abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:35:21 #226
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77152249
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 23:26 schreef trebremmit het volgende:
Ik vind The Searchers maar een flauwe western zonder enige diepgang in de personages, nooit begrepen wat daar nu zo goed aan is.
Een flauwe western zonder diepgang? dan heb je `m niet goed bekeken en begrepen, ben ik bang. Ik zou `m nog eens gaan kijken als ik jou was
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:19:43 #227
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77154120
House
Een Japans schoolmeisje, Angel, gaat met haar vader op reis tijdens de zomervakantie. Maar als haar vader verteld dat hij opnieuw gaat trouwen en z`n nieuwe vrouw mee gaat op vakantie wilt Angel niet meer mee. In plaats daarvan gaat ze met haar vriendinnen haar tante opzoeken die ze al jaren niet heeft gezien. Haar tante woont in een immens groot, afgelegen huis...

Zoals je uit de synopsis wel al een beetje kunt opmaken is het verhaal, waarin van alles voorkomt van melodrama tot musical en van horror tot humor, van House niet het sterkste element van de film. Maar dat wordt meer dan goed gemaakt door het visuele aspect. Het is echt één grote trip, met een wel heel erg avant-gardistisch aandoende montage.
Het moet wel één van de meest vreemde en intrigerende horror films die ik ooit heb gezien.

De beeldkwaliteit van de nieuwe Masters of Cinema dvd uitgave is geweldig. De vele en felle kleuren die de film rijk is komen prachtig tot hun recht. Als Criterion hier in de loop van het jaar een blu-ray van uitbrengt wordt het gegarandeerd smullen geblazen.
Voor nu is de dvd van MoC een absolute aanrader. Voor mij de eerste grote verbazing en ontdekking van het jaar.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Ich Möchte Kein Mann Sein
De eerste, en kortste, film uit de Lubitsch in Berlin box van Masters Of Cinema. Ik was niet bekend met het oudere, Duitse werk van Lubitsch maar deze slechts 45 minuten durende film was zeker een goed begin.
Erg vermakelijk,nogal vooruitstrevend (vooral voor die tijd) en ondersteund door een goede piano score is dit een stomme film die heel goed te doen is, zelfs voor de mensen die het normaal niet zo hebben op stomme films.
Als de andere vijf films uit de box net zo goed zijn als deze ben ik dik tevreden en is dit een prachtige aanwinst voor iedere collectie.

IMDB Cijfer: 7,2/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_77157624
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:35 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Een flauwe western zonder diepgang? dan heb je `m niet goed bekeken en begrepen, ben ik bang. Ik zou `m nog eens gaan kijken als ik jou was
Ik heb hem bekeken met mijn ogen, zijn er nog andere manieren dan? Als je van moraliserende en theatrale films houdt is het waarschijnlijk een prachtfilm maar ik kon er niks mee.
pi_77158943
Case 39
Creepy thriller met Renee Zellweger die een kleine meid in huis haalt die onlangs bijna door haar ouders zijn vermoord. Leuke twist in het verhaal is dat die ouders niet zomaar haar dood wilden hebben…
6.5/10
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:09:58 #230
67089 Gillingham
The horror...
pi_77159164
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:37 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Ik heb hem bekeken met mijn ogen, zijn er nog andere manieren dan? Als je van moraliserende en theatrale films houdt is het waarschijnlijk een prachtfilm maar ik kon er niks mee.
Moraliserend? Ik vind de film best gewaagde en gevoelige thema's aansnijden zonder daar een waardeoordeel over te geven.

En is het nou emotieloos of theatraal?
What's it going to be then, eh?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:10:06 #231
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_77159171
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 21:37 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Theatraal wel maar moraliserend? dat vond ik best meevallen
pi_77159885
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:09 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Moraliserend? Ik vind de film best gewaagde en gevoelige thema's aansnijden zonder daar een waardeoordeel over te geven.

En is het nou emotieloos of theatraal?
Theatraal acteren waardoor gespeelde emoties nep lijken, ik vind het dan zonder emoties maar goed ik begrijp je punt. Jullie ergeren je niet aan het ontzettend slechte acteerwerk in deze film?
Nu ik er weer over na denk viel het moraliserende inderaad wel wat mee.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 22:58:36 #233
67089 Gillingham
The horror...
pi_77161576
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:24 schreef trebremmit het volgende:

[..]

Theatraal acteren waardoor gespeelde emoties nep lijken, ik vind het dan zonder emoties maar goed ik begrijp je punt. Jullie ergeren je niet aan het ontzettend slechte acteerwerk in deze film?
Nu ik er weer over na denk viel het moraliserende inderaad wel wat mee.
Nee, ik erger me niet aan het acteerwerk. Welke rollen heb je voor ogen?
John Wayne vind ik sowieso een interessante rol hebben in The Searchers. Maar het kan ook wel helpen om de vele andere westernrollen die John Wayne voor The Searchers heeft gespeeld (met name als held) in het achterhoofd te houden tijdens het kijken van de film.
What's it going to be then, eh?
pi_77168639
Revolutionary road
pi_77169915
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 03:00 schreef Djinx het volgende:
Revolutionary road
Ja, en? Dit is geen opsomtopic. Vertel er eens wat meer over, hoe vond je hem?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 januari 2010 @ 10:44:16 #236
862 Arcee
Look closer
pi_77171145
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:35 schreef Timo20 het volgende:
dan heb je `m niet goed bekeken en begrepen, ben ik bang. Ik zou `m nog eens gaan kijken als ik jou was
Meen je dat nou serieus?:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_77172008
Night Train 2009
Wat een afknapper deze film. De special effects trokken op niets, je zag zo dat alles fake was in deze film, de trein was fake, de wagons bewogen op een bizarre manier, de trein reed minstens 200 km/u, de deuren waren precies van karton en dan die miezerige rook die er hing. Het verhaal daarentegen viel extreem goed mee. Zeer mysterieus met dat doosje en enkel op basis van het verhaal wou ik de film uitzien. En dan ja het einde...
4.5
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_77172460
Calvaire

Wat moet ik hier van zeggen ? Eerste en enige wat in me opkomt is: wtf

Kan er nu echt geen cijfer aan hangen, sorry.

Voor de mensen die hem gezien hebben. Dit was wel het meest hilarische ooit

"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_77172628
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 11:59 schreef znarch het volgende:
Calvaire

Wat moet ik hier van zeggen ? Eerste en enige wat in me opkomt is: wtf

Kan er nu echt geen cijfer aan hangen, sorry.

Voor de mensen die hem gezien hebben. Dit was wel het meest hilarische ooit

Is dat geen film van de gebroeders Dardenne? Ik vond hem hele goed, typische sfeer
och nee
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_77172758
Gisteren Passengers gezien.

Film over een therapeute voor vliegtuigrampoverlevenden. Ik moet bekennen dat ik deze film alleen keek voor Anne Hathaway. Ze speelt een mooie rol, verder is het verhaal nogal traag en de twist op het einde zag ik al van mijlenver aankomen. Wel redelijk vermaak.

6.5/10
pi_77173185
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:06 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Is dat geen film van de gebroeders Dardenne? Ik vond hem hele goed, typische sfeer
och nee
Ik weet nog steeds niet wat die dans voorstelt, een paringsdans ofzo ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:30:35 #242
3185 Adelante
To let it go now
pi_77179703

In de film Leap Year gaat Anna (Amy Adams) naar Dublin om haar vriendje Jeremy (Adam Scott) ten huwelijk te vragen. Helaas gooit het slechte weer roet in het eten en moet ze vertrouwen op de Ierse hoteleigenaar Declan (Matthew Goode) om haar te helpen. Van het een komt het ander.

Je moet wat kijken als je ziek bent op een druilerige zaterdag, maar van deze film word je in elk geval niet beter. Romantische komedie met nul komma nul originaltiteit en charme. Het enige wat me wist te boeien waren de prachtige beelden van Ierland .

cijfer: 5/10
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_77180046
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:21 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Als je die film in zijn genre plaatst kan ik me daar prima in vinden. Vond het toen ook een heerlijke bioscoopfilm

Word een beetje moe van al het gezeik mbt die film.
Zelfs hersenloos vermaak mag wel wat beter gedaan worden dan die laatste Micheal Bay film. Hij is gewoon slecht. Punt.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 23 januari 2010 @ 16:45:09 #244
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_77180159
Ik heb de Austin Powers-trilogie gezien, waarvan ik deel 1 en een gedeelte van 2 al eerder gezien had. Het is best flauw, melig en vooral ontzettend onbenullig. Maar ik heb me wel vermaakt. Het laatste deel met Beyonce is wel wat minder leuk. Ik geef de eerste twee delen een zeven, deel 3 krijgt een zesje.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_77180216
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:41 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Zelfs hersenloos vermaak mag wel wat beter gedaan worden dan die laatste Micheal Bay film. Hij is gewoon slecht. Punt.
Tja, als je zo een discussie in gaat heeft het ook weinig zin
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_77180743
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:47 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Tja, als je zo een discussie in gaat heeft het ook weinig zin
Serieus, slecht uitgewerkte karakters, slecht plot, alles met het oog op de amerikaanse tiener. Zelfs de comic relieves waren slecht. Het is gewoon geen goede film, sorry.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 23 januari 2010 @ 17:20:05 #247
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_77181156
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 17:06 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Serieus, slecht uitgewerkte karakters, slecht plot, alles met het oog op de amerikaanse tiener. Zelfs de comic relieves waren slecht. Het is gewoon geen goede film, sorry.
Die heen en weer zwiepende ballen van een of andere transformer op de pyramides van Gizeh benaderde de triestheid van een Epic Movie. Het was echt heel slecht.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 23 januari 2010 @ 18:57:04 #248
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_77184095

A serious man

7,80 IMDB
8,20 Aschkael

Altijd een feest een nieuwe van de Coens.
= there is a light that never goes out =
pi_77188162
Town Creek a.k.a Blood Creek
http://www.imdb.com/title/tt0450336/
Cijfer IMDB: 7.2
Mijn cijfer: 6.8

Film gaat over een boerderij waar een reliek te vinden is dat een connectie heeft met het occult. Hitler was altijd geïnteresseerd hierin en door middel van deze relieken wilde hij met het onnatuurlijke in contact staan. Deze relieken kunnen namelijk dode mensen/dieren etc. weer tot leven brengen. Wel worden zij dan zombies die alles en nog wat weer dood willen hebben. Hitler heeft in totaal 8 relieken welke bewaakt worden door een 'nazi'. Zij hebben de kracht om de doden weer tot leven te brengen, maar hiervoor hebben ze wel het bloed nodig van mensen...

Goed acteerwerk en een verhaallijn wat weer eens wat anders was. Het gore gedeelte was redelijk, soms een beetje lachwekkerig omdat het er zo nep uit zag. Makeup enzo zag er wel heel goed uit. Film verloopt best snel en hierdoor blijft de spanning er in zitten. Leuk open einde ook. Jammer eigenlijk dat er zo weinig promotie over te vinden is. Best een aardig filmpje, vooral voor horror/thriller liefhebbers.

Traingle
http://www.imdb.com/title/tt1187064/
Cijfer IMDB: 6.6
Mijn Cijfer: 7

Deze film gaat over een groep die gaat zeilen op zee. Echter tijdens het zeilen komen ze in een storm terecht waardoor ze hun boot moeten verlaten. Ze worden gered doordat er een groot schip voorbij komt. Maar op dit schip gebeuren er hele vreemde dingen die zich continue blijven voortdoen. Ze zitten dus in een loop van gebeurtenissen die niet altijd positief uitpakken.

Spannende film waar pas op het einde een verklaring voor te vinden is. Eigenlijk zit je na het einde van de film nog met vragen. Super acteerwerk, vooral door Melissa George die Jess speelt.
pi_77188855
Fifty Dead Men Walking
http://www.imdb.com/title/tt1097643/

Ik was niet bekend met de IRA en zijn activiteiten voordat ik deze film tegenkwam. Mijn interesse was daardoor gelijk gewekt. Helaas toen niet meer in de bios gezien. Nu wel eindelijk op dvd.
Geen super film maar ook geen tegenvaller. Het verhaal komt traag op gang, waardoor we wel beter kennis maken met de hoofdpersonage en de andere rollen. Wanneer het IRA gedeelte begint gaat het de film opeens een stuk vlotter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 6.9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')