abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76964599
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:06 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

U kunt wel gaan lopen roepen dat iedereen het hier verkeerd heeft begrepen, maar dat versterkt uw punt ook niet. Ik zeg echt niets nieuws hier hoor. Zoek eens op de naam Shlomo Sand.
Ik kan wel een essay gaan schrijven over hoe het wel zit, maar ik ben hier eigenlijk niet voor geschiedenislessen. Wat jij beweert is pertinente onzin. Het Jodendom is ontstaan als een staatsreligie. Daar heb je een volk voor nodig. Dat zo'n volk daarna over de wereld is verspreid en voor een deel niet meer genetisch terug te leiden is naar het oorspronkelijke volk (zelfs als dat waar zou zijn) is natuurlijk totaal irrelevant. (Hoeveel Nederlanders hebben ergens voorouders die ooit hiernaartoe zijn gekomen? Wie weet nog of zijn voorouders hugenoten zijn? Nu zijn het Nederlanders).

En Shlomo Sand mag dan een boek hebben geschreven, daarmee heeft hij nog geen gelijk of zelfs maar de leidende mening in handen. Namedropping doe je maar in het Klimaathoaxtopic. Die zijn daar ook gek op.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_77034223
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:05 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ga jij eens even gauw de bijbel lezen ... daarin staat dat je een vreemdeling met respect moet behandelen. Zoals op meerdere plekken in de bijbel staat: "[regel over de goede behandeling van vreemdelingen] ...want jullie zijn zelf vreemdelingen geweest in Egypte'.
Ja, dat las ik ook. (Dat ging ook nog wel wat verder.)
Terwijl Gazah binnengevallen werd. (Gelukkig las ik verderop ook over allerlei moordpartijen.)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77034457
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:07 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat las ik ook. (Dat ging ook nog wel wat verder.)
Terwijl Gazah binnengevallen werd. (Gelukkig las ik verderop ook over allerlei moordpartijen.)
Ach, je weet hoe dat gaat met quote-picking.
bron
pi_77034516
quote:
Op maandag 18 januari 2010 10:27 schreef Regal het volgende:

[..]

Het zijn misschien niet helemaal positieve eigenschappen, maar het is soms noodzakelijk om niet overlopen te worden. Je hoeft niet perse trots te zijn wat er voor jou plaats heeft gevonden, maar je moet wel de trots hebben om het te verdedigen. Europeanen hebben ontzettend vaak met invasies te maken gehad en overwonnen. Het zou niet netjes zijn om zoiets nu allemaal weg te gooien en om alles aan te passen aan andere volkeren.
Ik deel Papierversnipperaars onbegrip voor trots zijn op iets waar je zelf niks voor gedaan hebt.
Je kunt er wel erg blij mee zijn, en dat gevoel lijkt op trots.
Verder vind ik dat je erg overdrijft: er is in Nederland helemaal geen enkele reden om beducht te zijn voor overloping door de islamitische hordes. Hoogstens zijn er wat aanpassingen gewenst nu pakweg 5 % van de bevolking moslim is. Nou en? Was tolerantie niet een belangrijke eigenschap waar we trots op moesten zijn?
quote:
En zoals je al zei, trots op je achtergrond kan een gevaar zijn. Jep, kijk maar naar de moslims. Ze zijn trots op hen achtergrond en dat mag ook, maar ze doen het wel in Europa. Dat mogen wij toch wel tegenhouden? Wil je dan overlopen worden?
Ik word ook niet overlopen door het grote aantal christenen en ik ben nog nooit lastiggevallen door predikende moslims. Wel door opdringerige christenen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_77035317
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:20 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik kan wel een essay gaan schrijven over hoe het wel zit, maar ik ben hier eigenlijk niet voor geschiedenislessen. Wat jij beweert is pertinente onzin. Het Jodendom is ontstaan als een staatsreligie. Daar heb je een volk voor nodig. Dat zo'n volk daarna over de wereld is verspreid en voor een deel niet meer genetisch terug te leiden is naar het oorspronkelijke volk (zelfs als dat waar zou zijn) is natuurlijk totaal irrelevant. (Hoeveel Nederlanders hebben ergens voorouders die ooit hiernaartoe zijn gekomen? Wie weet nog of zijn voorouders hugenoten zijn? Nu zijn het Nederlanders).

En Shlomo Sand mag dan een boek hebben geschreven, daarmee heeft hij nog geen gelijk of zelfs maar de leidende mening in handen. Namedropping doe je maar in het Klimaathoaxtopic. Die zijn daar ook gek op.
Die discussie zou academisch zijn als niet sommigen juist aan de koppeling religie-volk een extra recht ontleenden op een grondgebied en dan juist dat grondgebied. Waarschijnlijk deels om het argument te vermijden dat dat land door god gegeven zou zijn, maar dat terzijde.
Verder is de eeuwenlange afscheiding van joden en omringende volken interessant, want vrijwel uniek.
Naar ik begrepen heb, is die afscheiding ook in de genen terug te vinden.
pi_77035333
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ach, je weet hoe dat gaat met quote-picking.
pi_77035516
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die discussie zou academisch zijn als niet sommigen juist aan de koppeling religie-volk een extra recht ontleenden op een grondgebied en dan juist dat grondgebied. Waarschijnlijk deels om het argument te vermijden dat dat land door god gegeven zou zijn, maar dat terzijde.
Verder is de eeuwenlange afscheiding van joden en omringende volken interessant, want vrijwel uniek.
Naar ik begrepen heb, is die afscheiding ook in de genen terug te vinden.
over die genen, bijna alle 'onderzoeken' die ik tot nu toe daarover gelezen heb zijn politiek gemotiveerd geweest: joden die willen bewijzen dat alle joden dezelfde roots hebben of anti-zionisten die willen bewijzen dat Joden eigenlijk Chazaren of bekeerde Kelten of weet ik het wat zijn. De reden dat de Joodse identiteit over gaat via de moeder heeft te maken met het veelvuldig voorkomen van verkrachtingen in bepaalde tijden. Dat moet dus die genenpool sowieso hebben vervuild. Het heeft wat mij betreft hooguit een curiositeit, de ene dan wel de andere kant op, zoals ik eerder al schreef.
bron
pi_77035567
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 01:48 schreef Kees22 het volgende:
Israel

Moet eigenlijk de andere kant op:
m.a.w.: schuif het land toch weer de zee in.
Dat zei de leider van de islamitische gemeenschap ttv WOII ook. Daarna maar mekkeren dat ze echt niet snappen waarom de terroristen door Israel het land werden uitgewerkt.
pi_77035601
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zei de leider van de islamitische gemeenschap ttv WOII ook. Daarna maar mekkeren dat ze echt niet snappen waarom de terroristen door Israel het land werden uitgewerkt.
Dacht je echt dat Kees dit zelf verzonnen had. Hij kent zijn klassiekers.
bron
pi_77035660
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:35 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

pi_77037944
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Was het niet een zekere Wilders die vindt dat alle moslims Europa maar uitgeflikkerd moeten worden? Terwijl er helemaal geen tientallen miljoenen moslims zijn in Europa (nou ja: 2 of 3 tiental miljoen), en de meesten helemaal niet opdringerig zijn.
Kijk dan eens naar het aandeel geïmporteerde joden in Palestina voor WO II en ook naar hoe agressief die zich opstelden.

Het maakt niet uit of je het goedkeurt of niet, dit soort processen zijn een sociale wetmatigheid.

Overigens heeft Golda Meir ooit erkend, dat de staat Israel gebaseerd was op terrorisme. Dus de terroristen zijn door Israel niet het land uitgewerkt, ze zijn geïncorporeerd.
pi_77037962
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:35 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat nou ook weer niet. Maar ik herken gangbare processen. In zekere zin herken ik dus wel de klassiekers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')