Je zegt het alsof dat raar is.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:01 schreef Autidude het volgende:
Of het voortdurend over jezelf hebben in een gesprek zonder acht te hebben van je gesprekspartner ofzo. Tevens zijn er autisten die tegen voorwerpen praten.
Vind ik ook niet zo gek. Veel mensen willen alleen zijn als ze overstuur zijn hoor. Ook 'normale' mensen sluiten zich op op de wc, of ze gaan buiten alleen een sigaretje roken of zoiets.quote:Op maandag 11 januari 2010 16:45 schreef francis998 het volgende:
[..]
hmm..daar heb ik zelf een paar keer last van gehad..de afgelopen tijd. Ergens in september/oktober, was zo over de rooie dat ik in een hoek ben gaan zitten op de grond..en wilde er niet uit. Pas na meer dan een half uur kwam ik uit die hoek(letterlijk en figuurlijk). EN terwijl ik in die hoek zat leek ik echt een klein kind van 5 ofzo..dat straf had gekregen alleen ik had geen straf gekregen.![]()
Ik ben zelf vrij pragmatisch ingesteld en vraag me dan gewoon het nut ervan af. Wil je je stembanden trainen ofzo? anders kun je natuurlijk net zo goed gewoon denken, praten zonder je stembanden te gebruiken.quote:
Ik denk vrij vaak hard op. Dat helpt om mijn gedachten te ordenen.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:24 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ik ben zelf vrij pragmatisch ingesteld en vraag me dan gewoon het nut ervan af. Wil je je stembanden trainen ofzo? anders kun je natuurlijk net zo goed gewoon denken, praten zonder je stembanden te gebruiken.
Ik praat de hele dag door. Tegen mezelf, discussies in gedachten, maar ook tegen voorwerpen. Dat ik bijv. tegen een fles die omvalt zeg dat dat niet de bedoeling was en dat ie maar gewoon lekker op z'n plek moet blijven staan. Misschien vind ik het gewoon prettig om eens te praten tegen iets wat wel naar me luistert (want daarna doen die flessen het nooit meer).quote:Op maandag 11 januari 2010 19:24 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ik ben zelf vrij pragmatisch ingesteld en vraag me dan gewoon het nut ervan af. Wil je je stembanden trainen ofzo? anders kun je natuurlijk net zo goed gewoon denken, praten zonder je stembanden te gebruiken.
Praat die fles dan ook terug?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:44 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik praat de hele dag door. Tegen mezelf, discussies in gedachten, maar ook tegen voorwerpen. Dat ik bijv. tegen een fles die omvalt zeg dat dat niet de bedoeling was en dat ie maar gewoon lekker op z'n plek moet blijven staan. Misschien vind ik het gewoon prettig om eens te praten tegen iets wat wel naar me luistert (want daarna doen die flessen het nooit meer).
Dat doe ik ook, vooral bij moeilijkere taken, maar dat vind ik anders dan tegen objecten pratenquote:Op maandag 11 januari 2010 19:36 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik denk vrij vaak hard op. Dat helpt om mijn gedachten te ordenen.
Ik vloek regelmatig tegen objecten die niet luisteren naar mij. Meestal luisteren ze daarna wel.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:37 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, vooral bij moeilijkere taken, maar dat vind ik anders dan tegen objecten praten
ach..zoiets doe ik ook super vaak. Meestal in de vorm van: stom dink, rotding, kutding enzo door.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:10 schreef SeanDaley het volgende:
Ik doe het ook wel bij dingen die vallen enzo dat ik zeg: Eyo kutfles!
Ja, maar dat is vrij normaal. Tenminste; OF mijn hele familie is 'anders'quote:Op maandag 11 januari 2010 20:40 schreef francis998 het volgende:
[..]
ach..zoiets doe ik ook super vaak. Meestal in de vorm van: stom dink, rotding, kutding enzo door.
Hoe anders is je familie dan?quote:Op maandag 11 januari 2010 20:42 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ja, maar dat is vrij normaal. Tenminste; OF mijn hele familie is 'anders'
Volgens mij niet zo anders, maar hoe wil je dat nou vergelijken he?quote:
Met familie van vrienden bijvoorbeeld.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:57 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Volgens mij niet zo anders, maar hoe wil je dat nou vergelijken he?En wat is dan de standaard...
Ik heb nooit in een andere familie geleefd, dus dat wordt lastig
En heb je daar moeite mee, of ermee leren leven?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:44 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik praat de hele dag door. Tegen mezelf, discussies in gedachten, maar ook tegen voorwerpen. Dat ik bijv. tegen een fles die omvalt zeg dat dat niet de bedoeling was en dat ie maar gewoon lekker op z'n plek moet blijven staan. Misschien vind ik het gewoon prettig om eens te praten tegen iets wat wel naar me luistert (want daarna doen die flessen het nooit meer).
Die ken ik helemaal niet. Ken jij de familie van je vrienden zo goed?quote:Op maandag 11 januari 2010 21:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Met familie van vrienden bijvoorbeeld.
Herkenbaar, regelmatig op mijn werk dat ik merk dat het niet meer loopt en dan moet ik mijzelf gaan vertellen wat en hoe ik het moet doen. Dat werkt vaak wel.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:37 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, vooral bij moeilijkere taken, maar dat vind ik anders dan tegen objecten praten
Bijvoorbeeld als ik iets moet programmeren (HBO Informatica). Soms zit ik weleens mezelf hardop te vertellen wat ik moet gaan doen. Dan snap ik het ineens wel. Beetje gek. Ik denk dat het bij mij vooral met concentratie te maken heeft, en het kunnen buitensluiten van prikkels ofzo. Als ik hardop praat dan krijg ik dubbele feedback, gedachten en stem.
Als niets meer helpt bij een computer: meppenquote:Op maandag 11 januari 2010 20:39 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik vloek regelmatig tegen objecten die niet luisteren naar mij. Meestal luisteren ze daarna wel.
Sommige wel.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:16 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Die ken ik helemaal niet. Ken jij de familie van je vrienden zo goed?
Zo bedoelde ik het dus niet, en ik zie ook geen enkele negatieve lading of context in die zinquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |