Ik kan opzich wel aan een makropasje komen, maar liever in een gewone winkel...quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:02 schreef Taartje het volgende:
Misschien bij de groothandel, Sligro of Hanos?
Ik snap het niet, je roostert de pecans en dan de slagroom erbij en het is klaar?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:23 schreef RobinOok het volgende:
Voor dulce de leche ijs heb je nu juist geen ijsmachine nodig.
http://southamericanfood.(...)edelecheicecream.htm
Minilot heeft het al uitgeprobeerd en goedgekeurd geloof ik.
Of blenden met vanillesaus.... hmmmnnquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:43 schreef ASSpirine het volgende:
http://www.kayotic.nl/blog/?p=4790
Heel eenvoudig, en dan gewoon op vanilleijs doen en je hebt haast hetzelfde
Wat is precies een blikje dulce de leche?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:56 schreef RobinOok het volgende:
Bedenk opeens dat ik nog een beker slagroom in de ijskast heb staan waar ik niks mee doe. En 2 blikjes dulce de leche heb ik toevallig ook in de kast staan. Hm, denk dat ik dat eens mooi ga uitproberen morgen!
Heb je mijn link wel bekekenquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:57 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Wat is precies een blikje dulce de leche?
Wordt het niet ineens, maar duurt uren. De suiker en de melksuikers carameliseren door de verhitting.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:07 schreef Mopst3r het volgende:
Ja heb ik bekeken maar het klinkt nogal onwerkelijk dat het ineens caramel word
Ja dichtsbijzijnde winkel die haagen-dasz verkoopt zit in Huizenquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:13 schreef Vandaag... het volgende:
Haagen Dazs heeft Dulce de Leche ijs. Heb het wel eens in zo´n klein kuipje in een avondwinkel gekocht.
Staat er op, afaik is dat zo een europees voorschrift.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:11 schreef Mopst3r het volgende:
Zitten er dan ook net zoveel kcal in als in een blik melk, of als in een mars?
Ik bedoel na het koken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Staat er op, afaik is dat zo een europees voorschrift.
Het bereiden veranderd niets aan de hoeveel Kcalquote:
Zou dat Fahrenheit zijn?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:51 schreef RobinOok het volgende:
...
1. Preheat the oven to 325 degrees.
Koop je zo'n blikje gecondenseerde melk en kook je die zelf of is dat wat je koopt al gekookt? En is het geopend lang te bewaren?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:59 schreef RobinOok het volgende:
Ooh, ik dacht dat je dat wel wist. Een blikje gecondenseerde melk dat een uurtje of 2 of 3 zachtjes heeft staan koken ondergedompeld in een pan kokend water. Of net tegen de kook aan kan ook.
[ afbeelding ]
Je hebt gezoete gecondenseerde melk en ongezoete, ik neem de gezoetequote:Op woensdag 13 januari 2010 18:05 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Koop je zo'n blikje gecondenseerde melk
Afaik is het ook gekookt te koop, maar heb die nooit gezien, ik kook het zelf.quote:en kook je die zelf of is dat wat je koopt al gekookt?
Nee, paar dagen in de koelingquote:En is het geopend lang te bewaren?
Melksuikers carameliseren prima hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:25 schreef RobinOok het volgende:
Die ongezoete carameliseert ook niet he? Kan je koken tot je een ons weegt.
Ja, werd lichtbruin zover ik me herinner.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:58 schreef RobinOok het volgende:
Wel eens geprobeerd?
Ik wel. Uren en uren en het klotste nog steeds.
Geen zorgen, je zult het niet lang willen bewaren. Het is overal zó lekker op.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:05 schreef Klaploper het volgende:
[..]
En is het geopend lang te bewaren?
Je kan de eidooiers ook door je ijsmassa slaan en het verwarmen tot het ei de ijsmassa bind, au bain marie of als goed weet wat je doet, gewoon op het vuur (niet laten koken)quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:45 schreef minilot het volgende:
O, en wat betreft het eerder geposte recept voor ijs.. Naar aanleiding van een tip van pastry chef David Lebovitz gooi ik nog (minstens) drie extra eidooiers door. Dat doet veel voor de structuur van je ijs!Mits je geen zeurtje bent als het om rauwe eieren gaat natuurlijk.
Maar er zitten dus wel meer calorien in dulce de leche als voordat het gemaakt is (dus meer als achterop het blik melk staat) ?quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:45 schreef minilot het volgende:
[..]
Geen zorgen, je zult het niet lang willen bewaren. Het is overal zó lekker op.
In taarten, op ijs, om een koekje in te dopen, op een beschuitje, op een boterham, in je koffie, of gewoon met een lepel, zó uit het blikje.
En anders, ter inspiratie: http://foodgawker.com/?s=dulce+de+leche
Overigens ook hier nog even de tip: combineer het spul met wat vlokjes zeezout. Een beetje zout erbij smaakt echt waanzinnig lekker!
O, en wat betreft het eerder geposte recept voor ijs.. Naar aanleiding van een tip van pastry chef David Lebovitz gooi ik nog (minstens) drie extra eidooiers door. Dat doet veel voor de structuur van je ijs!Mits je geen zeurtje bent als het om rauwe eieren gaat natuurlijk.
Sowieso goed leesvoer voor als je roomijs wilt gaat maken:
How To Make Ice Cream Without a Machine
Tips For Making Homemade Ice Cream Softer
Wel akelig trouwens, zo'n topic, terwijl ik mezelf wegens boller wordend lijf even op een dulce de leche-stop gezet heb. Ik heb inzake het afgelopen kerstdiner in december bij elkaar zo'n twaalf liter dulce de leche-ijs gemaakt en geloof me: dat gaat aantikken, qua billen.![]()
Eh, nee. Hoe zouden die calorieen dan op magische wijze in dat blikje terecht moeten komen?quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:29 schreef Mopst3r het volgende:
Maar er zitten dus wel meer calorien in dulce de leche als voordat het gemaakt is (dus meer als achterop het blik melk staat) ?
Ik ben niet erg bevreesd voor salmonella en aanverwanten, maar ik vind bij bijv. zelfgemaakte parfait de eiersmaak altijd zo vreselijk aanwezigquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan de eidooiers ook door je ijsmassa slaan en het verwarmen tot het ei de ijsmassa bind, au bain marie of als goed weet wat je doet, gewoon op het vuur (niet laten koken)
Gebruik je heel ei of dooier?quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ben niet erg bevreesd voor salmonella en aanverwanten, maar ik vind bij bijv. zelfgemaakte parfait de eiersmaak altijd zo vreselijk aanwezigKun je daar nog iets tegen doen?
Vind de eismaak inderdaad ook storend in toetjes waar een heel ei in moet, maar bij alleen de dooier, zoals in roomijsrecepten, heb ik nergens last van.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gebruik je heel ei of dooier?
Het is niet zomaar een blik melk he? Het is gecondenseerde melk. Dus de fabrikant neem eerst een hele zooi melk, dikt dat in, dikt dat in, dikt dat in. (oftewel, haalt het calorieloze water eruit) En dan uiteindelijk is 45% ook nog suiker, geen melk. Een blikje bevat ongeveer 397 gram en volgens mij zijn dat 1275 kCal.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:29 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Maar er zitten dus wel meer calorien in dulce de leche als voordat het gemaakt is (dus meer als achterop het blik melk staat) ?
Jezus tering 1275 calorienquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:31 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Het is niet zomaar een blik melk he? Het is gecondenseerde melk. Dus de fabrikant neem eerst een hele zooi melk, dikt dat in, dikt dat in, dikt dat in. (oftewel, haalt het calorieloze water eruit) En dan uiteindelijk is 45% ook nog suiker, geen melk. Een blikje bevat ongeveer 397 gram en volgens mij zijn dat 1275 kCal.
En of je het nu laat carameliseren of niet, dat maakt voor de calorieen niks uit, dat blijven er 1275.
Maar je eet het ook niet in één keer op hequote:Op donderdag 14 januari 2010 12:51 schreef Mopst3r het volgende:
[..]
Jezus tering 1275 calorien
Haha maar het zal wel ongelovelijk lekker zijn!
Kijken of ik van het weekend aan de slag kan!
Als het gekookt is (en dus caramel) kan je het best lang bewaren hoor. Heb zelf al een blikje een aantal weken "open" (zit in een afgesloten bakje) in de kast staan. Enige is dat het kristalliseerd, maar dat zijn maar een paar plekjes.quote:
Niet 'even'.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:16 schreef Klaploper het volgende:
Vandaag een blikje gekocht, vanavond waarschijnlijk even mee aan de slag. Heb er nu al zin in.
Afkoelen kan sneller hoor, gewoon in koud water zetten.quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet 'even'.
Drie uur koken.
Eén uur afkoelen.
Maar dan:
Dat ik daar nou écht, serieus, bij de tienduizend blikken die ik gekookt heb niet aan heb gedacht!quote:Op donderdag 14 januari 2010 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Afkoelen kan sneller hoor, gewoon in koud water zetten.
We aim to pleasequote:Op donderdag 14 januari 2010 22:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Dat ik daar nou écht, serieus, bij de tienduizend blikken die ik gekookt heb niet aan heb gedacht!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |