ja want dat gebeurd zo vaak.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:17 schreef HAL9000S het volgende:
Ik vind het best kut dat vrouwen zwanger worden en tegelijkertijd een operationele stoel bezet houden terwijl ze 4 jaar niet uitzendbaar zijn.
Eh ja, continu bij mij op de afdeling?quote:
ik las laatst ergens een artikel over een Amerikaanse generaal bij wie het zo erg was dat hij vrouwen voor dienstweigering in de cel wilde smijten als ze in Irak zwanger raakten!!quote:
Je hebt ze hoor... die op de lijst staan en vervolgens zwanger worden. Je kan natuurlijk nooit gaan roepen dat dat bewust gebeurt maar het zorgt wel vaak voor scheve verhoudingen op de werkvloer.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik las laatst ergens een artikel over een Amerikaanse generaal bij wie het zo erg was dat hij vrouwen voor dienstweigering in de cel wilde smijten als ze in Irak zwanger raakten!!
de mannelijke daders ook trouwens als die te traceren zijn
ik dacht eigenlijk dat dat wel mee viel in het nederlandse leger.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:24 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Eh ja, continu bij mij op de afdeling?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
Bepaalde lengtes hebben te maken met praktische dingen als niet in een tank passenquote:Op zondag 10 januari 2010 16:07 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
nee, dat mogen ze niet.
De onderzeedienst en het korps zijn de enige twee onderdelen waar vrouwen niet toegelaten worden. Ist verboten!
Discriminatie gelul, hetzelfde als dat je voor de mariniers minimaal 1.65m en 65 kg moet zijn, of dat je voor tanks niet langer mag zijn dan 1.80m (?). Wilt dat zeggen dat iemand die 1.85m niet capabel is om een tank te besturen? Nee, maar uit praktische redenen hebben ze ergens een grens gesteld. en voor het ene onderdeel betekend het een hogere vooropleiding, voor het andere een lichaamslengte binnen hun marges, en maar voor 2 onderdelen dat je man bent. Dus wat mij betreft is de emancipatie al meer dan geslaagd.
[..]
douchen tijdens oefeningen?
en aparte behandelingen zijn sowieso taboe. Iedereen is gelijk. Het is geen schoolreisje waar je mee bezig bent, je bent verdomme een militair. Als jij een vrouw bent zal mij dat een worst wezen, als je je werk maar goed doet. Als jij als man een rukker bent dan krijg je dat zeker te horen, en onder het motto van gelijke behandeling zal ik jou als vrouw dan ook helemaal afbranden.
Dat defensie en dan in dit geval de marine er andere regels op na houd wil absoluut niet zeggen dat ze ook gelijk hebben.quote:'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
letterlijke woorden van een vrouwlijke collega(lesbisch en getrouwd). Mijn vrouw is nu net bevallen dus ik hoef voorlopig niet op uitzending omdat ik een kind heb(ok, geld voor mannen ook). Maar als ik op utzending moet dan word ik zwanger. Ik wil mn opleiding afmaken en dan dienst uit.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:32 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Je hebt ze hoor... die op de lijst staan en vervolgens zwanger worden. Je kan natuurlijk nooit gaan roepen dat dat bewust gebeurt maar het zorgt wel vaak voor scheve verhoudingen op de werkvloer.
Vaag, want er zijn zat middelen om als vrouw zijnde niet ongesteld te worden.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:19 schreef Bouke-p het volgende:
En ja douchen tijdens oefening, niet iedereen is infanteristMaar ik heb tijdens mn amo/kms meerdere keren meegemaakt dat vrouwen die ongesteld waren naar de kazerne gebracht werden om te douchen. Of dat de dames in een verwarmde boogtent mochten badderen terwijl wij gewoon in de kou stonden.
[..]
Ik ben een vrouw en ik geef je helemaal gelijk.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:19 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Bepaalde lengtes hebben te maken met praktische dingen als niet in een tank passenAls een vrouw aan die eisen voldoet zou ze ook moeten kunnen soliciteren. Verder heeft defensie gewoon t nakijken als een vrouw besluit te soliciteren, afgewezen word op het feit dat ze een vrouw is en dit vervolgens aanvecht. Artikel 1 uit de grondwet:
[..]
Dat defensie en dan in dit geval de marine er andere regels op na houd wil absoluut niet zeggen dat ze ook gelijk hebben.
En ja douchen tijdens oefening, niet iedereen is infanteristMaar ik heb tijdens mn amo/kms meerdere keren meegemaakt dat vrouwen die ongesteld waren naar de kazerne gebracht werden om te douchen. Of dat de dames in een verwarmde boogtent mochten badderen terwijl wij gewoon in de kou stonden.
[..]
letterlijke woorden van een vrouwlijke collega(lesbisch en getrouwd). Mijn vrouw is nu net bevallen dus ik hoef voorlopig niet op uitzending omdat ik een kind heb(ok, geld voor mannen ook). Maar als ik op utzending moet dan word ik zwanger. Ik wil mn opleiding afmaken en dan dienst uit.
Zulke types moeten ze gelijk t hek over schoppen.
Volgens mij is het in Zweden ook de normaalste zaak van de wereld. Ik denk vooral dat het met cultuur te maken heeft. In Zweden gaat iedereen van jongs af aan al gewoon naar de sauna. Daar wordt "naakt" dus niet persé gezien als iets seksueels. Iets wat in het calvinistische Nederland heel vaak wel zo is.quote:Op zondag 10 januari 2010 21:02 schreef sp3c het volgende:
de Duitsers accepteren wel vrouwen bij de onderzeedienst geloof ik ... moet het ff nazoeken maar volgens mij hadden ze zelfs een vrouwelijke kapitein!
het kan wel, maar dan moeten de dames zich wel een beetje schikken aan de beperkte faciliteiten
Bouke, dit is al uitgevochten bij het gerecht. Ook de grondwet is niet almachtig, en ook de rechter mag de wet niet staven, alleen wat hier dus het gevolg was is dat er naar het praktische oogpunt gekeken is. Ik zal kijken of ik de jurisprudentie kan vinden.quote:Op zondag 10 januari 2010 17:19 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Bepaalde lengtes hebben te maken met praktische dingen als niet in een tank passenAls een vrouw aan die eisen voldoet zou ze ook moeten kunnen soliciteren. Verder heeft defensie gewoon t nakijken als een vrouw besluit te soliciteren, afgewezen word op het feit dat ze een vrouw is en dit vervolgens aanvecht. Artikel 1 uit de grondwet:
[..]
Dat defensie en dan in dit geval de marine er andere regels op na houd wil absoluut niet zeggen dat ze ook gelijk hebben.
[..]
letterlijke woorden van een vrouwlijke collega(lesbisch en getrouwd). Mijn vrouw is nu net bevallen dus ik hoef voorlopig niet op uitzending omdat ik een kind heb(ok, geld voor mannen ook). Maar als ik op utzending moet dan word ik zwanger. Ik wil mn opleiding afmaken en dan dienst uit.
Zulke types moeten ze gelijk t hek over schoppen.
Volgens mij heeft het er meer mee te maken dat de Zweden (en de Duitsers) niet verder dan de Noordzee komen..quote:Op zondag 10 januari 2010 21:06 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Volgens mij is het in Zweden ook de normaalste zaak van de wereld. Ik denk vooral dat het met cultuur te maken heeft. In Zweden gaat iedereen van jongs af aan al gewoon naar de sauna. Daar wordt "naakt" dus niet persé gezien als iets seksueels. Iets wat in het calvinistische Nederland heel vaak wel zo is.
Bovendien is er in een onderzeeboot ook niet echt kans om even uitgebreid te gaan staan douchen (je zit echt op waterrantsoen, wasbakje water per dag om je te wassen geloof ik). En door het ruimtegebrek is er dus geen mogelijkheid tot gescheiden faciliteiten. Bovendien is het ook dat je soms letterlijk op elkaars lip zit dus dat werkt in de NL cultuur ook niet echt spanningsverlagend op seksueel gebied.
Ik heb totaal geen problemen met vrouwlijke collega's. Als ze maar aan de zelfde eisen voldoen die voor de mannen gelden. Dus niet minder hoeven te presteren om het zelfde werk als een man te doen. Denk hier bv aan de jaarlijkse sport test of de keuring bij aanstelling.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:30 schreef Maitje het volgende:
FOK!kers,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden van vrouwen in het leger?
Apparte slaapruimtes snap ik niet, maar even douche met alleen de vrouwen onder elkaar snap ik wel. Bedoel, een beetje privecy moet toch kunnen?quote:Op maandag 11 januari 2010 11:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Verder moeten vrouwen niet zeiken over privileges als we op oefening oid zijn. Dus geen aparte slaapruimtes/douches/wc's. Dat is af en toe een logistieke nachtmerrie.
Nu worden er douche's en wc's gereserveerd voor vrouwen. Er staan dan bv 4 dixi's voor 100 personen. Waar van er één voor de 3 aanwezige vrouwen is. Idem voor aanwezige douche's. Mochten er douche's in een gebouw (bv een sportzaal) dan is één van de douche's voor de vrouwen. In dat soort gebouwen is dat meestal de helft van de capaciteit.quote:Op maandag 11 januari 2010 12:14 schreef Maitje het volgende:
[..]
Apparte slaapruimtes snap ik niet, maar even douche met alleen de vrouwen onder elkaar snap ik wel. Bedoel, een beetje privecy moet toch kunnen?
Vrouwen horen gewoon in een leger. Talloze taken waarbij het niet uitmaakt of deze wordt uitgevoerd door een man of een vrouw. Sterker, sommige functies zijn uitermate geschikt voor vrouwen. Meer dan voor mannen.quote:Op zondag 10 januari 2010 14:30 schreef Maitje het volgende:
FOK!kers,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden van vrouwen in het leger?
Haha, nee ik vind dat een vrouw gewoon op een dixi moet kunnen zitten waar ook mannen zitten, neem aan dat dat thuis ook niet anders gaat...quote:Op maandag 11 januari 2010 12:20 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nu worden er douche's en wc's gereserveerd voor vrouwen. Er staan dan bv 4 dixi's voor 100 personen. Waar van er één voor de 3 aanwezige vrouwen is. Idem voor aanwezige douche's. Mochten er douche's in een gebouw (bv een sportzaal) dan is één van de douche's voor de vrouwen. In dat soort gebouwen is dat meestal de helft van de capaciteit.
ik snap niet dat er aparte dixi's voor vrouwen moeten zijn. Zien hun drollen er dan anders uit als ik de klep op til om de mijne er boven op te deponeren?
Als we al kunnen douchen. Wassen uit een bak water doen we gewoon in de open lucht.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:10 schreef Maitje het volgende:
[..]
Haha, nee ik vind dat een vrouw gewoon op een dixi moet kunnen zitten waar ook mannen zitten, neem aan dat dat thuis ook niet anders gaat...![]()
En douchen idem, zolang de deur maar op slot kan denk ik zo
Nog lager?quote:Op zondag 10 januari 2010 15:00 schreef sp3c het volgende:
zolang de eisen voor vrouwen niet omlaag gaan vind ik het wel best
Hahaha was het maar zo'n feest, dan was het niet zo saai allemaal.quote:Op maandag 11 januari 2010 14:14 schreef Cobra4 het volgende:
[offtopic]
@Maitje; is paraveterinair wat ik denk dat het is. Een dierenarts die aan parachute springen doet?
[/offtopic]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |