abonnement Unibet Coolblue
pi_78809745
De laatste paar weken heb ik geleerd om te zwijgen. Niks laten weten aan mensen, gewoon NIKS zeggen.

(en dat bedoel het echte leven, niet dit forum)

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2010 12:08:34 ]
  zaterdag 6 maart 2010 @ 21:35:11 #77
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78828053
Ja zoals de 'Boondock Saints' zeiden. Een echte man laat niks van zijn problemen weten/merken tenzij ernaar gevraagd wordt. En dan nog moet jeje afvragen wat heb ik eraan als zij meer weten van mij dan nodig is?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78828133
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Ja zoals de 'Boondock Saints' zeiden. Een echte man laat niks van zijn problemen weten/merken tenzij ernaar gevraagd wordt. En dan nog moet jeje afvragen wat heb ik eraan als zij meer weten van mij dan nodig is?
Misschien wat meer wederzijds begrip, maar ik zou vooral lekker m'n mond houden als je je daar beter bij zou voelen.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 21:38:53 #79
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78828204
Naaah.. de anonimiteit op fok/interwebz is ook wel weer gunstig eigenlijk..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78828240
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:38 schreef Schenkstroop het volgende:
Naaah.. de anonimiteit op fok/interwebz is ook wel weer gunstig eigenlijk..
Jawel, maar ik bedoel IRL tegenover familie, vrienden etc.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 21:44:01 #81
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78828406
oh dat, ja ok. dat doe ik ook. Mensen handelen en denken toch vanuit eigen ervaring. en als je zelf niet schizofreen bent dan herken je niets van wat schizofrenen zeggen. Dus waaorm nog moiete verspillen en jezelf proberen uitteleggen
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 6 maart 2010 @ 21:52:51 #82
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78828725
Schizofrenie zoals ik die heb, met wannen enzo, zet je wel aan het denken. Over wat realiteit eigenlijk is, ook over geloof en anderen en hoe zij met hun wanen omgaan. De voor en de nadelen daarvan. Schizofrenen op mijn niveau (dus niet seniel en debiel nog) zijn eigenlijk bij uitsekende mensen om mee te praten/filosoferen. Zij begrijpen wat meer van het leven vind ik. Niet in de eerste plaats omdat zij flinke emotionele klappen hebben verwerkt, en daardoor openstaan voor meer inhoud ipv. oppervlakkig geblaat "hey, hoi, doei hoe gaat het oh w... ok. dan" Het grappige is ook de norse natuurkundigen nadat zij in aanraking komen kwantum-mechanica. Sat die ook veel en veel meer openstaan voor filosofie en aardse spiritualiteit. Schizofrenen zijn deze mensen vóór zeg maar. Zonder al die formules en boeken en theorie.
^^ en zo denkt een schizofreen.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78828813
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 21:52 schreef Schenkstroop het volgende:
Schizofrenie zoals ik die heb, met wannen enzo, zet je wel aan het denken. Over wat realiteit eigenlijk is, ook over geloof en anderen en hoe zij met hun wanen omgaan. De voor en de nadelen daarvan. Schizofrenen op mijn niveau (dus niet seniel en debiel nog) zijn eigenlijk bij uitsekende mensen om mee te praten/filosoferen. Zij begrijpen wat meer van het leven vind ik. Niet in de eerste plaats omdat zij flinke emotionele klappen hebben verwerkt, en daardoor openstaan voor meer inhoud ipv. oppervlakkig geblaat "hey, hoi, doei hoe gaat het oh w... ok. dan" Het grappige is ook de norse natuurkundigen nadat zij in aanraking komen kwantum-mechanica. Sat die ook veel en veel meer openstaan voor filosofie en aardse spiritualiteit. Schizofrenen zijn deze mensen vóór zeg maar. Zonder al die formules en boeken en theorie.
^^ en zo denkt een schizofreen.
Ik denk dat er wel een kern van waarheid inzit. Juist omdat schizofrenen weten dat niet alles zo voor de hand ligt en precies is wat het lijkt, durven ze misschien wat meer 'out of the box' te denken en kijken.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 22:02:46 #84
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78829082
Ja je vat het goed samen. Natuurlundigen moeten zich eerst door de barre wereld van logica en formules heenworstelen. Voordat het voor hun ook logisch wordt dat spiritualiteit/genieten van de zon ed. ook in ene binnen hun logische wereld past. Omdat hun logische horizon is verbreed.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 7 maart 2010 @ 01:34:53 #85
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_78835889
Hmm dus Schenkstroop is schizofreen? Dat verklaart een hoop...
Hallon!
pi_78836577
quote:
Op zondag 7 maart 2010 01:34 schreef BlueMage het volgende:
Hmm dus Schenkstroop is schizofreen? Dat verklaart een hoop...
Wat zoal dan?
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  zondag 7 maart 2010 @ 02:07:50 #87
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_78836746
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:00 schreef Theoria_Colorum het volgende:

[..]

Wat zoal dan?
Ik bedoel dit niet lullig maar ik zou je toch aanraden eens in z'n posthistory te kijken. Hij heeft een nogal...vreemd beeld van de samenleving en in KLB wordt er inmiddels zeer lacherig gereageerd op een "typisch schenkstroop topic" (daar heb ik me ook vaak schuldig aan gemaakt geef ik grif toe) maar goed ik wist dus niet dat er écht iets "mis" met 'm was. Vandaar dus ook dat een hoop van z'n online gedrag voor mij verklaard kan worden door z'n psychische stoornis. En m'n excuses voor het belachelijk maken, Schenkstroop, ik wist de achtergrond niet en dacht dat je liep te trollen.
Hallon!
  zondag 7 maart 2010 @ 02:11:54 #88
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_78836837
Schizofrenie is toch dat iemand bv veel verschillende karaktertrekken heeft en dat je diegene dus in feite nooit kunt peilen?
Bv iemand is aardig-denk je- en opeens is deze aardige persoon opeens een klootzak van hier tot tokio zonder enige aanleiding hiertoe?

Zelf snappen ze dat ook niet, als je ze er later op wijst.
Dus enorm wisselvallige types?
Toch?
Snollebolt
  zondag 7 maart 2010 @ 02:15:42 #89
6941 APK
Factual, I think.
pi_78836925
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:11 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

Toch?
Nee.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 7 maart 2010 @ 02:15:59 #90
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_78836934
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:15 schreef APK het volgende:

[..]

Nee.
Oh?
Snollebolt
  zondag 7 maart 2010 @ 02:19:15 #91
6941 APK
Factual, I think.
pi_78837032
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:15 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Oh?
Wiki.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_78837055
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:11 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Schizofrenie is toch dat iemand bv veel verschillende karaktertrekken heeft en dat je diegene dus in feite nooit kunt peilen?
Bv iemand is aardig-denk je- en opeens is deze aardige persoon opeens een klootzak van hier tot tokio zonder enige aanleiding hiertoe?

Zelf snappen ze dat ook niet, als je ze er later op wijst.
Dus enorm wisselvallige types?
Toch?


http://www.ypsilon.org/alles_over_schizofrenie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schizofrenie
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  zondag 7 maart 2010 @ 05:06:46 #93
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78838559
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:11 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Schizofrenie is toch dat iemand bv veel verschillende karaktertrekken heeft en dat je diegene dus in feite nooit kunt peilen?
Bv iemand is aardig-denk je- en opeens is deze aardige persoon opeens een klootzak van hier tot tokio zonder enige aanleiding hiertoe?

Zelf snappen ze dat ook niet, als je ze er later op wijst.
Dus enorm wisselvallige types?
Toch?
Ja en nee. dingen waar de schizofreen in kwestie erge moeite mee heeft kan op een gegeven moment oncontroleerbaar de kop op spelen. en dan "veranderd" de persoon zeg maar van normaal naar kwaad of raar.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 7 maart 2010 @ 05:09:14 #94
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_78838566
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:07 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik bedoel dit niet lullig maar ik zou je toch aanraden eens in z'n posthistory te kijken. Hij heeft een nogal...vreemd beeld van de samenleving en in KLB wordt er inmiddels zeer lacherig gereageerd op een "typisch schenkstroop topic" (daar heb ik me ook vaak schuldig aan gemaakt geef ik grif toe) maar goed ik wist dus niet dat er écht iets "mis" met 'm was. Vandaar dus ook dat een hoop van z'n online gedrag voor mij verklaard kan worden door z'n psychische stoornis. En m'n excuses voor het belachelijk maken, Schenkstroop, ik wist de achtergrond niet en dacht dat je liep te trollen.
prachtig toch, dat de lange arm van de new world order (politie/leraren/psychiaters) allemaal van die labels klaar heeft staan om op iedereen te plakken die buiten "normaal" vallen. en met de nodige medicijnen paraat ook. wat goed dat angst werkt om iedereen in toom te houden. en wat goed dat etiketten uit het niets begrip kunnen kweken. ja das sarcastisch bedoeld.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_78945559
leuk zo'n topic. ik heb nog voor de buitenwereld niks bekend gemaakt. denk dat ik nu moet leren accepteren dat ik het heb, en daar mee bezig moet zijn volgens de arts ook. (het accepteren)
ik weet niet of het herkenbaar is schenkstroop, maar ik word ontzettend angstig vooral na vandaag van mijn psychiater. erg aardige kerel maar hij heeft me naar huis gestuurd met de opdracht na te denken over medicatie (seroquel) hij heeft het wel slim aangepakt, want hij weet dat ik bang was voor een bepaald deel, en heeft gezegd dat de medicatie de angst en chaos zal afremmen. maar de rest? heeft hij niet opgenoemd, omdat hij weet dat ik me dan terug trek.
erg jammer ik begon hem wel erg te mogen.

ik heb een week de tijd om erover na te denken. voel me ook wel onder druk gezegd, heb het idee dat hij het verwacht en dat ik aan die verwachten MOET voldoen.

mij is wel opgevallen dat de meeste schizo's man zijn, how come?
pi_78960193
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 20:48 schreef TheHolyTiamat het volgende:
leuk zo'n topic. ik heb nog voor de buitenwereld niks bekend gemaakt. denk dat ik nu moet leren accepteren dat ik het heb, en daar mee bezig moet zijn volgens de arts ook. (het accepteren)
ik weet niet of het herkenbaar is schenkstroop, maar ik word ontzettend angstig vooral na vandaag van mijn psychiater. erg aardige kerel maar hij heeft me naar huis gestuurd met de opdracht na te denken over medicatie (seroquel) hij heeft het wel slim aangepakt, want hij weet dat ik bang was voor een bepaald deel, en heeft gezegd dat de medicatie de angst en chaos zal afremmen. maar de rest? heeft hij niet opgenoemd, omdat hij weet dat ik me dan terug trek.
erg jammer ik begon hem wel erg te mogen.

ik heb een week de tijd om erover na te denken. voel me ook wel onder druk gezegd, heb het idee dat hij het verwacht en dat ik aan die verwachten MOET voldoen.

mij is wel opgevallen dat de meeste schizo's man zijn, how come?
Ik zou graag een uitgebreide reactie willen typen maar op dit moment lukt het echt niet. Mijn hoofd is leeg (heb ik meestal 's ochtends). Maarre dat accepteren, ach.. dat zeiden ze bij mij ook maar ik heb er echt niet wakker van gelegen. Iemand zei eens tegen mij, je hebt de diagnose gekregen maar verder blijf je dezelfde persoon (hoewel dat ook te betwijfelen valt).
pi_78984401
quote:
Op zondag 7 maart 2010 02:07 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik bedoel dit niet lullig maar ik zou je toch aanraden eens in z'n posthistory te kijken. Hij heeft een nogal...vreemd beeld van de samenleving en in KLB wordt er inmiddels zeer lacherig gereageerd op een "typisch schenkstroop topic" (daar heb ik me ook vaak schuldig aan gemaakt geef ik grif toe) maar goed ik wist dus niet dat er écht iets "mis" met 'm was. Vandaar dus ook dat een hoop van z'n online gedrag voor mij verklaard kan worden door z'n psychische stoornis. En m'n excuses voor het belachelijk maken, Schenkstroop, ik wist de achtergrond niet en dacht dat je liep te trollen.
je kan in mijn posthistorie ook zien dat ik psychotisch was.
vooral in de periode rond februari/maart 2008.
ik geloofde toen in allerlei complottheoriën en heb dat allemaal op het forum zitten posten.

nu gaat het een stuk beter. ik moet soms nog wel vechten tegen wanen.
woon inmiddels zelfstandig en heb werk na me jaren vrijwel volledig te hebben geïsoleerd.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_79026834
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 19:29 schreef Caesu het volgende:

[..]

je kan in mijn posthistorie ook zien dat ik psychotisch was.
vooral in de periode rond februari/maart 2008.
ik geloofde toen in allerlei complottheoriën en heb dat allemaal op het forum zitten posten.

nu gaat het een stuk beter. ik moet soms nog wel vechten tegen wanen.
woon inmiddels zelfstandig en heb werk na me jaren vrijwel volledig te hebben geïsoleerd.
Vechten tegen wanen? Hoe doe je dat dan precies?
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 11 maart 2010 @ 19:11:26 #99
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_79028566
^^ daar vraag je wat. maar het kan, alle schizofrenen ervaren dit zelfde fenomeen "vechten tegen je wanen". waan-ideen, bv smetvrees, zijn vermoeiend maar je moet ermee doorgaan. dus je besseft wel dat het niet helemaal "normaal" is. maar je laat het ook niet los. en smetvrees kan erg veel tijd, energie en frustraties geven. en dat ervaar je als vechten. ik kon toen ik 14 was einde october in de kou, van 3 uur 'smiddags tot 11-12 uur savond buiten, roerloos op twee benen staan. in één houding. omdat dat van mezelf moest tot ik iets vobracht had. waarbij ik ook nogeens de extreme geestelijke inspanningen verrichtte, en daarbij minimaal ademde. over gek gesprooken. Maar op zo;n moment weet je gewoon niet beter. Ik denk dat rare spanningen thuis mij zo gek maakten.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_79032107
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:31 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Vechten tegen wanen? Hoe doe je dat dan precies?
soms krijg ik betrekkingswanen.
bijvoorbeeld ik zie telkens dezelfde taxi-busjes rijden.
dan moet ik niet denken dat ze me in de gaten aan het houden of aan het achtervolgen zijn.
zonder medicatie zou ik dat zeker wel denken.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')