abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2011 @ 11:02:00 #151
277865 Sejt
Ondertitel
pi_96240632
Niks Nederlands aan m'n auto; enige is de Armin van Buuren en/of Within Temptation muziek die er soms uit komt.
Rijstijl is vast on-Deens, maar dan in de positieve zin van het woord ;) Ik heb vaak een hele rijbaan voor mezelf op Køgebugtmotorvejen... de rechter wel te verstaan :N
I love my mispoken words.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:18:39 #152
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_96243545
Wow nog een Nederlander die rechts kan rijden :o . Volgens veel duitsers staat NL achterop de auto voor 'Nur Links' en kwa bumperkleven, als ik dat zie gebeuren (of weer eens onderga) is het stevast en Nederlanders.
Toppunt is toch wel een NLer die in Duitsland met 140-150 met aanhanger erachter op 3m achter en duitser aanjoeg terwijl er een max van 120 gold en die duitser niet naar rechts kon vanwege een behoorlijk gevulde baan.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  Moderator maandag 2 mei 2011 @ 12:21:01 #153
45833 crew  Fogel
pi_96243635
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 april 2011 09:57 schreef Sejt het volgende:

[..]

Als je een CPR nummer hebt hier, kun je in principe alles. Ik ken de voorwaarden niet voor een 'buitenlander', als die een vakantiehuis wil bouwen / kopen in Denemarken. Zou het kunnen opzoeken voor je natuurlijk.
Waar zit je aan te denken voor regio om te kopen?

Vanochtend trouwens de ene na de andere Nederlandse vrachtwagen noordwaarts op de E47! Leek wel een uittocht...
Niks specifieks eigenlijk. Maar huren is ook niet zo duur en dan ben je flexibeler natuurlijk.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_96558647
http://www.nu.nl/buitenla(...)ij-duitse-grens.html

Zal dat een hoop vertraging iedere keer opleveren ?
  maandag 9 mei 2011 @ 23:36:46 #155
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_96578352
Heb hier bij de duits-deense grens al vaker controles gezien, meestal amper vertraging. Maargoed, ze zouden zomaar kunnen beslissen om zwaar te gaan controleren ipv alleen degenen die er 'verdacht' uitzien en dan kan het een stuk langer gaan duren.

Zullen de grenswinkels in Duitsland overigens niet blij mee zijn, minder klanten zullen ze krijgen als die in de rij moeten gaan staan.
pi_96678846
over 6 weekjes ga ik met de auto naar denemarken weet iemand een hotel in de buurt van de deense grens waar je voor niet teveel een bed kunt vinden 1 persoon

ik heb een leuk hotteletje gevonden in neumunchen maar misschien iemand mer ervaring, hoe zijn de wegen rond hamburg in avond spits ik zit op me planner rond 6 uur in die regio
  donderdag 12 mei 2011 @ 00:16:50 #157
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_96680782
Net even op hotels.com gezocht voor omgeving Sønderborg, heb ik al een prijs gezien van 600 dkk (80 euro). Toevallig ook nog in het hotel waar ik en mijn vrouw ons huwelijksfeest hebben gevierd. :D

In omgeving Flensburg (Dld) zul je nog wel wat goedkopers kunnen vinden.

Ik kom zelf altijd veeeeeel vroeger langs Hamburg, maar daar is het in principe redelijk te doen, ik denk niet dat je nog file gaat krijgen daar.

Let er overigens op dat er op de A1 (Bremen-Hamburg) flink gewerkt wordt, als het daar drukker wordt, of er gebeurt iets kan het daar redelijk snel vertraging opleveren. Afhankelijk van waar je vandaan komt zou het interessanter kunnen zijn om over Hannover te rijden (Vooral dus als je bij Venlo Duitsland in zou rijden)

Oh, en neumunchen, dat kent google maps niet dus dan weet ik ook niet echt waar je zoekt.
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:33:46 #158
277865 Sejt
Ondertitel
pi_96686049
Hej TallMan, kun je Frozenwolf niet overtuigen dat Jylland veel mooier is om te wonen? Het wordt druk hier met Nederlanders op Sjælland ;)

Hamburg in de spits is niet geweldig - er wordt al sinds de middeleeuwen aan de Eb-tunnel gewerkt en dat zorgt vaak voor files.
Ik weet niet waar in NL je woont Frozenwolf, maar als je naar Borup moet (rara hoe weet ik dat :P), dan is de boot Puttgarden-Rødby maar een klein beetje duurder dan via Jylland en Storebælt. Als je een duur rijdende auto hebt, dan wordt het verschil alleen maar kleiner.
Ik rij een 1:20 diesel en voor mij kost de route met de boot ongeveer 100 Deense Kronen (13 euro) meer, je hebt automatisch een pauze en is iets sneller. Je bespaart ook ongeveer 2uur autorijden.

Vliegen is nog altijd het goedkoopste :)

Ga je net zoals ik (voordat ik naar DK verhuiste) vaak naar Denemarken? Zo ja en je gaat vliegen, zeg het even, dan koop ik KLM aandelen :P
pi_96686424
Hamburg-Bremen is nu echt een traag stuk geworden bij de wegwerkzaamheden 80 en daartussen 100. Hoop dat ze dat toch een beetje snel afkrijgen
pi_96708091
haha het is slim om daarin aandelen te kopen en ik ben niet te overtuigen om elders te wonen ;)
de boot heb ik ook al bekeken maar heen en trug is haast net zo duur als een vliegticket :P

benzine kosten zijn voor me zus met wat geluk gebruik ik haar bedrijfs pugeot208 en kan ik bij alle shell tankstations gratig tanken (moet enkel mijn zus vergoeden met de kilomoters die zij maakt in mijn auto)

ik zal eens kijken naar de weg van venlo, ik vertrek uit omgeving dordrecht en dan zou ik bij appeldoorn ergens duitsland induiken met een pauze bij nëumunchen dat op een uur van de deense grens zult liggen als ik de route planner moet geloven
  donderdag 12 mei 2011 @ 19:54:05 #161
277865 Sejt
Ondertitel
pi_96711717
Vanuit Dordrecht kun je inderdaad beter via Apeldoorn - Enschede - Osnabrück - Bremen - Hamburg rijden. Dat is het kortste in ieder geval.
Via Hannover is ook een optie i.p.v. Bremen, maar dat rij je wel 100-150km meer.

Vergeet niet dat Storebælt ook 230kr kost voor een enkeltje :)
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:20:03 #162
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_96713381
Pssssst.... Sejt, bij Hamburg is er amper werk aan de Elbtunnel, dat is echt al JAAAAAREN terug dat je daar in de file reed vanwege werkzaamheden. Daar is echt 9 van de 10x dat ik er ben langsgeweest de laatste 5 jaar gewoon beschikking geweest over alle tunnelbuizen.

Vanuit dordrecht in ieder geval niet over Venlo rijden, dat is echt om. Als je naar Sjælland gaat dan sluit ik me bij Sejt aan dat je beter de boot kunt nemen, lekker in een keer tot aan de boot rijden, die vaart ieder half uur, je pauze op de boot en je ben't 's avonds op je bestemming op dat duivelseiland. Scheelt je ook nog eens een hotel voor een nacht.

Ik zou naar overal in DK de rit in 1 dag maken, ongeacht waar in NL je vertrekt. Hooguit als je pas later op de dag kunt vertrekken zou ik een hotel overwegen. En ik kan nog steeds niet je neumunchen vinden, bedoel je niet neumunster?

quote:
Via Hannover is ook een optie i.p.v. Bremen, maar dat rij je wel 100-150km meer.
Volgens google maps 62 km als je naar Flensburg gaat en slechts 49 als je richting de veerboot doorwilt.
  donderdag 12 mei 2011 @ 20:46:54 #163
277865 Sejt
Ondertitel
pi_96715184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 20:20 schreef TallMan het volgende:
Pssssst.... Sejt, bij Hamburg is er amper werk aan de Elbtunnel, dat is echt al JAAAAAREN terug dat je daar in de file reed vanwege werkzaamheden. Daar is echt 9 van de 10x dat ik er ben langsgeweest de laatste 5 jaar gewoon beschikking geweest over alle tunnelbuizen.
Als jij het zegt... toch zijn niet altijd alle buizen open (ook niet in de spits), aangezien ik er vorig jaar nog in de file heb gestaan en een vriend op weg naar DK ook afgelopen maart. Daarnaast, Duitsers werken 10x zo lang aan snelwegen dan nodig is.

quote:
Volgens google maps 62 km als je naar Flensburg gaat en slechts 49 als je richting de veerboot doorwilt.
Voelt langer in ieder geval. Je hebt ook een stuk bij Bad Oeynhousen waar je een dorp door moet, en dus stoplichten hebt en 80km/u max. Zelfde effect als een file.
Daarentegen is de weg daarna tot Hannover erg mooi en grotendeels onbegrensd!
pi_96741369
ja na wat speurwerk bedoel ik idd neumunster haha blond geboren :P

ik vertrek 2 uur in de middag aangezien ik tot 1 zal moeten werken en ik rijd het in me uppie dus wil het de eerste keer rustig aan doen ( eerste keer dat ik zoveel achter elkaar zal rijden) en het lijkt me enorm stoer om over die brug te rijden :D heb foto's gezien :D
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:54:22 #165
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_96766411
Je gaat het ergste stuk hebben tussen Bremen en Hamburg, daarna zal het snel goed doorrijden. Als je op een vrijdag rijdt kun je de mazzel hebben dat de duitsers wat eerder aan het weekend beginnen en de ergste drukte daar al voorbij is.

Check overigens van te voren even waar de Shell tankstations liggen (of ze moet ze natuurlijk als POI in je navigatie hebben staan.

Als je graag schone WC's wilt tijdens de rustpauzes moet je wel bij stankstations stoppen, die parkeerplaatsen met WC zijn nou niet echt briljant. Moet je wel zorgen dat je wat kleingeld op zak hebt, kosten 50 of 70 eurocent. (Krijg je wel een bonnetje voor die je binnen een jaar weer in de tankstationwinkels kunt gebruiken om iets te kopen.
pi_96786678
geweldige tips krijg je op dit forum had daar zelf niet bij stil gestaan :P
het duurt nog langer dan een maand dus kan me goed voorbereiden maar heb er heel veel zin in!
pi_96924832
ok kleine teleurstelling, de lease auto van me zus mag ik niet gebruikken nu moet ik het met mijn oude honda uit 94 doen ( moet lukken) maar ga proberen om mijn moeders nieuwe renault twingo te kunnen gebruiken, als is het maar om het feit dat die een stuk zuiniger is ;)
ik zal de route opnieuw uitstippelen met alle kosten e.d kijken wat slimmer is
wel krijg ik de pas van me vriendin dr ouders zodat ik goedkoper over de brug kan
en ik ben nogsteeds van plan om het in 2 dagen te doen omdat ik het alleen moet doen en in de middag vertrekt, ik hou jullie op de hoogte :D het wordt snel tijd voor verhuizen!!! :P
  dinsdag 17 mei 2011 @ 10:47:13 #168
277865 Sejt
Ondertitel
pi_96930911
Succes :)

Voor de meesten hier is het emigreren nog niet zo lang geleden denk ik. Alles ligt dus nog relatief vers in het geheugen.
Wat voor Honda heb je? Heb zelf een Prelude uit '93 en later een Prelude uit '97 gehad.
Als je echt wilt overnachten (ik persoonlijk prefereer in 1 stuk rijden met kleine pauzes + eventueel hazenslaapje van 15min, helpt enorm veel), dan is het vast verstandig om de brug te pakken. Het is ook geweldig om dat sterk staaltje bouwtechniek van dichtbij te zien.

Als je in de toekomst nog specifieke vragen hebt, kun je wel m'n emailadres / tel.nr. krijgen - ik help graag, ook omdat ik weet wat een gevecht het kan zijn om dingen helemaal zelf uit te zoeken wat betreft verhuizing, emigratie, huur, werk, etc.
Ik woon dichtbij en rij elke dag 2x over de snelweg tussen Køge en København.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:47:25 #169
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_96933142
Als je nog nooit lange afstand solo hebt gereden is het waarschijnlijk wel verstandig het de eerste keer in 2en te delen. Ik zit helaas nogal druk in huis anders had je bij mij kunnen overnachten onderweg (woon 25 over de grens in DK)
pi_96949819
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Niks specifieks eigenlijk. Maar huren is ook niet zo duur en dan ben je flexibeler natuurlijk.
Volgens mij is de verkoop van vakantiehuizen aan niet-Denen zwaar aan banden gelegd, ik geloof dat het niet meer mag
pi_96949923
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:33 schreef Sejt het volgende:
Hej TallMan, kun je Frozenwolf niet overtuigen dat Jylland veel mooier is om te wonen? Het wordt druk hier met Nederlanders op Sjælland ;)

Hamburg in de spits is niet geweldig - er wordt al sinds de middeleeuwen aan de Eb-tunnel gewerkt en dat zorgt vaak voor files.
Ik weet niet waar in NL je woont Frozenwolf, maar als je naar Borup moet (rara hoe weet ik dat :P), dan is de boot Puttgarden-Rødby maar een klein beetje duurder dan via Jylland en Storebælt. Als je een duur rijdende auto hebt, dan wordt het verschil alleen maar kleiner.
Ik rij een 1:20 diesel en voor mij kost de route met de boot ongeveer 100 Deense Kronen (13 euro) meer, je hebt automatisch een pauze en is iets sneller. Je bespaart ook ongeveer 2uur autorijden.

Vliegen is nog altijd het goedkoopste :)

Ga je net zoals ik (voordat ik naar DK verhuiste) vaak naar Denemarken? Zo ja en je gaat vliegen, zeg het even, dan koop ik KLM aandelen :P
Noord Jylland is prachtig.. maar come on, 72 inwoners per km2?? Wel lekker rustig voor op vakantie, maar daar zou ik niet kunnen aarden.
Wij zijn er nog steeds niet uit of we het nu wel of niet gaan doen, emigreren bedoel ik.
pi_96960367
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:47 schreef Sejt het volgende:
Succes :)

Voor de meesten hier is het emigreren nog niet zo lang geleden denk ik. Alles ligt dus nog relatief vers in het geheugen.
Wat voor Honda heb je? Heb zelf een Prelude uit '93 en later een Prelude uit '97 gehad.
Als je echt wilt overnachten (ik persoonlijk prefereer in 1 stuk rijden met kleine pauzes + eventueel hazenslaapje van 15min, helpt enorm veel), dan is het vast verstandig om de brug te pakken. Het is ook geweldig om dat sterk staaltje bouwtechniek van dichtbij te zien.

Als je in de toekomst nog specifieke vragen hebt, kun je wel m'n emailadres / tel.nr. krijgen - ik help graag, ook omdat ik weet wat een gevecht het kan zijn om dingen helemaal zelf uit te zoeken wat betreft verhuizing, emigratie, huur, werk, etc.
Ik woon dichtbij en rij elke dag 2x over de snelweg tussen Køge en København.
bedankt voor de hulp, mij lijkt de brug ook enorm stoer, en zo stuk rijden is meteen een avontuur :D
ik rij een honda civic uit 94 overgenomen van me moeder het motortje is nog goed maar heeft zn kilometers 200.000.000+ dus is een oudje voor de vakantie laat ik m nog even nakijken en als de monteur nee zeg dan mag ik me moeders auto (hoe koop je een monteur om;)??)
vragen zal ik zeker wel stellen en bedankt voor de aanbod maar heb een eenmans kamertje voor 28 euro gevonden dus is ook geen geld ;)
  dinsdag 17 mei 2011 @ 22:55:17 #173
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_96968270
Veel km voor iedere auto. 200 miljoen. Dat zijn er in zijn hele leven meer als 10 miljoen per jaar :o
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:02:38 #174
277865 Sejt
Ondertitel
pi_96977718
Betrouwbaarheid van Honda hè ;)
pi_97005681
the power of dreams ;) haha moesten idd 3 nulletje's minder ;) ik hou van overdrijven :D hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')