Dan moet je nog eens zoenen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:55 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Geen idee, maar deze doet het meen ik ook wel leuk.
Pas 1x gezoend en toen had ik gedronken. Maar volgens mij was 't lekker!
Ver genoeg om onderscheid te maken tussen de 2 in het onderzoek.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat ligt VER van Amsterdam, nou nou nou!.
I love it when a plan comes togetherquote:
Ja, dat verbaast me ook niet echt. Ik ben zelden echt accenten tegengekomen in Haarlem. Terwijl waar ik woon met name de oudere generatie echt plat praatquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:57 schreef Godtje het volgende:
Zelfs op nr1. Laatst weer een onderzoek geweest.
Haarlem is ook al regelmatig uitgeroepen tot leukste winkelstad van Nederland de afgelopen 10 jaar. Dan is Amsterdam dat toch ook niet automatisch.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat ligt VER van Amsterdam, nou nou nou!.
Er zijn geen accenten in Haarlem en al helemaal geen dialect. Sommige praten misschien een beetje plat maar volgens mij is dat nog steeds geen accent. Daarbij het is echt maar een klein gedeelte wat plat praat.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast me ook niet echt. Ik ben zelden echt accenten tegengekomen in Haarlem. Terwijl waar ik woon met name de oudere generatie echt plat praat.
Ach relatie materiaal was het toch nietquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat laatste is dan weer beetje jammer.![]()
Lekkere vergelijkingquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Haarlem is ook al regelmatig uitgeroepen tot leukste winkelstad van Nederland de afgelopen 10 jaar. Dan is Amsterdam dat toch ook niet automatisch.
Haha, dan maakt het niet uit.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:01 schreef Tally het volgende:
[..]
Ach relatie materiaal was het toch niet
Wow. Geen Zeeland semi-bash?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking.
Maar goed, Amsterdams mag dan niet helemaal ABN zijn, het is beter dan :
Haags, Rotterdams (kijkt hem, hij loop in de grach)
Utrechts: Uterg mijn stadsie (nuffsaid)
brabo's limbo's, totaal niets met Nederlands te maken soms (zie New kids)
Grunns, Fries, oost-nederlands etc etc... ploat proaten!
Allemaal net zo slecht, leer gewoon Nederlands!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking.
Hier hield ik maar op met lezenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:02 schreef HeatWave het volgende:
Maar goed, Amsterdams mag dan niet helemaal ABN zijn
ik ben dat "ik kom uit Amsterdam, dus ik ben beter dan de rest van nederland"-toontje van je helemaal zat, wil je asjeblieft weg gaan?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking.
Nee, dat is het toffe gewoon van o.a. Nederland. Lekker verschillende accenten en manier van praten. Heerlijk, niets meer aan doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:04 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Allemaal net zo slecht, leer gewoon Nederlands!
Neequote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:05 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
ik ben dat "ik kom uit Amsterdam, dus ik ben beter dan de rest van nederland"-toontje van je helemaal zat, wil je asjeblieft weg gaan?
Discutabel. Maar dat die voorbeelden ook niet ABN zijn, daar zal je mij niet over horen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:06 schreef HeatWave het volgende:
dat het meer bij Nederlands in de buurt komt dan deze voorbeelden.
Op zich wel ja. Ok, je hebt gelijkquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee.
En ik beargumenteer alleen netjes dat Amsterdam misschien niet het beste Nederlands is van Nederland, maar dat het meer bij Nederlands in de buurt komt dan deze voorbeelden.
Ik kom niet verder dan Bergen op Zoomquote:
en ik wilde nog wel aantonen met je met vriendelijkheid ook een heel eind komtquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee.
En ik beargumenteer alleen netjes dat Amsterdam misschien niet het beste Nederlands is van Nederland, maar dat het meer bij Nederlands in de buurt komt dan deze voorbeelden.
Tis toch zo, op een wat plat accent na hebben wij geen rare verbasteringen, dingen als "veur mien peerd" echt, tenenkrommendquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Discutabel. Maar dat die voorbeelden ook niet ABN zijn, daar zal je mij niet over horen.
True.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking.
Ik vind haarlem trouwens echt heel erg leukquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
True.
Ik zal ook de laatste zijn (nou ja na HW dan) om Amsterdam af te zeiken.
Zoals je weet heb ik Haarlem al vaker klein Amsterdam genoemd.
DAT LIGT NIET IN ZEELAND (jij stomme hippie)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:08 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Ik kom niet verder dan Bergen op Zoom(rara waarom)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |