abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:35:36 #76
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_76734046
Haha! Deze blijft ook geniaal:
pi_76761551
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:59 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Welke outtakes?
Geen outtakes. b-esides incl de 2 duitse versies
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:27:14 #79
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76761836
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:20 schreef awijmans het volgende:

[..]

Geen outtakes. b-esides incl de 2 duitse versies
Ja, dat was al duidelijk gemaakt toch? Overigens niet alleen B-kanten.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76762172
Hebben jullie je copy van 'mail on sunday' al besteld? http://www.paulmccartney.com/news.php#/1833/2011-01

Ik hoop via engelse kennissen deze te bemachtigen. Meestal zijn deze kranten in NL niet hetzelfde als de engelse versie, dus waarschijnlijk zonder CD. Let dus op. En de nummers heb je misschien al ( ik weet niet eens zeker of ik ze al heb, dacht het wel), maar dit is dan een 'officiele' versie van de CD.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:49:43 #81
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76762811
Neen, ik heb het allemaal via de al dan niet officiële promo. Let trouwens op dat die CD twee soundboard tracks mist
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  woensdag 13 januari 2010 @ 16:10:11 #82
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76766268
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:46 schreef Arn0 het volgende:
Shit, hij doet veel meer promotie dingen. Blijkbaar zijn velen, in tegenstelling tot op Fok, positief over zijn album. En niet meer dan terecht maar dat terzijde.
quote:
# Jan 12 The Late Show with Jimmy Fallon
[..]
Hij heeft blijkbaar Walk With You, The Other Side of Liverpool en I Wanna Be Your Man gespeeld. De twee Y Not nummers waren natuurlijk veel te voorspelbaar, maar goed. En het zullen ook de enige twee Y Not nummers zijn die hij speelt tijdens deze tour.

En vanavond speelt hij waarschijnlijk nog een vierde nummer, ben benieuwd. Straks ook maar even The Late Show bekijken.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76768542


Deze gast is ook gecast als McCartney in de Yellow Submarine remake
pi_76777723
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:49 schreef Arn0 het volgende:
Neen, ik heb het allemaal via de al dan niet officiële promo. Let trouwens op dat die CD twee soundboard tracks mist
Je bedoelt waarschijnlijk de bootleg, die gebruik heeft gemaakt van 2 radio-streams.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:35 schreef awijmans het volgende:
Hebben jullie je copy van 'mail on sunday' al besteld? http://www.paulmccartney.com/news.php#/1833/2011-01

Ik hoop via engelse kennissen deze te bemachtigen. Meestal zijn deze kranten in NL niet hetzelfde als de engelse versie, dus waarschijnlijk zonder CD. Let dus op. En de nummers heb je misschien al ( ik weet niet eens zeker of ik ze al heb, dacht het wel), maar dit is dan een 'officiele' versie van de CD.
Jep, zal 'em over een paar weken op eBay scoren voor 1 euro. Leuke aanvulling op m'n 12" en CD-versie van "Amoeba's Secret", en natuurlijk de 7" en CD-single van "Ever Present Past" met dezelfde opnames. Vind het wel jammer dat de Amoeba-opnames steeds uit de kast worden getrokken. Paul was niet al te best bij stem, en de mix is erbarmelijk. De versie van "Here Today" is wel de mooiste uit de serie, dat dan weer wel. En de Memory Almost Full-nummers zijn prachtig, ik had graag eens "House Of Wax" live willen horen. Ringo was trouwens aanwezig bij dit optreden, maar wist wel zeker te zijn dat hij vertrokken was voordat ze "Matchbox" gingen spelen. Zoiets bewaren ze liever voor unieke momenten. Sorry, kon het niet laten . Oh, en het was misschien wel het enige optreden in 20 jaar waar Wix niet bij was.
pi_76777814
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk de bootleg, die gebruik heeft gemaakt van 2 radio-streams.
[..]

Jep, zal 'em over een paar weken op eBay scoren voor 1 euro. Leuke aanvulling op m'n 12" en CD-versie van "Amoeba's Secret", en natuurlijk de 7" en CD-single van "Ever Present Past" met dezelfde opnames. Vind het wel jammer dat de Amoeba-opnames steeds uit de kast worden getrokken. Paul was niet al te best bij stem, en de mix is erbarmelijk. De versie van "Here Today" is wel de mooiste uit de serie, dat dan weer wel. En de Memory Almost Full-nummers zijn prachtig, ik had graag eens "House Of Wax" live willen horen. Ringo was trouwens aanwezig bij dit optreden, maar wist wel zeker te zijn dat hij vertrokken was voordat ze "Matchbox" gingen spelen. Zoiets bewaren ze liever voor unieke momenten. Sorry, kon het niet laten . Oh, en het was misschien wel het enige optreden in 20 jaar waar Wix niet bij was.
de 7'' van Ever Present Past en de 12'' van Amoeba? *jaloers is*
pi_76778348
Op de "Ever Present Past" 7" staat de prachtige versie van "House Of Wax" op de B-kant. En de 12" die ik noemde is "Amoeba's Secret", een gelimiteerde Grammy-genomineerde EP uit eind 2007 met 4 songs van het optreden. Een tijdje terug kwam ook een CD-versie uit. De grap is dat het een bootleg-uitstraling heeft. Een wazige cover, met op de achterkant een kruiswoordpuzzel waar de titels in verwerkt zijn, en alleen een sticker op het vinyl. Erg leuk gedaan.

Ik vind sowieso dat Paul op het gebied van releases (marketing-technisch soms weer alles behalve...) het erg goed voor elkaar heeft, sinds hij bij EMI weg is. Recent de prachtige uitvoering van "Good Evening New York City", met een zeer scherpe prijs-kwaliteitsverhouding (20 euro voor 2 DVD's en 2 CD's inclusief verzendkosten?!). En nu weer een (unieke) live-plaat gratis verspreid bij ruim 2 miljoen kranten in heel Engeland. Iets wat hij eerder deed met het complete album "Memory Almost Full".
pi_76778736
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:51 schreef Aisumasen het volgende:
Op de "Ever Present Past" 7" staat de prachtige versie van "House Of Wax" op de B-kant. En de 12" die ik noemde is "Amoeba's Secret", een gelimiteerde Grammy-genomineerde EP uit eind 2007 met 4 songs van het optreden. Een tijdje terug kwam ook een CD-versie uit. De grap is dat het een bootleg-uitstraling heeft. Een wazige cover, met op de achterkant een kruiswoordpuzzel waar de titels in verwerkt zijn, en alleen een sticker op het vinyl. Erg leuk gedaan.

Ik vind sowieso dat Paul op het gebied van releases (marketing-technisch soms weer alles behalve...) het erg goed voor elkaar heeft, sinds hij bij EMI weg is. Recent de prachtige uitvoering van "Good Evening New York City", met een zeer scherpe prijs-kwaliteitsverhouding (20 euro voor 2 DVD's en 2 CD's inclusief verzendkosten?!). En nu weer een (unieke) live-plaat gratis verspreid bij ruim 2 miljoen kranten in heel Engeland. Iets wat hij eerder deed met het complete album "Memory Almost Full".
Van Amoeba's Secret had ik gelezen ja.. Maar volgens mij is de vinyl versie behoorlijk limited en bovendien duur (op Ebay)

Is er trouwens nog een manier om die Engelse krant in ons landje te bemachtigen?
  woensdag 13 januari 2010 @ 21:03:08 #88
159761 Arn0
Abbey Road
pi_76778887
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef Aisumasen het volgende:
Je bedoelt waarschijnlijk de bootleg, die gebruik heeft gemaakt van 2 radio-streams.
Als ik dat bedoelde, had ik dat gezegd Voor zover ik weet, is het een promo. Maar het zou even goed een fake promo kunnen zijn inderdaad. (vandaar dat ik zei al dan niet officieel)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76779172
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:59 schreef blckbb het volgende:

[..]

Van Amoeba's Secret had ik gelezen ja.. Maar volgens mij is de vinyl versie behoorlijk limited en bovendien duur (op Ebay)

Is er trouwens nog een manier om die Engelse krant in ons landje te bemachtigen?
Wil je ook echt de complete krant hebben? Kleine kans dat je deze zondagskrant in Nederland zult vinden, heel misschien op Schiphol. Maar zoals awijmans, dan is er nog altijd een kans dat er geen CD bijzit.

Er worden er zoals ik zei meer dan 2 miljoen van verspreid, dus het is makkelijk voor één euro op eBay te scoren.
pi_76779279
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:03 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Als ik dat bedoelde, had ik dat gezegd Voor zover ik weet, is het een promo. Maar het zou even goed een fake promo kunnen zijn inderdaad. (vandaar dat ik zei al dan niet officieel)
De bootleg komt van de streams . Verder maakt het niet uit, het is één van de zovele McCartney-optredens.
pi_76782451
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wil je ook echt de complete krant hebben? Kleine kans dat je deze zondagskrant in Nederland zult vinden, heel misschien op Schiphol. Maar zoals awijmans, dan is er nog altijd een kans dat er geen CD bijzit.

Er worden er zoals ik zei meer dan 2 miljoen van verspreid, dus het is makkelijk voor één euro op eBay te scoren.
Doe ik dat wel inderdaad
pi_76787028
Toch maar even het 10.000ste Ringo-persmomentje bekeken. En ik moet zeggen: Hij komt in ieder geval nog wel goed voor de dag, het is zeker niet gênant. De uitvoeringen waren niet fantastisch, maar Ringo blijft een goede entertainer. Ben blij dat één van de 2 overlevende Beatles nog in goede gezondheid op z'n 70ste optreedt en albums uitbrengt. Al is de nieuwe All Star Band line-up met al het respect een B-sterrenteam, en is het nieuwe album z'n minste sinds jaren.

Zag dat hij bij Jimmy Fallon met de band van Ben Harper speelde. Grappig, want ze hebben elkaar pas vorig jaar voor het eerst ontmoet, tijdens de voorbereidingen van het benefietoptreden in New York.
pi_76791991
Ik heb het ook net bekeken en ik vond het fantastisch. Goed interview en zeker een goed optreden. With a Little Help From My Friends was een toffe verrassing Verder was het "Let It Be"-moment absoluut tenenkrommend.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76805111
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:09 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wil je ook echt de complete krant hebben? Kleine kans dat je deze zondagskrant in Nederland zult vinden, heel misschien op Schiphol. Maar zoals awijmans, dan is er nog altijd een kans dat er geen CD bijzit.

Er worden er zoals ik zei meer dan 2 miljoen van verspreid, dus het is makkelijk voor één euro op eBay te scoren.
Mijn vrouw heeft wat engelse kennisen opgeroepen om deze CD te bemachtigen en er zijn meerdere reacties op gekomen. Als ik exemplaren over heb zal ik dat hier wel even melden.
pi_76812919
De amoeba is gewoon op vinyl te krijgen incl verz. kosten voor 17,50, heb nog wel eentje op voorraad liggen!
pi_76814890
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:35 schreef awijmans het volgende:
Hebben jullie je copy van 'mail on sunday' al besteld? http://www.paulmccartney.com/news.php#/1833/2011-01

Ik hoop via engelse kennissen deze te bemachtigen. Meestal zijn deze kranten in NL niet hetzelfde als de engelse versie, dus waarschijnlijk zonder CD. Let dus op. En de nummers heb je misschien al ( ik weet niet eens zeker of ik ze al heb, dacht het wel), maar dit is dan een 'officiele' versie van de CD.
Dank voor de tip. Zondag even halen hier. Overigens zoals iemand hier eerder zei: Jullie krijgen in NL een andere versie dan wij hier krijgen. In NL krijg je de internationale versie zonder Magazines + extras (dus nooit de cd's etc.).

Ringo afgelopen nacht bij Jimmy Fallon (uur lang +3 nummers). Vond het matig. ZEER matig.
pi_76816689
Oké, ik zie hier dat er grotere kenners zijn dan mij, de schijnbaar 'standaard' Beatle-fan.

Maar als er overal outtakes of bijvoorbeeld losse sporen te halen zijn ben ik daar heel geïnteresseerd in.

Ik remix namelijk in mijn vrije tijd (met alle respect voor de uitvoerende artiest) en zoiets is dan een goudmijn.

Ook wil ik een keer de drumpartij van I want you helemaal los hebben, want ik moet gewoon weten hoe simpel Ringo die eindsolo zo intens maakt.
(Hij slaat wat anders aan, hehe, zonder het ritme te wijzigen, maar toch... De remasterd versie heeft een heel helder licht erop geschenen, maar kan het nog steeds niet zien...)
Sometimes I feel like a fist
Sometimes I am the clour of air
Sometimes it's only afterwards
I find that I'm not there
pi_76816930
Er zijn hopen outtakes beschikbaar, vrijwel allemaal te vinden op de Purple Chick Deluxe versie van elk album. En qua losse sporen;
quote:
Daadwerkelijke multitracks bestaan volgens mij enkel maar van een paar Sgt. Pepper tracks. Maar je hebt ook nog een hele hoop 5.1 extracties.
Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band
1: Applause and crowd noise
2: Backing track
3: Lead and backing vocals
4: Lead guitar and brass

With A Little Help From My Friends
5: Percussion, bass guitar, guitar
6: Backing track
7: Lead and backing vocals, organ
8: Backing vocals, guitar

She’s Leaving Home
9: Strings #1
10: Strings #2
11: Lead and backing vocals
12: Harmony and backing vocals

A Day In The Life
13: Piano and lead vocals
14: Guitar and tambourine
15: Jangle piano, orchestra
16: Bass guitar and drums
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_76817016
Daar kan ik al heel wat mee.

Zal ze eens zoeken.
Thanx voor de tip
Sometimes I feel like a fist
Sometimes I am the clour of air
Sometimes it's only afterwards
I find that I'm not there
pi_76817168
Om nog wat extra licht erop te schijnen kun je een video van The Beatles: Rock Band kijken?



Geen idee of het iets duidelijker wordt, maar je kan wel een beetje een idee krijgen van wat hij allemaal aanslaat en wanneer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')