Niks specifieks eigenlijk. Maar huren is ook niet zo duur en dan ben je flexibeler natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 april 2011 09:57 schreef Sejt het volgende:
[..]
Als je een CPR nummer hebt hier, kun je in principe alles. Ik ken de voorwaarden niet voor een 'buitenlander', als die een vakantiehuis wil bouwen / kopen in Denemarken. Zou het kunnen opzoeken voor je natuurlijk.
Waar zit je aan te denken voor regio om te kopen?
Vanochtend trouwens de ene na de andere Nederlandse vrachtwagen noordwaarts op de E47! Leek wel een uittocht...
Volgens google maps 62 km als je naar Flensburg gaat en slechts 49 als je richting de veerboot doorwilt.quote:Via Hannover is ook een optie i.p.v. Bremen, maar dat rij je wel 100-150km meer.
Als jij het zegt... toch zijn niet altijd alle buizen open (ook niet in de spits), aangezien ik er vorig jaar nog in de file heb gestaan en een vriend op weg naar DK ook afgelopen maart. Daarnaast, Duitsers werken 10x zo lang aan snelwegen dan nodig is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:20 schreef TallMan het volgende:
Pssssst.... Sejt, bij Hamburg is er amper werk aan de Elbtunnel, dat is echt al JAAAAAREN terug dat je daar in de file reed vanwege werkzaamheden. Daar is echt 9 van de 10x dat ik er ben langsgeweest de laatste 5 jaar gewoon beschikking geweest over alle tunnelbuizen.
Voelt langer in ieder geval. Je hebt ook een stuk bij Bad Oeynhousen waar je een dorp door moet, en dus stoplichten hebt en 80km/u max. Zelfde effect als een file.quote:Volgens google maps 62 km als je naar Flensburg gaat en slechts 49 als je richting de veerboot doorwilt.
Volgens mij is de verkoop van vakantiehuizen aan niet-Denen zwaar aan banden gelegd, ik geloof dat het niet meer magquote:Op maandag 2 mei 2011 12:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niks specifieks eigenlijk. Maar huren is ook niet zo duur en dan ben je flexibeler natuurlijk.
Noord Jylland is prachtig.. maar come on, 72 inwoners per km2?? Wel lekker rustig voor op vakantie, maar daar zou ik niet kunnen aarden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:33 schreef Sejt het volgende:
Hej TallMan, kun je Frozenwolf niet overtuigen dat Jylland veel mooier is om te wonen? Het wordt druk hier met Nederlanders op Sjælland
Hamburg in de spits is niet geweldig - er wordt al sinds de middeleeuwen aan de Eb-tunnel gewerkt en dat zorgt vaak voor files.
Ik weet niet waar in NL je woont Frozenwolf, maar als je naar Borup moet (rara hoe weet ik dat), dan is de boot Puttgarden-Rødby maar een klein beetje duurder dan via Jylland en Storebælt. Als je een duur rijdende auto hebt, dan wordt het verschil alleen maar kleiner.
Ik rij een 1:20 diesel en voor mij kost de route met de boot ongeveer 100 Deense Kronen (13 euro) meer, je hebt automatisch een pauze en is iets sneller. Je bespaart ook ongeveer 2uur autorijden.
Vliegen is nog altijd het goedkoopste
Ga je net zoals ik (voordat ik naar DK verhuiste) vaak naar Denemarken? Zo ja en je gaat vliegen, zeg het even, dan koop ik KLM aandelen
bedankt voor de hulp, mij lijkt de brug ook enorm stoer, en zo stuk rijden is meteen een avontuurquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:47 schreef Sejt het volgende:
Succes
Voor de meesten hier is het emigreren nog niet zo lang geleden denk ik. Alles ligt dus nog relatief vers in het geheugen.
Wat voor Honda heb je? Heb zelf een Prelude uit '93 en later een Prelude uit '97 gehad.
Als je echt wilt overnachten (ik persoonlijk prefereer in 1 stuk rijden met kleine pauzes + eventueel hazenslaapje van 15min, helpt enorm veel), dan is het vast verstandig om de brug te pakken. Het is ook geweldig om dat sterk staaltje bouwtechniek van dichtbij te zien.
Als je in de toekomst nog specifieke vragen hebt, kun je wel m'n emailadres / tel.nr. krijgen - ik help graag, ook omdat ik weet wat een gevecht het kan zijn om dingen helemaal zelf uit te zoeken wat betreft verhuizing, emigratie, huur, werk, etc.
Ik woon dichtbij en rij elke dag 2x over de snelweg tussen Køge en København.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |