Die heb ik al die dagen nog nooit iets anders zien dragen dan die Uggs. Zal ze maar één paar schoenen hebben?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:37 schreef 5thencounter het volgende:
Ohh joepie PeterN en zijn standby-popje zijn er ook weer...
[ link | afbeelding ]
Had je in de SC al gezien dat de newbie (die "haar ww kwijt is") niet kan zeggen wie ze vroeger was "omdat Sly denkt dat ze Pearlbitch is" en daarom een ban zou hebben gekregen....quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:54 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Die heb ik al die dagen nog nooit iets anders zien dragen dan die Uggs. Zal ze maar één paar schoenen hebben?
Peter zal zich er inmiddels wel mee hebben verzoend dat hij niet de perfecte huisvrouw heeft getroffen en dat het zuigwerk beperkt blijft tot onder de lakens.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:38 schreef Copycat het volgende:
Dat poppetje voert echt geen klap uit, hè? Wat een niks straalt daar vanuit.
Dat zal Peter wel herkennen, denk ik.
'Gelukkig'? Hij probeert samen met Johan wél zo'n jochie wijs te maken dat ze hem een spannende grotemensen TV-wereld aan kunnen bieden. Want een kans op gratis personeel kun je niet laten liggen natuurlijk. Studio hier, studio daar, mán wat een ervaring. Logisch toch, dat je dan zelf je reiskosten moet betalen?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Gelukkig moest Bram gisteren heel hard met me mee lachen toen hij over de enorme ambities begon.
Haha.. nog niet gezien. Er zijn er gisteren drie of vier verbannen op NL, alleen vanwege de verdenking dat ik het wel eens zou kunnen zijn. Op VOL las ik het ook al. Die Sly wordt met de dag meer en meer paranoïde.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Had je in de SC al gezien dat de newbie (die "haar ww kwijt is") niet kan zeggen wie ze vroeger was "omdat Sly denkt dat ze Pearlbitch is" en daarom een ban zou hebben gekregen....
Sly heeft gisteren links en rechts bans lopen uitdelen. Volgens mij bant hij iedereen die omstreeks de tijd dat ik knip en plak in het NL Vlemmix topic zit.. Daarmee denkt hij zeker te weten dat ik daar in ieder geval bij zit.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:04 schreef Chanel5 het volgende:
Toen PB van NLnaar hier kopieerde is er idd iemand anders geband van NL. Maar dan zal Sly toch wel weten wie hij geband heeft? Hoef je toch niet geheimzinnig over te doen. Btje raar hoor.
Dan zit het hem we heel erg hoog.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:15 schreef Pearlbitch het volgende:
[..]
Sly heeft gisteren links en rechts bans lopen uitdelen. Volgens mij bant hij iedereen die omstreeks de tijd dat ik knip en plak in het NL Vlemmix topic zit.. Daarmee denkt hij zeker te weten dat ik daar in ieder geval bij zit.
Beter er twee of drie te veel bannen dan één te weinig. Een beetje collateral damage moet kunnen, daar doet hij niet lullig over.
Ik heb het niet gezien maar ik zou heel veel medelijden hebben met die stagiair mocht hij voor SV kiezen. Ik kan me overigens niet voorstellen dat SV als stage-adres erkend zou worden door zijn opleiding. Er is echt gewoon niemand op SV die ook maar een beetje verstand van het tv-productie-proces heeft, dus wat heeft zo'n jongen daar te zoeken? Overigens hebben stagiairs keuze te over wb stageplaatsen bij televisie. De Nederlandse televisie-producenten draaien voor een aanzienlijk deel op stagiairs. Er zijn zo goed als geen programma's waarbij geen stagiairs aan het werk zijn.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:01 schreef Gert het volgende:
[..]
'Gelukkig'? Hij probeert samen met Johan wél zo'n jochie wijs te maken dat ze hem een spannende grotemensen TV-wereld aan kunnen bieden. Want een kans op gratis personeel kun je niet laten liggen natuurlijk. Studio hier, studio daar, mán wat een ervaring. Logisch toch, dat je dan zelf je reiskosten moet betalen?
Zo niét met open vizier.
Mag je daar ook meer dan banden inladen de hele dag?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien maar ik zou heel veel medelijden hebben met die stagiair mocht hij voor SV kiezen. Ik kan me overigens niet voorstellen dat SV als stage-adres erkend zou worden door zijn opleiding. Er is echt gewoon niemand op SV die ook maar een beetje verstand van het tv-productie-proces heeft, dus wat heeft zo'n jongen daar te zoeken? Overigens hebben stagiairs keuze te over wb stageplaatsen bij televisie. De Nederlandse televisie-producenten draaien voor een aanzienlijk deel op stagiairs. Er zijn zo goed als geen programma's waarbij geen stagiairs aan het werk zijn.
Ja hoor. Zelfs bij een groot facilitair bedrijf als Dutchview draaien dat soort gastjes als camera-assistent mee bij studio-producties. Bij kleinere bedrijven staan ze bij gebleken geschiktheid ook gewoon achter de camera of doen ze voor-montages. Bij producenten draaien stagiairs meestal gewoon mee op de redactie.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:23 schreef Dementor het volgende:
[..]
Mag je daar ook meer dan banden inladen de hele dag?
Ah ok.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja hoor. Zelfs bij een groot facilitair bedrijf als Dutchview draaien dat soort gastjes als camera-assistent mee bij studio-producties. Bij kleinere bedrijven staan ze bij gebleken geschiktheid ook gewoon achter de camera of doen ze voor-montages. Bij producenten draaien stagiairs meestal gewoon mee op de redactie.
Ik kan zo niet inschatten hoe oud het pubertje van dienst is, maar als hij niet eens een reiskostenvergoeding krijgt terwijl hij kennelijk wel reiskosten maakt dan heeft hij dus nog geen OV-kaart....quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja hoor. Zelfs bij een groot facilitair bedrijf als Dutchview draaien dat soort gastjes als camera-assistent mee bij studio-producties. Bij kleinere bedrijven staan ze bij gebleken geschiktheid ook gewoon achter de camera of doen ze voor-montages. Bij producenten draaien stagiairs meestal gewoon mee op de redactie.
Gelukkig ja! Dat ie zelf ook het absurde van zijn woorden inzagquote:
Ik zei al dat ik het niet gezien had. Ik wist dus niet dat-ie pas 16 is. Dat maakt hem wel heel slecht inzetbaar omdat hij dan maar beperkt 's avonds mag werken enz.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan zo niet inschatten hoe oud het pubertje van dienst is, maar als hij niet eens een reiskostenvergoeding krijgt terwijl hij kennelijk wel reiskosten maakt dan heeft hij dus nog geen OV-kaart....
Nou weet ik niet hoeveel 16- en 17-jarigen ze achter de camera zetten en voor-montages laten doen, maar ik gok dat het er niet veel zijn.
Ik weet niet of hij 16 is, maar als hij stagiair wil worden dan gaat hij dus naar school, en als hij 18 jaar of ouder zou zijn dan zou hij een OV-kaart hebben, en dus geen reiskostenvergoeding nodig zou hebben.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:37 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik het niet gezien had. Ik wist dus niet dat-ie pas 16 is. Dat maakt hem wel heel slecht inzetbaar omdat hij dan maar beperkt 's avonds mag werken enz.
Maar als je in die wereld zit of wilt komen ga je toch naar de grotere clubs toe?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:40 schreef Copycat het volgende:
Bij De Mol waren ze in mijn tijd ook altijd blij met stagiaires. En die kregen best een aardige vergoeding. Maar dat waren dan wel stagiaires van journalistieke/mediale opleidingen. Niet van het VMBO bankschroeven aandraaien.
Sommige stagiaires van toen, zijn nu grote UP's.
Ja maar als het knulletje in een of ander dorp net buiten Eindhoven woont, een MBO-opleiding doet en nog lang niet aan het serieuze werk in Hilversum toe is qua stage, dan is SV toch lekker dichtbij.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:41 schreef Dementor het volgende:
[..]
Maar als je in die wereld zit of wilt komen ga je toch naar de grotere clubs toe?
Bij de laatste Big Brother was er zelfs een stagiair als regisseur aan het werkquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:40 schreef Copycat het volgende:
Bij De Mol waren ze in mijn tijd ook altijd blij met stagiaires. En die kregen best een aardige vergoeding. Maar dat waren dan wel stagiaires van journalistieke/mediale opleidingen. Niet van het VMBO bankschroeven aandraaien.
Sommige stagiaires van toen, zijn nu grote UP's.
Maar het wordt vast heel mooi. En hoewel Alsido ook nog niet weet hoe dat er uit komt te zien heeft hij al wel besloten dat er niet gerepeteerd hoeft te worden. Immers: ze weten toch al waar alle camera's hangen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:47 schreef Copycat het volgende:
Het decor voor woensdag schijnt trouwens ook nog niet klaar te zijn, begreep ik. Sterker: daar is nog niet mee begonnen.
Op het VMBO misschien welquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:43 schreef Copycat het volgende:
Ja, Vlemmix televisie lijkt me nu niet bepaald een goede stageplek. Qua iets leren. Of je moet willen leren hoe iets pertinent niet moet.
Sowieso zou het denk ik niet eens geaccepteerd worden als stageplek.
Zal wel meevallen, Leo is er ook.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar het wordt vast heel mooi. En hoewel Alsido ook nog niet weet hoe dat er uit komt te zien heeft hij al wel besloten dat er niet gerepeteerd hoeft te worden. Immers: ze weten toch al waar alle camera's hangen.
Het wordt oorlog woensdag.
Je moet wel meer dan alleen camerastandpunten repeteren. Zodat je bijvoorbeeld niet de verkeerde in beeld hebt als er een winnaar wordt uitgeroepen. Ik noem maar een dwarsstraat.quote:
Je kunt ook ergens niet klaar voor zijn en het gewoon proberen, maar goed we zien wel wat er op af gaat komen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja maar als het knulletje in een of ander dorp net buiten Eindhoven woont, een MBO-opleiding doet en nog lang niet aan het serieuze werk in Hilversum toe is qua stage, dan is SV toch lekker dichtbij.
Tuurlijk, ik denk dat ze best "veilig" gaan werken a.s. woensdag wat betreft camera standpunten.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je moet wel meer dan alleen camerastandpunten repeteren. Zodat je bijvoorbeeld niet de verkeerde in beeld hebt als er een winnaar wordt uitgeroepen. Ik noem maar een dwarsstraat.
Zo'n generale is, zeker bij een eerste live-uitzending, onontbeerlijk.
Voorbereiding is alles. Iedere onduidelijkheid komt bij de opnames genadeloos aan het licht. Aangezien de verantwoordelijkheden ook nog tamelijk onduidelijk zijn zal het verwijten regenen voor, tijdens en/of na de uitzending en zit vooral de presentator voor lul voor de kijker.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:51 schreef Dementor het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, Leo is er ook.
Ik bedoel meer dan ze hooguit schakelen tussen een paar camera's.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:57 schreef Copycat het volgende:
Veilig werken betekent repeteren!
Maar waarschijnlijk zul je inderdaad geen spannende shots en overgangen krijgen. Maar wel een hele hoop gezoek en mensen in beeld die niks zeggen.
Waarom is het nog geen woensdag???
Dat moet ze dan ook wel echt boeien, dat idee heb ik na de bunker nooit meer echt gekregen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Voorbereiding is alles. Iedere onduidelijkheid komt bij de opnames genadeloos aan het licht. Aangezien de verantwoordelijkheden ook nog tamelijk onduidelijk zijn zal het verwijten regenen voor, tijdens en/of na de uitzending en zit vooral de presentator voor lul voor de kijker.
O, Johan hamert er vooral op dat het vanaf het begin spectaculair, spraakmakend en er heel gelikt en strak uit moet zien.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:55 schreef Dementor het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik denk dat ze best "veilig" gaan werken a.s. woensdag wat betreft camera standpunten.
Ben alleen een beetje bang dat ze a.s. woensdag als een leermoment voor nieuwe medewerkers gaan zien, dat beeldjes niet op tijd klaar staan of zwaar onscherp live gaan.
Ik ving gister namelijk zoiets op via de stream, dat ze onervaren RCO'ers neer willen gaan zetten.
Werk dan gewoon alleen met mensen die het echt kunnen en laat de rest lekker klooien buiten de uitzendingen om of 's nachts.
We zullen het wel zien.
Daar had hij al maanden terug op moeten hammeren en niet opeens de laatste paar dagen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:00 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
O, Johan hamert er vooral op dat het vanaf het begin spectaculair, spraakmakend en er heel gelikt en strak uit moet zien.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dan zit het hem we heel erg hoog.
Ja, dat wordt een interessant gesprek tussen hem en Jaap.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:01 schreef Copycat het volgende:
Jullie kennen Teuntje, één van de spraakmakende gasten, trouwens?
Die was toch gast in DWDD? Dat levende standbeeld dat niet stil kon staan?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:01 schreef Copycat het volgende:
Jullie kennen Teuntje, één van de spraakmakende gasten, trouwens?
Heb je gelijk in , ik had het alleen over de twee personen die me niet echt boeien ,quote:Op zaterdag 9 januari 2010 13:42 schreef Disana het volgende:
Ik heb ook gewoon minder concentratie als het zo dof en zacht klinkt.
Nou ja, ik denk dat we er maar aan moeten wennen dat het gros van wat we te zien liggen aan personen niet helemaal in ons straatje past.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |