Daar heb je een goed punt. Mensen uit de zuidelijke streken zijn onverstaanbaar. Maar dat is dan ook vaak praktisch Duitsland waar we het over hebben.quote:
Fixed.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:47 schreef Bellatrix het volgende:
Limburg is leuk. Ook een liev accent.Beter dan die keelontsteking die de meeste mensen in de Randstad hebben.
Daar wordt nog een beetje netjes gesproken (merk ik op als halve antilliaan). Limburgs mag dan soms onverstaanbaar zijn, ze praten tenminste niet alsof bij elke G de gehele inhoud van de maag mee naar boven komt. Trouwens niet zeiken, zonder de steenkoolen uit Limburg waren wij als Nederland nooit fatsoenlijk de industriele revolutie doorgekomen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:41 schreef damsco het volgende:
Klacht: Belgen die ons dubbel zo hard nakken door Limburg niet te annexeren.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:47 schreef Bellatrix het volgende:
Limburg is leuk. Ook een liev accent.Beter dan die keelontsteking die de meeste mensen in de Randstad hebben.
Dankjequote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:47 schreef Bellatrix het volgende:
Limburg is leuk. Ook een liev accent.![]()
Daar gaat jullie enige economie.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:51 schreef Dj_unkie het volgende:
zoveelste Limburg bash topic....
Er is maar één oplossing:
Geul graven om de randstad en dat de zee in duwen!
Oh ik wel hoor, mits walonie van belgie gescheiden wordtquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:53 schreef damsco het volgende:
Is het geen idee, om met instemming van de Limburgers, het stuk grond te geven aan België. De Belgen vergroten hun land, de Limburg is weer een gehele provincie en niet verdeeld over 2 landen en Nederland kan het belasting geld beter verdelen over de andere provincies.
Limburgers die wel wat voelen voor dit initiatief? Ik wil de petitie dan wel ondertekenen.
Nee.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:53 schreef damsco het volgende:
Is het geen idee, om met instemming van de Limburgers, het stuk grond te geven aan België. De Belgen vergroten hun land, Limburg is weer een gehele provincie en niet verdeeld over twee landen en Nederland kan het belasting geld beter verdelen over de andere provincies.
Limburgers die wel wat voelen voor dit initiatief? Ik wil de petitie dan wel ondertekenen.
Daar wringt ook de schoen. Het is JOUW Limburg, niet MIJN Limburg.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:53 schreef Ladylike het volgende:
Hey bek houwe jah![]()
mijn mooie Limburg afkraken...
Hoeft niet, geul graven door de duinen / dijken is voldoende. Nederland heeft er honderden jaren geleden al rekening mee gehouden dat dit stuk vroeg of laat terug gegeven moet worden aan de zee.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:51 schreef Dj_unkie het volgende:
zoveelste Limburg bash topic....
Er is maar één oplossing:
Geul graven om de randstad en dat de zee in duwen!
zeg ik toch MIJN limburgquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:54 schreef damsco het volgende:
[..]
Daar wringt ook de schoen. Het is JOUW Limburg, niet MIJN Limburg.
Jij bent een Limburger neem ik aan? Wees eerlijk, je voelt je toch meer Belg dan Nederland. Die Olllanders die altijd maar arrogant doen, dat is toch niks voor jou. Ik denk echt dat Limburgers zich beter zullen thuis voelen in België. Waarom blijven vasthouden aan Nederland, wat hebben jullie nou gemeen met Nederlanders?quote:
Een nieuw land bestaande uit Vlaanderen, Brabant en Limburg. Ik ben voor!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:54 schreef Ladylike het volgende:
Oh ik wel hoor, mits walonie van belgie gescheiden wordt
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:56 schreef ganzenherder het volgende:
Mensen uit de randstad die er van overtuigd zijn dat ze 0,0 accent hebben en zichzelf in elk opzicht superieur voelen![]()
![]()
Mensen met een rollende eeeewwwrrrr
Ja, dat klopt. Maar daarom heb ik er dus geen affiniteit mee. Waarom dan blijven vasthouden aan Nederland?quote:
Probeer je provincie maar te redden, het zal niet meer lukken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:55 schreef Bortecinem het volgende:
Limburg.![]()
![]()
De rest van Nederland met hun lelijke kut accent.
Als je Nederland zo vervelend vind, waarom dan niet aansluiten bij België of onafhankelijkheid uitspreken?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:55 schreef Bortecinem het volgende:
Limburg.![]()
![]()
lees even de edit in mijn postquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:56 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Een nieuw land bestaande uit Vlaanderen, Brabant en Limburg. Ik ben voor!
Assoscieer mij toch al niet met mensen uit het hoge noorden (lees boven en tussen de grote riolen).
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:41 schreef damsco het volgende:
Waarom is toen de Belgen zich los maakten van Nederland niet Limburg geannexeerd. Nu zitten wij met Limburg opgescheept, terwijl het toch logischer lijkt dat de Belgen toen Limburg erbij zouden pakken gezien de scheidingslijn. Hebben de Belgen dit expres gedaan, wouden zelfs zij Limburg niet?
Klacht: Belgen die ons dubbel zo hard nakken door Limburg niet te annexeren.
Omdat jullie ons belastinggeld zo hard nodig hebben blijkbaarquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:57 schreef damsco het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar daarom heb ik er dus geen affiniteit mee. Waarom dan blijven vasthouden aan Nederland?
Gaat u gangquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:57 schreef damsco het volgende:
[..]
Als je Nederland zo vervelend vind, waarom dan niet aansluiten bij België of onafhankelijkheid uitspreken?
whehehe ik dacht dat alleen Limburgers die taalverspreking haddenquote:
Ik heb wel degelijk een accent, en voel mij niet superieur. Alleen Limburg past niet bij Nederland, het past veel beter bij België. Ik ben daarom ook voorstander om Limburg weer te verenigen met hun roots, de Belgen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:56 schreef ganzenherder het volgende:
Mensen uit de randstad die er van overtuigd zijn dat ze 0,0 accent hebben en zichzelf in elk opzicht superieur voelen![]()
![]()
Dat heet Nederlands (of ABN).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:55 schreef Bortecinem het volgende:
Limburg.![]()
![]()
Je hebt gelijk...ook al woon ik in het schitterende Gelderland, ik steek graag mijn buren een hart onder de riemquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:54 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Hoeft niet, geul graven door de duinen / dijken is voldoende. Nederland heeft er honderden jaren geleden al rekening mee gehouden dat dit stuk vroeg of laat terug gegeven moet worden aan de zee.
Oke Ganzenherder steunt het initiatief. Wie sluit zich nog meer aan?quote:
Een onafhankelijk Limburg klinkt zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:57 schreef damsco het volgende:
[..]
Als je Nederland zo vervelend vind, waarom dan niet aansluiten bij België of onafhankelijkheid uitspreken?
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:00 schreef damsco het volgende:
[..]
Oke Ganzenherder steunt het initiatief. Wie sluit zich nog meer aan?
Petitie: Limburg moet los van Nederland
- Damsco
- Ganzenherder
- Rekkie
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:00 schreef damsco het volgende:
[..]
- Damsco
- Ganzenherder
- Ladylike
dat zou prachtig zijn, het mooiste volkslied ter wereld hebben we alquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een onafhankelijk Limburg klinkt zo gek nog niet.
Donequote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:01 schreef Ladylike het volgende:
[..]voeg mij maar toe, wel onder eerder genoemde voorwaarden
5 personen van de bijna 17 miljoen, kom op, nog even, je bent er bijna!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:00 schreef damsco het volgende:
[..]
- Damsco
- Ganzenherder
- Bortecinem
- Rekkie
- Ladylike
- ...
Ik zie de edit, maar vergeet ook niet het bier uit limburg ook beter is, wij wel echte vlaai kunnen bakken (multivlaaiquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:54 schreef Ladylike het volgende:
Oh ik wel hoor, mits walonie van belgie gescheiden wordt
Immers, de belgen zijn een stuk relaxter dan de "hollanders"
er wordt niet voor niets gekotst op alles dat een harde G heeft
zeiken op carnaval, maar wel hier komen vieren..
zeiken op limburg, maar wel hier studeren
blijf dan ook weg![]()
Ik ben een Limburger, en ik voel me meer Nederlander dan Belg. Verder vind ik Nederland veel leuker dan België. Ik erger me ook niet aan mensen uit de Randstad maar respecteer hen en hun accent.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:56 schreef damsco het volgende:
[..]
Jij bent een Limburger neem ik aan? Wees eerlijk, je voelt je toch meer Belg dan Nederland. Die Olllanders die altijd maar arrogant doen, dat is toch niks voor jou. Ik denk echt dat Limburgers zich beter zullen thuis voelen in België. Waarom blijven vasthouden aan Nederland, wat hebben jullie nou gemeen met Nederlanders?
Oh ja dat ook nog .. met hun taart en patatquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:03 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik zie de edit, maar vergeet ook niet het bier uit limburg ook beter is, wij wel echte vlaai kunnen bakken (multivlaai) en er zelfs grote groepen mensen van boven de rivieren hier op vakantie komen
Oh ja en wij hebben lekker wel friet!
Om maar even Rotterdam als voorbeeld te vergelijken met Limburg:quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:56 schreef ganzenherder het volgende:
![]()
Onder de gestelde voorwaarden wel, als soevereine staat niet. soquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:00 schreef damsco het volgende:
[..]
- Damsco
- Ganzenherder
- Bortecinem
- Rekkie
- Ladylike
- Schunckelstar
- ...
neeneee, jij haat ook randstedelingenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:03 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik ben een Limburger, en ik voel me meer Nederlander dan Belg. Verder vind ik Nederland veel leuker dan België. Ik erger me ook niet aan mensen uit de Randstad maar respecteer hen en hun accent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
Deze man spreekt de waarheid.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat heet Nederlands (of ABN).
ga je nou echt de meest lelijke stad van nederland vergelijken met de mooiste provincie?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:04 schreef o.us het volgende:
[..]
Om maar even Rotterdam als voorbeeld te vergelijken met Limburg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Limburg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Duw er voor de lol eens fotos bij van de gemiddelde bewoners van zowel Rotterdam als Limburg.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:04 schreef o.us het volgende:
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:04 schreef o.us het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Limburg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rotterdammer:quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:06 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Duw er voor de lol eens fotos bij van de gemiddelde bewoners van zowel Rotterdam als Limburg.
Rotterdammers.
Bergen = natuur = mooi.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:07 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je praat alsof dat iets positiefs is_!
"Bergen'" noemt ze datquote:
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:05 schreef Ladylike het volgende:
[..]
neeneee, jij haat ook randstedelingen
net als de rest van heel LimburgNee hoor, ik heb niets tegen mensen uit andere provinciën, ik snap die haat tegen Limburg ook niet. De meeste mensen die ik tegenkom vinden mijn accent juist wel grappig en speciaal, en ervaren het totaal niet als vervelend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
Wat een grappige vergelijking. Jammer dat je die 80% allochtone bevolking niet meeneemt, en al die toffe criminaliteitquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:04 schreef o.us het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Limburg:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
spelverpesterquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:08 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb niets tegen mensen uit andere provinciën, ik snap die haat tegen Limburg ook niet. De meeste mensen die ik tegenkom vinden mijn accent juist wel grappig en speciaal, en ervaren het totaal niet als vervelend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
Dat heet nou een stad, boertje.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:08 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Wat een grappige vergelijking. Jammer dat je die 80% allochtone bevolking niet meeneemt, en al die toffe criminaliteit![]()
Rotterdam is nog 2x zo buitenlands als Limburg, en dat wil best wat zeggen toch.
Jullie??quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bergen = natuur = mooi.
Jullie hebben alleen criminelen.
quote:
Ben ik ook wel een voorstander van, hoewel ik het ook altijd goed kan vinden met de Tukkers.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:56 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Een nieuw land bestaande uit Vlaanderen, Brabant en Limburg. Ik ben voor!
Assoscieer mij toch al niet met mensen uit het hoge noorden (lees boven en tussen de grote riolen).
Kijk hem zogenaamde feitjes (lees: verzinsels) uit z'n aars trekkenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:08 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Wat een grappige vergelijking. Jammer dat je die 80% allochtone bevolking niet meeneemt, en al die toffe criminaliteit![]()
Rotterdam is nog 2x zo buitenlands als Limburg, en dat wil best wat zeggen toch.
Eh niet echt, in mijn geval dan!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:11 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
![]()
Zelfs Hollanders zouden liever in Maastricht wonen dan in Rotterdam, maak je daar maar geen zorgen over
Waar slaat die zwaai-smiley eigenlijk op? Heb hem nog nooit begrepen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:11 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
![]()
Zelfs Hollanders zouden liever in Maastricht wonen dan in Rotterdam, maak je daar maar geen zorgen over
O, wacht Rotterdam ohja klopt die stad kent totaal geen criminaliteit en allochtonenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Kijk hem zogenaamde feitjes (lees: verzinsels) uit z'n aars trekken![]()
![]()
.
Iets in de trant van: "en nou opgeflikkerd"quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:12 schreef o.us het volgende:
[..]
Waar slaat die zwaai-smiley eigenlijk op? Heb hem nog nooit begrepen.
Iig niet dat je een discussie hebt gewonnen of gelijk hebt.
Limburg natuuuuurlijk ook niet, he.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:13 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
O, wacht Rotterdam ohja klopt die stad kent totaal geen criminaliteit en allochtonen
Dubbelfaal!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:14 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben een allochtoon en een Limburger.
..
quote:
Goh, écht? Dat doet niks vanaf het feit dat jij dingen loopt te verzinnenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:13 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
O, wacht Rotterdam ohja klopt die stad kent totaal geen criminaliteit en allochtonen
Pittige keuze, maar R'dam ligt dichterbij Amsterdam, dus neequote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:11 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
![]()
Arme jijquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:14 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben een allochtoon en een Limburger.
..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |