Even afwachten tot ik de prijsopgaaf binnen heb.
Let op je enkeltjes... Als je die klompen allemaal niks vind is dit iets voor je? S3+stalen zool

Ik vind die puma wel mooi. Loop nu op 'klompen'.. beter goede schoenen dan mooie..
pi_82496192
deze jongen
pi_82535215

Die. eentje van Hilti was toch net iets te duur schuurt wel stukken beter dan een mouse, alleen zijn mn schuurblaadjes ook stukken sneller op!

ook nog n zooi Heller sds betonboortjes gekocht, 1 Wera bitje, en n stapel schuurpapiertjes!
pi_82535423
quote:
Op dinsdag 8 juni 2010 14:18 schreef blup het volgende:

[..]

Let op je enkeltjes... Als je die klompen allemaal niks vind is dit iets voor je? S3+stalen zool
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik vind die puma wel mooi. Loop nu op 'klompen'.. beter goede schoenen dan mooie..
Oh dat is wel beter geworden.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_82539827
He ik zag een bekende doppendoos voorbij komen (heb hem zelf ook en nog steeds veel plezier van). Voor mezelf om de babykamer op te knappen het assortiment ook weer uitgebreid ditmaal met een Bosch boorhamer (hoop dat ie zich niet te eenzaam voelt in het blauw tussen al zijn groene broertjes)

en een setje sds boren van alpen

Zo kan ik weer even voorruit.
live your fears, fear your live
pi_82572277
weer een kettingzaag erbij (ik ben bosbeheerder van beroep)

nu heb ik zelf de volgende zagen
cilinderinhoud ca
  • Stihl ms200t 35 cc
  • Husqvarna 254 XPG 54 cc
  • Jonsered 2171 Turbo 73 cc
  • Husqvarna 395 XP 95 cc
  • Husqvarna 3120 XP 120 cc grootste motorzaag in serie gebouwd
  • Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
    pi_82577740
    quote:
    Op dinsdag 8 juni 2010 14:18 schreef blup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

Ik loop al enkele weken op die Dickies schoenen. Zeer stevige schoenen. Overtrof m'n verwachtingen.
    Die hoge schoenen zijn niets voor mij. Wel eens geprobeerd. Ik heb liever lage schoenen.
    Ieder z'n ding he

Goede schoenen zijn gewoon noodzakelijk, I know. Maar als het er dan ook nog aardig uitziet, waarom niet...
    Die ik nu heb zijn ook S3 (stalen neus + tussenzool) en waterdicht. Perfect
    pi_82578231
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 21:19 schreef densmee het volgende:
    weer een kettingzaag erbij (ik ben bosbeheerder van beroep)
    [ afbeelding ]

nu heb ik zelf de volgende zagen
    cilinderinhoud ca
  • Stihl ms200t 35 cc
  • Husqvarna 254 XPG 54 cc
  • Jonsered 2171 Turbo 73 cc
  • Husqvarna 395 XP 95 cc
  • Husqvarna 3120 XP 120 cc grootste motorzaag in serie gebouwd
  • zo dat zijn serieuze kettingzagen zeg, vooral die laatste he ! lijkt me een bruut bakbeest. Je kijkt naar de boom en hij ligt al geveld idee?
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_82579877
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 22:19 schreef Cybersijp het volgende:

[..]

zo dat zijn serieuze kettingzagen zeg, vooral die laatste he ! lijkt me een bruut bakbeest. Je kijkt naar de boom en hij ligt al geveld idee?
    die laatste is niet echt een feest om mee te zagen.
    weegt zonder blad en bijna 1,5 liter benzine al ruim tien kilo
    hij is vooral voor het vellen en korten van zware inlandse en amerikaanse eiken onderstammen die een grotere diameter dan 80 cm hebben.
    hij lust ook makkelijk 25 liter aspen per dag
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
      woensdag 9 juni 2010 @ 23:04:19 #291
    36431 bleiblei
    pi_82582979
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 22:36 schreef densmee het volgende:

[..]

die laatste is niet echt een feest om mee te zagen.
    weegt zonder blad en bijna 1,5 liter benzine al ruim tien kilo
    hij is vooral voor het vellen en korten van zware inlandse en amerikaanse eiken onderstammen die een grotere diameter dan 80 cm hebben.
    hij lust ook makkelijk 25 liter aspen per dag
    Zit jij eigenlijk ook in Scandinavië?
    Lijkt me wel echt een gaaf beroep als ik zo die verhalen van G. hoorde.
    Stuk inspirerender dan elke dag @ the office .
      woensdag 9 juni 2010 @ 23:13:51 #292
    214921 cvboer
    CV vakidioot
    pi_82584129
    Mooi gereedschap allemaal hier
    Als groot fan van Makita gereedschap heb ik onlangs ook het een en ander aangeschaft.
    Helaas heeft mijn bankrekening hiervan wel wat van te lijden gehad

Ik heb onderstaande Makita producten gekocht:

De accu boor/schroefmachine heb ik 2 weken geleden gekocht, de sds boorhamer en de afstandsmeter zijn gisteren binnengekomen.
    Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
    pi_82584393
    quote:
    Op woensdag 9 juni 2010 23:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Zit jij eigenlijk ook in Scandinavië?
    Lijkt me wel echt een gaaf beroep als ik zo die verhalen van G. hoorde.
    Stuk inspirerender dan elke dag @ the office .
    nee ik zit gewoon in brabant en limburg

Maar goed ik weet niet of je vandaag buiten hebt gekeken, maar het heeft zo ongeveer heel de dag geregend.
    dan zou ik toch graag binnen zitten hoor
    Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
    pi_82626837
    Mooi spul die Li-ion machines van Makita. Mijn voorkeur ligt echter bij dat gele merk

Ik ben benieuwd hoelang zo'n accu boorhamer het nou volhoudt op een acculading bij het boren in beton e.d.
    Zelfde als die 18v Li-ion cirkelzagen. Volgens mij is zo'n accu dan zo leeg bij het zagen van plaatmateriaal?!

Zou graag eens een mening horen van ervaringsdeskundigen
      donderdag 10 juni 2010 @ 17:50:46 #295
    214921 cvboer
    CV vakidioot
    pi_82627196
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 17:43 schreef Drexciyan het volgende:
    Mooi spul die Li-ion machines van Makita. Mijn voorkeur ligt echter bij dat gele merk

Ik ben benieuwd hoelang zo'n accu boorhamer het nou volhoudt op een acculading bij het boren in beton e.d.
    Zelfde als die 18v Li-ion cirkelzagen. Volgens mij is zo'n accu dan zo leeg bij het zagen van plaatmateriaal?!

Ik heb vandaag de accu boorhamer eens goed gebruikt bij het boren van gaten in beton, ik heb er ongeveer 50 gaten mee geboord ( 10mm ) en de accu is nog niet leeg. Dus tot zover bevalt hij prima. Wat een cirkelzaag op accu doet weet ik niet.
    Het is natuurlijk de bedoeling dat je dergelijke accu machines normaal gebruikt, niet misbruikt. De hele tijd gaten boren van 24 mm valt in mijn ogen onder misbruik, daar heb je machines met snoer voor. Ik doe vrij veel werkzaamheden in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen, en dan zijn accu machines gewoon ideaal, niet meer zoeken naar een stopcontact, of snoeren die te kort zijn

[ Bericht 18% gewijzigd door cvboer op 10-06-2010 17:57:27 ]
    Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
    pi_82630672
    Dat valt niet tegen! Inderdaad, als je continu gaten van 20mm of groter moet boren is een gesnoerde variant beter. Of die 36v boorhamers. Daar heb ik ook naar zitten kijken. Dat lijkt me ook wel wat.
    Behalve de prijs dan
    pi_82657289
    Hierbij mijn laatste gereedschap, nou gereedschap mijn tape dispenser Een degelijke tape dispenser met tape. Altijd handig!
    pi_82685668
    quote:
    Op donderdag 10 juni 2010 17:43 schreef Drexciyan het volgende:
    Hier is zo'n "ervaringsdeskundige"...

Het zal je nog verbazen hoe lang zo'n accu het volhoud in een metaalcircelzaag... het enige nadeel is dat je duidelijk minder kracht hebt dan bij een circelzaag met snoer. Je moet rustig zagen en voelen wat de zaag doet... als je dat doet werkt zo'n ding erg prettig.

Ik heb vanalles van Makita op 18V.. het enige waar ik niet echt tevreden mee ben is de slijptop. Dat ding heeft zo weinig kracht dat je eigelijk niet meer dan 1mm plaatstaal (of vergelijkbaar) normaal door kan slijpen.
    Ik moest laatst een stel (verkeerd bestelde) ophangbeugels inkorten.. dat spul was 2mm dik staal.. je kwam er echt zowat niet doorheen. Na 2 beugels gezaagd te hebben heb ik toch maar een slijptol met snoer geregeld.

[ Bericht 10% gewijzigd door _Jeffrey_ op 11-06-2010 21:42:44 ]
    pi_82686550

Wat een nutteloos ding zeg!

Had gehoopt dat mijn vriendin dan af zou tekenen en ik zou zagen....

Ach, vandaag zolder gelaminaat, 1e verdieping plafonds gedaan, morgen muren latexen en dan zondag laminaat....

Dan nog precies 1 week om oude huis leeg te halen, en het nieuwe in te richten. ben k eindelijk van de dubbele mndlasten af sinds 6 april
      vrijdag 11 juni 2010 @ 22:19:07 #300
    36431 bleiblei
    pi_82688098
    Wat is dat voor iets?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')