abonnement Unibet Coolblue
pi_77234528
@tomtomtom , ik ga binnenkort een half jaartje werken tussen twee studies, en ik overweeg zeer serieus om Neurofeedback-training te gaan doen. Zelfs als ik het volledig zelf moet bekostigen. Dat is het mij waard. Het leven lijkt me zoveel meer kwaliteit te hebben als ik me kan focussen op taken en niet constant afgeleid ben door omgeving + gedachten. Misschien ook een idee voor jou?

Grappig is trouwens ook dat de pc zo goed werkt voor mij. Gewoon het hele concept van eigenlijk niets productiefs doen, maar rondsurfen, msnen, youtuben, forummen, muziek luisteren. Een van de weinige dingen waarop ik me kan 'concentreren'. Dat en gamen. Andere dingen houd ik maar even vol en dan worden ze saai.
Maar goed, nu ga ik ver offtopic, sorry
pi_77234865
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:58 schreef RRGJL het volgende:
Grappig is trouwens ook dat de pc zo goed werkt voor mij. Gewoon het hele concept van eigenlijk niets productiefs doen, maar rondsurfen, msnen, youtuben, forummen, muziek luisteren. Een van de weinige dingen waarop ik me kan 'concentreren'. Dat en gamen. Andere dingen houd ik maar even vol en dan worden ze saai.
Maar goed, nu ga ik ver offtopic, sorry
Herkenbaar. Dat, en het vele analyseren houden me ook weer passief.

Puur uit interesse: wat kost zo'n neurofeedback-training eigenlijk?
pi_77235210
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Herkenbaar. Dat, en het vele analyseren houden me ook weer passief.

Puur uit interesse: wat kost zo'n neurofeedback-training eigenlijk?
Analyseren ook ja, maar dat schaar ik zelf niet zo zeer onder ADD eigenlijk Dat gaat denk ik ook niet weg, überhaupt ooit Maar dat vind ik in zekere zin niet zo erg.

Wat betreft de prijs, dat verschilt erg per instelling. Anywhere between 50 en +/- 100 euro (per keer, gemiddeld moet je zo'n 30 a 40 keer).

Er is in bepaalde gevallen wel iets te regelen met de verzekering, ligt aan je diagnose. Daarnaast schijn je een deel terug te krijgen van de Belastingdienst. Maarja; aan het eind van het jaar pas he

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2010 00:16:51 ]
  maandag 25 januari 2010 @ 02:04:52 #129
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77237052
quote:
Op zondag 24 januari 2010 17:16 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

-

Positief denken om zo je overtuigingen aan te passen is een heel handig instrument, maar is nog niet het volledige plaatje. De realisatie dat de overkoepelende overtuigingen eerst moet worden aangepakt en dat dit vooral moet gebeuren door bewustwording en een zoektocht naar antwoorden, is een hele belangrijke realisatie. Alleen met behulp van positief denken je overkoepelende overtuigingen aanpakken lijkt me onbegonnen werk.

-
Even wat knipwerk
Imho is positief denken een aanzet tot het vermogen om te relativeren.
En door het relativeren kan je pas je overkoepelende overtuiging aanpakken en aanpassen.
wisselwerking van die twee.
En in mijn ogen dus ook altijd met elkaar verbonden.
Kun je niet relativeren dan pretendeer je positief te denken, maar hou je jezelf ( en anderen) voor de gek.

Fout die veel mensen maken is dat ze menen dat in de toekomst te leven, ze leven in het nu.
De toekomst zal beter zijn etc.. zij zijn van mening positief te denken, en positief te handelen.
Zij pakken echter niet het probleem aan, ja dat menen ze door dingen weg te stoppen, want dan is het niet meer.

In je leven of dat in verleden heden of toekomst is gebeuren nu eenmaal vervelende dingen.
Accepteer je dat niet, zal je altijd in verleden blijven hangen, leef je in de toekomst zal je die altijd spiegelen aan je verleden.

Om in het nu te leven moet je je problemen aanpakken. en die stap, die angst is voor mensen vaak te groot.
En zolang je die stap niet zet, en niet leert te accepteren en te relativeren kom je jezelf keer op keer tegen.
en zal je nooit in het nu kunnen staan.

Daar irriteer ik mezelf soms wel aan, dat men nogal snel geneigd is om te denken ja maar sommige dingen moet je niet accepteren. Omdat in hun geest accepteren gelijk staat aan vergeven en vergeten.
Terwijl ik juist denk nee het wordt niet vergeten, maar je kan of erin blijven zwelgen of denken ja het is gebeurt, het had niet moeten gebeuren, maar het is nu eenmaal zo.
Leer ervan en draag het bij je maar niet als verdriet maar als levensles. Dat houdt je waakzaam.


Nou ja genoeg geratel tijd voor bed
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_77237568
quote:
Op maandag 25 januari 2010 02:04 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Even wat knipwerk
Imho is positief denken een aanzet tot het vermogen om te relativeren.
En door het relativeren kan je pas je overkoepelende overtuiging aanpakken en aanpassen.
wisselwerking van die twee.
En in mijn ogen dus ook altijd met elkaar verbonden.
Kun je niet relativeren dan pretendeer je positief te denken, maar hou je jezelf ( en anderen) voor de gek.

Fout die veel mensen maken is dat ze menen dat in de toekomst te leven, ze leven in het nu.
De toekomst zal beter zijn etc.. zij zijn van mening positief te denken, en positief te handelen.
Zij pakken echter niet het probleem aan, ja dat menen ze door dingen weg te stoppen, want dan is het niet meer.

In je leven of dat in verleden heden of toekomst is gebeuren nu eenmaal vervelende dingen.
Accepteer je dat niet, zal je altijd in verleden blijven hangen, leef je in de toekomst zal je die altijd spiegelen aan je verleden.
Hm, inderdaad. Mensen zijn vaak geneigd zich (al dan niet bewust) te verliezen in drama's, en onthouden zich daarmee de 'toegang tot het nu'. In vrijwel alles ligt een keuze, alleen is het lastig de patronen die zich jarenlang in je hebben vastgeworteld, los te laten en deze te doorbreken. Je hier bewust van worden is één, de discipline vinden om er vervolgens daadwerkelijk wat mee te doen is een tweede.

En zolang anderen voor zichzelf geen probleem zien in dit onbewuste maken van een keuze, doordat ze zich daar gemakkelijk bij voelen, tja...
pi_77237724
quote:
Op maandag 25 januari 2010 02:04 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Even wat knipwerk
Imho is positief denken een aanzet tot het vermogen om te relativeren.
En door het relativeren kan je pas je overkoepelende overtuiging aanpakken en aanpassen.
wisselwerking van die twee.
En in mijn ogen dus ook altijd met elkaar verbonden.
Kun je niet relativeren dan pretendeer je positief te denken, maar hou je jezelf ( en anderen) voor de gek.
Positief denken is idd een aanzet tot relativeren. Er zit dan nog wel de schakel tussen van de realisatie dat alles staat en valt met de "hoofd"-overtuigingen in je leven. Maar tot deze realisatie kun je in ieder geval komen door je bezig te houden met de filosofie van positief denken. Dat is in ieder geval de weg die ik heb afgelegd.

Ik zie het altijd als een piramide voor me. Boven aan zitten je belangrijkste overtuigingen, namelijk die over het leven en over jouw plek daarin. Meer naar beneden toe zijn de overtuigingen iets minder belangrijk met onderaan een hele laag met onbelangrijke overtuigingen, zoals "blauw is de mooiste kleur van allemaal".

Wanneer je met positief denken bezig gaat en die dingen aanpakt in je leven die je het meest irriteren heeft men de neiging om alles tegelijk te willen doen. Er zullen succesjes worden geboekt, alleen zullen de lager gelegen overtuigingen altijd een bepaalde druk van bovenaf ervaren, de druk van de hoogst gelegen overtuigingen. Daarom is het beter om boven aan te beginnen met de belangrijkste overtuigingen, de overtuigingen die dus gaan over de grote vragen des levens.

Dit betekent niet dat men perse een vaststaand antwoord moet hebben op alle vragen. Je hoeft niet perse een antwoord te hebben op de vraag "wat is geluk". Zolang jouw conclusie is dat je dit niet weet maar dat je wel denkt dat het goed mogelijk is dat er iets bestaat als echt geluk, dan zet je voor jezelf al heel veel deuren open en zal deze hoofdovertuiging ook niet zo zwaar drukken op de ondergelegen overtuigingen.

En het is goed dat je relativeren noemt. Relativeren is iets wat ik altijd probeerde, maar wat nooit echt werkte. Toen wist ik ook niet precies hoe relativeren nou eigenlijk werkte. Relativeren is iets dat je heel goed kunt wanneer je hoofdovertuigingen over het leven positief geformuleerd zijn. Relativeren is namelijk een gebeurtenis bekijken vanuit een bepaald perspectief. Je bekijkt namelijk de relatie tussen dat andere perspectief en de gebeurtenis, vandaar ook het woord relativeren. Wanneer je goed bent in relativeren dan bekijk je de gebeurtenis waarschijnlijk vanuit het perspectief van je hoofdovertuigingen, zolang deze daar ruimte voor laten.

Wanneer je hoofdovertuigingen niet goed geformuleerd zijn of ze zijn negatief bieden ze geen houvast om een erge situatie te relativeren. Je zult dan een niveau omlaag moeten in de piramide om daar op zoek te gaan naar een goede overtuiging die je kunt gebruiken om te relativeren. Daarom kunnen mensen die alles maar kut vinden en depressief zijn niet goed relativeren, want in de hele piramide is er geen goede positieve overtuiging te vinden die zich leent om een relatie te leggen en dus te relativeren. Het is verder wel zo dat hoe lager je in de piramide komt om een positieve overtuiging te vinden waarmee je een relatie kunt leggen of relativeren, hoe minder krachtig de relativering zal zijn en hoe meer invloed de gebeurtenis die je net hebt meegemaakt, kan uitoefenen op jou.

Ik moet er trouwens nog wel bij zeggen dat overtuigingen soms kunnen overlappen en conflicteren. Je kunt namelijk soms overtuigd zijn van dat het leven mooi is en de moeite waard en soms kun je van het tegenovergestelde overtuigd zijn. Daarom zal relativeren voor deze mensen soms wel en soms niet lukken. Uiteraard is het beter om deze conficterende overtuigingen te hebben dan alleen een hele negatieve, maar je zult wel een labieler mens zijn wanneer je positieve overtuigingen te vaak strijd moeten leveren met de negatieve.

Vandaar ook de uitspraak van Einstein (volgens mij )

"De kwaliteit van je leven wordt bepaald door de antwoorden die jij hebt op de grote vragen des levens"


Heel verhaal weer

[ Bericht 3% gewijzigd door Probably_on_pcp op 25-01-2010 04:43:54 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  maandag 25 januari 2010 @ 12:23:33 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77244111
quote:
Op maandag 25 januari 2010 04:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Positief denken is idd een aanzet tot relativeren. Er zit dan nog wel de schakel tussen van de realisatie dat alles staat en valt met de "hoofd"-overtuigingen in je leven. Maar tot deze realisatie kun je in ieder geval komen door je bezig te houden met de filosofie van positief denken. Dat is in ieder geval de weg die ik heb afgelegd.
Klopt, alleen blijft men vaak in die fase hangen, want de hoofd overtuiging alleen is niet genoeg.
quote:
Ik zie het altijd als een piramide voor me. Boven aan zitten je belangrijkste overtuigingen, namelijk die over het leven en over jouw plek daarin. Meer naar beneden toe zijn de overtuigingen iets minder belangrijk met onderaan een hele laag met onbelangrijke overtuigingen, zoals "blauw is de mooiste kleur van allemaal".
Klopt daarin komt een beetje het idee ook van de piramide van Maslow kijken.
Grappige daar aan is, zelfontplooing staat aan top, en later komt pas de fase behoefte erkenning/waardering en daarna het sociale aspect.
Terwijl volgens de "norm" van de maatschapppij, ( althans dat zal een persoon met een negatieve overtuiging denken/zeggen ) dat sociale aspect + de waardering/erkenning on top staat.
Omdat men anders geneigd is om te denken dat men egoistisch is.
Terwijl als je juist aan jezelf ontplooing werkt, je een andere geloofsovertuiging gebruikt, en van daaruit zal handelen/doen die waaardering/erkenning vanzelf komt, en je sociale contacten zullen groeien omdat je juist veel minder egoistisch zal denken/handelen.

Even een voorbeeld uit eigen ervaring van een jaar terug. Er werd mij gevraagd om aangite te doen.
Vroeger toen ik nog heel erg in dat toekomst vs verleden dacht, had ik direct aangifte gedaan.
Want ik zou er een ander mee helpen, en als ik dat zou doen, dan vonden ze me vast toffer, dan zou ik respect krijgen.
Nu dacht ik, wat voor goed doet het mij.
Wordt ik gelukkiger als ik aangifte doe, Maar wel constant door anderen zal worden gemanipuleerd, keer op keer naar verlden wordt gebracht, met als gevolg ik daar in mezelf kan verliezen.
Of wordt ik gelukkiger om voor mezelf te kiezen en dat stukje verleden wat ik heb geaccepteerd zijnde als het is gebeurd, het had niet mogen gebeuren. Maar anderzijds heeft die gebeurtenis mij uiteindelijk wel gevormd, en indirect tot het punt gebracht waar ik nu ben.Hij misschien een lichte verhoging van zijn straf zal krijgen.
Ik vond het heel mooi om te zien dat ik juist dat respect kreeg door bewust te kiezen voor mezelf.
quote:
Wanneer je met positief denken bezig gaat en die dingen aanpakt in je leven die je het meest irriteren heeft men de neiging om alles tegelijk te willen doen. Er zullen succesjes worden geboekt, alleen zullen de lager gelegen overtuigingen altijd een bepaalde druk van bovenaf ervaren, de druk van de hoogst gelegen overtuigingen. Daarom is het beter om boven aan te beginnen met de belangrijkste overtuigingen, de overtuigingen die dus gaan over de grote vragen des levens.
true dat , daarmee beschrijf je een beetje wat ik bedoelde met dat toekomst -leven als positief leven zien.
Ja je boekt succes, maar er is die grote druk vanuit je verleden, die overtuigingen die je niet omzet ook.
Dan kan je nog zo;n goede grote overtuiging hebben, zolang je niet ook iets aan die kleine doet, blijf je worstelen en uiteindelijk is het soort survival of the fittest.
Wie overleeft langer, de grote overtuiging, over de vermoeidheid om constant die strijd aan te gaan tussen de grote en de vele kleineren.
quote:
Dit betekent niet dat men perse een vaststaand antwoord moet hebben op alle vragen. Je hoeft niet perse een antwoord te hebben op de vraag "wat is geluk". Zolang jouw conclusie is dat je dit niet weet maar dat je wel denkt dat het goed mogelijk is dat er iets bestaat als echt geluk, dan zet je voor jezelf al heel veel deuren open en zal deze hoofdovertuiging ook niet zo zwaar drukken op de ondergelegen overtuigingen.

quote:
En het is goed dat je relativeren noemt. Relativeren is iets wat ik altijd probeerde, maar wat nooit echt werkte. Toen wist ik ook niet precies hoe relativeren nou eigenlijk werkte. Relativeren is iets dat je heel goed kunt wanneer je hoofdovertuigingen over het leven positief geformuleerd zijn. Relativeren is namelijk een gebeurtenis bekijken vanuit een bepaald perspectief. Je bekijkt namelijk de relatie tussen dat andere perspectief en de gebeurtenis, vandaar ook het woord relativeren. Wanneer je goed bent in relativeren dan bekijk je de gebeurtenis waarschijnlijk vanuit het perspectief van je hoofdovertuigingen, zolang deze daar ruimte voor laten.
het moment dat je de kunde krijgt om te relativeren vond ik een verademing.
quote:
Wanneer je hoofdovertuigingen niet goed geformuleerd zijn of ze zijn negatief bieden ze geen houvast om een erge situatie te relativeren. Je zult dan een niveau omlaag moeten in de piramide om daar op zoek te gaan naar een goede overtuiging die je kunt gebruiken om te relativeren. Daarom kunnen mensen die alles maar kut vinden en depressief zijn niet goed relativeren, want in de hele piramide is er geen goede positieve overtuiging te vinden die zich leent om een relatie te leggen en dus te relativeren. Het is verder wel zo dat hoe lager je in de piramide komt om een positieve overtuiging te vinden waarmee je een relatie kunt leggen of relativeren, hoe minder krachtig de relativering zal zijn en hoe meer invloed de gebeurtenis die je net hebt meegemaakt, kan uitoefenen op jou.
Klopt
quote:
Ik moet er trouwens nog wel bij zeggen dat overtuigingen soms kunnen overlappen en conflicteren. Je kunt namelijk soms overtuigd zijn van dat het leven mooi is en de moeite waard en soms kun je van het tegenovergestelde overtuigd zijn. Daarom zal relativeren voor deze mensen soms wel en soms niet lukken. Uiteraard is het beter om deze conficterende overtuigingen te hebben dan alleen een hele negatieve, maar je zult wel een labieler mens zijn wanneer je positieve overtuigingen te vaak strijd moeten leveren met de negatieve.
Ik denk dat het conflict voortkomt uit het feit of men de kracht bezit geberutenissen te kunnen accepteren als zijnde gebeurtenissen of men de gebeurtenis maakt als bevestiging van het negatieve aspect.
Omdat er vaak de gedachtengang is dat als je in het nu wilt leven, je aan die positeve gedachtengang moet vastklampen, er geen ruimte is voor verdriet.
Want verdriet wordt geasocieerd met negatief.
In mijn ogen is er niets mis met soms verdriet te voelen en te uiten bijvoorbeeld.
Het houdt je waakzaam, het maakt je menselijk.
Stel een dierbare is overleden.
Het is menselijk om verdriet te hebben.
Maar alles staat en val wel met de keuze wat doe je ermee met dat verdriet, denk je ja ik ben nu even verdrietig, dat mag even, maar het is niet alleen verdriet, wat kan ik met dat verdriet doen.
Denk ik en die persoon komt nooit weer terug boehoehoe en ik kan niet zonder hem/haar boehoehoe etc. etc.
Of denk ik, ja die persoon heet een plek in mijn hart. Maar wordt ik er beter op als ik alleen maar boehoehoe denk bij die persoon, of wordt ik gelukkiger als ik zijn/haar dood accepteer en daarbij ook het gemis accepteer.
Waarmee iemand niet automatisch is vergeten.
quote:
Vandaar ook de uitspraak van Einstein (volgens mij )

"De kwaliteit van je leven wordt bepaald door de antwoorden die jij hebt op de grote vragen des levens"


Heel verhaal weer
Quoted for truth
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_77266226


Omschrijving
quote:
In Stop! Geen excuses meer! onthult Wayne Dyer hoe je de negatieve denkpatronen die verhinderen dat je de hoogste niveaus van geluk, succes en gezondheid bereikt, kunt veranderen. Het is vaak ontzettend moeilijk om de destructieve denkgewoontes te doorbreken die je al vanaf je jeugd met je meedraagt. Deze worden continu goedgepraat met excuses als ‘Het is te laat om nu nog te veranderen’, ‘Als ik zou veranderen, zou dat mijn hele leven overhoop halen’, ‘Zo ben ik altijd geweest’. Wayne Dyer daagt je uit om die excuses voor eens en voor altijd de deur uit te doen.
Iemand ervaringen met dit boek?

Edit; van dezelfde schrijver meer te vinden;
De weg naar verandering
De kracht van verandering

[ Bericht 7% gewijzigd door EggsTC op 25-01-2010 21:09:51 ]
Lambo of Rekt
  maandag 25 januari 2010 @ 21:49:16 #134
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_77268869
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:59 schreef EggsTC het volgende:
[ afbeelding ]

Omschrijving
[..]

Iemand ervaringen met dit boek?

Edit; van dezelfde schrijver meer te vinden;
De weg naar verandering
De kracht van verandering
Hmm, lijkt me erg interessant, klinkt een beetje als mezelf als ik die beschrijving lees

Dus ik ben ook geïnteresseerd of iemand ervaring heeft met dit boek.
Don't let my username fool you...
pi_77269295
Zou dit topic trouwens mensen nog (te veel) aan het denken zetten?
Want dan zou het zijn doel missen

Ik zie weer een hoop leestips.. gelukkig hoef ik nog maar 10 andere boeken te lezen
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  maandag 25 januari 2010 @ 22:12:00 #136
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_77270135
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:56 schreef Boswachtertje het volgende:
Zou dit topic trouwens mensen nog (te veel) aan het denken zetten?
Want dan zou het zijn doel missen

Ik zie weer een hoop leestips.. gelukkig hoef ik nog maar 10 andere boeken te lezen
je hebt denken en denken.

Denken als in filosoferen
Denken als overdenken

Denken an sich is niet slecht.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 26 januari 2010 @ 00:36:54 #137
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_77276567
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:59 schreef EggsTC het volgende:
[ afbeelding ]

Omschrijving
[..]

Iemand ervaringen met dit boek?

Edit; van dezelfde schrijver meer te vinden;
De weg naar verandering
De kracht van verandering
Klinkt minder 'zweverig' dan het onderwerp van dit topic. Toch zijn denkpatronen vaak sterker dan ik denk. Ik heb patronen die eigenlijk mijn hele leven of sinds mijn puberteit bijna onveranderd blijven.. bv. passiviteit, gedrag naar bepaalde mensen, reacties op negatief commentaar etc.

Ik zou wel geinteresseerd zijn in dat boek ja
:')
  dinsdag 26 januari 2010 @ 08:09:29 #138
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_77279594
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 00:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Klinkt minder 'zweverig' dan het onderwerp van dit topic. Toch zijn denkpatronen vaak sterker dan ik denk. Ik heb patronen die eigenlijk mijn hele leven of sinds mijn puberteit bijna onveranderd blijven.. bv. passiviteit, gedrag naar bepaalde mensen, reacties op negatief commentaar etc.

Ik zou wel geinteresseerd zijn in dat boek ja
Op Bol.com kun je trouwens de eerste paar pagina's lezen
Don't let my username fool you...
pi_77454653
quote:
Op zondag 24 januari 2010 13:07 schreef NouMooiNiet het volgende:
Wat vinden jullie van De kracht in jezelf van Murphy??

http://www.bol.com/nl/p/n(...)666800366/index.html
Zoals gezegd heb ik deze besteld. Ik ben er nu in aan het lezen. Ben ongeveer op blz 52. Interessante materie is het zeker, het laat je goed kunnen omgaan met je onderbewustzijn en legt uit hoe negatieve gedachten je leven heel erg kunnen beinvloeden, iets wat ik zelf ook meemaak.

Ik vind het wel een boek dat meer de richting in gaat van "zweverig" en dat hij vooral naar psalms van de bijbel verwijst vind ik een groot minpunt. Hij doet in het boek alsof de bijbel dit allemaal bedacht heeft en draaft soms te ver door in de nonesense. Ook de vele voorbeelden van mensen die zichzelf genezen hebben vanuit hun onderbewust zijn omdat dat het sterkste geneesmiddel zou zijn wat er bestaat. Nu klopt het wel dat ze in ziekenhuizen om deze redenen ook placebo medicijnen geven zodat je mindset goed is om te gaan genezen maar het gaat mij wel wat te ver.

In het boek wordt bijvoorbeeld gezegd dat een man genas van zijn longkanker omdat hij zijn onderbewustzijn ervan overtuigd had dat hij zou gaan genezen en dat daarom dat onderbewust zijn het lichaam van de longkanker had genezen.

Ander voorbeeld;
De man die zijn rechter arm zou geven als zijn dochter maar weer kon lopen. Een paar weken later kregen ze een auto ongeluk, de man verloor zijn rechter arm en de dochter kon weer lopen.

Zo staat het ook letterlijk in het boek. Ik wil best geloven dat dit soort dingen voor komen, met 6 miljard mensen op een aardbol heb je dit soort toevalligheden nou eenmaal, maar in het boek impliceren ze dat dit dus allemaal komt omdat het onderbewustzijn (en god) daarvoor zorgt en dat vind ik een beetje ver gaan. Zo ook komt het voorbeeld erin voor dat Jezus blinden weer kon laten kijken etc. etc.

Als het echt zo zou zijn dat dat onderbewust zijn zo sterk was, hadden er geen ziekenhuizen meer bestaan.

Wat echter wel heel sterk is in het boek, is het fenomeen "zelfbevestiging". Jezelf zo vaak mogelijk inspreken dat je goed bent, en positief in het leven staat gaat z'n vruchten afwerpen. En dat wordt in dit boek goed uitgelegd. Een psycholoog heeft mij precies datzelfde truukje aangeleerd een tijdje terug. Ik geloof wel dat je bewustzijns-gedachten heel veel invloed hebben op je onderbewustzijn... En je uitstraling is een reflectie van je onderbewustzijn. Ga jezelf maar na, als je in moeilijke perioden zit droom je daar ook vaak over, die dromen weerspiegelen de beelden die je onderbewustzijn opgevangen heeft.

Al met al een heel interessant boek om te lezen maar wat mij soms iets te ver gaat wat betreft de religieverwijzingen erin. Ik ga in ieder geval zeker verder met het lezen hierin.
Lambo of Rekt
  † In Memoriam † zaterdag 30 januari 2010 @ 18:21:44 #140
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_77455582
quote:
Op maandag 25 januari 2010 21:49 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hmm, lijkt me erg interessant, klinkt een beetje als mezelf als ik die beschrijving lees
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
  maandag 1 februari 2010 @ 00:31:37 #141
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_77499474
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:51 schreef EggsTC het volgende:

[..]
.
Die religie hallalujah meuk is erg amerikaans volgens mij. Ikzelf vind het ook lastig om in boeken dingen te lezen die net iets te ver gaan. Ik denk dat elke schrijver wel punten heeft waar je ineens het gevoel hebt dat je totale nonsens aan het lezen bent. Dat je met bewustzijn longkanker kunt bestrijden lijkt me klinkklare onzin.

Waar ik de laatste tijd soms last van heb is een overdosis prikkels, ik was dit weekend naar een housefeest, leuk natuurlijk, maar na een tijdje merk ik dat alle energie uit me gezogen wordt. Ik heb maar weinig energie om echt sociaal te gaan doen of te gaan dansen en toch beukt de muziek en de flitsende lichten maar door. Op zulke momenten accepteer ik dat maar, maar leuk is het niet. Weggaan van het feest is ook geen optie als ik in een andere stad zit en afhankelijk ben van andere mensen. Wat zou een goede methode zijn om met zulke momenten om te gaan?
:')
pi_77499737
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Die religie hallalujah meuk is erg amerikaans volgens mij. Ikzelf vind het ook lastig om in boeken dingen te lezen die net iets te ver gaan. Ik denk dat elke schrijver wel punten heeft waar je ineens het gevoel hebt dat je totale nonsens aan het lezen bent. Dat je met bewustzijn longkanker kunt bestrijden lijkt me klinkklare onzin.

Waar ik de laatste tijd soms last van heb is een overdosis prikkels, ik was dit weekend naar een housefeest, leuk natuurlijk, maar na een tijdje merk ik dat alle energie uit me gezogen wordt. Ik heb maar weinig energie om echt sociaal te gaan doen of te gaan dansen en toch beukt de muziek en de flitsende lichten maar door. Op zulke momenten accepteer ik dat maar, maar leuk is het niet. Weggaan van het feest is ook geen optie als ik in een andere stad zit en afhankelijk ben van andere mensen. Wat zou een goede methode zijn om met zulke momenten om te gaan?
Dat is waarom veel mensen drugs gebruiken op die feesten.

Wat je wel kan doen is redbull drinken afgewisseld met alcohol, dat houdt je wel een tijd op de been. Als ik zulke momenten heb op van die feesten, ga ik meestal het hoogste plekje in de zaal opzoeken om daar te gaan zitten kijken naar de rest, met een biertje in mn hand. Dat vind ik een goede methode. Als je daar alleen zit kom je goed tot rust als je over die mensen uit kijkt en alleen gewoon kijken en genieten van de muziek
Lambo of Rekt
  maandag 1 februari 2010 @ 09:27:52 #143
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_77503836
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is waarom veel mensen drugs gebruiken op die feesten.

Wat je wel kan doen is redbull drinken afgewisseld met alcohol, dat houdt je wel een tijd op de been. Als ik zulke momenten heb op van die feesten, ga ik meestal het hoogste plekje in de zaal opzoeken om daar te gaan zitten kijken naar de rest, met een biertje in mn hand. Dat vind ik een goede methode. Als je daar alleen zit kom je goed tot rust als je over die mensen uit kijkt en alleen gewoon kijken en genieten van de muziek
Dit doe ik dan, geen energie stoppen in contact met mensen maar genieten van de muziek!!
Ik krijg daar weer energie van!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_77504455
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:59 schreef EggsTC het volgende:
[ afbeelding ]

Omschrijving
[..]

Iemand ervaringen met dit boek?

In Stop! Geen excuses meer! onthult Wayne Dyer hoe je de negatieve denkpatronen die verhinderen dat je de hoogste niveaus van geluk, succes en gezondheid bereikt, kunt veranderen. Het is vaak ontzettend moeilijk om de destructieve denkgewoontes te doorbreken die je al vanaf je jeugd met je meedraagt. Deze worden continu goedgepraat met excuses als ‘Het is te laat om nu nog te veranderen’, ‘Als ik zou veranderen, zou dat mijn hele leven overhoop halen’, ‘Zo ben ik altijd geweest’. Wayne Dyer daagt je uit om die excuses voor eens en voor altijd de deur uit te doen.
De hoogste niveaus van geluk, succes en gezondheid
Nou ja, nu kom ik natuurlijk over als zo iemand die niet meer van z'n destructieve denkgewoontes is af te krijgen omdat ik daarmee in m'n jeugd geindoctrineerd ben

Maar goed, deze schrijvers bereiken vooral een hoog niveau van materiële rijkdom omdat ze zoveel boeken verkopen vol met gebakken lucht. Daarnaast hebben ze gewoon hun portie ongeluk, mislukkingen en ziekte.
  maandag 1 februari 2010 @ 10:15:30 #145
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_77504715
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is waarom veel mensen drugs gebruiken op die feesten.

Wat je wel kan doen is redbull drinken afgewisseld met alcohol, dat houdt je wel een tijd op de been. Als ik zulke momenten heb op van die feesten, ga ik meestal het hoogste plekje in de zaal opzoeken om daar te gaan zitten kijken naar de rest, met een biertje in mn hand. Dat vind ik een goede methode. Als je daar alleen zit kom je goed tot rust als je over die mensen uit kijkt en alleen gewoon kijken en genieten van de muziek
Dat is inderdaad een goede methode, maar die plek had niet echt een duidelijke 'chillspot'. In het verleden wel bij feesten geweest die dat duidelijk wel hebben, bv. zitzakken enzo. Hier was dat niet echt zo helaas, ik heb denk ik het probleem dat ik teveel waarneem, ik ga nadenken hoe andere mensen zich voelen of hoe de muziek precies in elkaar zit, hoe de lichten bewegen etc. etc.
:')
  maandag 1 februari 2010 @ 10:19:14 #146
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_77504809
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:03 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

De hoogste niveaus van geluk, succes en gezondheid
Nou ja, nu kom ik natuurlijk over als zo iemand die niet meer van z'n destructieve denkgewoontes is af te krijgen omdat ik daarmee in m'n jeugd geindoctrineerd ben

Maar goed, deze schrijvers bereiken vooral een hoog niveau van materiële rijkdom omdat ze zoveel boeken verkopen vol met gebakken lucht. Daarnaast hebben ze gewoon hun portie ongeluk, mislukkingen en ziekte.
"de hoogste niveaus" is indd flauwe kul. Als je daarnaar gaat streven bereik je natuurlijk helemaal niks. Ik denk dat je alleen het gevoel van 'het hoogste niveau' hebt onder invloed van drugs zoals mdma etc, wat de volgende dag en de rest van de week ook weer zijn sporen achterlaat.
:')
  maandag 1 februari 2010 @ 10:57:05 #147
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_77505734
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

"de hoogste niveaus" is indd flauwe kul. Als je daarnaar gaat streven bereik je natuurlijk helemaal niks. Ik denk dat je alleen het gevoel van 'het hoogste niveau' hebt onder invloed van drugs zoals mdma etc, wat de volgende dag en de rest van de week ook weer zijn sporen achterlaat.
ik mag hopen dat dat ook zonder drugs kan ...
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_77507130
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:57 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

ik mag hopen dat dat ook zonder drugs kan ...
Ik denk niet dat je die staat zonder drugs kan bereiken, zoals mdma.
Lambo of Rekt
  maandag 1 februari 2010 @ 12:26:56 #149
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_77508484
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:48 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je die staat zonder drugs kan bereiken, zoals mdma.
Dat betekend niet dat je ultieme vrede voelt ofzo, je voelt je gewoon ultiem tevreden. En omdat je geen zorgen en een flinke dosis 'geluk' over je heen krijgt lijkt het of alles op zijn plaats valt. Maar de volgende dag breek je natuurlijk helemaal op en is het precies zoals het ego werkt, verradelijk.
:')
pi_77508573
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

ik heb denk ik het probleem dat ik teveel waarneem, ik ga nadenken hoe andere mensen zich voelen of hoe de muziek precies in elkaar zit, hoe de lichten bewegen etc. etc.
Doe je dat in nuchtere staat, dat nadenken?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')