Ik als ik gedronken heb.quote:Op vrijdag 8 april 2011 22:13 schreef evelie het volgende:
Ik spreek alleen goed Deens als ik alleen ben.
Ik ook niet zonder hulp van Google.quote:
Ik heb hier geen auto, dus ik vlieg altijd. Ook met een auto in bezit zou ik nog steeds vliegen, gezien het gemak, maar waarschijnlijk zou ik ook af en toe de auto pakken zodat ik wat meer boodschappen uit Nederland kan meenemen.quote:Op woensdag 27 april 2011 08:36 schreef Sejt het volgende:
Hoe reizen jullie normaal gesproken naar NL?
Grappig, ik vind juist de Denen op Sjælland meer articulatie gebruiken dan degene uit Jylland - en het lijkt me, dat dat het juist beter verstaanbaar maakt voor bijv. een Noor.quote:Op woensdag 27 april 2011 10:11 schreef Fogel het volgende:
Ik vond [als vloeiend Noors sprekende Nederlander] de Denen in Vejle en Billund veel makkelijker te begrijpen dan de Denen in Kopenhagen.
Heerlijk relaxed land trouwens, heb nu al zin om in de zomer terug te gaan. Zit dan bij Ringkøbing fjord.
Toen ik 18 was ben ik samen met een vriend naar Halmstad in Zweden gereisd met de trein. De route was: Leeuwarden (daar woonde die vriend), Utrecht, Essen (DE), Kopenhagen, Malmö, Halmstad. Heenweg was over Storebælt en terug met de boot Rødby-Puttgarden. Beide duurde tussen de 20 en 24uur, en kostte toen ongeveer 100euro p.p. geloof ik. Het is ondertussen al 12jaar geleden.quote:Op woensdag 27 april 2011 11:24 schreef chibibo het volgende:
[..]
Ik heb hier geen auto, dus ik vlieg altijd. Ook met een auto in bezit zou ik nog steeds vliegen, gezien het gemak, maar waarschijnlijk zou ik ook af en toe de auto pakken zodat ik wat meer boodschappen uit Nederland kan meenemen.
De trein wil ik ook nog wel een keer proberen.
Ik werk af en toe samen met mensen uit Århus, en daar snap ik geen bal van als ze Deens praten, zelfs niet als ze rustig praten. Engels FTWquote:Op woensdag 27 april 2011 13:45 schreef Sejt het volgende:
[..]
Grappig, ik vind juist de Denen op Sjælland meer articulatie gebruiken dan degene uit Jylland - en het lijkt me, dat dat het juist beter verstaanbaar maakt voor bijv. een Noor.
Ik heb best veel collega's uit Jylland (en dan vooral Noord-Jylland) en dat klinkt toch best wel anders. Ze zingen ook ietsje meer
Ik wil ook nog eens naar Noorwegen op vakantie; lijkt me een prachtig land en Noors lezen is geen enkel probleem meer.
Ja, ik zal een beetje vanuit Zuid jutland (zo'n beetje dichtst bij Nederland naar dat duivelseiland van jou gaan om dan naar NL door te reizen.quote:Op woensdag 27 april 2011 08:36 schreef Sejt het volgende:
Vanuit Jylland scheelt het natuurlijk wel in uitgaven voor boot / brug, dus dat telt niet
Auto, om te vliegen zou ik minimaal 1,5 uur naar Billund moeten rijden, tijd voor inchecken, vliegen naar Amsterdam (geloof niet dat ze op Eindhoven vliegen vanaf Billund), uitstappen, bagage, dan nog eens doorreizen naar Tilburg. Ik geloof niet dat ik dan goedkoper uit kan zijn dan met de auto die 650 km rijden.quote:Hoe reizen jullie normaal gesproken naar NL?
Als je een CPR nummer hebt hier, kun je in principe alles. Ik ken de voorwaarden niet voor een 'buitenlander', als die een vakantiehuis wil bouwen / kopen in Denemarken. Zou het kunnen opzoeken voor je natuurlijk.quote:Op woensdag 27 april 2011 23:42 schreef Fogel het volgende:
Hebben jullie trouwens als Nederlander een huis mogen kopen in Denemarken? Ik las ergens dat buitenlanders speciaal toestemming moeten aanvragen om dat te mogen. Zou kunnen dat het alleen voor vakantiehuizen zo is, want dat is waar ik naar keek...
E47 natuurlijk! Waar lees jij E45?quote:Op vrijdag 29 april 2011 14:27 schreef TallMan het volgende:
Wat deed jij op de E45? Jij hoort op Sjælland te zitten.
Ja, maak er maar lekker misbruik van dat ik je niet heb gequote door je post te editten.quote:
quote:Op zaterdag 30 april 2011 01:29 schreef TallMan het volgende:
[..]
Ja, maak er maar lekker misbruik van dat ik je niet heb gequote door je post te editten.
Maar gelukkig zat je wel aan je eigen kant van Denemarken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |