abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:44:19 #201
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77081341
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:27 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Dit is onjuist, je zit onzin de wereld in te sturen. De minister (of in dit geval de Staatssecretaris) antwoordt op kamervragen:
[..]
Lijkt me klinkklare onzin. Als bedrijven op afstand producten zouden kunnen verwijderen, dan kunnen ze ook op afstand producten erop zetten en is heel die activatieonzin niet nodig.
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:48:16 #202
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_77081511
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:57 schreef Dulk het volgende:
o ja nog wat inside information, de antenne's in de uitleesapparatuur staat soms verkeerd afgesteld, we zijn bezig met een firmware upgrade, waardoor de sterkte overal gelijk is, maar als je je pasje rechtsboven houdt (uiteraard nog wel onder het display) heb je een betere kans dat de pas in één keer gelezen wordt
En dat had niet eerder gekund, in laten we zeggen, nou pak 'm beet de paar jaar dat die dingen al bestaan? Er is niet vantevoren getest of ze wel allemaal hetzelfde werken? Wat een incompetentie weer.

Sowieso 'betere kans'. Hoezo kans? Er zou helemaal geen sprake moeten zijn van een kans.
pi_77083359
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:48 schreef Zelva het volgende:

[..]

En dat had niet eerder gekund, in laten we zeggen, nou pak 'm beet de paar jaar dat die dingen al bestaan? Er is niet vantevoren getest of ze wel allemaal hetzelfde werken? Wat een incompetentie weer.

Sowieso 'betere kans'. Hoezo kans? Er zou helemaal geen sprake moeten zijn van een kans.
volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is anders elk nieuw product heeft kinderziektes

[ Bericht 7% gewijzigd door Dulk op 21-01-2010 16:48:28 ]
namaste
pi_77084541
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 02:41 schreef Dulk het volgende:

[..]

pfff net uit mijn nest gebeld dat er ergens een switch uitgevallen is, en dan belt het bedrijf die voor ons de ict infrastructuur regelt, kansloos zeg

volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is anders elk nieuw product heeft kinderziektes
Dat jij dit hier zo bekend durft te maken.

Elk nieuw product heeft kinderziektes, daarom zou er ook mee getest zijn in rotterdam en nog een paar trajecten daarmee halen normale bedrijven die winst moeten maken de kinderziektes eruit voordat ze een grootschalige uitrol doen.
pi_77086626
Kunnen we geen boycot actie beginnen? Of een sloop-actie? Dit opgedrongen systeem moet verdwijnen
pi_77096012
Geweldig systeem is het ook ... Ik heb een voordeelurenabonnement van de NS, heb mijn ov kaart intussen bijna anderhalf jaar. Zodra ik m voor een NS automaat hou krijg ik een groot rood kruis tezien met "meerdere kaarten aangeboden, hou 1 kaart voor de lezer", en dat willekeurig gedurende 10 tot 30 seconden lang. Daarna heeft hij m opeens toch gelezen en kan ik gewoon doen wat ik hoor te doen. Zwaar onhandig.

Ga ik inscannen aan een treinpoortje, krijg ik gegarandeerd FOUT PROBEER OPNIEUW en dan nog geen halve seconde later "goede reis, abonnement"... terwijl ik dus geen abonnement maar een kortingskaart heb, en er in December gewoon "goede reis, korting" verscheen zoals het hoort. Verder geeft ie bij die fout een vreselijk hard hoog geluid, waardoor het hele perron me elke keer weer aanstaart. Bij het uitchecken gebeurt precies hetzelfde, eerst een fout met bijbehorend alarmgeluid, en dan de uitcheckgegevens.

Ga ik bij Veolia inscannen, dan krijg ik drie schermen te zien: "FOUT - hele hoop gegevens - FOUT" in minder dan een halve seconde. Ben ik nu ingescand? Blijkbaar wel dus, die bende gegevens die 0.2 seconden lang verscheen en dus volkomen onleesbaar was, betekenden dat ik ingescand was. Lekker duidelijk zo.

Zucht...
pi_77098953
De beste mensen al twee keer aan de telefoon gehad. Je kunt je abonnement volgens ons systeem gewoon ophalen. Al 5 keer geprobeerd en ik krijg elke keer een 'mislukt' bericht. Lekker verhaal weer...
pi_77099553
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:05 schreef Pulsy het volgende:
Geweldig systeem is het ook ... Ik heb een voordeelurenabonnement van de NS, heb mijn ov kaart intussen bijna anderhalf jaar. Zodra ik m voor een NS automaat hou krijg ik een groot rood kruis tezien met "meerdere kaarten aangeboden, hou 1 kaart voor de lezer", en dat willekeurig gedurende 10 tot 30 seconden lang. Daarna heeft hij m opeens toch gelezen en kan ik gewoon doen wat ik hoor te doen. Zwaar onhandig.
Heb je niet toevallig nog een ander chipkaart in de buurt van je ov_chipkaart zitten, bijvoorbeeld een oude skipas of zo?
  donderdag 21 januari 2010 @ 15:30:05 #209
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_77099766
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:05 schreef Pulsy het volgende:

Ga ik inscannen aan een treinpoortje, krijg ik gegarandeerd FOUT PROBEER OPNIEUW en dan nog geen halve seconde later "goede reis, abonnement"... terwijl ik dus geen abonnement maar een kortingskaart heb, en er in December gewoon "goede reis, korting" verscheen zoals het hoort.
Die tekst is inderdaad aangepast, dat viel mij ook al op. De tekst "Goede reis, korting" werd in december altijd getoond, ook als je op vol tarief reisde. Dat vond ik eerlijk gezegd verwarrender dan de huidige situatie, dat altijd "abonnement" wordt getoond. Idealiter wordt er getoond "korting" of "vol tarief", afhankelijk van het moment van inchecken.

Is er op je OV-chipkaart alleen een voordeelurenabonnement geladen? En hou je alleen de OV-chipkaart voor de lezer?
pi_77100263
[edit]Ik postte hier een perikel dat helemaal geen perikel bleek te zijn

[ Bericht 88% gewijzigd door ShadyLane op 21-01-2010 18:41:30 ]
  donderdag 21 januari 2010 @ 16:02:30 #211
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77101279
quote:
Overleg over studenten ov-chipkaart
Uitgegeven: 21 januari 2010 14:20 /// Laatst gewijzigd: 21 januari 2010 14:25
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) wil opheldering over de aanhoudende problemen rond de ov-chipkaart voor studenten.

De technische problemen die spelen, baren zorgen, zei Huizinga donderdag in de Tweede Kamer, die de kwestie ook bij haar aankaartte. Huizinga heeft daarom donderdagmiddag een gesprek met de top van Trans Links Systems (TLS), de organisatie achter de ov-chipkaart.

Het gaat om directeur Jeroen Kok en voorzitter van de raad van toezicht Aad Veenman, tot 1 januari 2009 president-directeur van de Nederlandse Spoorwegen. De staatssecretaris zal bij hen ook aandringen op betere informatievoorziening.

Ophaalpunt
Begin deze week bleek dat nog ruim 400.000 van de 650.000 studenten hun ov-chipkaart niet hebben geactiveerd via een ophaalpunt. Dat moet voor 1 februari gebeuren. Vanaf dat moment is hun oude vervoersbewijs niet meer geldig.

Puinhoop
Volgens studentenorganisaties zijn er klachten over defecte oplaadautomaten en lange rijen. Kamerleden spraken van een ''rommeltje'' en een ''puinhoop''. De klachtenlijnen zouden overbelast zijn.

Tarieven
Reizigersvereniging Rover wil dat Huizinga ook breder onderzoek laat doen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Niet alleen de ritprijzen dreigen door de ov-chipkaart duurder te worden, stelt Rover, maar ook reizen in de spits en overstappen gaat de reiziger extra geld kosten.

Bovendien zijn er volgens de organisatie nog talloze andere problemen met de ov-chipkaart die zouden moeten worden opgelost, zoals defecte apparatuur, het onterecht afschrijven van geld en het gebrek aan kennis van medewerkers van vervoersmaatschappijen.
Rover wil dat Huizinga deze punten ook meeneemt in haar aangekondigde onderzoek.
Dat gaat dus niets opleveren, want Translink gaat nooit zeggen dat hun produkt waardeloos is.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77101383
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 15:12 schreef CoiLive het volgende:
De beste mensen al twee keer aan de telefoon gehad. Je kunt je abonnement volgens ons systeem gewoon ophalen. Al 5 keer geprobeerd en ik krijg elke keer een 'mislukt' bericht. Lekker verhaal weer...
Blijven proberen, bij mij lukte het de 15e keer.
pi_77102284
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 00:36 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Toch vreemd want iemand van de NS had gezegd dat het wel nodig was.
Daan heb ik in dit geval iets meer vertrouwen in de staatssecretaris dan ' iemand' van de NS
pi_77102349
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 02:41 schreef Dulk het volgende:

[..]

pfff net uit mijn nest gebeld dat er ergens een switch uitgevallen is, en dan belt het bedrijf die voor ons de ict infrastructuur regelt, kansloos zeg

volgens de specs moeten ze allemaal hetzelfde werken maar de praktijk is anders elk nieuw product heeft kinderziektes
Ik zou hier inderdaad mee oppassen, straks kunnen ze deze postings herleiden tot een bepaald persoon (stel dat jij de enige was die vanochtend uit bed is gebeld) en wordt je er uit geknikkerd. Wat mij betreft kun je best hier verder lekken, maar probeer het zo te doen dat het niet tot jou in eigen persoon is te herleiden.
pi_77103206
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:27 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Ik zou hier inderdaad mee oppassen, straks kunnen ze deze postings herleiden tot een bepaald persoon (stel dat jij de enige was die vanochtend uit bed is gebeld) en wordt je er uit geknikkerd. Wat mij betreft kun je best hier verder lekken, maar probeer het zo te doen dat het niet tot jou in eigen persoon is te herleiden.
hier heb je wel een punt inderdaad, maar lekker belangrijk dat het gequote is.

maar ik was nogal chagrijnig want het is gewoon niet de bedoeling dat ze mij daar mee lastig vallen
en verder probeer ik geen gevoelige informatie te lekken, daar kan ik idd problemen mee krijgen
namaste
pi_77103442
Oeh, ik kon zonder problemen mijn nieuwe voordeelurenkaart-op-saldo laden. Op een dikbuik, dat wel. Was vast niet gelukt op zo'n AH-automaat. Lekker transparant ook allemaal.
For great justice!
pi_77106521
Ik heb net via de website een machtiging gegeven voor automatisch opwaarderen. Einde van een tijdperk: voor mij geen papieren kaartjes meer
pi_77106900
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:13 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik heb net via de website een machtiging gegeven voor automatisch opwaarderen. Einde van een tijdperk: voor mij geen papieren kaartjes meer
Dat wilde ik net ook doen maar nadat ik vanaf de iDeal pagina kwam kreeg ik van OV-Chipkaart.nl een lege pagina voorgeschoteld. Herladen wilde ook niet. Nu weet ik nog niet of het gelukt is. Moet sowieso nog naar zo'n AH-automaat toe om het te activeren. .
For great justice!
pi_77106912
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:13 schreef busfoto.nl het volgende:
Ik heb net via de website een machtiging gegeven voor automatisch opwaarderen. Einde van een tijdperk: voor mij geen papieren kaartjes meer
Moet je het eersr nog ophalen !!
pi_77106975
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Moet je het eersr nog ophalen !!
Bij die automaten waar die 400.000 studenten ook langs moeten de komende week. Als je dat niet snel doet wordt je kaart automatisch geblokkeerd. Been there, done that.
For great justice!
pi_77107040
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 16:02 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat gaat dus niets opleveren, want Translink gaat nooit zeggen dat hun produkt waardeloos is.
2 jaar geleden werd er al gezegd dat men moest leren van de testen in Rotterdam
Ook toen werd er gezegd dat er betere informatie zou moeten komen.

Nou voorlopig krijgen mensen nog steds foute informatie van de diverse partijen en is de OV chipkaart site een compleet fiasco, terwijl die site juist alle informatie zou moeten kunnen en moeten geven.

Maar zij verwijzen alleen maar door naar andere OV bedrijven die op hun beurt weer verijzen naar OV chipkaart.nl

Terwijl iets simpels als tarieven aangeven op je website nog steeds niet gebeurt, op NS na
pi_77107192
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:23 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat wilde ik net ook doen maar nadat ik vanaf de iDeal pagina kwam kreeg ik van OV-Chipkaart.nl een lege pagina voorgeschoteld. Herladen wilde ook niet. Nu weet ik nog niet of het gelukt is. Moet sowieso nog naar zo'n AH-automaat toe om het te activeren. .
Ik kreeg na het Ideal-scherm geen invulpagina's meer.
pi_77107222
Waarbij ik ook aanteken dat antwoorden op je vraag WEKEN duren en je vaak helemaal geen reactie krijg als er geen standaardantwoord op mogelijk is
pi_77107307
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:24 schreef Q. het volgende:

[..]

Bij die automaten waar die 400.000 studenten ook langs moeten de komende week. Als je dat niet snel doet wordt je kaart automatisch geblokkeerd. Been there, done that.
Bron? Geen, onjuist dus. Als je je kaart niet op tijd hebt voorzien van het studentenreisproduct staat er op 1 feb. geen geldig reisproduct meer op je kaart. Je kunt dan nog wel reizen, maar alleen op saldo (je moet dan geld op je kaart zetten). Dit uiteraard totdat je je definitieve reisproduct hebt geladen, dat gewoon op het netwerk klaar blijft staan.
pi_77107516
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:33 schreef busfoto.nl het volgende:

[..]

Bron? Geen, onjuist dus. Als je je kaart niet op tijd hebt voorzien van het studentenreisproduct staat er op 1 feb. geen geldig reisproduct meer op je kaart. Je kunt dan nog wel reizen, maar alleen op saldo (je moet dan geld op je kaart zetten). Dit uiteraard totdat je je definitieve reisproduct hebt geladen, dat gewoon op het netwerk klaar blijft staan.
studenten krijgen nog langer de tijd hoor, want zelfs 1 feb blijkt niet haalbaar

en volgens mij gaat het over automatisch opladen, wat je ook binnen een bepaalde periode moet ophalen, anders blokkeert je kaart, iets totaal anders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')