abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:42:26 #26
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_76767735
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:10 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Maar het gaat er juist om te proberen te voorkomen dat iemand psychopaat wordt.
Juist op jonge leeftijd is er nog een kans om bij te sturen, bijvoorbeeld door iemand die ivm zijn/ haar gedrag niet in staat is zelfstandig naar een voetbaltraining te gaan dit met begeleiding te laten doen. Zodat er een kans bestaat dat er 'normale' ervaringen opgedaan worden, die later in het volwassen leven zullen doorwerken.

Maar de staatsecretaris is het met je eens hoor: dit moet worden afgeschafd 'om te voorkomen dat jongeren te makkelijk aan zorg wennen'.

Het artikel maakt helaas niet duidelijk om welke groep dit precies gaat, maar blijkbaar vindt zij dat deze mensen minder begeleiding nodig hebben.
Wellicht twijfelt de minister aan de effectiviteit van die hulp. Misschien is het ook niet goed voor een jongere als er bij iedere misstap 10 hulpverleners voor ze klaarstaan.

Waarschijnlijk proberen die hulpverleners zo iemand wel verantwoordelijkheid bij te brengen. Maar door hun aanwezigheid spreken zij de boodschap ( ' neem je verantwoordelijkheid' ) juist weer tegen. Als je opvalt door negatief gedrag krijg je hulp en ben je zielig.

Dat is het signaal dat je geeft aan zo'n jongere uit als je hem omringt met hulpverleners.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Investeringen op jonge leeftijd voorkomen hogere kosten op latere leeftijd tenzij je accepteert dat velen onrendabel zullen worden of over gaat tot inhumane populistisch-rechtse oplossingen ('tough on crime').
Als de bejaarden ook bushokjes zouden slopen zouden ze ook veel meer geld krijgen ' om later hogere kosten te voorkomen' . Zo gaat dat dus.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:48:20 #27
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_76767995
Ik lees hier trouwens ook wat ' spin' in.

Vestig als minister de aandacht op het afschaffen van een subsidiepot die Telegraaf-lezer het bloed onder de nagels vandaan haalt, klop jezelf ervoor op de borst, en vervolgens gaat het alleen nog maar daar over.

Zo leid je de aandacht af naar de andere impopulaire AWBZ bezuinigingen, zoals het korten van dagopvang voor dementen.

Slim hoor,

En ik trapte er met open ogen in
pi_76768198
Het artikel lijkt wel op wetenschapsjournalistiek. Oftewel, het klopt niet helemaal.

De wat simpelere gedrag problemen vallen niet eens in de AWBZ. Jongeren die hun juf het leven zuur maken gaan al helemaal niet naar een bios op kosten van de maatschappij.

Bijna alle jongeren om wie het gaat hebben wel wat meer dan wat gedragsproblematiek. IQ is vaak extreem laag. Sociale vaardigheden erg laag en psychische problemen komen om de hoek kijken. 95% van die mensen zijn niet zoals de meeste in dit topic ze omschrijven. probeert met wat aanscherpingen die 5% te bereiken die er niet zoveel baat bij hebben.
Veel jongeren verblijven ook intramuraal en is het vanwege de beperkingen die ze hebben de enige mogelijkheid tot vermaak en mogelijkheid om buiten te komen. Dat zouden mensen zich hier eens moeten beseffen die lekker simplistisch roepen over juffie pesten en dan lekker naar de Bios. Het maakt wel duidelijk dat ze totaal geen enkel idee hebben wat voor situaties er kunnen zijn en wat voor problemen jongeren kunnen hebben die in het artikel iets te gemakkelijk als gedragsproblemen worden omschreven.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76768712
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:48 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik lees hier trouwens ook wat ' spin' in.

Vestig als minister de aandacht op het afschaffen van een subsidiepot die Telegraaf-lezer het bloed onder de nagels vandaan haalt, klop jezelf ervoor op de borst, en vervolgens gaat het alleen nog maar daar over.

Zo leid je de aandacht af naar de andere impopulaire AWBZ bezuinigingen, zoals het korten van dagopvang voor dementen.

Slim hoor,

En ik trapte er met open ogen in
tja, ik vind niet alle bezuinigingen zo lekker.

Het artikel laat zien alsof je 2 groepen hebt. Bejaarden en jongeren. Het ligt wat anders.
Onder bejaarden heb je vele gradaties van zorg. Sommigen die zelf voor vermaak kunnen zorgen, en sommigen die dat niet kunnen. Sommigen die geweldadig zijn en soms zelfs onhandelbaar en de meest schattige oude mensjes.
Je hebt de puur gedragsgestoorde jongeren, de lichamelijke etc. Maar vaak is het een combinatie van factoren. Door een laag iq is hun gedrag vreemd. De buitenwereld accepteert dat niet of reageert vreemd. Kind kan dat niet handelen in zijn hoofd en kan allerlei rare fratsen uithalen. In combinatie met een aangeboren lichamelijke beperking of een later gekregen lichamelijke beperking. Je hebt mensen die eerst zichzelf konden redden, maar iets lichamelijks is overkomen waardoor ze nu AWBZ hulp nodig hebben. Je hebt ook spasten met een laag iq die zich hadden kunnen redden als ze 1 van de 2 factoren niet hadden.

De bezuinigingen komen dus ook bij de laatste groepen terecht. De mensen die afhankelijk zijn van dagbesteding al of niet door aangeboren letsel. Deze mensen hebben niemand een vlieg kwaad gedaan en worden door een aantal hier weggezet als etters die lekker relaxt naar de bios gaan. Die mensen hebben geen idee hoe de zorg wereld in elkaar zit en als ze wat instellingen zouden zien zouden ze zich kapot schamen. In plaats daarvan zitten ze via het internet anderen belachelijk te maken die ze niet kennen om een lekker politiek correct standpunt in te nemen.

De regels aanscherpen om diegene die zonder de zorg kan eruit te halen vind ik prima. Bovenstaand betoog is geen reden om niks te doen en de andere kant op te kijken. Ik zou het nog veel radicaler aanpakken. Het gaat imo al fout bij het system van alle regio's, CiZ en zorgkantoren. Dat kan zoveel beter dan nu dat veel geld wat nu van de mensen wordt weggehaald bij de overhead kan worden weggehaald.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_76768771
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:55 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Als je alles een stoornis gaat noemen, dan zijn er geen eikels en klootzakken meer over, dan is iedereen ziek en is iedereen zielig. Het is maar hoever je de grens legt.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Antisociale_persoonlijkheidsstoornis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedragsstoornis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychopathie
ja, met wiki kom je er wel.

Je hebt geen idee waar je het over hebt.
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:08:04 #31
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76769016
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:11 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Het bericht gaat niet over geestelijk gehandicapten maar over gedragsgestoorden.

Mensen die een ' verlaagde impulscontrole' hebben, of ' moeite met regelmaat en gezag'.

In gewoon Nederlands: Ze doen waar ze zin in hebben, terroriseren de juf, en komen hun gemaakte afspraken nooit na omdat ze er schijt aan hebben.

Dan loop ik liever met een oude opa naar de bioscoop.
Geef nou gewoon toe dat je maar wat lult zonder ook maar enig verstand van zaken te hebben, want dat is voor normale mensen die jouw OP lezen overduidelijk.
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:09:08 #32
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76769071
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:07 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Nee er miljoenen euro's tegenaan smijten, dat zorgt ervoor dat ze een modelburger worden.

Blijft er wel weinig over voor zorg aan bejaarden, mensen die zich veelal wél een leven lang aan afspraken hebben gehouden, en verantwoordelijkheden zijn nagekomen.
Welke afspraken?

Welke verantwoordelijkheden.

Ik geloof dat je de wereld als geheel een beetje moeilijk kunt begrijpen. Wellicht wat hulp nodig?
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:45:28 #33
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_76770663
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:02 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

tja, ik vind niet alle bezuinigingen zo lekker.

Het artikel laat zien alsof je 2 groepen hebt. Bejaarden en jongeren. Het ligt wat anders.
Onder bejaarden heb je vele gradaties van zorg. Sommigen die zelf voor vermaak kunnen zorgen, en sommigen die dat niet kunnen. Sommigen die geweldadig zijn en soms zelfs onhandelbaar en de meest schattige oude mensjes.
Je hebt de puur gedragsgestoorde jongeren, de lichamelijke etc. Maar vaak is het een combinatie van factoren. Door een laag iq is hun gedrag vreemd. De buitenwereld accepteert dat niet of reageert vreemd. Kind kan dat niet handelen in zijn hoofd en kan allerlei rare fratsen uithalen. In combinatie met een aangeboren lichamelijke beperking of een later gekregen lichamelijke beperking. b
Ik heb het dan ook over de puur gedragsgestoorde jongeren en niet over andere groepen.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:03 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ja, met wiki kom je er wel.

Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Lekker inhoudelijk weer. Waar ligt volgens jou het verschil tussen een klootzak of een luiaard, en iemand met een aandoening?

De beschrijving van psychopaat lijkt erg veel op een beschrijving van een egoïstische gevoelloze klootzak. Maar de psychiatrie doopt het om tot aandoening. Omdat zijn brein anders dan dat van ons is?

Hoe ziet het brein van een ' gewone' egoïstische gevoelloze klootzak er dan uit? Verschilt dat met het brein van een zieke psychopaat?
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:09 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Welke afspraken?

Welke verantwoordelijkheden.

Ik geloof dat je de wereld als geheel een beetje moeilijk kunt begrijpen. Wellicht wat hulp nodig?
Vroeg opstaan. Naar je werk gaan. Voor je gezin zorgen.

Veel demente bejaarden hebben nooit moeilijk gedaan over' moeite met opstaan' en 'niet naar je baas kunnen luisteren'.

Ze deden het gewoon. Omdat ze een gezin te onderhouden hadden. Nu die mensen dement zijn, (of een demente partner hebben) komen ze in de kou te staan.

Mij lijkt het niet meer dan redelijk die mensen prioriteit te geven, en wat minder geld uit te geven aan mensen wier ' handicap' eruit bestaat dat ze zich niet weten te gedragen.
pi_76770957
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:45 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over de puur gedragsgestoorde jongeren en niet over andere groepen.
Tja, ik noem ze als aparte groep en slim om die dan te noemen. Maar in de praktijk zijn er nauwelijks sec gedragsgestoorden. En die worden al helemaal niet zo behandeld als in het artikel wordt geschetst
quote:
[..]

Lekker inhoudelijk weer. Waar ligt volgens jou het verschil tussen een klootzak of een luiaard, en iemand met een aandoening?
Ik ga hier geen definitiespelletje spelen. Om dat strikt te definiëren kan je boeken vol schrijven. De diagnose laat ik aan de experts over. En die diagnoses zijn dikwijls gecompliceerd en een combinatie van aandoeningen wat niet in de buurt komt van een luiaard of klootzak.
Over inhoud gesproken: Lees je in over welke mensen het gaat. Want als er iemand niet inhoudelijk is ben jij het. Je speelt niet op de man, je hebt alleen geen idee waar het over gaat.
quote:
De beschrijving van psychopaat lijkt erg veel op een beschrijving van een egoïstische gevoelloze klootzak. Maar de psychiatrie doopt het om tot aandoening. Omdat zijn brein anders dan dat van ons is?

Hoe ziet het brein van een ' gewone' egoïstische gevoelloze klootzak er dan uit? Verschilt dat met het brein van een zieke psychopaat?
[..]
Dit zijn mensen die en niet in de AWBZ vallen en niet geholpen worden op een manier als in het artikel. Offtopic dus.
quote:
Vroeg opstaan. Naar je werk gaan. Voor je gezin zorgen.
Je laat weer zien dat je geen idee hebt wat voor mensen het zijn en wat voor aandoeningen ze hebben.
quote:
Veel demente bejaarden hebben nooit moeilijk gedaan over' moeite met opstaan' en 'niet naar je baas kunnen luisteren'.

Ze deden het gewoon. Omdat ze een gezin te onderhouden hadden. Nu die mensen dement zijn, (of een demente partner hebben) komen ze in de kou te staan.
De categorie bejaarden en jongeren in de AWBZ vergelijken is als appels met peren vergelijken. Je lijkt er echt niks van te begrijpen. Triest. Want het is wel lekker makkelijk politiek correct scoren. Maar echte verbeteringen die nu ook nog mogelijk zijn in deze tak van zorg worden de nek omgedraaid omdat mensen die een groep jongeren kent die lui is en niet vroeg kan opstaan voor elke algemene jongere invult.
quote:
Mij lijkt het niet meer dan redelijk die mensen prioriteit te geven, en wat minder geld uit te geven aan mensen wier ' handicap' eruit bestaat dat ze zich niet weten te gedragen.
And that is the news.''
pi_76771222
Het gaat niet om luie donders. Het merendeel zijn dit soort mensen.
http://www.jpvandenbent.nl/page.asp?menu_id=7
http://www.ribw.nl/
http://www.interaktcontour.nl/

En dan heb je nog niet eens over de mensen waarbij het leven soms wordt gered. Mensen worden beschermd tegen zichzelf en anderen. Kinderen die mishandeld zijn door wie dan ook. Ga jij aan die mensen uitleggen dat ze gewoon lui zijn?

Ik snap werkelijk niet dat je zo hard kan redeneren als je niet inziet om welke groep mensen het gaat.

De groep mensen waar jij het over hebt zit namelijk in de zorgverzekering. Dat zijn de ADHD, ADD gevallen. Ritalin slikkers etc. Maar jij weet ook blijkbaar dat het merendeel van de jongeren in de AWBZ zo is. Ik ben wel benieuwd hoe?
And that is the news.''
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:15:02 #36
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_76771640
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:55 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Tja, ik noem ze als aparte groep en slim om die dan te noemen. Maar in de praktijk zijn er nauwelijks sec gedragsgestoorden. En die worden al helemaal niet zo behandeld als in het artikel wordt geschetst
[..]

Ik ga hier geen definitiespelletje spelen. Om dat strikt te definiëren kan je boeken vol schrijven. De diagnose laat ik aan de experts over. En die diagnoses zijn dikwijls gecompliceerd en een combinatie van aandoeningen wat niet in de buurt komt van een luiaard of klootzak.
Over inhoud gesproken: Lees je in over welke mensen het gaat. Want als er iemand niet inhoudelijk is ben jij het. Je speelt niet op de man, je hebt alleen geen idee waar het over gaat.
[..]

Dit zijn mensen die en niet in de AWBZ vallen en niet geholpen worden op een manier als in het artikel. Offtopic dus.
[..]

Je laat weer zien dat je geen idee hebt wat voor mensen het zijn en wat voor aandoeningen ze hebben.
[..]

De categorie bejaarden en jongeren in de AWBZ vergelijken is als appels met peren vergelijken. Je lijkt er echt niks van te begrijpen. Triest. Want het is wel lekker makkelijk politiek correct scoren. Maar echte verbeteringen die nu ook nog mogelijk zijn in deze tak van zorg worden de nek omgedraaid omdat mensen die een groep jongeren kent die lui is en niet vroeg kan opstaan voor elke algemene jongere invult.
[..]

Wat voor mensen zijn het dan wel? Verstandelijk gehandicapten? De minister had het toch echt over gedragsgestoord. En niet over mongooltjes die zich niet zo goed kunnen uiten en daarom wel eens met een lamp gooien.

Als ik wat rond ga googelen met de term ' gedragsstoornis' kom ik uit op gedrag als pesten, mishandelen intimideren enzovoort. Dat is geen stemmingmakerij van mij, dat staat gewoon op de homepage van het GGZ!

En zelfs al je daar helemaal je ogen voor sluit en het puur als 'ziekte' ziet, zoals je ook reuma kan hebben of schizofrenie, dan vraag ik mij af waarom de staat (tot nu toe) deze jongeren niet in de kou heeft laten staan en de bejaarden wel. Ze zouden op zijn minst toch evenveel recht op toereikende zorg moeten hebben.

Maar bejaarden gaan helemaal nergens meer heen, laat staan naar de bios, ze mogen blij zijn dat ze vandaag hun kleren aan mogen.

Of is in de kou staan nog een stukje kouder als je een gedragsgestoorde jongere bent?
pi_76772158
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:15 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Wat voor mensen zijn het dan wel? Verstandelijk gehandicapten? De minister had het toch echt over gedragsgestoord. En niet over mongooltjes die zich niet zo goed kunnen uiten en daarom wel eens met een lamp gooien.
Daarom begon ik mijn eerste post dat de woordkeuze een beetje ongelukkig is. Die mensen zijn niet met 1 begrip te omschrijven. Veel zijn dus wel mensen met een beperkt iq die met een lamp gooien. EN veel ergere dingen dan met een lamp gooien. Een deel van die mensen zitten op een kamer en hebben weinig tot geen vermaak of contact met de buitenwereld. En dat gaat er niet beter op worden als iedereen denkt dat het luide donders zijn.
Waarom heb je zo oordeel als je de doelgroep eigenlijk niet kent?

Je soort mensen bestaat ook en die moeten imo ook geen kaartje voor de bios krijgen, maar dat zijn niet de mensen die nu gekort worden.
quote:
Als ik wat rond ga googelen met de term ' gedragsstoornis' kom ik uit op gedrag als pesten, mishandelen intimideren enzovoort. Dat is geen stemmingmakerij van mij, dat staat gewoon op de homepage van het GGZ!
De structuur van zorg is ingewikkeld en imo te ingewikkeld. Maar een heleboel zorg valt onder de zorgverzekering en niet de AWBZ waar de bezuinigingen over gaan.
Zo heb je borderline mensen die in de AWBZ vallen en die er niet in vallen.
quote:
En zelfs al je daar helemaal je ogen voor sluit en het puur als 'ziekte' ziet, zoals je ook reuma kan hebben of schizofrenie, dan vraag ik mij af waarom de staat (tot nu toe) deze jongeren niet in de kou heeft laten staan en de bejaarden wel. Ze zouden op zijn minst toch evenveel recht op toereikende zorg moeten hebben.

Maar bejaarden gaan helemaal nergens meer heen, laat staan naar de bios, ze mogen blij zijn dat ze vandaag hun kleren aan mogen.

Of is in de kou staan nog een stukje kouder als je een gedragsgestoorde jongere bent?
Geen misverstand. Ik vind de huidige bejaardenzorg niet toerijkend. Maar dat het ene niet volledig is vind ik geen reden om een andere groep zonder duidelijk te weten over wie je het hebt in een hoek te zetten. Als je het nou echt over die groep mensen had was ik het met je eens. Je hebt het gewoon over een compleet andere groep.
And that is the news.''
  † In Memoriam † woensdag 13 januari 2010 @ 23:55:43 #38
128220 Peter6000
pi_76789043
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:28 schreef One_of_the_few het volgende:

Je soort mensen bestaat ook en die moeten imo ook geen kaartje voor de bios krijgen, maar dat zijn niet de mensen die nu gekort worden.
En zo stoer is het nou ook weer niet om samen met een begeleider naar de bioscoop te gaan.

De groep waar TS op doelt, heeft daar waarschijnlijk niet eens behoefte aan.
pi_76792548
quote:
Bijna 17 duizend mensen raakten hun begeleidingszorg kwijt, maar verhuisden naar ‘intramurale zorg’. Zij wonen nu in een AWBZ-instelling.
Dit vind ik dan weer minder.We gaan terug naar af wanneer we mensen die met hulp nog thuis kunnen blijven wonen in tehuizen gaan stoppen
quote:
De intramurale zorg wordt ook wel klinisch genoemd. Het is zorg die (zoals het woordt intramuraal al wel doet vermoeden) binnen de muren van een instelling verleend wordt, waaronder;

* Ziekenhuis,
* Verpleeghuis,
* Verzorgingshuis,
* Instelling voor verstandelijk gehandicapten.

Het is zorg waarbij de mensen opgenomen worden in deze instelling en hier ook meerdere nachten verblijven.
Ik zeg dus niet dat ik achter elke toekenning sta, maar deze sprong er juist voor mij uit.

Antisociaal om mensen in tehuizen te stoppen zolang ze nog (met hulp) zelfstandig kunnen functioneren.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_76792786
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 01:19 schreef paddy het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer minder.We gaan terug naar af wanneer we mensen die met hulp nog thuis kunnen blijven wonen in tehuizen gaan stoppen
[..]
Het ligt wat subtieler. Als het om ouderen gaat is een thuissituatie niet altijd beter. Met meer mensen bij elkaar hebben ze meer sociale contacten en betere verzorging. Ik zou het zelf zo lang mogelijk rekken, dat wel.
quote:
Ik zeg dus niet dat ik achter elke toekenning sta, maar deze sprong er juist voor mij uit.

Antisociaal om mensen in tehuizen te stoppen zolang ze nog (met hulp) zelfstandig kunnen functioneren.
Ik zou zelf ook het verschrikkelijk vinden.
And that is the news.''
pi_76793244
Wat een treurig topic is dit.
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:06:56 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76797756
Het opmerkelijke van deze vorm van hulp is dat zij nu betaald wordt verricht door mensen die dit vroeger gewoon voor niks deden.
Stel je broer is wat achter gebleven. Vroeger nam ze dat broertje gewoon mee naar de bioscoop, gaf hem een colaatje en een bak popcorn en ging naar de film kijken.
Tegenwoordig neem je hem mee naar de bioscoop per taxi (declareren), koop je kaartjes, popcorn en cola (declareren) en declareer je naderhand ook nog eens 50 euro voor de geleverde zorg.

Dat is het rare en dat is het verschil.
The End Times are wild
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:08:24 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76797786
En natuurlijk zijn de bedragen die hierin omgaan wanstaltig!
The End Times are wild
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:12:25 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76797889
Mijn oma had op een zeker moment ook een PGB. Kon je 50 euro krijgen wanneer je daar op bezoek kwam. Veel familie deed dit niet omdat ze dit onzin vonden! Ik denk dan, je betaalt al genoeg belasting, zo zie je nog eens iets terug. Ik ben wel goed maar geen dief van mijn eigen portemonee!
The End Times are wild
pi_76798848
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:20 schreef Vandaag... het volgende:
Met gedragsgestoord bedoelen ze waarschijnlijk mensen met autisme of andere echte aandoeningen.
Niet schoffies die een taakstraf doen en dan voor de leuk ook nog even aan het handje naar de bios mogen.
Nee hoor, ze bedoelen hier Tokkies, het is niet anders. Deze groep is immers zielig, en wie zielig is moet gepamperd worden.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_76799136
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:12 schreef LXIV het volgende:
Mijn oma had op een zeker moment ook een PGB. Kon je 50 euro krijgen wanneer je daar op bezoek kwam. Veel familie deed dit niet omdat ze dit onzin vonden! Ik denk dan, je betaalt al genoeg belasting, zo zie je nog eens iets terug. Ik ben wel goed maar geen dief van mijn eigen portemonee!

Omarmen deze linksgedachten. Fatsoen, dat moet je doen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:17:38 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76799790
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:56 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Omarmen deze linksgedachten. Fatsoen, dat moet je doen.
Het heeft niks met links te maken. Maar als ik zo'n 1000 euro aan AWBZ per maand betaal is er niks op tegen om 300 euro weer terug te pakken door ook aan de ontvangende kant te gaan staan.
The End Times are wild
pi_76799958
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het heeft niks met links te maken. Maar als ik zo'n 1000 euro aan AWBZ per maand betaal is er niks op tegen om 300 euro weer terug te pakken door ook aan de ontvangende kant te gaan staan.
Ho, dat begrijp je verkeerd. Dat dit soort potjes bestaan, heeft te maken met linksgedachten. Nu kun je de nette rechtse zijn, en conform je ideologie geen gebruik maken van dit soort potjes, maar je kunt beter (net als bij de HRA) pragmatisch handelen (en dus gebruik maken van de potjes): anders bevoordeel je de linksen alleen maar, en die groep moet nu eenmaal bestreden worden.
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:23:45 #49
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76799988
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:22 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ho, dat begrijp je verkeerd. Dat dit soort potjes bestaan, heeft te maken met linksgedachten. Nu kun je de nette rechtse zijn, en conform je ideologie geen gebruik maken van dit soort potjes, maar je kunt beter (net als bij de HRA) pragmatisch handelen (en dus gebruik maken van de potjes): anders bevoordeel je de linksen alleen maar, en die groep moet nu eenmaal bestreden worden.
Inderdaad.
The End Times are wild
pi_76800850
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:12 schreef LXIV het volgende:
tja, mensen kijken naar hun omgeving, horen wat in de media en weten gelijk om wie het gaat.

Het zijn inderdaad allemaal achtergebleven broertjes en zusjes.
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')