Neh, Wilders wil schreeuwen en Kalimero uithangen. Met macht komt verantwoordelijkheid, en dat wil hij niet.quote:
Niet echt verrassend, heb veel vaker het idee dat Wilders helemaal niet wil regeren. In de oppositie blijven zitten is natuurlijk makkelijker. Of het een verstandige zet van Wilders is? Lijkt mij niet, als hij premier wil worden dan zal hij er voor de volle 100% voor moeten gaan en dan niet moeten aankomen met dergelijke voorstellen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:23 schreef Klopkoek het volgende:
Even een apart topic hierover:
[..]
Twee vragen/discussiepunten springen hier naar voren:
- Wat vinden jullie van deze move van Wilders? Verstandig?
Nee? Ja. Je hebt gelijk dat hij geen verantwoordelijkheid wil, daarom ook deze truc die hem macht zonder verantwoordelijk moet geven. Heel doorzichtig.quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:08 schreef trekhengel het volgende:
[..]
Neh, Wilders wil schreeuwen en Kalimero uithangen. Met macht komt verantwoordelijkheid, en dat wil hij niet.
Vanuit Wilders' perspectief is het heel slim. Wel de lusten, niet de lasten, zeg maar. Als (minderheids)regering zou ik er om die reden niet mee accoord gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:23 schreef Klopkoek het volgende:
Even een apart topic hierover:
Twee vragen/discussiepunten springen hier naar voren:
- Wat vinden jullie van deze move van Wilders? Verstandig?
Ik weet niet of het zou werken; het grootste probleem zie ik in sommige noodzakelijke maar impopulaire maatregelen. Met een meerderheids coalitie is er meer te bereiken. Dat gezegd is het idee dat een minderheid een bepaald percentage van de oppositie van het gelijk moet overtuigen geen gek idee.quote:- Wat zouden jullie van zo'n noviteit in Nederlandse context vinden? Zou een minderheidskabinet a la Denemarken en Zweden werken hier? Hoe stabiel is dat? Zal dat het politieke spel wezenlijk veranderen? Zijn er nadelen/voordelen?
quote:De PVV-leider laat verder weten dat hij al een lijstje mogelijke ministers in zijn hoofd heeft voor het geval de PVV na de verkiezingen van mei 2011 kan gaan regeren.
Hij bewaart dit lijstje in zijn binnenzak, samen met zijn boodschappenlijstje.
Dus 2 blaadjes waar gebakken lucht op staat?quote:
Gedoogsteun van de PVV houdt denk ik ook eerder in dat de PVV meestemt met de punten waar ze het mee eens zijn en vervolgens gaan pronken met het gegeven dat dit 'hun verdienste' zou zijn en vrolijk verder blijven tetteren over de 'oude politiek', 'Haagse kliek', etcetera bij voorstellen die ze niet aanstaan. Dat is natuurlijk een stuk makkelijker en electoraal gezien voordeliger dan daadwerkelijk werkelijk in een coalitie gaan zitten en concessies moeten doen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:41 schreef sneakypete het volgende:
Zo'n kabinet zou nog best interessant kunnen worden. Zelf voel ik ook wel iets voor zowel de VVD als het CDA. Soms ben ik het ook eens met de no-nonsense van de PVV. Maar waar ik bij het CDA en de VVD bezwaren heb, vind ik ook dat de PVV totaal niet geschikt is als regeringspartij. Gedoogsteun is dan misschien een alternatief.
Maar zeg 'ns eerlijk: PVV en gedogen? Hoe lang houden ze die truc vol? Ik voorspel dat ze na 1 week al het vertrouwen opzeggen omdat de nieuwe coalitie toch niet voldoende in het straatje past.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |