013 en Effenaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Paradiso, Patronaat, paard en 013 zijn toch wel de leukste van Nederland.
Ik vind Utrechts trouwens ook best leuk hoorquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:16 schreef Tally het volgende:
[..]
Zo heb je dat in Amsterdam ook echt wel. Het is niet vergelijkbaar met Brabants waar ze inderdaad van alles aanpassen.
Utrechts is echt niet anders dan Amsterdams. Alleen gewoon plat.
En zo is het cirkeltje weer rond, want er zijn overal josti's die geen NL kunnen praten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:16 schreef boudemaniak het volgende:
HE!![]()
Ik ben rasecht utrechter, maar ik praat meer ABN waar een gemiddelde limbo alleen van kan dromenWaar jij aan denkt zijn de tokkies die in UT wonen, maar die tokkies heb je in limburg en brabant (dus ala New Kids) ook
Ik heb het liever iets kleiner, dus 013 valt bij mij uit de top 5. Mijn ultieme favoriet blijft Tivoli (de oude).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:19 schreef Godtje het volgende:
[..]
Paradiso, Patronaat, paard en 013 zijn toch wel de leukste van Nederland.
Heb jij een thuiskapper van Woensel West of zo?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:20 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Wtf waar laat jij je knippen danIk betaal max 15 euro
Ik laat me knippen. Misschien is dat het verschil?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:20 schreef kitao het volgende:
[..]
jij knipt met een gouden schaar...?!
Paard.....dat zit toch in Den Haag?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
013 en Effenaar.
Paradiso en Melkweg.
Doornroosje.
Paard ben ik nog nooit geweest eigenlijk.
Daar is de LL pre-party!
Spreek jij het maar uit als "Gorinchem". Dan doen de echte Nederlanders het wel als "Gorkum".quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, uiteraard.
En het is go-rin-gem, niet Gorkum.
De melkweg vind ik niks.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
013 en Effenaar.
Paradiso en Melkweg.
Doornroosje.
Paard ben ik nog nooit geweest eigenlijk.
Daar is de LL pre-party!
Voorkant van het station lieve schatquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Heb jij een thuiskapper van Woensel West of zo?
Tering.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Dat dus.![]()
Knippen kost bij mij 45 euro.
Officieel Paard van Trojequote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:21 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Paard.....dat zit toch in Den Haag?
dat zou het ook moeten zijn , ik vind het alleen iets persoonlijks dat knippen dus ik kan maar niet weg daar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:20 schreef boudemaniak het volgende:
Wtf waar laat jij je knippen danIk betaal max 15 euro
De enige plaats van dit rijtje wat zo op de kaart staat is 's Hertogenbosch. De rest staat gewoon als "Gorinchem" en "Den Haag".quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:21 schreef Lotusss het volgende:
Spreek jij het maar uit als "Gorinchem". Dan doen de echte Nederlanders het wel als "Gorkum".
Jij gaat zeker ook zeer regelmatig naar 's Hertogenbosch en 's Gravenhage, of niet?
Ja, ik ga idd regelmatig naar die 2 plaatsenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:21 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Spreek jij het maar uit als "Gorinchem". Dan doen de echte Nederlanders het wel als "Gorkum".
Jij gaat zeker ook zeer regelmatig naar 's Hertogenbosch en 's Gravenhage, of niet?
Dan ben ik daar geweestquote:
Precies! Kapperscollege, 10tjequote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
Tering.![]()
Ik ga naar de kapper bij mij op school. Betaal 12,50.
Niet eens kapperscollege. Gewoon een echte, volleerde kapper zit er boven de boekenwinkel in mijn school.quote:
En dat spreek je ook zo uit? Niet "Den Bosch" en "Den Haag"?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, ik ga idd regelmatig naar die 2 plaatsen.
Owh gaat me er niet om of je het leuk vind of niet. Ik vind het nietsquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vind Utrechts trouwens ook best leuk hoor.
Ik wil ook niet de indruk wekken dat ik overal een hekel aan heb ofzo, alleen vind ik dat omgeving Amsterdam gewoon redelijk in de buurt komt bij wat we "Nederlands" kunnen noemen.
Zoals bijv wat ik al eerder aanhaalde, een tas koffie slaat echt nergens op in het Nederlands.
's Hertogenbosch en Den Haag. Zoals ze het in de trein zeggenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:24 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En dat spreek je ook zo uit? Niet "Den Bosch" en "Den Haag"?
Uiteraardquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:24 schreef Lotusss het volgende:
[..]
En dat spreek je ook zo uit? Niet "Den Bosch" en "Den Haag"?
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:21 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Paard.....dat zit toch in Den Haag?
Mofs eerder, Eine tasse kaffee BITTE!quote:
Als je 's Hertogenbosch zegt moet je ook wel 's Gravenhage zeggen vind ikquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
's Hertogenbosch en Den Haag. Zoals ze het in de trein zeggen
Dat klopt wel zo een beetje in mijn geval. Het heeft alleen niks met de trein te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
's Hertogenbosch en Den Haag. Zoals ze het in de trein zeggen
Amsterdammers hebben daarentegen zo mogelijk meer dan andere randstedelingen de neiging om te denken dat dat in Oost-Nederland de laatste veertig jaar nog wel dagelijks zo gebruikt werdquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:08 schreef HeatWave het volgende:
Tis toch zo, op een wat plat accent na hebben wij geen rare verbasteringen, dingen als "veur mien peerd" echt, tenenkrommend.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:22 schreef boudemaniak het volgende:
[..]
Voorkant van het station lieve schat
Ik heb alleen in de grote en in de hele nieuwe zaal (andere gebouw) iets gehad. Vond ze best fijnquote:
Dit is echt geen flame ofzo hoor, maar ik kom nog wel eens op festivals, LowLands, Pinkpop, Sonisphere etc, en daat hoor ik dit toch echt heel vaak nog hoorquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Amsterdammers hebben daarentegen zo mogelijk meer dan andere randstedelingen de neiging om te denken dat dat in Oost-Nederland de laatste veertig jaar nog wel dagelijks zo gebruikt werd. Maar goed, je hebt een punt.
jammerquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:27 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik ben niet aan het rellen atm. Dus ik denk het wel
Kansarme oudere jongeren. Als je na tien jaar lagere school eindelijk dat veterstrikdiploma te pakken hebt, is taalonderwijs niet meer het eerste waar je op zit te wachten.quote:
Van origine heet Gorinchem zelfs Gorcum. Dus waarom zou ik het anders uitspreken?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:27 schreef Godtje het volgende:
Ik zeg ook altijd Gorinchem.![]()
Ik zeg ook Firenze en niet Florence. Die stad heet toch helemaal geen Florence dus waarom zou ik het zo noemen.
Ik sew je dan lieverquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:28 schreef vencodark het volgende:
Wat boeit mij het hoe ik dingen uitspreek.
Ik zeg kinders ipv kinderen. Sue me.![]()
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:28 schreef vencodark het volgende:
Wat boeit mij het hoe ik dingen uitspreek.
Ik zeg kinders ipv kinderen. Sew me.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |