Is dat hetzelfde als neu...eh..je bedoelt vast tvpquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:38 schreef De_Kardinaal het volgende:
Mikt er even een ankertje in!
Nee, ik bedoel gewoon keihard van je sterrentje zo'n groot rondje maken dat er een hele kubus in past!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:44 schreef D. het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als neu...eh..je bedoelt vast tvp
Eerste rondje was filmwaardig volgens mijn vriendin maar daarna kreeg ik de slag te pakken. lekker hè zo buiten enzo. helemaal niet koud zelfs! maar goed, morgen de gewrichtjes even afwachten maar ik ben weer om. Vroeger was ik ook niet van de ijsbaan te slaan schoot me ineens te binnen.quote:
Heb je geschaatst vandaag, en je wilde niet zoiets las ik, maar was het leuk en kon je het nog.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Eerste rondje was filmwaardig volgens mijn vriendin maar daarna kreeg ik de slag te pakken. lekker hè zo buiten enzo. helemaal niet koud zelfs! maar goed, morgen de gewrichtjes even afwachten maar ik ben weer om. Vroeger was ik ook niet van de ijsbaan te slaan schoot me ineens te binnen.
anders lees je even wat je gequote hebt?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:48 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Heb je geschaatst vandaag, en je wilde niet zoiets las ik, maar was het leuk en kon je het nog.
Aaah kijk...jullie zijn weer gelijk op nivoquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel gewoon keihard van je sterrentje zo'n groot rondje maken dat er een hele kubus in past!
Opgeruimd?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:51 schreef Laysa het volgende:
[..]
Aaah kijk...jullie zijn weer gelijk op nivo
sorry.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:50 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
anders lees je even wat je gequote hebt?
Welke kubus? De 'gewone' van Rubik?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel gewoon keihard van je sterrentje zo'n groot rondje maken dat er een hele kubus in past!
Ja, dat gevoel van opeens de slag te pakken hebben ken ik wel. Dan weet je meestal van geen ophouden, gewoon omdat 't zomaar opeens luktquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:46 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Eerste rondje was filmwaardig volgens mijn vriendin maar daarna kreeg ik de slag te pakken. lekker hè zo buiten enzo. helemaal niet koud zelfs! maar goed, morgen de gewrichtjes even afwachten maar ik ben weer om. Vroeger was ik ook niet van de ijsbaan te slaan schoot me ineens te binnen.
hey jij ging naar bed zei je, kan je de slaap niet te pakken krijgen of lig je met je lappie in bed.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:51 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ja, mooi dat je er nog bent, kan ik je even "lekker slapen" toewensenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:51 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik begin er niet maar aan hoor, je blijft aan de gang met de damequote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, mooi dat je er nog bent, kan ik je even "lekker slapen" toewensen
nu weet ik zeker dat ik heerlijk slaapquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, mooi dat je er nog bent, kan ik je even "lekker slapen" toewensen
oke, nou nog een keer slaap lekker dan van mijn kant.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:57 schreef Laysa het volgende:
ik was blijvenplakken voor de buis...ga zo weg....
ik ben zo ook ineens wegquote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:59 schreef D. het volgende:
[..]
Ik begin er niet maar aan hoor, je blijft aan de gang met de dame
Bij de mijne wist je het nog niet zeker?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 22:59 schreef Laysa het volgende:
[..]
nu weet ik zeker dat ik heerlijk slaap
tuurlijk wel lieffie....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:00 schreef D. het volgende:
[..]
Bij de mijne wist je het nog niet zeker?
Ja, ik eigenlijk ook, kwam in 1984 redelijk wat te kort met oudjaarquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:01 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ook
moet nog steeds slaap inhalen van oudjaar
Gaan wel lekker samenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:01 schreef D. het volgende:
[..]
Ik ook
moet nog steeds slaap inhalen van oudjaar
Toen mocht ik ook lang opblijvenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:02 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, ik eigenlijk ook, kwam in 1984 redelijk wat te kort met oudjaar
ik trek het al uit....quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:07 schreef D. het volgende:
Onee, doe maar niets leuks aan, want dan kan ik dadelijk nog niet slapen
Heb jij weer, altijd pech!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:48 schreef remlof het volgende:
Toch maar even in de kroeg gaan kijken. M'n peuken zijn op
Ja!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:54 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Zo je ziet er blij en gelukkig uit?
Die smoes gebruikte ik ook altijd maar het pakje was altijd weer op voordat ik als laatste naar buiten werd geknikkerd, had ik weer niets te rokenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:48 schreef remlof het volgende:
Toch maar even in de kroeg gaan kijken. M'n peuken zijn op
Of..je hebt gelukkig wijnquote:
Whehe, voor mij was het niet zo'n feest. M'n buurtkroeg was dichtquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:57 schreef KRIBBET het volgende:
[..]
Die smoes gebruikte ik ook altijd maar het pakje was altijd weer op voordat ik als laatste naar buiten werd geknikkerd, had ik weer niets te roken
Hier ook alles al dicht. Barpersoneel heeft heul geen recht op vakantie! Mijn behoeften, wat doen zequote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Whehe, voor mij was het niet zo'n feest. M'n buurtkroeg was dicht
Dus heb ik m'n toevlucht tot een snackbar moeten nemen
Gelukkig hebben we drank in huisquote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:38 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Hier ook alles al dicht. Barpersoneel heeft heul geen recht op vakantie! Mijn behoeften, wat doen ze
Geef er maar een paar aan Teun, de arme drommel moet helemaal door de kouquote:
Nu al? Vanwege het weer ofzo? Staken voor hogere fooien?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Whehe, voor mij was het niet zo'n feest. M'n buurtkroeg was dicht
Dus heb ik m'n toevlucht tot een snackbar moeten nemen
Halleluja!quote:
Ochèrm.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:40 schreef KRIBBET het volgende:
[..]
Geef er maar een paar aan Teun, de arme drommel moet helemaal door de kou
Nou ja, ik woon in Arnhem centrum, deze kroeg zit op 5 minuten lopen. Ik vond het te koud om verder te gaanquote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:42 schreef KRIBBET het volgende:
[..]
Nu al? Vanwege het weer ofzo? Staken voor hogere fooien?
Toch blij dat in aan de rand van een stad woon,er is tot 4 uur zeker wat open, maar die tijd heb ik wel gehad
Je woont in dezelfde stad als Versabommiequote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:45 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, ik woon in Arnhem centrum, deze kroeg zit op 5 minuten lopen. Ik vond het te koud om verder te gaan
Erik Hulzebosch (de broer van Gerrit): "En daarom zijn er ook hóómóós".quote:
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Erik Hulzebosch (de broer van Gerrit): "En daarom zijn er ook hóómóós".![]()
(Huub Stapel legde uit dat mannen en vrouwen twee verschillende talen praten)
Waar?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 09:11 schreef Noek het volgende:
Ik ken Erik heel goed.
Nu mogen jullie me aanraken!
Mogge!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:17 schreef Noek het volgende:
*valt dood
Moe!
Volgens mij komt er haast niks. Dus Gert, als een zot naar een frietkot!
Nouhou, *pocht* ik heb een uur keihard gefietst, 30 minuten gecrosstraind én 15 minuten buikspierles (ja, dat geven ze daar, don't ask) en dat was best pittig. Morgen weer.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Mogge!![]()
Heb je alweer gefietst joh, bikkel? Ter waarde van hoeveel tosti's?![]()
Ik was gisteren de satéprikkerts vergeten! Maar heb wél het gehakt volgens recept gemaakt. In plakken, satésaus erover: leek best wel een beetje én was lekker.![]()
Ja ik denk dat we wel gaan, maar da's over een paar uur pas en dan kijken we wel even.
't Is geen zaak van leven of dood dus bij klote-weer wordt het een retourtje supermarkt in plaats van frietkot.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, aan het eind van de middag pas veel sneeuw.Nah zeg. Zit ik hier helemaal winterklaar te wezen.
![]()
Hedde gij weer fietst vrouw Noek? Ik heb géén zere gewrichten en géén spierpijn!![]()
Hélemaal niks. Nah.quote:
Wow, heftig! En dan morgen wéér een uur en drie kwartier voluit knallen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Nouhou, *pocht* ik heb een uur keihard gefietst, 30 minuten gecrosstraind én 15 minuten buikspierles (ja, dat geven ze daar, don't ask) en dat was best pittig. Morgen weer.![]()
Was het lekker ja?Die prikkerts moeten ook twee uur wellen. Dat is toch niet normaal!
Ik moet nog bedenken wat we dit weekend gaan eten. Heb je nog een recept die vet én lekker is?
Mag hier natuurlijk ook hoor, maar Het is glad! Amsterdammers op hun gat! al ontdekt?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:48 schreef Teun_ZHV het volgende:
Er zijn ontwikkelingen op de stream.Eerst stond er alleen een krul rechts, vandaar dat taxi's er veel stil bleven staan (sanitaire stop), maar nu staat er midden in beeld ook een los mogelijkheid. Ik denk dat ze meelezen op Fok! en ons willen plezieren
![]()
[ afbeelding ]
Die was ik uit het oog verlorenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:57 schreef Gert het volgende:
[..]
Mag hier natuurlijk ook hoor, maar Het is glad! Amsterdammers op hun gat! al ontdekt?
Hier nog niet,quote:Op zaterdag 9 januari 2010 12:58 schreef Chanel5 het volgende:
Hier sneeuwt het
quote:Klimatoloog Rob Sluijter van het KNMI berichtte dat deze winter de sneeuwrijkste in 30 jaar is ofwel sinds de strenge winter van 1978-1979 heeft Nederland niet meer zoveel sneeuwsituaties gehad. Rob slaat de spijker op z’n kop: Margot Ribberink van Meteo Consult deed dat gisteravond niet. Zij beweerde bij Pauw & Witteman dat de huidige winter streng is maar dat is natuurlijk nog lang niet het geval. Het Koudegetal, zijnde een vorstmaat gebaseerd op de som van etmaalgemiddelden beneden het vriespunt, bedraagt in De Bilt pas circa 50 punten. Van een strenge (zeer koude) winter kan, op basis van het Koudegetal, pas sprake zijn vanaf 160 punten. We hebben dus nog wel even te gaan. “Met populistische babbeltjes worden de kenners niet serieus genomen” bericht Frank van der Fluit die met lede ogen naar Pauw & Witteman heeft zitten te kijken.
Vandaag krijgt ons land te maken met een combinatie van sneeuw, stuifsneeuw en een straffe noordoostenwind. Dat komt omdat boven het zuiden van Scandinavië een krachtig hogedrukgebied (kerndruk ruim 1040 hPa) heeft postgevat terwijl tegelijkertijd een lagedrukgebied boven en nabij Italië actief is. Dit lagedrukgebied is overigens aan het opvullen en trekt de komende 24 uur naar de Balkan. Onder invloed van de Italiaanse depressie wordt vooral op hoogte (boven 1500 meter) relatief warme lucht aangevoerd. Juist door dat ‘opglijdingsproces’ gaat het sneeuwen.
Dat deed het vanochtend vroeg trouwens al in het zuidoosten (Hoensbroek rapporteerde om 7 uur 2 cm verse sneeuw) en ook in het oosten sneeuwde het vanochtend een beetje. Inmiddels (circa 12 uur) valt in het zuiden en deels oosten en midden van het land sneeuw. De vorst stelt echter weinig meer voor: om 11:30 uur meldde Maastricht -3,0, elders is het 1 tot 2 graden onder nul en op de Wadden is het kwik iets boven nul uitgekomen.
Doordat de sneeuw, vanwege de sterke wind, gaat stuiven kunnen met name in de kustprovincies sneeuwduinen gaan ontstaan. Het stuiven van de sneeuw, een prachtig fenomeen, is trouwens vanochtend al op gang gekomen. De oude sneeuwlaag verstuift namelijk ook. Het hoeft uiteraard geen betoog dat het buiten veel kouder aanvoelt maar gevaar voor onderkoeling lijkt mij zwaar overdreven of je moet in 'Adams kostuum' de straat opgaan. De noordooster wordt boven land vrij krachtig tot krachtig, aan de kust en op het bevroren IJssel- en Markermeer hard. In het Waddengebied is een stormachtige wind mogelijk.
In de nacht naar zondag sneeuwt het nog in het noorden, in het zuiden wordt het droog. Het vriest 2 graden en de noordoostenwind neemt af. Zondag blijft het bewolkt en in het noorden kan nog wat sneeuw vallen. De temperatuur loopt op naar waarden rond het vriespunt. De noordoostenwind neemt van het zuiden uit verder af en wordt boven land matig, aan zee vrij krachtig en in het Waddengebied krachtig.
Na het weekeinde wordt het rond dinsdag opnieuw kouder maar daarna sluipt er toch wat meer onzekerheid in de verwachtingsmodellen. Het lijkt echter niet aannemelijk dat het vanaf eind volgende week over en uit is met de winter.
quote:Gisteravond moet in een zeer populaire tv programma iemand toch enigszins in de fout is gegaan. Hier is verteld dat het ijs bij een harde wind niet zo hard aangroeit. Het ijs groeit dan wel juist snel aan omdat er dan door de harde wind dan veel warmte aan het water wordt ontrokken ook al er sneeuw op het ijs ligt. Bij een harde wind dringt de vorst overal dieper in door omdat de afkoelingfactor dan veel groter. Het kan ook zijn dat ze deze deskundige niet hebben laten uitpraten. Want in zulke programma’s worden de mensen nog al eens in de rede gevallen en worden er wel eens vragen gesteld waarvan je met je hoofd gaat schudden. Straks toch maar even gaan zoeken op uitzending gemist. Het zou in ons land maar eens een paar nachten 15 graden gaan vriezen meteen harde wind dan komen ze er wel achter wat er dan allemaal kan gebeuren.
Zie straks het verslag wel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
Goed, warm aankleden, camcorder en een thermoskan hete koffie mee en dan richting IJssel- en Veluwemeer. Op zoek naar mooie plaatjes voor het nageslacht erfgenamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |