abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76632240
Ooit komt het zover; je kijkt om je eerste huisje te huren. Blijkt dit vrij duur te zijn, dus dan koop je eentje (in België is kopen goedkoper dan huren ).

Na een paar maandjes te kijken kom je iets tegen dat je aanstaat, je koopt het & dan besef je pas dat je eigenlijk nog wat gaat moeten verbouwen; dus daarom dit topic.

Eerst wat foto'tjes

Voorgevel

Zithoekje

Eethoekje

Open keuken

Badkamer met inloopdouche

Thermisch isolerend glas

Best aardig als startwoning natuurlijk, maar er zijn wat minpunten;
1) de trap is levensgevaarlijk, die moet eruit & een nieuwe erin. Normaal direct als ik de sleutels in handen heb.
2) het dak is (je ziet het op de foto al) in niet al te schitterende staat. Dit moet eventjes wachten.
3) de dekvloer boven is niet meer recht & moet dus vernieuwd worden, de balken zijn gelukkig wel recht.
4) er is geen CV aanwezig, boven zelfs geen gaskachel. Tegen Volgende winter komt er overal inverterende airco te hangen, dan kan ik ook goedkoop verwarmen.

Beginnen bij het begin natuurlijk; puntje 1. Waar vind ik het beste wat info over hoe je zelf een trap kan maken & plaatsen? Ik heb al wat op internet gekeken, maar daar is het telkens zo van dat doehetzelver-advies waarvan je op voorhand ziet dat het niet mooi gaat worden.

Fokkers; enlighten me!
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_76632269
Van buiten
Binnen
pi_76632350
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:15 schreef F04 het volgende:
Van buiten
Binnen
weet ik, dat heeft me doen twijfelen voor ik kocht, tot ik iets had van fuck it, ik woon vanbinnen .

Daarbij is het dak maar tijdelijk, binnen 4à5 jaar wordt dat eraf gehaald & de boel direct opbouwen tot 2 volle verdiepen & de kap laten aansluiten bij de buren (of het gaat rechtstreeks de verhuur in & ik koop iets anders)

Sowieso moet je niet al te kieskeurig zijn als je op 1 loon een huis koopt
pi_76632384
Wat een eng huisje van buiten !
pi_76632452
Van buiten is het echt een walgelijk ding.
Maar goed je leeft er in en niet er naast.

Van binnen is het wel erg leuk hoor.
pi_76637532
een trap maken is eigenlijk redelijk moeilijk, als je dat nog nooit gedaan hebt en je hebt geen schrijnwerkers ervaring is dit niet iest dat ik zonder hulp van een professional zou aanvangen, want anders wordt het idd snel lelijk

voor de rest wel een tof huisje, waar in belgie ong?
pi_76639490
harelbeke, vanwege de vastgoedprijzen (in Gent wou ik liever, maar ik kan met 3 maand gewerkt te hebben nog geen 250.000¤ op tafel gooien )

schrijnwerkerservaring heb ik een beetje; houten gewelven zetten & uitrechten heb ik al gedaan, binnendeuren heb ik al gedaan & houten afscheidingswanden heb ik ook al gezet. Alleen een trap ben ik nog nooit aan begonnen, maar op zich kan dat zo moeilijk ook niet zijn lijkt me.

Kwestie van alles goed op te meten, 3D ontwerp te maken van wat het moet worden & dan laten zagen (dit ga ik niet zelf doen, krijg dat nooit even recht of professionals) en monteren?

Alleen; hoe zit de structuur van een goede trap ineen :p
pi_76642989
prijzen in gent zijn idd niet om over naar huis te schrijven.

der zijn denk ik veel goede structuren voor trappen hoor, gewoon iets vinden dat je iets lijkt, brochures van trappenmakers enzo, kan je meestal wel ideeën opdoen
pi_76651282
Wat een gedrocht van een huis.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  zondag 10 januari 2010 @ 21:10:52 #10
248266 heartwork
Works of heart bleeding dark
pi_76652488
quote:
Op zondag 10 januari 2010 16:05 schreef Archont het volgende:
een trap maken is eigenlijk redelijk moeilijk, als je dat nog nooit gedaan hebt en je hebt geen schrijnwerkers ervaring is dit niet iest dat ik zonder hulp van een professional zou aanvangen, want anders wordt het idd snel lelijk

voor de rest wel een tof huisje, waar in belgie ong?

Onzin!
Als je zelf een beetje handig bent maak je dat zo. Die van ons zat er in 2 dagen in.
Het is echt een kwestie van een goede hoek (ideaal is 45graden geloof ik?), goed opmeten en goed materiaal (elec zaag, bijtel, schaafmachine, dat soort shit).
Ik was voor onze verbouwing echt een n00b met 2 linkerhanden, maar nu draai ik mn hand er niet meer voor om hoor.

Leuk huis ts en succes met de verbouwing!
Big mouth strikes again
  zondag 10 januari 2010 @ 21:12:58 #11
248266 heartwork
pi_76652624
Oja en op MP staan ook best veel trappen.
Dan zou je er eentje kunnen kopen en zelf aanpassen naar wat je nodig hebt.

(ik had een rechte trap trouwens, wat moet er bij jou in?)
Big mouth strikes again
pi_76660484
MP moet ik niet hebben, liever iets dat echt op maat is (als blijkt dat het te moeilijk is laat ik het wel doen) dan iets wat maar half en half op iets trekt .

Gereedschap is geen probleem, alles wat ik nodig heb kan ik gratis ter beschikking krijgen. Over de hoeken en dergelijke heb ik al wat zitten opzoeken, en ik ga gewoon de normen aanhouden voor trappen in overheidsgebouwen, dan weet ik zeker dat ik goed zit . Materiaal is ook al beslist; massieve beuk (ik moet niet hebben van verlijmde dingen enzo).

Bij mij moet er een hoektrap in; recht met bovenaan een kwartslag. Er zit nu een volledig rechte in, maar die is me te stijl. Als ik bovenaan het rechte stukje gebruik om de kwartslag in te steken kan me dat in hellingsgraad vrij veel uitmaken.

@ iedereen die het een gedrocht vindt; mind de "eerste". Ik blijf hier welgeteld 4 jaar en 9 maand in wonen . In Be zit het zo dat als je alleen bent & geen kinderen hebt je belachelijk veel belasting betaalt; met een huis scheelt dat een hoop. Netto kost dit huis mij de volle 200¤ per maand (afbetaling - belastingvermindering). Voor die prijs heb je nergens een huurhuisje (en ik betaal meer kapitaal af per maand dan die 200¤), zeker niet in die staat.
pi_76668239
Ik snap eigenlijk dat zoveel mensen het een 'gedrocht' vinden, ik vind het juist een heel lief huisje!
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  maandag 11 januari 2010 @ 09:36:17 #14
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_76668329
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:32 schreef elvy het volgende:
Ik snap eigenlijk dat zoveel mensen het een 'gedrocht' vinden, ik vind het juist een heel lief huisje!
Zo zie je maar weer dat smaken verschillen.
Ik vind het idd ook wel meevallen. Misschien snappen sommigen niet dat het om het middelste huisje gaat?
(of gaat het weer om die typische Nederlandse 'ik wil een nieuwbouwhuis of anders geen huis' instelling?)
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 11 januari 2010 @ 18:46:03 #15
248266 heartwork
pi_76688844
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:36 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik vind het idd ook wel meevallen. Misschien snappen sommigen niet dat het om het middelste huisje gaat?
(of gaat het weer om die typische Nederlandse 'ik wil een nieuwbouwhuis of anders geen huis' instelling?)
Dat lijken mij meer Duitsers en NL-ers die net over de grens gaan wonen.

Succes met de trap nog he!
Big mouth strikes again
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 21:53:26 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_76698206
Mwah, opzich heeft dit huisje ook wel wat. In Nederland is alles eenheidsworst hele woonwijken staan vol met allerlei standaard catalogus woningen of men woont in een rijtjeswoning waar alleen de voor en de achtergevel van jezelf is

Wist trouwens niet dat het financieel zo in Belgie in elkaar steekt; omgerekend voor ¤ 200,- p.m. een eigen woning hebben red je hier in Nederland niet eens.

Ben nieuwsgierig wat je er allemaal aan gaat verspijkeren
pi_76719164
hoop werk van binnen, vooral omdat je met die basis dingen moet beginnen ipv je meteen op leuke dingen als inrichting of nieuwe badkamer / keuken kunt storten.
hoop werk lijkt me!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_76729450
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 13:59 schreef WRH het volgende:
hoop werk van binnen, vooral omdat je met die basis dingen moet beginnen ipv je meteen op leuke dingen als inrichting of nieuwe badkamer / keuken kunt storten.
hoop werk lijkt me!
heb je wel naar de keuken gekeken? die gaat er echt niet uit hoor, heb er de factuur van liggen; 22.000¤ 3 jar geleden . De trap is eigenlijk nog ok, maar ik ken mezelf; ik ga daar ooit eens van stuiken als ik na een avondje stappen thuis kom .

200¤ kan je vrij makkelijk aanraken hoor; je krijgt 230¤ van de staat terug als je een huis afbetaalt, en ik betaal slechts 430¤ af , dus 200¤ eigen opleg. 't is maar best ook, dan kan ik het snel afbetalen & doorverhuren.
pi_76743199
Heb je geen foto van je trap? Ik ben nu toch wel benieuwd hoe deze er nu bijstaat?

Je keuken is best ok hoor Alleen die badkamer.. krijg spontaan hoofdpijn.... dat paars brrr verder ziet het er leuk uit hoor..
pi_76821205
dat paars wordt ook oververfd, ik vind het te donker.

Van de trap heb ik geen foto's, enkel wat wazige dingen waarbij je moet weten dat het een trap is of je herkent het niet eens . Vandaag trouwens te horen gekregen dat ik op het randje voor leninggoedkeuring zit. Heb 6x mijn aflossing als inkomen. Wanneer is het dan wel goed?
pi_76831740
ik vind het echt een leuk huisje..
alleen dat ene zielige raampje staat zo alleen

ik hoop dat het je lukt
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
pi_76843867
quote:
Op zondag 10 januari 2010 23:10 schreef Athmozz het volgende:
Netto kost dit huis mij de volle 200¤ per maand (afbetaling - belastingvermindering). Voor die prijs heb je nergens een huurhuisje (en ik betaal meer kapitaal af per maand dan die 200¤), zeker niet in die staat.
200 p/maand?
Dat is echt weinig joh!
Hoeveel heb je er dan in totaal voor betaald? een ton?

En hoeveel m2 heb je? 60m2?
pi_76890145
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:23 schreef Yoewie het volgende:

[..]

200 p/maand?
Dat is echt weinig joh!
Hoeveel heb je er dan in totaal voor betaald? een ton?

En hoeveel m2 heb je? 60m2?
iets meer dan een ton ja, maar k heb een ander type lening kunnen krijgen en t zal 490¤ / maand (min 230¤ belastingvoordeel) worden, dus 260¤ per maand, wat nog steeds geen geld is.

grondoppervlak is 190m², dus er is nog wel een overdekt terras, een gewoon terras, een tuintje met vijver & een tuinhuisje bij. Sleuteloverdracht is vervroegd; 25 februari
pi_76910965
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:32 schreef Athmozz het volgende:

[..]

iets meer dan een ton ja, maar k heb een ander type lening kunnen krijgen en t zal 490¤ / maand (min 230¤ belastingvoordeel) worden, dus 260¤ per maand, wat nog steeds geen geld is.

grondoppervlak is 190m², dus er is nog wel een overdekt terras, een gewoon terras, een tuintje met vijver & een tuinhuisje bij. Sleuteloverdracht is vervroegd; 25 februari
netjes hoor voor iets meer dan een ton
maar ik bedoelde niet je grondoppervlakte, maar het huisoppervlakte

gefeliciteerd!
ga je een klustopic openen?
pi_76913689
tvp en een aanmelding voor je klustopic
SuperwormJim:
't is net als een natte hersenscheet, een soort van smerig remspoor in je schedel, alsof je hersenen een windje laten en je voelt gewoon 'RENNEN, DIT IS EXTREME DIARREEEEEE!!!!!'' :') :'( ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')