abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76740166
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:41 schreef DjinN het volgende:

[..]

Ja joh tis toch zo..deze hele discussie slaat nergens op als ik eerlijk ben..zoveel drama om zoiets kleins
Goede woordspeling.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:44:02 #62
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76740168
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]

dat zegt ook niemand, maar het wordt omgedraaid, dat het triest is als je (nofi RZ, echt niet) geen zin hebt om je bezig te houden met het leed van iemand die je niet of nauwelijks kent via Internet.
Hoewel men hier niet altijd vriendjes met elkaar is (geweest), komen mensen hier ook om leuke en minder leuke persoonlijke dingen te delen. Gewoon, omdat het een manier is om wat te ventileren. Dan is het ook wel fijn als erop gereageerd wordt en zeker als het iets is wat je verdrietig maakt.

Sommige onderwerpen kunnen dan best heftig zijn of een gevoelige snaar raken bij bepaalde personen. Maar dan nog, moet een persoon die een verdrietige mededeling heeft het dan maar niet vertellen, omdat er mensen zijn die hier alleen komen "voor de lol"? (HW, nofi).

Dit is toch een reeks waarin iedereen zich af en toe weleens kwetsbaar opstelt en waar we onbewust toch een beetje een klankbord, misschien wel een supportgroup voor elkaar zijn geworden. Dat vind ik eigenlijk gewoon best wel mooi en stoer en lief enzo.

Ik heb hier gewoon een stel goede vrienden aan overgehouden die mij heel erg hebben geholpen toen ik diep zat, en ik gun iedereen hier hetzelfde.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
pi_76740174
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:43 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik op jouw reactie.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_76740203
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:42 schreef mahlah het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee? Zwaffelgebak ...
Warme yoghurttaart met piemelbrie, versierd met wat schaamschaaf
pi_76740247
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:44 schreef RealZeus het volgende:

[..]

the MI's, it buurrnnssszzzzz
I bet I'm helium, I never get chemistry with anyone...
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
"Unicorns don't whinny, they just open their mouths and Enya falls out" GWS
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:45:29 #66
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_76740248
quote:
Sommige onderwerpen kunnen dan best heftig zijn of een gevoelige snaar raken bij bepaalde personen. Maar dan nog, moet een persoon die een verdrietige mededeling heeft het dan maar niet vertellen, omdat er mensen zijn die hier alleen komen "voor de lol"? (HW, nofi).
Dat heb ik allang gezegd, zeg wat je wil, maar eisen dat mensen er op reageren zoals jij wil, dat is onrealistisch.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_76740325
quote:

[..]

gatverrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_76740407
Tof. Indirect heb ik toch een beetje gezorgd voor een rel.
pi_76740425
quote:

[..]

Ik heb net gegeten
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:48:34 #70
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76740447
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat heb ik allang gezegd, zeg wat je wil, maar eisen dat mensen er op reageren zoals jij wil, dat is onrealistisch.
Ik hoop dat als mensen niks zinnigs te zeggen hebben - waarbij "zinnig" niet betekent dat het persé een gewenste reactie is - dat ze dan even niet meeposten ofzo.

Ja, het is een heel naïeve gedachte, maar af en toe een paar lieve woorden van onbekenden kunnen je heel veel kracht geven.
... and I feel fine.
pi_76740461
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:47 schreef RealZeus het volgende:
Het is een gave RZ en jij hebt die.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:48:57 #72
262650 kitao
prikplaatje
pi_76740466
Als reactie op de vorige topic :

het lijkt me echt niet nodig om dyovbaal aan de schandpaal te nagelen , ik heb weinig teruggevonden waaraan hij dat zou verdienen , hij heeft slechts zijn mening uitgedrukt en was zeker niet bedoeld om te shockeren.

en over ghotic gesproken : Nelly Furtado

megalomaniac
pi_76740513
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:48 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ik hoop dat als mensen niks zinnigs te zeggen hebben - waarbij "zinnig" niet betekent dat het persé een gewenste reactie is - dat ze dan even niet meeposten ofzo.

Ja, het is een heel naïeve gedachte, maar af en toe een paar lieve woorden van onbekenden kunnen je heel veel kracht geven.
Mee eens
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:49:54 #74
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_76740519
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:48 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Dat was juist het hele punt .

het was hier opeens stil, en dat was dus de reden (ik spreek voor mezelf) ik had er niets over te melden, en dat deed ik dan ook niet.

Maar er reageerden volgens bepaalde mensen opeens mensen niet, en dat was dus triest.
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 21:50:55 #75
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76740575
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:47 schreef RealZeus het volgende:
Nee, je maakt alleen duidelijk wie hier echt eikels zijn en wie hier zich als eikels gedragen. Daar zit een verschil in.
pi_76740589
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:48 schreef kitao het volgende:
Als reactie op de vorige topic :

het lijkt me echt niet nodig om dyovbaal aan de schandpaal te nagelen , ik heb weinig teruggevonden waaraan hij dat zou verdienen , hij heeft slechts zijn mening uitgedrukt en was zeker niet bedoeld om te shockeren.

en over ghotic gesproken : Nelly Furtado

Deden we dat dan?
Dat was iig niet mijn bedoeling. Ik kan een beetje fel worden als ik het idee krijg dat een rouwproces of verlies van iemand onderschat wordt. Daarom reageerde ik ook. Ik wil nergens stellen dat Dyondinges een ongevoelige eikel is ofzo. Maar dat heb ik in het vorige topic ook al uitgelegd.

Klaar voor mij
pi_76740676
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het was hier opeens stil, en dat was dus de reden (ik spreek voor mezelf) ik had er niets over te melden, en dat deed ik dan ook niet.

Maar er reageerden volgens bepaalde mensen opeens mensen niet, en dat was dus triest.
Om met de woorden van de Talking Heads te spreken:
quote:
When I have nothing to say, my lips are sealed.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:54:40 #78
262650 kitao
prikplaatje
pi_76740772
mooi , ze is eindelijk binnen ....
megalomaniac
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:55:04 #79
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76740792
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maatschappelijk gezien is het wel triest dat dingen/mensen die niet aan het standaardbeeld voldoen meer genegeerd worden ja. Maar dat kan je de mensen hier persoonlijk niet aanrekenen vind ik. Dat is een stuk cultuur en opvoeding (via de media en groepsgedrag) waardoor het een automatisme wordt.

Bovendien is het op internet weglopen van een bepaalde situatie even wat makkelijker dan als het een naaste gebeurt.
... and I feel fine.
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 21:55:45 #80
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76740834
Je hoeft niet altijd het juiste te zeggen als je maar wat zegt. Desnoods zeg je dat je niets weet te zeggen. Beter met zijn tweeën zwijgen dan alleen te spreken.
pi_76740868
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
pi_76740890
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Je hoeft niet altijd het juiste te zeggen als je maar wat zegt. Desnoods zeg je dat je niets weet te zeggen. Beter met zijn tweeën zwijgen dan alleen te spreken.
Nou weet ik even niks meer te zeggen
Love is for real, today!
pi_76740919
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:56 schreef Jannuk het volgende:

Even een nummer dan!
Het kaasmeisje
14 SHADES OF GREY
pi_76740923
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:42 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Jawel. Kusjekroel en zulks. Kijk maar in OUD en F&F.
Die komen dan ook van een andere planeet
50.000 O+
pi_76740935
To who it may concern: I have nothing to say.
pi_76740980
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:57 schreef vencodark het volgende:
To who it may concern: I have nothing to say.
Amen
pi_76740994
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
Dit spreekt zichzelf nogal tegen
50.000 O+
  dinsdag 12 januari 2010 @ 21:59:05 #88
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_76741019
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:55 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Maatschappelijk gezien is het wel triest dat dingen/mensen die niet aan het standaardbeeld voldoen meer genegeerd worden ja. Maar dat kan je de mensen hier persoonlijk niet aanrekenen vind ik. Dat is een stuk cultuur en opvoeding (via de media en groepsgedrag) waardoor het een automatisme wordt.

Bovendien is het op internet weglopen van een bepaalde situatie even wat makkelijker dan als het een naaste gebeurt.
Nogmaals, ik zie echt niet in waarom mensen, die hier dus voor de lol zitten (geloof het of niet) min of meer door jou en DK verplicht worden iets te zeggen over een onderwerp waar ze niets mee hebben, bij iemand die ze niet of nauwelijks kennen.

Ik ken RZ een beetje, van meets, biertje drinken, meer niet. Ik vind het ook wel naar nieuws voor hem, maar het gaat ook nog eens over een familielid, hij doet er zelf redelijk nuchter over, en maakt er geen punt van. Maar JULLIE nagelen meteen mensen weer aan een schandpaal.

Ik trek me niet het leed van de hele wereld aan, zeker niet op Internet. Maakt mij dat een slecht persoon, ik dacht het even niet.
Get woke, go broke!
pi_76741044
Spreken is zilver, zwijgen is goud
14 SHADES OF GREY
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 22:00:05 #90
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76741086
Op naar het volgende onderwerp dan maar!

Is het leven één spel dat gaat om het spelen of om de knikkers?
pi_76741145
Spelen om knikkers.

De knikkers krijgen is minder leuk. Je kan ze beter winnen door te spelen.
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 22:01:21 #92
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76741174
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:58 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dit spreekt zichzelf nogal tegen
Niet iedereen heeft het intellect een paradox te doorgronden
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:01:27 #93
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76741178
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Deden we dat dan?
Dat was iig niet mijn bedoeling. Ik kan een beetje fel worden als ik het idee krijg dat een rouwproces of verlies van iemand onderschat wordt. Daarom reageerde ik ook. Ik wil nergens stellen dat Dyondinges een ongevoelige eikel is ofzo. Maar dat heb ik in het vorige topic ook al uitgelegd.

Klaar voor mij
Als je tegen iemand zegt dat het allemaal veel erger had gekund, dan komt dat bij de ander over alsof de gebeurtenis niet erg genoeg is om daar voluit de emoties van te hebben.

Het is vaak heel goed bedoeld - ik maak me er ook weleens schuldig aan - maar het is vaak beter om het voor de ander dus niet te relativeren.
... and I feel fine.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:03:58 #94
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76741292
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nogmaals, ik zie echt niet in waarom mensen, die hier dus voor de lol zitten (geloof het of niet) min of meer door jou en DK verplicht worden iets te zeggen over een onderwerp waar ze niets mee hebben, bij iemand die ze niet of nauwelijks kennen.

Ik ken RZ een beetje, van meets, biertje drinken, meer niet. Ik vind het ook wel naar nieuws voor hem, maar het gaat ook nog eens over een familielid, hij doet er zelf redelijk nuchter over, en maakt er geen punt van. Maar JULLIE nagelen meteen mensen weer aan een schandpaal.

Ik trek me niet het leed van de hele wereld aan, zeker niet op Internet. Maakt mij dat een slecht persoon, ik dacht het even niet.
Dit is net even de enige keer dat ik je niet aan de schandpaal nagel. Ik probeerde het te nuanceren en uit te leggen dat ik het niemand persoonlijk aanreken.

My bad.
... and I feel fine.
pi_76741309
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:01 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Als je tegen iemand zegt dat het allemaal veel erger had gekund, dan komt dat bij de ander over alsof de gebeurtenis niet erg genoeg is om daar voluit de emoties van te hebben.

Het is vaak heel goed bedoeld - ik maak me er ook weleens schuldig aan - maar het is vaak beter om het voor de ander dus niet te relativeren.
Dat het erger had gekund, zei ik dan ook niet. Dus waarom herhaal je dat tegen me?
Ik weet dat het goed bedoeld is.
Trouwens, ik had het hier met Dyon over, niet met jou. Je mogelijk goed bedoelde/bemiddelende post of weet ik het. Is voor mij niet zo relevant meer.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:06:15 #96
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_76741429
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:31 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Fijn dat jij het even te berde brengt. Ik wilde er ook wat van zeggen maar dan strijk ik weer mensen tegen de gevoelige haartjes in.
Dit is toch redelijk het eens zijn met elkaar lijkt me zo .

maar goed, klaar .
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 22:06:29 #97
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76741438
Ik nagel iedereen aan zijn of haar kruis! Dat schijnt voor een religie een prima basis te zijn!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:07:01 #98
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76741474
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat het erger had gekund, zei ik dan ook niet. Dus waarom herhaal je dat tegen me?
Ik weet dat het goed bedoeld is.
Trouwens, ik had het hier met Dyon over, niet met jou. Je mogelijk goed bedoelde/bemiddelende post of weet ik het. Is voor mij niet zo relevant meer.
Owkeeeee.

Hint is begrepen, men is hier nog niet toe aan Lieve Lotusss.
... and I feel fine.
pi_76741498
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ik nagel iedereen aan zijn of haar kruis! Dat schijnt voor een religie een prima basis te zijn!
Mag die van mij dan wel omgekeerd zijn?
14 SHADES OF GREY
pi_76741536
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:07 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Owkeeeee.

Hint is begrepen, Lieve Lotusss wordt ook niet gewaardeerd.
Dat jij het zo opneemt, daar kan ik niets aan doen.
Je reageerde net op de verkeerde denk ik ofzo. Kweet niet. Ik bedoel het niet kwaad tegen jou maar je post was niet echt relevant op mij, vond ik.
pi_76741537
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 21:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik ken RZ een beetje, van meets, biertje drinken, meer niet. Ik vind het ook wel naar nieuws voor hem, maar het gaat ook nog eens over een familielid, hij doet er zelf redelijk nuchter over, en maakt er geen punt van.
Dat inderdaad. Ik heb met mijn schoonzus en broer te doen maar heb niet het gevoel dat ik een familielid verloren ben. Het zou wat anders worden als mijn neefje zou overlijden.

En ik ben van mening dat je, als je er niks over te zeggen hebt je dat ook niet moet doen. Je moet niet iets zeggen om het zeggen. Want dan kom je bij al die cliché's die mensen ook altijd zeggen als anderen verdriet hebben:"Het komt wel weer goed." Dat vind ik , als iemand is overleden altijd zo wrang. Het komt namelijk niet meer goed, want we kunnen nog steeds niet toveren. Dat zijn juist de momenten dat je in stilte moet troosten. Niks zeggen , gewoon er zijn. Dat is namelijk voor mensen vaak al voldoende.
pi_76741550
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:07 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Owkeeeee.

Hint is begrepen, men is hier nog niet toe aan Lieve Lotusss.
Jawel hoor.
14 SHADES OF GREY
pi_76741592
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:06 schreef De_Kardinaal het volgende:
ik draag mn kruis wel
Love is for real, today!
pi_76741596
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
Op naar het volgende onderwerp dan maar!

Is het leven één spel dat gaat om het spelen of om de knikkers?
Beide!
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 22:09:10 #105
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76741597
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:07 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mag die van mij dan wel omgekeerd zijn?
Sorry die is al bezet. Petrus was je voor.
pi_76741602
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:01 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Mijn broer zei dat dus tegen zijn vrouw.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:09:29 #107
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76741623
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:08 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Jij kent mijn lieve kant al... maar de rest nog niet.
... and I feel fine.
pi_76741645
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:08 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat inderdaad. Ik heb met mijn schoonzus en broer te doen maar heb niet het gevoel dat ik een familielid verloren ben. Het zou wat anders worden als mijn neefje zou overlijden.

En ik ben van mening dat je, als je er niks over te zeggen hebt je dat ook niet moet doen. Je moet niet iets zeggen om het zeggen. Want dan kom je bij al die cliché's die mensen ook altijd zeggen als anderen verdriet hebben:"Het komt wel weer goed." Dat vind ik , als iemand is overleden altijd zo wrang. Het komt namelijk niet meer goed, want we kunnen nog steeds niet toveren. Dat zijn juist de momenten dat je in stilte moet troosten. Niks zeggen , gewoon er zijn. Dat is namelijk voor mensen vaak al voldoende.
Met toveren kan je ook niemand tot leven wekken. Anders kan Voldemort weer terug komen en zou dumbledore weer leven.
  † In Memoriam † dinsdag 12 januari 2010 @ 22:09:58 #109
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_76741646
Ik draag mijn kruis ook helaas. Een flink kruis hebben is funest voor je rug!
pi_76741656
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:09 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Sorry die is al bezet. Petrus was je voor.
Ik wil ook
14 SHADES OF GREY
pi_76741672
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:09 schreef vencodark het volgende:

[..]

Beide!
Eens zolang het om de spreekwoordelijke knikkers gaat.
Zo niet dan alleen spelen
People who have no weaknesses are terrible; there is no way of taking advantage of them.
pi_76741678
quote:
inderdaad, ik had beter een kleinere mee kunnen nemen
Love is for real, today!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:10:38 #113
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76741681
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:09 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Mijn broer zei dat dus tegen zijn vrouw.
Het is een typische "mannen"opmerking... praktisch denken enzo. Ik denk ook zo

Maar wat jij net zei, er gewoon zijn en mensen troosten zonder het te relativeren is vaak stukken beter!
... and I feel fine.
pi_76741717
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:09 schreef Godtje het volgende:

[..]

Met toveren kan je ook niemand tot leven wekken. Anders kan Voldemort weer terug komen en zou dumbledore weer leven.
ik heb van de week de laatste film gezien.... en ik moest huilen
Love is for real, today!
pi_76741730
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:09 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Jij kent mijn lieve kant al... maar de rest nog niet.
Inderdaad
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:09 schreef Godtje het volgende:

[..]

Voldemort kwam terug uit de dood
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 12 januari 2010 @ 22:12:10 #116
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76741778
quote:
Black man on the inside AND on the outside
... and I feel fine.
pi_76741806
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Inderdaad
[..]

Neenee, hij was helemaal niet dood. Behalve op het eind pas
50.000 O+
pi_76741816
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:11 schreef Jannuk het volgende:

[..]

ik heb van de week de laatste film gezien.... en ik moest huilen
Maar maar de laatste film is nog helemaal niet uit.
pi_76741818
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:10 schreef ZegIkLekkerNiet het volgende:

[..]

Eens zolang het om de spreekwoordelijke knikkers gaat.
Zo niet dan alleen spelen
Knikkers kan je ook invullen voor iets anders.
pi_76741840
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 22:11 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Inderdaad
[..]

Wat MSX al heeft getikt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: