quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Dude!?! What have you been drinking?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:00 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem. Een logische oplossing zou dan zijn:
Ik ga vandaag dood.
Kusjes aan iedereen.
Hier hoort de smiley overduidelijk bij de eerste zin. Maar als de smiley bij de tweede zin hoort, gaat het zo:
Ik ga vandaag dood.
Kusjes aan iedereen.
Uiteraard kan je bij dit laatste voorbeeld er nog voor kiezen om de smiley vóór de zin of áchter de zin te zetten.
Hoe dan ook, een komma of een punt na de zin en daarna een smiley en nog een punt is geheel overbodig en eigenlijk best debiel.
De meeste mensen zetten hun smiley achter de zin. Hoe zou dat komen, denk je? Ik heb het al enigszins uitgedacht, maar eerst wil ik horen hoe jij erover denkt.
Jij trekt je echt alles aan, hè? Ten eerste ging het niet eens over jou en ten tweede is het volkomen normaal in Nederland om 'alsof je het over de duivel hebt' te zeggen. Dat jij je nou persoonlijk op je (overigens extreem lange) tenen getrapt voelt slaat gewoon nergens op.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:59 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jawel, maar het is gewoon een achterlijk spreekwoord. Je had ook gewoon kunnen zeggen dat het "toeval" is dat hij kwam toen jullie het over hem hadden.
Je kan het ook overdrijven. Ik kan een handdruk ontwijken, niemand die me er toe zal verplichten.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:01 schreef Rookert het volgende:
[..]
Niks achterlijk, gewoon normaal, heb jij niet over te beslissen. Ik ook niet, maar de massa, zelfde met die handdruk.
Als je er een zaak van wilt maken zal de rechter ook stellen dat het een spreekwoord is die zó geaccepteerd is in het Nederlands taalgebruik dat de letterlijke betekenis niet meer kan op worden gevat als belediging.
Gast, waarom nog die moeitequote:Op zondag 10 januari 2010 19:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jij trekt je echt alles aan, hè? Ten eerste ging het niet eens over jou en ten tweede is het volkomen normaal in Nederland om 'alsof je het over de duivel hebt' te zeggen. Dat jij je nou persoonlijk op je (overigens extreem lange) tenen getrapt voelt slaat gewoon nergens op.
Ik heb gelijk. Smileys zijn geen taaltekens, dus het is niet betamelijk om ze als zodanig te behandelen.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:55 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, je dénkt dat je gelijk hebt. Staat er iets over smileygebruik in de Van Dale of het Groene Boekje of weet ik veel wat voor boek?
Ik vrees dat bortecinem gewoon gelijk had.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven. Ik kan een handdruk ontwijken, niemand die me er toe zal verplichten.
Ik ga niet naar de rechter voor het gebruik van dit spreekwoord, maar ik kan er ZELF wel iets over zeggen. Ik vind het gewoon een raar spreekwoord, de betekenis is anders, maar warom dan het woordje "duivel" er in. Jullie denken zo simpel over de duivel, gekken. Snap je dat niet of zo?
Dat denk je.quote:Op zondag 10 januari 2010 18:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik ben belangrijk als uitzondering.
Dit is een uiterst delicate kwestie. Het is van hoog belang dat we tot een consensus komen.quote:
Nee, maar toch wilde ik er iets over zeggen, problemen mee? Het is een forum, OPENBAAR, jij bemoeit je ook zo vaak met dingen die niet voor jou zijn bedoeld, zoals dit. "Normaal", omdat het al heel lang is geaccepteerd, maar zoals ik al zei, het is zo achterlijk om in een spreekwoord het woord "duivel" op deze manier te verwerken. Je denkt zo simpel over de duivel. Je bent gewoon jaloers op mijn tenen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:03 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Jij trekt je echt alles aan, hè? Ten eerste ging het niet eens over jou en ten tweede is het volkomen normaal in Nederland om 'alsof je het over de duivel hebt' te zeggen. Dat jij je nou persoonlijk op je (overigens extreem lange) tenen getrapt voelt slaat gewoon nergens op.
Aaah, vrees je dat echtquote:Op zondag 10 januari 2010 19:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vrees dat bortecinem gewoon gelijk had.
Zoals ik al zei, je moet het woord duivel niet letterlijk meer nemen in deze context. Elk spreekwoord moet je niet letterlijk nemen, anders slaat het natuurlijk nergens op. Het gaat om de betekenis erachter die telt.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven. Ik kan een handdruk ontwijken, niemand die me er toe zal verplichten.
Ik ga niet naar de rechter voor het gebruik van dit spreekwoord, maar ik kan er ZELF wel iets over zeggen. Ik vind het gewoon een raar spreekwoord, de betekenis is anders, maar warom dan het woordje "duivel" er in. Jullie denken zo simpel over de duivel, gekken. Snap je dat niet of zo?
Je moet de relevantie van deze discussie niet onderschatten!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:02 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dude!?! What have you been drinking?
okquote:Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dit is een uiterst delicate kwestie. Het is van hoog belang dat we tot een consensus komen.
quote:
Mijn excuses. Ik ben benieuwd naar het resultaat...quote:Op zondag 10 januari 2010 19:06 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Je moet de relevantie van deze discussie niet onderschatten!
Het is te veel last, maar ok de rest van je post:quote:Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef Rookert het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, je moet het woord duivel niet letterlijk meer nemen in deze context. Elk spreekwoord moet je niet letterlijk nemen, anders slaat het natuurlijk nergens op. Het gaat om de betekenis erachter die telt.
Je maakt je druk over futiele dingen, daar bezorg je je hoofd teveel last mee.
Had je gewild. Belhamel!quote:
Geen zin, geen woord, geen taalteken. Ik ben blij dat jij de discussie kan waarderen en de relevantie ervan inziet.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef Ayca het volgende:
Sowieso,
Ik ga vandaag dood..
kan niet want een smiley kan nooit een zin zijn.
Nerds komen niet in aanmerking voor de duivel.quote:
Wat een oplossing. Als je dus elke zin wil eindigen met een smiley, moet je een enter gebruiken. Dat is niet logisch. En geen oplossing, alleen maar een workaround.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:00 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een probleem. Een logische oplossing zou dan zijn:
Ik ga vandaag dood.
Kusjes aan iedereen.Hier hoort de smiley overduidelijk bij de eerste zin.
Je hebt mij overtuigd.quote:Maar als de smiley bij de tweede zin hoort, gaat het zo:
Ik ga vandaag dood.
Kusjes aan iedereen.
Uiteraard kan je bij dit laatste voorbeeld er nog voor kiezen om de smiley vóór de zin of áchter de zin te zetten.
Hoe dan ook, een komma of een punt na de zin en daarna een smiley en nog een punt is geheel overbodig en eigenlijk best debiel.
Wat de meeste mensen gebruiken is meteen de enige juiste manier? Er geen regels zijn omtrent smiley's. Een smiley hoort bij de zin, derhalve ook een een punt erachter.quote:De meeste mensen zetten hun smiley achter de zin. Hoe zou dat komen, denk je? Ik heb het al enigszins uitgedacht, maar eerst wil ik horen hoe jij erover denkt.
Als jij zo bijdehand zou doen terwijl je tegenover mij staat stop ik je direct ondersteboven in een hoop koeiestront, mag je daar verder ouwehoeren.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
We moeten zulke discussies in het echt met elkaar voeren.
Je moest eens weten..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:08 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Nerds komen niet in aanmerking voor de duivel.
Jij denkt té moeilijk hierover en je bereikt er niets mee, behalve gedoe. Het is gewoon te vermoeiend en nutteloos om je druk erover te maken, laat het gewoon voor wat het is.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:07 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het is te veel last, maar ok de rest van je post:
Ik weet dat het een andere betekenis heeft dan de duivel, maar waarom dan het woordje "duivel" erin verwerken. Jij accepteert dit spreekwoord omdat je te simpel denkt over de duivel. Het woord duivel is nergens voor nodig, maar jij kan er ook niets aan doen dat dit spreekwoord bestaat, dus zeg gewoon dat hij (Burakius) "toevallig" kwam, toen jullie het over hem hadden.
Je edit je bericht door middel van een nieuwe postquote:
Ik neem wel bescherming mee. En ik ben helemaal niet bijdehand, je denkt zo verkeerd, komt door fok.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:09 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Als jij zo bijdehand zou doen terwijl je tegenover mij staat stop ik je direct ondersteboven in een hoop koeiestront, mag je daar verder ouwehoeren.
Maak eens een zin met een uitroepteken, inclusief smiley. Komt het uitroepteken voor je smiley of erna?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:04 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik heb gelijk. Smileys zijn geen taaltekens, dus het is niet betamelijk om ze als zodanig te behandelen.
Jij denkt te simpel, daarom accepteer je alles wat er gebeurt. Je moet zulke spreekwoorden gewoon niet gebruiken.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:09 schreef Rookert het volgende:
[..]
Jij denkt té moeilijk hierover en je bereikt er niets mee, behalve gedoe. Het is gewoon te vermoeiend en nutteloos om je druk erover te maken, laat het gewoon voor wat het is.
Ik kan me voorstellen dat je moeilijk in slaap komt als je je over dit soort dingen druk maakt
doe normaal ..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maak eens een zin met een uitroepteken, inclusief smiley. Komt het uitroepteken voor je smiley of erna?
Goeie morgen?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef G.Fawkes het volgende:
Trigger! Waarom is WFL gesplitst?Niet slim, imo...
Je bent gewoon vét schattigquote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik neem wel bescherming mee. En ik ben helemaal niet bijdehand, je denkt zo verkeerd, komt door fok.
Ik vind dat moslims 'inshallah' niet meer mogen gebruiken, want het wordt zo vaak gebruikt dat ik het persoonlijk als godslastering ben gaan zienquote:Op zondag 10 januari 2010 19:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij denkt te simpel, daarom accepteer je alles wat er gebeurt. Je moet zulke spreekwoorden gewoon niet gebruiken.
En dan word ik een nerd genoemd.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je edit je bericht door middel van een nieuwe post? Technisch gezien is het dus een update.
Niet doen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:09 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Als jij zo bijdehand zou doen terwijl je tegenover mij staat stop ik je direct ondersteboven in een hoop koeiestront, mag je daar verder ouwehoeren.
Jij gaat het nog moeilijk krijgen in de Nederlandse maatschappij als je dit gaat verkondigen in het echte levenquote:Op zondag 10 januari 2010 19:11 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij denkt te simpel, daarom accepteer je alles wat er gebeurt. Je moet zulke spreekwoorden gewoon niet gebruiken.
Je weet dat dat niet hoort! Ik zou niet eens durven komen, ik word zeker vermoord.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:11 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je bent gewoon vét schattig![]()
Als er ooit een meet komt moeit Bilmiyorem gewoon doodgeknuffeld worden a la Woodstock
fok typt jouw berichten niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik neem wel bescherming mee. En ik ben helemaal niet bijdehand, je denkt zo verkeerd, komt door fok.
quote:Op zondag 10 januari 2010 19:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik vind dat moslims 'inshallah' niet meer mogen gebruiken, want het wordt zo vaak gebruikt dat ik het persoonlijk als godslastering ben gaan zien.
Dit meen je toch gvd niet ?quote:
Wat stomquote:Op zondag 10 januari 2010 19:12 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat is om het ""-effect te versterken.
Ik ga er een paper over schrijven:quote:Op zondag 10 januari 2010 19:07 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Mijn excuses. Ik ben benieuwd naar het resultaat...
Nou doe je het nog verkeerd ookquote:
Doe ik al. Ik maak het nog mooier, met het vak levensbeschouwing doen we niets. Ik wil dat er voortaan iedere les een presentatie moet worden gehouden, iedere leerling mag zelf kiezen waarover. Ik kies dan dit onderwerp: te simpel denken (over de duivel).quote:Op zondag 10 januari 2010 19:12 schreef Rookert het volgende:
[..]
Jij gaat het nog moeilijk krijgen in de Nederlandse maatschappij als je dit gaat verkondigen in het echte leven![]()
Echt
Dat weet ik, en zo hoor je het al helemaal niet te gebruiken want na een uitroepteken komt geen punt.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:14 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nou doe je het nog verkeerd ook_!. Kijk eens naar mijn zin, zó hoor je het te gebruiken.
Echt, jij denkt te veel.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:13 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Een gevalletje internetheld(in), denk ik.
Ik denk niet dat er genoegquote:Op zondag 10 januari 2010 19:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Doe ik al. Ik maak het nog mooier, met het vak levensbeschouwing doen we niets. Ik wil dat er voortaan iedere les een presentatie moet worden gehouden, iedere leerling mag zelf kiezen waarover. Ik kies dan dit onderwerp: te simpel denken (over de duivel).![]()
Wtf, vet goed idee, ik ga het echt voorstellen.
Ga nou niet mijn berichten opzettelijk veranderen, want er stond helemaal geen punt achter dat uitroepteken!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:15 schreef Ayca het volgende:
[..]
Dat weet ik, en zo hoor je het al helemaal niet te gebruiken want na een uitroepteken komt geen punt.
internet is niet een goede weerspiegeling van de werkelijkheid nee, maar een groot verschil is het ook niet.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:14 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik via het internet anders overkom..
neequote:Op zondag 10 januari 2010 19:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zie je nu in hoe dom jouw gezanik om niets overkomt?
Zou je de Egyptische hiërogliefen ook kunnen zijn als smileys?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:13 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Ik ga er een paper over schrijven:
Conflict en Samenwerking tussen Syntaxis en Smileys.
Vanaf de klassieke oudheid is er nagedacht over de verschillen en overeenkomsten tussen woord en beeld, vaak uitlopend in de privilegering van het ene medium boven het andere. Deze strijd tussen de kunsten, door Leonardo da Vinci "Paragone" genoemd, neemt door de eeuwen heen steeds weer andere vormen aan. Vandaag de dag hebben cultuurpessimisten het bijvoorbeeld over de teloorgang van de schriftcultuur door toedoen van nieuwe visuele media als televisie, film en internet. Het gebruik van smileys, dat steeds meer geïntegreerd raakt in het dagelijks leven, maakt hier onvermijdelijk deel van uit.
Ok.. mijn presentatie zal het prachtigst worden.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:15 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er genoeg![]()
![]()
zijn voor iedereen in je klas
Yeah right...quote:Op zondag 10 januari 2010 19:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ga nou niet mijn berichten opzettelijk veranderen, want er stond helemaal geen punt achter dat uitroepteken!
En dan durf jij over woordkeuze te gaan zeurenquote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef Burakius het volgende:
Ik weet heus wel dat het een Neerlands spreekwoord is. Spreekwoorden zijn met de paplepel ingegoten bij mij. Maar je kunt je woordkeuze aanpassen. Het was een vriendelijke vraag. Simpel.
Woordkeuze qua spreekwoord kan je niet aanpassen. Zwaktebod als je beledigd wordt door een spreekwoord....quote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef Burakius het volgende:
Ik weet heus wel dat het een Neerlands spreekwoord is. Spreekwoorden zijn met de paplepel ingegoten bij mij. Maar je kunt je woordkeuze aanpassen. Het was een vriendelijke vraag. Simpel.
Pas op remlof is er en je mag bilmi geen dom noemen ook al zeikt zij echt iedereen af vanavond.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:15 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Zie je nu in hoe dom jouw gezanik om niets overkomt?
Misschien in mijn geval wel, want in het echt doet iedereen niet zo moeilijk over mijn opmerkingen. Hier doet iedereen zielig.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
internet is niet een goede weerspiegeling van de werkelijkheid nee, maar een groot verschil is het ook niet.
Ik ben niet jou. Ik vind het geen fijne keuze van een spreekwoord als je dit expliciet tegen mij richt. Het valt bij mij in de verkeerde keelgat. Ik vraag het vriendelijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef Rookert het volgende:
[..]
Woordkeuze qua spreekwoord kan je niet aanpassen. Zwaktebod als je beledigd wordt door een spreekwoord....
Meest prachtig is het toch?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ok.. mijn presentatie zal het prachtigst worden.
Wie zeik ik af? jullie lokken het gewoon op een schijnheilige manier uit, vooral wikwakka2, om vervolgens over mijn opmerkingen te gaan praten. Zogenaamd zelf wijs.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
Pas op remlof is er en je mag bilmi geen dom noemen ook al zeikt zij echt iedereen af vanavond.
Wat goed dat je toegeeft dat je in het dagelijks leven óók een vervelend kindje bentquote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Misschien in mijn geval wel, want in het echt doet iedereen niet zo moeilijk over mijn opmerkingen. Hier doet iedereen zielig.
ok?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef Rookert het volgende:
[..]
Meest prachtig is het toch?
Let op je woordkeuze
Geen dank.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:18 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Wat goed dat je toegeeft dat je in het dagelijks leven óók een vervelend kindje bent.
Dat doe je inderdaad, maar als spreekwoorden er met de paplepel bij jou ingegoten zijn moet je de context en de relativiteit ervan in kunnen zien lijkt me. Maar dat is dus niet zo, sorry.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik ben niet jou. Ik vind het geen fijne keuze van een spreekwoord als je dit expliciet tegen mij richt. Het valt bij mij in de verkeerde keelgat. Ik vraag het vriendelijk.
agh, als je remlof maar overtuigd en dat gaat blijkbaar vrij makkelijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:18 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wie zeik ik af? jullie lokken het gewoon op een schijnheilige manier uit, vooral wikwakka2, om vervolgens over mijn opmerkingen te gaan praten. Zogenaamd zelf wijs.
Waarom is dat niet logisch? Het gebruik van smileys vereist een totaal andere omgang met syntactische kwesties, dus je moet buiten de hokjes denken. Mijn oplossing is wel degelijk relevant.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:09 schreef zarGon het volgende:
Wat een oplossing. Als je dus elke zin wil eindigen met een smiley, moet je een enter gebruiken. Dat is niet logisch. En geen oplossing, alleen maar een workaround.
Mooi.quote:Je hebt mij overtuigd.
Je begrijpt me verkeerd. Ik beweer nergens dat het de juiste manier is. Mijn vraag luidt: waarom worden de smiley's meestal ná de zin geplaatst en niet ervóór? Het is een voor de hand liggende vraag, maar ik wil hier gewoon even antwoord op.quote:Wat de meeste mensen gebruiken is meteen de enige juiste manier? Er geen regels zijn omtrent smiley's. Een smiley hoort bij de zin, derhalve ook een een punt erachter.
Ja. Er bestaan veel discrepanties omtrent het gebruik van smileys. Daarom is het belangrijk om erover te theoretiseren.quote:Wat trouwens grappig is, is dat je soms wel een uitroepteken achter een smiley ziet. Terwijl diezelfde personen geen punt achter een smiley zetten. Ze posten zowel "Leuk." als "Leuk
!".
ok..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:19 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
agh, als je remlof maar overtuigd en dat gaat blijkbaar vrij makkelijk.
bwhahahahwhawhawawiawuawhawhawuawnanasiawiawaahhaahahhaquote:Op zondag 10 januari 2010 19:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
Even voor de herhaling en daarna ga ik er niet meer op in:
Jullie zijn gewoon achterlijk (zoals jullie mij noemen), om zulke spreekwoorden te accepteren, omdat iedereen het accepteert en het als normaal wordt gezien. Jullie denken te simpel over de duivel, je kan ook anders zeggen dat iemand "toevallig" kwam toen jullie het over hem hadden. Ik snap dat spreekwoord sowieso niet, waarom de duivel erin verwerken als je wil zeggen dat iemand komt, wanneer je het over hem hebt? Jullie denken te simpel over de taal en de duivel! Niet alles accepteren.
Ook voor jou:quote:Op zondag 10 januari 2010 19:19 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat doe je inderdaad, maar als spreekwoorden er met de paplepel bij jou ingegoten zijn moet je de context en de relativiteit ervan in kunnen zien lijkt me. Maar dat is dus niet zo, sorry.
Hoi!quote:Op zondag 10 januari 2010 19:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maak eens een zin met een uitroepteken, inclusief smiley. Komt het uitroepteken voor je smiley of erna?
hahhahhahhahahhaahhahhahahhaahahhahaquote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef ClioSporT het volgende:
[..]
bwhahahahwhawhawawiawuawhawhawuawnanasiawiawaahhaahahha
Mischien moet je je eens verdiepen in de oorsprong van het spreekwoord in kwestie. Dan weet je ook meteen waarom het wordt gebruikt en kan je vanavond weer rustig slapen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
Jullie zijn gewoon achterlijk (zoals jullie mij noemen), om zulke spreekwoorden te accepteren, omdat iedereen het accepteert en het als normaal wordt gezien. Jullie denken te simpel over de duivel, je kan ook anders zeggen dat iemand "toevallig" kwam toen jullie het over hem hadden. Ik snap dat spreekwoord sowieso niet, waarom de duivel erin verwerken als je wil zeggen dat iemand komt, wanneer je het over hem hebt? Jullie denken te simpel over de taal en de duivel! Niet alles accepteren.
Hier vind ik je ook wel heel erg overdrijven. Het is gewoon een oudhollandsch spreekwoord, zoals er waarschijnlijk ook vele turkse zijn. Ook christenen hier gebruiken "als je het over de duivel hebt..." gewoon.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:20 schreef Bilmiyorem het volgende:
Wanneer belandt jij op mijn punt?quote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef zarGon het volgende:
Tof. We zijn weeral aanbeland op hetzelfde punt.
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Om er maar een spreekwoord doorheen te gooien.
Ik zou graag je hulp willen bij dit lastige vraagstuk.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Mischien moet je je eens verdiepen in de oorsprong van het spreekwoord in kwestie. Dan weet je ook meteen waarom het wordt gebruikt en kan je vanavond weer rustig slapen.
Nee. Alleen als ze gedigitaliseerd worden en eenmaal bruikbaar zijn als smileys.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:16 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Zou je de Egyptische hiërogliefen ook kunnen zijn als smileys?
Toch keur ik het niet goed..quote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Hier vind ik je ook wel heel erg overdrijven. Het is gewoon een oudhollandsch spreekwoord, zoals er waarschijnlijk ook vele turkse zijn. Ook christenen hier gebruiken "als je het over de duivel hebt..." gewoon.
De discussie over waar de punt moet komen ten opzichte van een gebruikte smiley is dan ook eentje om niet bij overeen te komen.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef zarGon het volgende:
Om er maar een spreekwoord tegenaan te gooien.
Je bent in Nederland veruit in de minderheid en op dit terrein mag je dan inderdaad genegeerd worden.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ook voor jou:
Ik vind deze discussie wel nuttiger. Boeiend waar je je smilies post.quote:Op zondag 10 januari 2010 19:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
De discussie over waar de punt moet komen ten opzichte van een gebruikte smiley is dan ook eentje om niet bij overeen te komen.
Ik vind vossen kutbeesten, doe normaalquote:Op zondag 10 januari 2010 19:21 schreef zarGon het volgende:
Om er maar een spreekwoord tegenaan te gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |