Mwoah, het voorbeeld dat jij nu geeft is ook wel heel erg sprekend en bevat genoeg elementen om over na te denken, maar dat geldt natuurlijk lang niet voor alle personen die je tegenkomt.quote:Op maandag 11 januari 2010 13:46 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
Ik ben niet bekend met het project maar het lijkt mij dat een beschrijving niet veel meerwaarde heeft voor een foto. Zo zag ik deze foto een tijdje geleden, ik heb geen idee wie het is of wat hij doet. Maar elke keer als ik die foto zie, dan denk ik wel na wat hij doet en wat hij vroeger allemaal gedaan heeft. Er zelf over nadenken vind ik leuker dan dat je een korte beschrijving zou hebben van zijn leven.
[Emiel Ratelband mode]quote:Op maandag 11 januari 2010 14:17 schreef gifkwal het volgende:
Bedankt! Ik zit nu in Korea, dus misschien komt dat wel een beetje overeen met China qua loopsnelheden![]()
Zelf vind ik zo'n verhaaltje juist wel een meerwaarde (voor dit project dan, jouw voorbeeld met die foto is inderdaad een foto waar je vanzelf al over gaat nadenken). Het is volgens de regels van de 100 Strangers website ook verplicht om een stukje over de persoon bij je foto te plaatsen. Op die manier laat je zien dat je echt contact hebt gelegd met die persoon en dus je eigen verlegenheid hebt overwonnen.
Nou ja, ik raap morgen al mijn moed bij elkaar!
Wat let je? Bedankt voor de peptalk, laten we anders een wedstrijdje houden wie de eerste Stranger-foto schietquote:Op maandag 11 januari 2010 15:05 schreef Michelinmannetje het volgende:
[..]
[Emiel Ratelband mode]
Gogogogo, je kunt het ik weet het zeker.... tjakkaaaaaaa!!!!!!!
[/Emiel Ratelband mode]
Laat ons dan zeker even weten hoe het is geweest... Ik zit wel heel zwaar te overwegen dit ook te gaan doen.
Hehe, en dan een foto van een bekende plaatsen (voor jou een onbekende)....quote:Op maandag 11 januari 2010 15:09 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Wat let je? Bedankt voor de peptalk, laten we anders een wedstrijdje houden wie de eerste Stranger-foto schiet
Ach, voordat je echt 100 mensen bij elkaar hebt... Daar ben je sowieso wel een paar maanden mee bezig. Dan is één alineaatje per vreemde niet zo gek veel werk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:55 schreef Isdatzo het volgende:
Leuk idee idd.. wordt wel een bak werk als je ook 100 verhaaltjes van de personen erbij moet maken. Als ik zoiets zou doen zou ik 't lekker zonder verhaaltjes doen
.
Daar heb je gelijk in, ik dacht aanvankelijk dat het meer om de foto ging dan om de sociale interactie. Maar nu ik het project gelezen heb, is dit wel een goede kans om wat aan je verlegenheid te doenquote:Op maandag 11 januari 2010 15:03 schreef Omniej het volgende:
[..]
Mwoah, het voorbeeld dat jij nu geeft is ook wel heel erg sprekend en bevat genoeg elementen om over na te denken, maar dat geldt natuurlijk lang niet voor alle personen die je tegenkomt.
En los van dat is het bij 't 100 Strangers project natuurlijk juist essentieel om er een klein beetje info bij te kunnen zetten, ook al is het niet veel. Anders zou je denk ik net zo goed 'candid' foto's op straat kunnen gaan maken, lijkt me, als het echt alleen om de foto gaat.
Gisteren ben ik de hele dag de deur niet uitgeweestquote:Op woensdag 13 januari 2010 21:47 schreef EnGodZagDatHetGoedWas het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, ik dacht aanvankelijk dat het meer om de foto ging dan om de sociale interactie. Maar nu ik het project gelezen heb, is dit wel een goede kans om wat aan je verlegenheid te doen
Hoe is het vandaag gegaan gifkwal?
En nog gelukt?quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:21 schreef gifkwal het volgende:
[..]
Gisteren ben ik de hele dag de deur niet uitgeweestScriptie... We zullen zien wat vandaag brengt!
Gewoon: hetzelfde als dat je een frietje met besteld. Alleen vraag je nu om een foto??quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:41 schreef Mirjam het volgende:
hoe spreken jullie iemand aan en leggen jullie uit wat het idee is?
ja, ik weet niet, ik weet wel wat ik zou zeggen, ben benieuwd hoe anderen het verpakken.quote:Op donderdag 14 januari 2010 23:06 schreef kvdv het volgende:
[..]
Gewoon: hetzelfde als dat je een frietje met besteld. Alleen vraag je nu om een foto??
Misschien verschilt het per persoon. Ik denk dat het juist minder goed werkt als je eerst een heel verhaal gaat houden over een website met een project blablabla, misschien dat veel mensen dan al afhaken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:50 schreef Erasmo het volgende:
Maak anders eerst even een praatje, als iemand tegen mij zegt ''Hoi mag ik een foto van je maken'' zeg ik ook nee.
Cool, goed dat het gelukt is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:36 schreef gifkwal het volgende:
Eindelijk! Mijn eerste twee slachtoffers gevonden.
Zie Flickr
Niet meteen super goede foto's (foto-technisch en qua compositie, vooral de eerste) maar ik ben allang blij dat het goed ging.
Was best opgelucht toen het gelukt was, ik denk dat het nu makkelijker wordt om mensen aan te spreken.
Zelf gebruik ik als openingszin gewoon "Hoi, mag ik een foto van je maken?" Nee is toch nee, en mensen die geen foto van zichzelf willen, willen dat vast ook niet als je dat hele verhaal van het concept hebt uitgelegd. Mensen die wel willen (of misschien, maar eerst vragen "waarom?") leg ik vervolgens het concept uit.
Ja, ik denk dat dat in Nederland de beste aanpak is. We zullen zien hoe het verder gaat. Ik ga nu via een tussenstop in Dubai terug naar huis (Italie), misschien kan ik nog wel een oliesjeik zo ver krijgenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:26 schreef Omniej het volgende:
[..]
Cool, goed dat het gelukt is.
Ook een leuke reactie trouwens van je eerste 'slachtoffer' op Flickr.
Wat die openingszin betreft... Ik denk dat "Hi, can I take your picture?" in het buitenland nog wel kan werken, zeker als je daar toch al gewoon als toerist met een camera rondloopt, maar als je in Nederland op iemand afstapt met de vraag "Hoi mag ik een foto van je maken?" denk ik niet dat je erg veel succes hebt. Ikzelf zou dan in ieder geval weigeren.
Als iemand me eerst zou vertellen dat hij/zij bezig is met een project waarbij 't de bedoeling is honderd vreemden vast te leggen, en of ik daar onderdeel van uit zou willen maken, dan zou ik er wél weer mee instemmen.
Heel leuk idee! Dat is weer eens wat anders dan de standaard vakantie-kiekjes.quote:Op zondag 17 januari 2010 12:42 schreef Labotte het volgende:
Wat een leuk project!
Ik heb dit topic doorgelezen. Ik hobby maar wat aan met mijn canon powershot A640. Heerlijk toestel voor een gewoon digitaal toestel, maar geen spiegelreflex natuurlijk.
Ik ga van de zomer met de trein 2-3 weken Europa door backpacken, waarschijnlijk richting het zuid-oosten. ik heb door dit topic het plan opgepakt om op mijn reis te illustreren door mee te doen met dit project. Lijkt me heel gaaf. Gewoon op de reis (wil een cirkeltje maken) willekeurig mensen vragen te poseren, kort verhaaltje en mijn impressie van de locatie erbij. Dikke vette tvp dus
Daar staan zeer toffe foto's tussenquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:44 schreef xibalba het volgende:
ff wat inspiratie: http://www.fubiz.net/2010/01/22/stranger-project/
Erg vet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |