Tuurlijk!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
In onze harten leeft hij voort, en we zullen zijn nestje hier in BNW warm houden, toch?
Ik denk dat dat een beetje de kern van Lambiekjes probleem is.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:54 schreef Lambiekje het volgende:
Alles is FUCKED.
zoals..?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:35 schreef switchboy het volgende:
Maar dat één organisatie misschien niet zo betrouwbaar is doet natuurlijk niets af van al die andere bronnen waarin ook duidelijk naar voren komt dat het vaccin veilig en werkzaam is.
Wat blijkt uit onderzoek, de regels werken, en artsen worden niet (meer) omgekocht door de farmaceutische industrie...quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Juist wel. (men moet het niet persoonlijk opvatten maar meer globaal gezien).
Dat med. wetenschap levens kan rekken maakt dat we alleen maar zwakker en zwakker en zieker worden. Tot grootse vreugde van $$$-artsen
quote:Het gebeurt wel eens dat huisartsen van medicijnfabrikanten cadeautjes krijgen. Dat mag tot 50 euro, anders is het een soort omkoping. Fabrikanten houden zich eraan, zegt de Gezondheidsinspectie.
Medicijnfabrikanten geven elk jaar tal van opfriscursussen aan huisartsen. De inspectie bezocht daar een paar van en controleerde in hoeverre er reisjes en andere leuke dingen werden uitgedeeld.
De inspectie is tevreden. Als de artsen tijdens de cursussen al cadeaus kregen, waren ze niet heel duur en hadden ze altijd wel op een of andere manier met het vak van de huisarts te maken.
ziet er keurig uit maar laat, begrijpelijkerwijs, het langere termijn-effect onderbelicht...quote:Op dinsdag 19 januari 2010 14:45 schreef switchboy het volgende:
http://content.nejm.org/c(...)f?resourcetype=HWCIT
Dat lijkt mij ook ja. Wat ik ook nog steeds een belangrijke onbeantwoorde vraag vind is waarom de toename in het aantal gevallen van autisme niet afnam toen thiomersal uit de vaccinaties gehaald werd. De grafieken waar de mensen die er een complot in zien mee komen laten dat naar mijn weten iig niet zien.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:04 schreef Iblis het volgende:
Dat is toch een onderzoek wat voor geen meter deugt qua opzet? Die Amish zijn zo’n genetische uniforme populatie met zo’n afwijkende levensstijl dat hen als controlegroep inzetten toch nooit zinnig kan zijn?
maar ja het bekt zo lekker he... alles afschuiven op die kwaadaardige arten .... healthcare compliance is gewoon tegenwoordig standaardquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:46 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat blijkt uit onderzoek, de regels werken, en artsen worden niet (meer) omgekocht door de farmaceutische industrie...![]()
Van RTL.nl: Artsen niet bedolven onder cadeaus.
[..]
Ja, treurig dat dat al normaal gevonden wordt.quote:Op zondag 24 januari 2010 10:59 schreef Re het volgende:
[..]
maar ja het bekt zo lekker he... alles afschuiven op die kwaadaardige arten .... healthcare compliance is gewoon tegenwoordig standaard
Precies. Ze onderscheiden zich op meerdere gebieden van de andere populatie dat je moeilijk kan stellen dat een klein onderdeel van die andere levenswijze voor een bepaalde uitkomst verantwoordelijk is.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:04 schreef Iblis het volgende:
Dat is toch een onderzoek wat voor geen meter deugt qua opzet? Die Amish zijn zo’n genetische uniforme populatie met zo’n afwijkende levensstijl dat hen als controlegroep inzetten toch nooit zinnig kan zijn?
Vitamine D speelt wel een rol bij bepaale vormen van kanker of slechte aanmaak van bot. Maar dan spreek je over bv aparte lage waarden van binnengekregen vitamine D. Iet wat haast niet haalbaar is. Je levenstijl moet wel heel beroerd zijn wil je dat halen. Het uitdelen van vitamine D zal dus geen significant effect hebben aangezien een significant deel van de populatie voldoende er van binnenkrijgt.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:19 schreef Iblis het volgende:
Vitamine D is het nieuwe colloïdale zilver?
Dat komt omdat er gewoon geen link is tussen het gebruikt van Thiomersal en autisme. Ik heb ik het vaccinatie topic al met genoeg bronnen gestrooid. En ik heb geen zin om er opnieuw over te beginnen.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:07 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook ja. Wat ik ook nog steeds een belangrijke onbeantwoorde vraag vind is waarom de toename in het aantal gevallen van autisme niet afnam toen thiomersal uit de vaccinaties gehaald werd. De grafieken waar de mensen die er een complot in zien mee komen laten dat naar mijn weten iig niet zien.
Ja duhquote:Op zondag 24 januari 2010 20:42 schreef switchboy het volgende:
[..]
Dat komt omdat er gewoon geen link is tussen het gebruikt van Thiomersal en autisme. Ik heb ik het vaccinatie topic al met genoeg bronnen gestrooid. En ik heb geen zin om er opnieuw over te beginnen.
