Lijkt me klinkklare onzin. Als bedrijven op afstand producten zouden kunnen verwijderen, dan kunnen ze ook op afstand producten erop zetten en is heel die activatieonzin niet nodig.quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:27 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:
[..]
En dat had niet eerder gekund, in laten we zeggen, nou pak 'm beet de paar jaar dat die dingen al bestaan? Er is niet vantevoren getest of ze wel allemaal hetzelfde werken? Wat een incompetentie weer.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:57 schreef Dulk het volgende:
o ja nog wat inside information, de antenne's in de uitleesapparatuur staat soms verkeerd afgesteld, we zijn bezig met een firmware upgrade, waardoor de sterkte overal gelijk is, maar als je je pasje rechtsboven houdt (uiteraard nog wel onder het display) heb je een betere kans dat de pas in één keer gelezen wordt
volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is andersquote:Op donderdag 21 januari 2010 00:48 schreef Zelva het volgende:
[..]
En dat had niet eerder gekund, in laten we zeggen, nou pak 'm beet de paar jaar dat die dingen al bestaan? Er is niet vantevoren getest of ze wel allemaal hetzelfde werken? Wat een incompetentie weer.
Sowieso 'betere kans'. Hoezo kans? Er zou helemaal geen sprake moeten zijn van een kans.
Dat jij dit hier zo bekend durft te maken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 02:41 schreef Dulk het volgende:
[..]
pfff net uit mijn nest gebeld dat er ergens een switch uitgevallen is, en dan belt het bedrijf die voor ons de ict infrastructuur regelt, kansloos zeg![]()
volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is anderselk nieuw product heeft kinderziektes
Heb je niet toevallig nog een ander chipkaart in de buurt van je ov_chipkaart zitten, bijvoorbeeld een oude skipas of zo?quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:05 schreef Pulsy het volgende:
Geweldig systeem is het ook ... Ik heb een voordeelurenabonnement van de NS, heb mijn ov kaart intussen bijna anderhalf jaar. Zodra ik m voor een NS automaat hou krijg ik een groot rood kruis tezien met "meerdere kaarten aangeboden, hou 1 kaart voor de lezer", en dat willekeurig gedurende 10 tot 30 seconden lang. Daarna heeft hij m opeens toch gelezen en kan ik gewoon doen wat ik hoor te doen. Zwaar onhandig.
Die tekst is inderdaad aangepast, dat viel mij ook al op. De tekst "Goede reis, korting" werd in december altijd getoond, ook als je op vol tarief reisde. Dat vond ik eerlijk gezegd verwarrender dan de huidige situatie, dat altijd "abonnement" wordt getoond. Idealiter wordt er getoond "korting" of "vol tarief", afhankelijk van het moment van inchecken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 14:05 schreef Pulsy het volgende:
Ga ik inscannen aan een treinpoortje, krijg ik gegarandeerd FOUT PROBEER OPNIEUW en dan nog geen halve seconde later "goede reis, abonnement"... terwijl ik dus geen abonnement maar een kortingskaart heb, en er in December gewoon "goede reis, korting" verscheen zoals het hoort.
Dat gaat dus niets opleveren, want Translink gaat nooit zeggen dat hun produkt waardeloos is.quote:Overleg over studenten ov-chipkaart
Uitgegeven: 21 januari 2010 14:20 /// Laatst gewijzigd: 21 januari 2010 14:25
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) wil opheldering over de aanhoudende problemen rond de ov-chipkaart voor studenten.
De technische problemen die spelen, baren zorgen, zei Huizinga donderdag in de Tweede Kamer, die de kwestie ook bij haar aankaartte. Huizinga heeft daarom donderdagmiddag een gesprek met de top van Trans Links Systems (TLS), de organisatie achter de ov-chipkaart.
Het gaat om directeur Jeroen Kok en voorzitter van de raad van toezicht Aad Veenman, tot 1 januari 2009 president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen. De staatssecretaris zal bij hen ook aandringen op betere informatievoorziening.
Ophaalpunt
Begin deze week bleek dat nog ruim 400.000 van de 650.000 studenten hun ov-chipkaart niet hebben geactiveerd via een ophaalpunt. Dat moet voor 1 februari gebeuren. Vanaf dat moment is hun oude vervoersbewijs niet meer geldig.
Puinhoop
Volgens studentenorganisaties zijn er klachten over defecte oplaadautomaten en lange rijen. Kamerleden spraken van een ''rommeltje'' en een ''puinhoop''. De klachtenlijnen zouden overbelast zijn.
Tarieven
Reizigersvereniging Rover wil dat Huizinga ook breder onderzoek laat doen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Niet alleen de ritprijzen dreigen door de ov-chipkaart duurder te worden, stelt Rover, maar ook reizen in de spits en overstappen gaat de reiziger extra geld kosten.
Bovendien zijn er volgens de organisatie nog talloze andere problemen met de ov-chipkaart die zouden moeten worden opgelost, zoals defecte apparatuur, het onterecht afschrijven van geld en het gebrek aan kennis van medewerkers van vervoersmaatschappijen.
Rover wil dat Huizinga deze punten ook meeneemt in haar aangekondigde onderzoek.
Blijven proberen, bij mij lukte het de 15e keer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:12 schreef CoiLive het volgende:
De beste mensen al twee keer aan de telefoon gehad. Je kunt je abonnement volgens ons systeem gewoon ophalen. Al 5 keer geprobeerd en ik krijg elke keer een 'mislukt' bericht. Lekker verhaal weer...
Daan heb ik in dit geval iets meer vertrouwen in de staatssecretaris dan ' iemand' van de NSquote:Op donderdag 21 januari 2010 00:36 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Toch vreemd want iemand van de NS had gezegd dat het wel nodig was.
Ik zou hier inderdaad mee oppassen, straks kunnen ze deze postings herleiden tot een bepaald persoon (stel dat jij de enige was die vanochtend uit bed is gebeld) en wordt je er uit geknikkerd. Wat mij betreft kun je best hier verder lekken, maar probeer het zo te doen dat het niet tot jou in eigen persoon is te herleiden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 02:41 schreef Dulk het volgende:
[..]
pfff net uit mijn nest gebeld dat er ergens een switch uitgevallen is, en dan belt het bedrijf die voor ons de ict infrastructuur regelt, kansloos zeg![]()
volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is anderselk nieuw product heeft kinderziektes
hier heb je wel een punt inderdaad, maar lekker belangrijk dat het gequote is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:27 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Ik zou hier inderdaad mee oppassen, straks kunnen ze deze postings herleiden tot een bepaald persoon (stel dat jij de enige was die vanochtend uit bed is gebeld) en wordt je er uit geknikkerd. Wat mij betreft kun je best hier verder lekken, maar probeer het zo te doen dat het niet tot jou in eigen persoon is te herleiden.
Dat wilde ik net ook doen maar nadat ik vanaf de iDeal pagina kwam kreeg ik van OV-Chipkaart.nl een lege pagina voorgeschoteld. Herladen wilde ook niet. Nu weet ik nog niet of het gelukt is. Moet sowieso nog naar zo'n AH-automaat toe om het te activeren.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:13 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik heb net via de website een machtiging gegeven voor automatisch opwaarderen. Einde van een tijdperk: voor mij geen papieren kaartjes meer
Moet je het eersr nog ophalen !!quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:13 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik heb net via de website een machtiging gegeven voor automatisch opwaarderen. Einde van een tijdperk: voor mij geen papieren kaartjes meer
Bij die automaten waar die 400.000 studenten ook langs moeten de komende week. Als je dat niet snel doet wordt je kaart automatisch geblokkeerd. Been there, done that.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Moet je het eersr nog ophalen !!
2 jaar geleden werd er al gezegd dat men moest leren van de testen in Rotterdamquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:02 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dat gaat dus niets opleveren, want Translink gaat nooit zeggen dat hun produkt waardeloos is.
Ik kreeg na het Ideal-scherm geen invulpagina's meer.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:23 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat wilde ik net ook doen maar nadat ik vanaf de iDeal pagina kwam kreeg ik van OV-Chipkaart.nl een lege pagina voorgeschoteld. Herladen wilde ook niet. Nu weet ik nog niet of het gelukt is. Moet sowieso nog naar zo'n AH-automaat toe om het te activeren..
Bron? Geen, onjuist dus. Als je je kaart niet op tijd hebt voorzien van het studentenreisproduct staat er op 1 feb. geen geldig reisproduct meer op je kaart. Je kunt dan nog wel reizen, maar alleen op saldo (je moet dan geld op je kaart zetten). Dit uiteraard totdat je je definitieve reisproduct hebt geladen, dat gewoon op het netwerk klaar blijft staan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 18:24 schreef Q. het volgende:
[..]
Bij die automaten waar die 400.000 studenten ook langs moeten de komende week. Als je dat niet snel doet wordt je kaart automatisch geblokkeerd. Been there, done that.
studenten krijgen nog langer de tijd hoor, want zelfs 1 feb blijkt niet haalbaarquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:33 schreef busfoto.nl het volgende:
[..]
Bron? Geen, onjuist dus. Als je je kaart niet op tijd hebt voorzien van het studentenreisproduct staat er op 1 feb. geen geldig reisproduct meer op je kaart. Je kunt dan nog wel reizen, maar alleen op saldo (je moet dan geld op je kaart zetten). Dit uiteraard totdat je je definitieve reisproduct hebt geladen, dat gewoon op het netwerk klaar blijft staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |