abonnement Unibet Coolblue
pi_76573768
quote:
Brein dagvaardt betaalde usenetprovider

Auteursrechtenorganisatie Brein is van plan haar strijd tegen copyrightinbreuk op te voeren. Zo zullen ze in 2010 usenetproviders gaan aanklagen en zijn ze dit nieuwe jaar alvast gestart met een payserver te dagvaarden. Om welke provider het gaat is niet bekend gemaakt. Dat Brein voorstander is van verregaande internetcensuur werd eerder al duidelijk toen Tim Kuik bekendmaakte dat hij een algeheel verbod op praten over downloaden wil.

Brein gaf de voorgaande jaren al aan zich ook op usenet te richten, maar tot nu toe werd er nog niks ondernomen tegen 'illegaal' materiaal op usenet. In een interview met Tweakers.net zei Tim Kuik, directeur van Brein, dat ze zich de voorgaande jaren op veelgebruikte protocollen als Bittorrent hebben gericht, en dat nu de usenetresellers, -providers en –portals aan de beurt zijn. Ook nieuwsservers zullen niet ontsnappen aan de vingers van de zelfbenoemde auteursrechtenwaakhond.

Brein hoopt alvast haar 'successen' van vorig jaar te kunnen voortzetten. In 2009 won het onder andere rechtzaken van The Pirate Bay en Mininova. "Als The Pirate Bay de illegale links niet van haar site haalt, dan zullen wij van isp’s moeten eisen dat zij de toegang tot de site blokkeren. Ik denk niet dat de providers hier zonder slag of stoot gehoor aan zullen geven. In dat geval zullen we een procedure moeten starten", zijn de harde woorden van Tim Kuik, die met dergelijke rechtzaken een Chinees internet dichterbij Nederland haalt.

Overigens bevinden de grootste usenetproviders zich in andere landen waar het veel lastiger is algeheel censuur toe te passen, en via een VPN kun je - ook als de rechters censuur goed zouden keuren - altijd nog verbinding maken.
Kijken die usenetgebruikers daar van op, aangezien ze eerder altijd bij berichten over BREIN die torrentsites aanpakten de veelal deze - torrents - reactie gaven, en dachten dat ze met usenet buiten schot zouden blijven?
pi_76573835
Haha die oorlog winnen ze nooit.
pi_76574039
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:57 schreef bakkiethee het volgende:
Haha die oorlog winnen ze nooit.
Wellicht. Maar als nou zo'n hele populaire usenetprovider stopt met dergelijke diensten, dan is dat toch wel eventjes een klap voor de community. Iedereen gaat op zoek naar wat anders.. wordt populair.. weer dagvaarding van brein, en het begint weer van voor af aan.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:03:38 #4
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76574065
Tim Kuijk... Gesteund door eeng handvol seniele rechters haalt ie miljoenen op.

En vervolgens lekker rente op trekken.

Een vuile sjacherjood, dat is het die Tim Kuijk. Mag lijen dat ik eens met ze te maken krijg.
Intelligent, but fucked up.
pi_76574112
NSB oké, olé, olé...

pi_76574117
precies en zo blijft het aan de gang.
de ene weg gaat dicht en een andere weg gaat weer open.
zo blijft brein ook bezig
pi_76574133
ISP's die websites moeten blokkeren?

Ik dacht dat censuur hier grondwettelijk verboden was. Je weet wel: je mag elke mening publiceren zonder censuur vooraf, je mag alleen achteraf worden bestraft. Of geldt de Grondwet tegenwoordig niet meer voor Brein?
pi_76574177
hop jongens aan het werk, maak even iets vervangends.
pi_76574222
Waarom dan niet gelijk Google aanpakken, daar vind je ook links naar downloads.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:10:13 #10
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_76574308
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:02 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wellicht. Maar als nou zo'n hele populaire usenetprovider stopt met dergelijke diensten, dan is dat toch wel eventjes een klap voor de community. Iedereen gaat op zoek naar wat anders.. wordt populair.. weer dagvaarding van brein, en het begint weer van voor af aan.
Vergeet niet dat usenet van vóór www is
pi_76574396
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:07 schreef Barwurz het volgende:
Waarom dan niet gelijk Google aanpakken, daar vind je ook links naar downloads.
En sowieso alle e-mailproviders, omdat je per e-mail ook illegaal spul kan uitwisselen.
pi_76574497
Het zal over Eweka gaan. Maar wat willen ze doen dan? Je kan moeilijk een provider verbieden haar diensten te leveren. Dat is net zoiets als papier verbieden omdat je tegen bepaalde boeken bent. Websites plat laten leggen is één ding, maar een hele provider lijkt me een beetje overdreven.
pi_76574499
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:12 schreef Igen het volgende:

[..]

En sowieso alle e-mailproviders, omdat je per e-mail ook illegaal spul kan uitwisselen.
Denk niet dat Brein daar zijn vingers aan wilt/durft te branden.
pi_76574565
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:14 schreef Thomas B. het volgende:
Het zal over Eweka gaan. Maar wat willen ze doen dan? Je kan moeilijk een provider verbieden haar diensten te leveren. Dat is net zoiets als papier verbieden omdat je tegen bepaalde boeken bent. Websites plat laten leggen is één ding, maar een hele provider lijkt me een beetje overdreven.
Dan moeten ze idd alle ISP's aanklagen.
Want elke ISP heeft wel een nieuwsserver.
Zo dom zullen ze toch niet zijn dat Brein?
pi_76574605
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:14 schreef Barwurz het volgende:

[..]

Denk niet dat Brein daar zijn vingers aan wilt/durft te branden.
Niet in directe zin, maar het zou best kunnen dat ze bijvoorbeeld gaan lobbyen voor verplichte deep packet searching van het emailverkeer. Verbaas me inmiddels nergens meer over met die gasten.
pi_76574628
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:16 schreef Barwurz het volgende:

[..]

Dan moeten ze idd alle ISP's aanklagen.
Want elke ISP heeft wel een nieuwsserver.
Zo dom zullen ze toch niet zijn dat Brein?
Ik verbaas me nergens meer over
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:18:29 #17
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_76574683
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 18:55 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Kijken die usenetgebruikers daar van op, aangezien ze eerder altijd bij berichten over BREIN die torrentsites aanpakten de veelal deze - torrents - reactie gaven, en dachten dat ze met usenet buiten schot zouden blijven?
http://www.iusmentis.com/technologie/usenet/inbreuk-juridisch/

Lees dat eens door zou ik zeggen.

Zo eenvoudig gaat dat nog niet worden voor ome Tim.
En dat weet hij zelf ook, waarom denk je dat hij usenet al die tijd met rust gelaten heeft?

Ik moet het allemaal nog zien
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_76574745
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:16 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Niet in directe zin, maar het zou best kunnen dat ze bijvoorbeeld gaan lobbyen voor verplichte deep packet searching van het emailverkeer. Verbaas me inmiddels nergens meer over met die gasten.
Dan kunnen de gebruikers een klacht neerleggen bij het CPB.
Kijken of Brein daarop een antwoord heeft...
pi_76574830
Het Centraal Planbureau
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:23:32 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76574895
is meneer Kuik de kanker van het internet?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76574929
Wat ik me afvraag is wat die man toch heeft. Zou het echt een vorm van idealisme en een diepe afkeer van onrechtmatig gebruik van auteursrechts zijn? Of wil die man gewoon zijn werk doen en heeft ie geen enkele moeite met wat mensen van hem vinden? Of zou het echt een NSB'er zijn die er genoegen in schept problemen te creeeren waar ze niet zijn? Wie het weet mag het zeggen.
pi_76574951
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:22 schreef Thomas B. het volgende:
Het Centraal Planbureau
College bescherming persoonsgegevens
pi_76575022
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:23 schreef Re het volgende:
is meneer Kuik de kanker van het internet?
Nee, het is erger, hij doet het doelbewust.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_76575469
Ik snap die klootzak gewoon niet.
A: Het is kansloos, dweilen met 20 kranen open.
B: Dit is gewoon doelbewust burgertje pesten.

Wat wil hij in godsnaam bereiken? Dat alles gecensureerd moet worden? Dat kan helemaal niet, want dan gaat het illegale internetverkeer gewoon via het buitenland, of er wordt gewoon even een nieuw protocol bedacht. DIt is zo fucking zinloos....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')