abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2010 @ 21:28:23 #76
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_76696679
Ik wou al zeggen, da's een behoorlijke claim die daarmee gemaakt wordt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 11 januari 2010 @ 21:33:12 #77
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76696976
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:28 schreef Dagonet het volgende:
Ik wou al zeggen, da's een behoorlijke claim die daarmee gemaakt wordt.
Ja, ik heb het weggehaald, dus mail maar.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 11 januari 2010 @ 21:59:44 #78
164802 xxjosjex
no way jose.....
pi_76698622
Super actie zeg!
Jammer dat we onze mopsenpup pas begin maart krijgen en die al op Carnibest loopt als die van de fokker vandaan komt.....
It's all a blur!!!
  maandag 11 januari 2010 @ 22:01:25 #79
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_76698733
TV weer eens een P
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_76699409
Mogen Fret en ik ook mee doen?
pi_76699804
Is Carnibest er ook voor katten met blaasproblemen, bijvoorbeeld dat het blaasgruis voorkomt doordat het zuurdere urine aanmaakt?
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 22:20:38 #82
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_76699907
Zo even opgeruimd, verdere discussies over andere voeders kan hier: Carnibest/Versvoeding vs brokdiscussie #4

[ Bericht 78% gewijzigd door senesta op 11-01-2010 22:38:02 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 11 januari 2010 @ 22:43:08 #83
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76701155
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 02:33 schreef Cynix ® het volgende:
Maar als je kat of hond dat voer nou eens niet lekker vind of er zelfs ziek van word, worden de dagelijkse updates dan ook geplaatst of gebruikt of 'verdwijnen' ze dan spoorloos?
Die vraag dan nog.
Here we are now, entertain us.
pi_76701302
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:43 schreef voyeur het volgende:

[..]

Die vraag dan nog.
Het antwoord: (paar posts eronder)
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 02:35 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Je bent toch niet nieuw op FOK? Alsof FOK zoiets zou verwijderen.

Het lijkt mij alleen heel sterk dat een dier hier ziek van wordt. En als een dier het niet wil eten hebben updates weinig zin, hmm. Dan moet de eerstvolgende op de lijst het maar gaan proberen.
En die kan toch gewoon hier blijven staan lijkt me, is relevant voor de wedstrijd en gaat niet zozeer in op CB versus barf versus brokken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 11 januari 2010 @ 22:57:46 #85
798 voyeur
bemoeit zich
pi_76701987
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:45 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Het antwoord: (paar posts eronder)
[..]

En die kan toch gewoon hier blijven staan lijkt me, is relevant voor de wedstrijd en gaat niet zozeer in op CB versus barf versus brokken.
Dus het antwoord op Cynix vraag is nee. Ziek worden kan niet en als het niet werkt mag een ander updates plaatsen.

En verder heeft Fok! zojuist een hele berg posts verwijderd, dus Cynix kent fok kennelijk best goed.
Here we are now, entertain us.
  maandag 11 januari 2010 @ 22:58:59 #86
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76702058
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:57 schreef voyeur het volgende:

[..]

Dus het antwoord op Cynix vraag is nee. Ziek worden kan niet en als het niet werkt mag een ander updates plaatsen.
Als het dier het niet eet mag een ander het gaan doen omdat je anders weinig te reviewen hebt. Als het dier er ziek van wordt wordt dat ook geplaatst.
pi_76702171
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:57 schreef voyeur het volgende:

En verder heeft Fok! zojuist een hele berg posts verwijderd, dus Cynix kent fok kennelijk best goed.
Kijk hier es?
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:20 schreef senesta het volgende:
Zo even opgeruimd, verdere discussies over andere voeders kan hier: Carnibest/Versvoeding vs brokdiscussie #4
En je andere vraag heeft Hara beantwoord.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 11 januari 2010 @ 23:02:37 #88
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_76702241
En het is hier echt klaar nu voyeur.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_76702631
Spannend, ik ben alleen benieuwd of er in 2 maanden tijd al mogelijke verbetering zichtbaar zal zijn. Als dat zo zou zijn of is dan ga ik zeker met dat voer door ook al is het niet goedkoop.
  maandag 11 januari 2010 @ 23:39:47 #90
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_76704228
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:18 schreef Misan het volgende:
Is Carnibest er ook voor katten met blaasproblemen, bijvoorbeeld dat het blaasgruis voorkomt doordat het zuurdere urine aanmaakt?
Hier ben ik wel benieuwd naar, omdat Herman in het verleden blaasgruisproblemen heeft gehad.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  dinsdag 12 januari 2010 @ 00:02:26 #91
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76705166
quote:
Op maandag 11 januari 2010 23:39 schreef Poeke het volgende:

[..]

Hier ben ik wel benieuwd naar, omdat Herman in het verleden blaasgruisproblemen heeft gehad.
nieslief zei dat ze daar nog informatie over had en ik zal de vraag ook voorleggen aan Carnibest.
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 januari 2010 @ 00:05:34 #92
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_76705277
Tis jammer dat Chess geen ander voer mag hebben. anders had ik misschien wel meegedaan.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 00:07:21 #93
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76705348
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tis jammer dat Chess geen ander voer mag hebben. anders had ik misschien wel meegedaan.
Waarom mag hij geen ander voer dan?
  PR/Manusje van alles dinsdag 12 januari 2010 @ 00:09:08 #94
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_76705395
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Waarom mag hij geen ander voer dan?
Dan raakt ie helemaal in de stress. Mag ook echt geen restjes eten of wat dan ook. Gelijk aan de schijterij. Meer dan een broodkorst en z'n normale eten mag hij niet. Is een heel gevoelig ras
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_76706399
Ook gemaild...Ik ben erg benieuwd! Leuke actie.

Ik heb Muffin en Mickey al eens eenmalig CB gegeven als tussendoortje. Ik zou best volledig over willen stappen als het koninklijk paar hier in huis dat accepteert.

Behalve dat de een lui is en de ander een ietwat ruw vachtje heeft, is er verder niks met ze aan de hand, dus ik acht de kans klein.. maar wie weet
  dinsdag 12 januari 2010 @ 01:24:19 #96
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_76707223
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:46 schreef VizzStick het volgende:
Ook gemaild...Ik ben erg benieuwd! Leuke actie.

Ik heb Muffin en Mickey al eens eenmalig CB gegeven als tussendoortje. Ik zou best volledig over willen stappen als het koninklijk paar hier in huis dat accepteert.

Behalve dat de een lui is en de ander een ietwat ruw vachtje heeft, is er verder niks met ze aan de hand, dus ik acht de kans klein.. maar wie weet
Een ziek dier heeft echt niet meer kans om te winnen hoor.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 08:02:17 #97
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76709411
wel tof trouwens dit, van corine
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_76709550
quote:
Op maandag 11 januari 2010 22:18 schreef Misan het volgende:
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 00:02 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

nieslief zei dat ze daar nog informatie over had en ik zal de vraag ook voorleggen aan Carnibest.
Goed bij deze mijn antwoord: Versvoer (in wat voor vorm dan ook) zorgt voor een hogere zuurgraad van de urine. Deze kun je testen met teststaafjes die je bij de DA kunt kopen. Hoe hoger de zuurgraad hoe minder kans op blaaskristallen. Mocht de zuurgraad van de urine nog niet hoog genoeg zijn volgens je DA dan kun je aan versvoer appelazijn toevoegen (doe dat onder begeleiding van een DA bij voorkeur een met kennis van versvoer!!!) dat verzuurt de urine nog meer.

Daarnaast een stukje biologie: urine = vocht met afvalstoffen. Hoe meer afvalstoffen hoe meer kans op stenen (struviet of oxalaat). Zoals al meerdere mensen zeggen worden de hoopjes op de bak kleiner en zijn er kleinere porties nodig voor de kat van versvoer. Versvoer bevat nl. zo min mogelijk afvalstoffen en komt zoveel mogelijk overeen met het natuurlijke dieet van je kat of hond. Rekensom: minder afvalstoffen in eten, betere vertering, minder kans op blaasgruis.

Daarnaast bevat Carnibest (of een ander versvoer) minder plantaardige eiwitten en als ik mij niet vergis (correct me if I'm wrong please) is dat nou juist de oorzaak van blaasgruis. Ja er zit rijst in Carnibest maar als jouw kat een kip opeet in het wild dan eet hij ook de maag en raad eens wat een kip eet?? Alleen de hoeveelheden plantaardige stoffen in Carnibest vergeleken met de brok die de dierenarts voorschrijft daar zit nogal verschil in. Het is niet ongewoon dat in een brok meer plantaardig spul zit dan dierlijk spul.

IMHO is het de moeite waard om eens versvoer te proberen met je kat en eens te testen wat dit doet met de zuurgraad van de urine.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  dinsdag 12 januari 2010 @ 08:45:21 #99
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_76709841
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:19 schreef nieslief het volgende:

[..]

[..]

Goed bij deze mijn antwoord: Versvoer (in wat voor vorm dan ook) zorgt voor een hogere zuurgraad van de urine. Deze kun je testen met teststaafjes die je bij de DA kunt kopen. Hoe hoger de zuurgraad hoe minder kans op blaaskristallen. Mocht de zuurgraad van de urine nog niet hoog genoeg zijn volgens je DA dan kun je aan versvoer appelazijn toevoegen (doe dat onder begeleiding van een DA bij voorkeur een met kennis van versvoer!!!) dat verzuurt de urine nog meer.

Daarnaast een stukje biologie: urine = vocht met afvalstoffen. Hoe meer afvalstoffen hoe meer kans op stenen (struviet of oxalaat). Zoals al meerdere mensen zeggen worden de hoopjes op de bak kleiner en zijn er kleinere porties nodig voor de kat van versvoer. Versvoer bevat nl. zo min mogelijk afvalstoffen en komt zoveel mogelijk overeen met het natuurlijke dieet van je kat of hond. Rekensom: minder afvalstoffen in eten, betere vertering, minder kans op blaasgruis.

Daarnaast bevat Carnibest (of een ander versvoer) minder plantaardige eiwitten en als ik mij niet vergis (correct me if I'm wrong please) is dat nou juist de oorzaak van blaasgruis. Ja er zit rijst in Carnibest maar als jouw kat een kip opeet in het wild dan eet hij ook de maag en raad eens wat een kip eet?? Alleen de hoeveelheden plantaardige stoffen in Carnibest vergeleken met de brok die de dierenarts voorschrijft daar zit nogal verschil in. Het is niet ongewoon dat in een brok meer plantaardig spul zit dan dierlijk spul.

IMHO is het de moeite waard om eens versvoer te proberen met je kat en eens te testen wat dit doet met de zuurgraad van de urine.
Nies, dat met die azijn, zou dat ook bij honden met blaasgruis werken?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_76709861
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 08:45 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nies, dat met die azijn, zou dat ook bij honden met blaasgruis werken?
Volgens mij wel ja ik weet het niet zeker misschien even kijken op barfplaats?
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')