Hier in de buurt woont een jongetje wat volledig gestoord is. Hij haalde altijd rottigheid uit en altijd kleinere kinderen mishandelen. Ook proberen om met tien jaar een vier jarig meisje seksueel te bestasten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Wat voor mensen zijn het dan wel? Verstandelijk gehandicapten? De minister had het toch echt over gedragsgestoord. En niet over mongooltjes die zich niet zo goed kunnen uiten en daarom wel eens met een lamp gooien.
Als ik wat rond ga googelen met de term ' gedragsstoornis' kom ik uit op gedrag als pesten, mishandelen intimideren enzovoort. Dat is geen stemmingmakerij van mij, dat staat gewoon op de homepage van het GGZ!
Zo blijkt maar weer dat vooral de rechtse egoistische medemens fraudeert en het stelsel om zeep helpt. Bewust. Christenhond.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:12 schreef LXIV het volgende:
Mijn oma had op een zeker moment ook een PGB. Kon je 50 euro krijgen wanneer je daar op bezoek kwam. Veel familie deed dit niet omdat ze dit onzin vonden! Ik denk dan, je betaalt al genoeg belasting, zo zie je nog eens iets terug. Ik ben wel goed maar geen dief van mijn eigen portemonee!
Ik ben met je eens dat de kunst van het opvoeden tegenwoordig voor velen onbekend is maar het heeft ook te maken met de economische maatschappelijke krachten. Het wordt steeds lastiger en verder afgemoedigd om een eenverdienersmodel aan te houden.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:06 schreef LXIV het volgende:
Het opmerkelijke van deze vorm van hulp is dat zij nu betaald wordt verricht door mensen die dit vroeger gewoon voor niks deden.
Stel je broer is wat achter gebleven. Vroeger nam ze dat broertje gewoon mee naar de bioscoop, gaf hem een colaatje en een bak popcorn en ging naar de film kijken.
Tegenwoordig neem je hem mee naar de bioscoop per taxi (declareren), koop je kaartjes, popcorn en cola (declareren) en declareer je naderhand ook nog eens 50 euro voor de geleverde zorg.
Dat is het rare en dat is het verschil.
Daarbij kost permanent opsluiten meer geld dan een maatschappelijk werker die een paar uur per week helpt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:36 schreef Klopkoek het volgende:
Als zo'n jongen van nature een aggresief ventje is dan zou je zeggen 'pilletje geven en opsluiten die hap'. Maar zo simpel ligt het meestal niet. Je kunt er best wel aanleg voor hebben maar of zo'n afwijking ontwikkeld wordt is nog maar helemaal de vraag. En juist dat dien je te voorkomen. Wanneer allemaal PGB-toestanden aan te pas komen op het moment dat zo iemand de boel kort en klein slaat dan is het eigenlijk al te laat.
Oei, dat zou ik zo niet weten. Zou de VS, waar dit normaler is, meer geld kwijt zijn?quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:40 schreef Stali het volgende:
[..]
Daarbij kost permanent opsluiten meer geld dan een maatschappelijk werker die een paar uur per week helpt.
Menswaardig opsluiten bedoel ik dan. Denk dat dat duurder is maar dat kan ik niet hard maken inderdaad.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Oei, dat zou ik zo niet weten. Zou de VS, waar dit normaler is, meer geld kwijt zijn?
Ik vind dat eigenlijk ook een oneigenlijk argument. Kosten zijn belangrijk maar mogen niet leidend zijn wanneer dat tot onmenselijke oplossingen leidt. Dat bepaalde mensen en partijen daar anders over denken weet ik maar ik zie dat anders.
En zo sourcen we alles out.quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat de kunst van het opvoeden tegenwoordig voor velen onbekend is maar het heeft ook te maken met de economische maatschappelijke krachten. Het wordt steeds lastiger en verder afgemoedigd om een eenverdienersmodel aan te houden.
Precies. Je ziet nu ook al dat mensen te lui zijn om zelf hun boodschappen in te pakken en dat anderen laten doen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 15:01 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
En zo sourcen we alles out.
Betalen we andere mensen om opa wat aandacht te geven, op de hond en de kinderen te passen, het huis schoon te houden. Zodat we tijd vrij hebben om te werken: tegen betaling andermans klussen uit handen te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |