Ja, ik heb het weggehaald, dus mail maar.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:28 schreef Dagonet het volgende:
Ik wou al zeggen, da's een behoorlijke claim die daarmee gemaakt wordt.
Die vraag dan nog.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:33 schreef Cynix ® het volgende:
Maar als je kat of hond dat voer nou eens niet lekker vind of er zelfs ziek van word, worden de dagelijkse updates dan ook geplaatst of gebruikt of 'verdwijnen' ze dan spoorloos?
Het antwoord: (paar posts eronder)quote:
En die kan toch gewoon hier blijven staan lijkt me, is relevant voor de wedstrijd en gaat niet zozeer in op CB versus barf versus brokken.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 02:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je bent toch niet nieuw op FOK? Alsof FOK zoiets zou verwijderen.
Het lijkt mij alleen heel sterk dat een dier hier ziek van wordt. En als een dier het niet wil eten hebben updates weinig zin, hmm. Dan moet de eerstvolgende op de lijst het maar gaan proberen.
Dus het antwoord op Cynix vraag is nee. Ziek worden kan niet en als het niet werkt mag een ander updates plaatsen.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Het antwoord: (paar posts eronder)
[..]
En die kan toch gewoon hier blijven staan lijkt me, is relevant voor de wedstrijd en gaat niet zozeer in op CB versus barf versus brokken.
Als het dier het niet eet mag een ander het gaan doen omdat je anders weinig te reviewen hebt. Als het dier er ziek van wordt wordt dat ook geplaatst.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:57 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dus het antwoord op Cynix vraag is nee. Ziek worden kan niet en als het niet werkt mag een ander updates plaatsen.
Kijk hier es?quote:Op maandag 11 januari 2010 22:57 schreef voyeur het volgende:
En verder heeft Fok! zojuist een hele berg posts verwijderd, dus Cynix kent fok kennelijk best goed.
En je andere vraag heeft Hara beantwoord.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:20 schreef senesta het volgende:
Zo even opgeruimd, verdere discussies over andere voeders kan hier: Carnibest/Versvoeding vs brokdiscussie #4
Hier ben ik wel benieuwd naar, omdat Herman in het verleden blaasgruisproblemen heeft gehad.quote:Op maandag 11 januari 2010 22:18 schreef Misan het volgende:
Is Carnibest er ook voor katten met blaasproblemen, bijvoorbeeld dat het blaasgruis voorkomt doordat het zuurdere urine aanmaakt?
nieslief zei dat ze daar nog informatie over had en ik zal de vraag ook voorleggen aan Carnibest.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:39 schreef Poeke het volgende:
[..]
Hier ben ik wel benieuwd naar, omdat Herman in het verleden blaasgruisproblemen heeft gehad.
Waarom mag hij geen ander voer dan?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Tis jammer dat Chess geen ander voer mag hebben. anders had ik misschien wel meegedaan.
Dan raakt ie helemaal in de stress. Mag ook echt geen restjes eten of wat dan ook. Gelijk aan de schijterij. Meer dan een broodkorst en z'n normale eten mag hij niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Waarom mag hij geen ander voer dan?
Een ziek dier heeft echt niet meer kans om te winnen hoor.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:46 schreef VizzStick het volgende:
Ook gemaild...Ik ben erg benieuwd! Leuke actie.
Ik heb Muffin en Mickey al eens eenmalig CB gegeven als tussendoortje. Ik zou best volledig over willen stappen als het koninklijk paar hier in huis dat accepteert.![]()
Behalve dat de een lui is en de ander een ietwat ruw vachtje heeft, is er verder niks met ze aan de hand, dus ik acht de kans klein.. maar wie weet
quote:Op maandag 11 januari 2010 22:18 schreef Misan het volgende:
Is Carnibest er ook voor katten met blaasproblemen, bijvoorbeeld dat het blaasgruis voorkomt doordat het zuurdere urine aanmaakt?
Goed bij deze mijn antwoord: Versvoer (in wat voor vorm dan ook) zorgt voor een hogere zuurgraad van de urine. Deze kun je testen met teststaafjes die je bij de DA kunt kopen. Hoe hoger de zuurgraad hoe minder kans op blaaskristallen. Mocht de zuurgraad van de urine nog niet hoog genoeg zijn volgens je DA dan kun je aan versvoer appelazijn toevoegen (doe dat onder begeleiding van een DA bij voorkeur een met kennis van versvoer!!!) dat verzuurt de urine nog meer.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:02 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
nieslief zei dat ze daar nog informatie over had en ik zal de vraag ook voorleggen aan Carnibest.
Nies, dat met die azijn, zou dat ook bij honden met blaasgruis werken?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:19 schreef nieslief het volgende:
[..]
[..]
Goed bij deze mijn antwoord: Versvoer (in wat voor vorm dan ook) zorgt voor een hogere zuurgraad van de urine. Deze kun je testen met teststaafjes die je bij de DA kunt kopen. Hoe hoger de zuurgraad hoe minder kans op blaaskristallen. Mocht de zuurgraad van de urine nog niet hoog genoeg zijn volgens je DA dan kun je aan versvoer appelazijn toevoegen (doe dat onder begeleiding van een DA bij voorkeur een met kennis van versvoer!!!) dat verzuurt de urine nog meer.
Daarnaast een stukje biologie: urine = vocht met afvalstoffen. Hoe meer afvalstoffen hoe meer kans op stenen (struviet of oxalaat). Zoals al meerdere mensen zeggen worden de hoopjes op de bak kleiner en zijn er kleinere porties nodig voor de kat van versvoer. Versvoer bevat nl. zo min mogelijk afvalstoffen en komt zoveel mogelijk overeen met het natuurlijke dieet van je kat of hond. Rekensom: minder afvalstoffen in eten, betere vertering, minder kans op blaasgruis.
Daarnaast bevat Carnibest (of een ander versvoer) minder plantaardige eiwitten en als ik mij niet vergis (correct me if I'm wrong please) is dat nou juist de oorzaak van blaasgruis. Ja er zit rijst in Carnibest maar als jouw kat een kip opeet in het wild dan eet hij ook de maag en raad eens wat een kip eet?? Alleen de hoeveelheden plantaardige stoffen in Carnibest vergeleken met de brok die de dierenarts voorschrijft daar zit nogal verschil in. Het is niet ongewoon dat in een brok meer plantaardig spul zit dan dierlijk spul.
IMHO is het de moeite waard om eens versvoer te proberen met je kat en eens te testen wat dit doet met de zuurgraad van de urine.
Volgens mij wel ja ik weet het niet zeker misschien even kijken op barfplaats?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:45 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Nies, dat met die azijn, zou dat ook bij honden met blaasgruis werken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |