abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 januari 2010 @ 16:23:38 #26
265629 dopy14
mag ik je ding doen?
pi_76638332
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:17 schreef HAL9000S het volgende:
Ik vind het best kut dat vrouwen zwanger worden en tegelijkertijd een operationele stoel bezet houden terwijl ze 4 jaar niet uitzendbaar zijn.
ja want dat gebeurd zo vaak.
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
  zondag 10 januari 2010 @ 16:24:11 #27
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_76638354
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:23 schreef dopy14 het volgende:

[..]

Eh ja, continu bij mij op de afdeling?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 16:25:03 #28
236264 crew  capricia
pi_76638386
tvp
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 16:30:09 #29
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76638606
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:23 schreef dopy14 het volgende:

[..]

ik las laatst ergens een artikel over een Amerikaanse generaal bij wie het zo erg was dat hij vrouwen voor dienstweigering in de cel wilde smijten als ze in Irak zwanger raakten!!
de mannelijke daders ook trouwens als die te traceren zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 10 januari 2010 @ 16:32:05 #30
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_76638685
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik las laatst ergens een artikel over een Amerikaanse generaal bij wie het zo erg was dat hij vrouwen voor dienstweigering in de cel wilde smijten als ze in Irak zwanger raakten!!
de mannelijke daders ook trouwens als die te traceren zijn
Je hebt ze hoor... die op de lijst staan en vervolgens zwanger worden. Je kan natuurlijk nooit gaan roepen dat dat bewust gebeurt maar het zorgt wel vaak voor scheve verhoudingen op de werkvloer.
Cop killer
Kill them, cop killer
  zondag 10 januari 2010 @ 16:45:33 #31
265629 dopy14
mag ik je ding doen?
pi_76639250
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:24 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Eh ja, continu bij mij op de afdeling?
ik dacht eigenlijk dat dat wel mee viel in het nederlandse leger.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 28 oktober 2009 20:49 schreef Stoeprand het volgende:
''Ik heb de kleinste penis hier.''
pi_76640829
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:07 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

nee, dat mogen ze niet.
De onderzeedienst en het korps zijn de enige twee onderdelen waar vrouwen niet toegelaten worden. Ist verboten!
Discriminatie gelul, hetzelfde als dat je voor de mariniers minimaal 1.65m en 65 kg moet zijn, of dat je voor tanks niet langer mag zijn dan 1.80m (?). Wilt dat zeggen dat iemand die 1.85m niet capabel is om een tank te besturen? Nee, maar uit praktische redenen hebben ze ergens een grens gesteld. en voor het ene onderdeel betekend het een hogere vooropleiding, voor het andere een lichaamslengte binnen hun marges, en maar voor 2 onderdelen dat je man bent. Dus wat mij betreft is de emancipatie al meer dan geslaagd.
[..]

douchen tijdens oefeningen?

en aparte behandelingen zijn sowieso taboe. Iedereen is gelijk. Het is geen schoolreisje waar je mee bezig bent, je bent verdomme een militair. Als jij een vrouw bent zal mij dat een worst wezen, als je je werk maar goed doet. Als jij als man een rukker bent dan krijg je dat zeker te horen, en onder het motto van gelijke behandeling zal ik jou als vrouw dan ook helemaal afbranden.
Bepaalde lengtes hebben te maken met praktische dingen als niet in een tank passen Als een vrouw aan die eisen voldoet zou ze ook moeten kunnen soliciteren. Verder heeft defensie gewoon t nakijken als een vrouw besluit te soliciteren, afgewezen word op het feit dat ze een vrouw is en dit vervolgens aanvecht. Artikel 1 uit de grondwet:
quote:
'Art 1. Allen die zich in Nederland bevinden , worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.'
Dat defensie en dan in dit geval de marine er andere regels op na houd wil absoluut niet zeggen dat ze ook gelijk hebben.

En ja douchen tijdens oefening, niet iedereen is infanterist Maar ik heb tijdens mn amo/kms meerdere keren meegemaakt dat vrouwen die ongesteld waren naar de kazerne gebracht werden om te douchen. Of dat de dames in een verwarmde boogtent mochten badderen terwijl wij gewoon in de kou stonden.
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:32 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Je hebt ze hoor... die op de lijst staan en vervolgens zwanger worden. Je kan natuurlijk nooit gaan roepen dat dat bewust gebeurt maar het zorgt wel vaak voor scheve verhoudingen op de werkvloer.
letterlijke woorden van een vrouwlijke collega(lesbisch en getrouwd). Mijn vrouw is nu net bevallen dus ik hoef voorlopig niet op uitzending omdat ik een kind heb(ok, geld voor mannen ook). Maar als ik op utzending moet dan word ik zwanger. Ik wil mn opleiding afmaken en dan dienst uit.

Zulke types moeten ze gelijk t hek over schoppen.
  zondag 10 januari 2010 @ 17:46:43 #33
253713 Maitje
Hihi.. hai
pi_76641876
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:19 schreef Bouke-p het volgende:

En ja douchen tijdens oefening, niet iedereen is infanterist Maar ik heb tijdens mn amo/kms meerdere keren meegemaakt dat vrouwen die ongesteld waren naar de kazerne gebracht werden om te douchen. Of dat de dames in een verwarmde boogtent mochten badderen terwijl wij gewoon in de kou stonden.
[..]

Vaag, want er zijn zat middelen om als vrouw zijnde niet ongesteld te worden.
Er was eens....
  zondag 10 januari 2010 @ 20:57:44 #34
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76651578
quote:

[..]

Bepaalde lengtes hebben te maken met praktische dingen als niet in een tank passen Als een vrouw aan die eisen voldoet zou ze ook moeten kunnen soliciteren. Verder heeft defensie gewoon t nakijken als een vrouw besluit te soliciteren, afgewezen word op het feit dat ze een vrouw is en dit vervolgens aanvecht. Artikel 1 uit de grondwet:
[..]

Dat defensie en dan in dit geval de marine er andere regels op na houd wil absoluut niet zeggen dat ze ook gelijk hebben.

[..]

letterlijke woorden van een vrouwlijke collega(lesbisch en getrouwd). Mijn vrouw is nu net bevallen dus ik hoef voorlopig niet op uitzending omdat ik een kind heb(ok, geld voor mannen ook). Maar als ik op utzending moet dan word ik zwanger. Ik wil mn opleiding afmaken en dan dienst uit.

Ik ben een vrouw en ik geef je helemaal gelijk.

De mariniers en KCT is fysiek te zwaar voor een vrouw dus dat gaat niet lukken, en onderzeedienst is als vrouw gewoon NIET te doen tussen de mannen. Met mannen en vrouwen tezamen is er af en toe gewoon een behoorlijk spanningsveld en als je dan ook nog eens met z'n allen op een hoop gegooid wordt in een lichtelijk "claustrofobische" situatie en dat maanden achter elkaar, dan vraag je er gewoon om dat het fout gaat als je vrouwen toe zou laten.

En bovendien: vrouwen tussendoor naar de kazerne brengen om te douchen "omdat ze ongesteld zijn". Het is geen fucking middelbare school waar je onder de les uit kon komen omdat je zogenaamd "doorgelekt" was!

Je WEET dat je elke maand ongesteld wordt, je WEET wat je te wachten staat als je in het leger zit.

Óf je zorgt ervoor dat je niet meer ongesteld wordt, óf je douwt er gewoon een nieuwe tampon in en niet zeuren.

En ja, ik ben écht een vrouw.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 21:02:26 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76651935
de Duitsers accepteren wel vrouwen bij de onderzeedienst geloof ik ... moet het ff nazoeken maar volgens mij hadden ze zelfs een vrouwelijke kapitein!

het kan wel, maar dan moeten de dames zich wel een beetje schikken aan de beperkte faciliteiten
  zondag 10 januari 2010 @ 21:06:49 #36
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_76652226
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:02 schreef sp3c het volgende:
de Duitsers accepteren wel vrouwen bij de onderzeedienst geloof ik ... moet het ff nazoeken maar volgens mij hadden ze zelfs een vrouwelijke kapitein!

het kan wel, maar dan moeten de dames zich wel een beetje schikken aan de beperkte faciliteiten
Volgens mij is het in Zweden ook de normaalste zaak van de wereld. Ik denk vooral dat het met cultuur te maken heeft. In Zweden gaat iedereen van jongs af aan al gewoon naar de sauna. Daar wordt "naakt" dus niet persé gezien als iets seksueels. Iets wat in het calvinistische Nederland heel vaak wel zo is.

Bovendien is er in een onderzeeboot ook niet echt kans om even uitgebreid te gaan staan douchen (je zit echt op waterrantsoen, wasbakje water per dag om je te wassen geloof ik). En door het ruimtegebrek is er dus geen mogelijkheid tot gescheiden faciliteiten. Bovendien is het ook dat je soms letterlijk op elkaars lip zit dus dat werkt in de NL cultuur ook niet echt spanningsverlagend op seksueel gebied.
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 21:19:21 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_76653040
ik weet niet

volgens mij is het de eerste paar dagen tijdens je eerste cruise heeeul interessant maar na die paar dagen als iedereen stinkt naar god weet wat dan valt het alleen nog maar op of mevrouw dr eigen gewicht kan dragen in de boot of niet

zolang ze niet gaan zeuren om aparte slaapvertrekken enzo moet het wel lukken denk ik ... het is ff wennen maar zolang de dames in hetzelfde schuitje zitten als de heren lijkt hetme niet zo´n probleem

ik geloof iig niet dat we veel preutser zijn als de Duitsers of de Canadezen
  zondag 10 januari 2010 @ 23:30:15 #38
211797 Esses
Splendide mendax
pi_76661583
quote:

[..]

[..]

[..]

Bouke, dit is al uitgevochten bij het gerecht. Ook de grondwet is niet almachtig, en ook de rechter mag de wet niet staven, alleen wat hier dus het gevolg was is dat er naar het praktische oogpunt gekeken is. Ik zal kijken of ik de jurisprudentie kan vinden.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  zondag 10 januari 2010 @ 23:34:04 #39
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_76661782
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:06 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Volgens mij is het in Zweden ook de normaalste zaak van de wereld. Ik denk vooral dat het met cultuur te maken heeft. In Zweden gaat iedereen van jongs af aan al gewoon naar de sauna. Daar wordt "naakt" dus niet persé gezien als iets seksueels. Iets wat in het calvinistische Nederland heel vaak wel zo is.

Bovendien is er in een onderzeeboot ook niet echt kans om even uitgebreid te gaan staan douchen (je zit echt op waterrantsoen, wasbakje water per dag om je te wassen geloof ik). En door het ruimtegebrek is er dus geen mogelijkheid tot gescheiden faciliteiten. Bovendien is het ook dat je soms letterlijk op elkaars lip zit dus dat werkt in de NL cultuur ook niet echt spanningsverlagend op seksueel gebied.
Volgens mij heeft het er meer mee te maken dat de Zweden (en de Duitsers) niet verder dan de Noordzee komen..
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 januari 2010 @ 11:43:12 #40
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76672049
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:30 schreef Maitje het volgende:
FOK!kers,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden van vrouwen in het leger?
Ik heb totaal geen problemen met vrouwlijke collega's. Als ze maar aan de zelfde eisen voldoen die voor de mannen gelden. Dus niet minder hoeven te presteren om het zelfde werk als een man te doen. Denk hier bv aan de jaarlijkse sport test of de keuring bij aanstelling.

Verder moeten vrouwen niet zeiken over privileges als we op oefening oid zijn. Dus geen aparte slaapruimtes/douches/wc's. Dat is af en toe een logistieke nachtmerrie.

Ik heb het "geluk" dat de vrouwen in mijn directe werk omgeving het eens zijn met bovenstaande punten. En dat zijn dan ook top collega's.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_76673149
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:43 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Verder moeten vrouwen niet zeiken over privileges als we op oefening oid zijn. Dus geen aparte slaapruimtes/douches/wc's. Dat is af en toe een logistieke nachtmerrie.

Apparte slaapruimtes snap ik niet, maar even douche met alleen de vrouwen onder elkaar snap ik wel. Bedoel, een beetje privecy moet toch kunnen?
Er was eens....
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 januari 2010 @ 12:20:24 #42
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76673397
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:14 schreef Maitje het volgende:

[..]

Apparte slaapruimtes snap ik niet, maar even douche met alleen de vrouwen onder elkaar snap ik wel. Bedoel, een beetje privecy moet toch kunnen?
Nu worden er douche's en wc's gereserveerd voor vrouwen. Er staan dan bv 4 dixi's voor 100 personen. Waar van er één voor de 3 aanwezige vrouwen is. Idem voor aanwezige douche's. Mochten er douche's in een gebouw (bv een sportzaal) dan is één van de douche's voor de vrouwen. In dat soort gebouwen is dat meestal de helft van de capaciteit.

ik snap niet dat er aparte dixi's voor vrouwen moeten zijn. Zien hun drollen er dan anders uit als ik de klep op til om de mijne er boven op te deponeren?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_76675708
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:30 schreef Maitje het volgende:
FOK!kers,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden van vrouwen in het leger?
Vrouwen horen gewoon in een leger. Talloze taken waarbij het niet uitmaakt of deze wordt uitgevoerd door een man of een vrouw. Sterker, sommige functies zijn uitermate geschikt voor vrouwen. Meer dan voor mannen.

Daarnaast zijn er echter wel taken die het beste door mannen kunnen worden uitgevoerd. Dan heb ik het over de gevechtsfuncties waarbij soldaten langdurig en dicht op elkaar moeten opereren. Daar zijn meerdere redenen voor.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_76677441
quote:
Op maandag 11 januari 2010 12:20 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Nu worden er douche's en wc's gereserveerd voor vrouwen. Er staan dan bv 4 dixi's voor 100 personen. Waar van er één voor de 3 aanwezige vrouwen is. Idem voor aanwezige douche's. Mochten er douche's in een gebouw (bv een sportzaal) dan is één van de douche's voor de vrouwen. In dat soort gebouwen is dat meestal de helft van de capaciteit.

ik snap niet dat er aparte dixi's voor vrouwen moeten zijn. Zien hun drollen er dan anders uit als ik de klep op til om de mijne er boven op te deponeren?
Haha, nee ik vind dat een vrouw gewoon op een dixi moet kunnen zitten waar ook mannen zitten, neem aan dat dat thuis ook niet anders gaat...
En douchen idem, zolang de deur maar op slot kan denk ik zo
Er was eens....
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 januari 2010 @ 14:11:27 #45
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76677477
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:10 schreef Maitje het volgende:

[..]

Haha, nee ik vind dat een vrouw gewoon op een dixi moet kunnen zitten waar ook mannen zitten, neem aan dat dat thuis ook niet anders gaat...
En douchen idem, zolang de deur maar op slot kan denk ik zo
Als we al kunnen douchen. Wassen uit een bak water doen we gewoon in de open lucht.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 11 januari 2010 @ 14:14:57 #46
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_76677601
[offtopic]

@Maitje; is paraveterinair wat ik denk dat het is. Een dierenarts die aan parachute springen doet?

[/offtopic]
  maandag 11 januari 2010 @ 15:11:37 #47
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_76679907
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:00 schreef sp3c het volgende:
zolang de eisen voor vrouwen niet omlaag gaan vind ik het wel best
Nog lager?

Verder heb ik er geen problemen mee zolang ze zich niet te erg aanstellen.
pi_76682019
quote:
Op maandag 11 januari 2010 14:14 schreef Cobra4 het volgende:
[offtopic]

@Maitje; is paraveterinair wat ik denk dat het is. Een dierenarts die aan parachute springen doet?

[/offtopic]
Hahaha was het maar zo'n feest, dan was het niet zo saai allemaal.
Er was eens....
pi_76685804
Vrouwen poepen niet.
  maandag 11 januari 2010 @ 17:29:28 #50
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_76686203
Jezus wat een problemen allemaa,l dixies.... wtf?

Ga gewoon lekker naar de luchtmacht dan heb je je eigen hotelkamer in het hilton hotel met je eigen plee en douche.
Cop killer
Kill them, cop killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')