Ben al gebeld door die organisatie, mijn dossier in Groningen is zo ver verstopt dat ze het niet meer konden vinden, dus nu gaan ze het opvragen bij mijn huisarts, en dan hoor ik er nog wel meer over gok ik zo...quote:Op woensdag 13 januari 2010 12:56 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Na dat "in" gaat dan met erectile disfunction weer niet zo goed..Ik heb me, als kind met een aangeboren hartafwijking, overigens opgegeven voor het onderzoek wat daarover opgestart is. Even afhankelijk van wie we hier geloven heb ik mijn ziel verkocht aan bigpharma, en wordt ik zsm ingespoten met nanobots die mijn hele doen en laten doorgeven, of lever ik een kleine bijdrage aan een het beter kunnen begrijpen en behandelen van aangeboren hartafwijkingen..
http://www.nu.nl/algemeen(...)-antidepressiva.htmlquote:'Veel bijwerkingen antidepressiva'
Veel gebruikers van antidepressiva hebben last van bijwerkingen. Dit blijkt uit een enquête van het consumentenprogramma Radar. Meer dan tweederde van de elfduizend mensen die de vragenlijst invulden gaven aan last van bijwerkingen te hebben.
Zeventig procent van de mensen kreeg destructieve gedachten of werd agressief. Ook in het verkeer werden mensen roekelozer. Meer dan een op de vijf gebruikers van antidepressiva kreeg suïcidale gedachten.
In Nederland slikken bijna een miljoen mensen antidepressiva. Vanaf 2000 is dit met zeven procent toegenomen, meldt Radar.
Keiharde harddrugs?quote:Op maandag 1 februari 2010 18:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)-antidepressiva.html
Dat is toch al lang en breed onderzocht door de medische wetenschap? Ik bedoel, waarom krijg je dit soort verhalen dan te horen via een programma als radar?
Anti-depressiva lijken mij in deze zin eerder pro-depressiva. Vind dat soort medicijnen sowieso erg gevaarlijk, daar dit eigenlijk gewoon keiharde harddrugs is.
Daarom staat in het artikel dan ook dat 70% van de mensen die dat gebruiken, bijwerkingen krijgen zoals destructieve gedachten welke leiden tot vanalles en nog wat. Oftewel veilig? Volgens mij niet echt.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Keiharde harddrugs?
Hoe bedoel je? In welke zin hard?
Het is een tijdelijk middel om je door de depressie heen te helpen. Daarna bouw je af, onder begeleiding van je arts.
Wees blij dat die middelen er zijn.
En het is zoals met elk ander middel, zolang je het niet misbruikt om andere redenen dan waarvoor je het voorgeschreven krijgt , en je houdt aan de dosis die de arts je voorschrijft is het veilig.
Jij hebt volgens mij geen flauw benul waar je het over hebt.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom staat in het artikel dan ook dat 70% van de mensen die dat gebruiken, bijwerkingen krijgen zoals destructieve gedachten welke leiden tot vanalles en nog wat. Oftewel veilig? Volgens mij niet echt.
Het is dan ook harddrugs omdat het een harde uitwerking heeft, volgens mij zijn het dan ook drugs zoals xtc en speed die wat verder ontwikkeld zijn. Deze harddrugs werden vroeger dan ook voor hetzelfde doel gebruikt. Volgens mij zijn die antidepressiva dan ook zeer verslavend, oftewel op het moment dat het uitgewerkt is en je jezelf weer depri voelt, dan heb je zo'n pilletje nodig om je weer goed te voelen.
Geef mij dan liever wat tijd en rust om dergelijke depressies te verwerken.
nou ja. Ik vind die Hertsenberg van Radar een lichtelijke dwangmatig drang naar het zoeken van "problemen" hebben. Dat een medicijn gebruik met 7 procent toeneemt is vrij zinloos om te melden zonder een context. Blijkt namelijk uit een onderzoek dat medicijn x voor patiënten met probleem y een goede oplossing is dan zal je een sterke toename in gebruik kunnen verwachten. Die dan ook compleet logisch en te verklaren is. Andersom kan dat ook gebeuren natuurlijk.quote:Op maandag 1 februari 2010 20:53 schreef ToT het volgende:
[..]
Op de frontpage alvast iets hierover:
Veel gebruikers van antidepressiva hebben last van bijwerkingen. Dit blijkt uit een enquête van het consumentenprogramma Radar. Meer dan tweederde van de elfduizend mensen die de vragenlijst invulden gaven aan last van bijwerkingen te hebben.
Zeventig procent van de mensen kreeg destructieve gedachten of werd agressief. Ook in het verkeer werden mensen roekelozer. Meer dan een op de vijf gebruikers van antidepressiva kreeg suïcidale gedachten.
In Nederland slikken bijna een miljoen mensen antidepressiva. Vanaf 2000 is dit met zeven procent toegenomen, meldt Radar.
Dat dus. Heel goed uitgelegd.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Jij hebt volgens mij geen flauw benul waar je het over hebt.Wat een onzin in mijn ogen. Je voelt je niet beter door AD, je voelt je over het algemeen minder kut door AD.Mag ik vragen of jij ooit depressief bent geweest of ooit deze medicatie hebt gebruikt?
Ik ben weleens depri geweest en heb daarvan geleerd dat je dat het beste kunt verwerken door een goede uitlaatklep, rust, een gezond dieet en tijd. De stress die erin zit, moet er dan ook op een of andere manier uit is mijn logica. Uiteindelijk kun je hier dan ook alleen maar van leren om met depressies om te gaan.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:01 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Jij hebt volgens mij geen flauw benul waar je het over hebt.Wat een onzin in mijn ogen. Je voelt je niet beter door AD, je voelt je over het algemeen minder kut door AD.
Mag ik vragen of jij ooit depressief bent geweest of ooit deze medicatie hebt gebruikt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |