Yayquote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef The_Chosen_1 het volgende:
[..]
Hmm klopt, de korting moet op week staan. Even bellen denk ik :p Maar ik las ook iets dat je het zelf kan veranderen. Maar dat kan maar 2 keer per jaar.
Owquote:Op maandag 11 januari 2010 21:48 schreef goeiemoggel het volgende:
[..]
Ik weet niet zo zeker of dat verkeerd staat. Ik heb namelijk een week-ov en heb ook "korting week" staan. Als het wel klopt is de naamgeving knap verwarrend in ieder geval.
Ik zou het eerst even uittesten want je bent niet de enige waarbij dat verkeerd staat. Bij de meeste gaat het echter goed.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ow, ik wacht nog even met (pogingen tot) veranderen!
Ja, ik wacht nog naar even inderdaadquote:Op maandag 11 januari 2010 21:50 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou het eerst even uittesten want je bent niet de enige waarbij dat verkeerd staat. Bij de meeste gaat het echter goed.
Bij mij staat er niks (nog steeds niet)quote:Op maandag 11 januari 2010 21:27 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag mijn ov chipkaart geactiveerd, met succes.
Nu vraag ik me wel af of het goed is gegaan.
Als ik inlog op www.ov-chipkaart.nl kan ik zien welke producten er op mijn ov-chipkaart staan:
Studenten OV-chipkaart weekend
Studentenkaart korting weekend
Weet iemand of dit klopt? Ik had een weekend ov.
Vraag me namelijk af of het niet "korting week" moet zijn
1) Chipkaart houden en je abonnement (als je hem er op heb gezet) stopzetten (kan telefonisch)quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Nashje het volgende:
Ik snap er geen hout van. Mijn studie eindigt eind januari, heb een OV-kaart en OV-chipkaart. Moet ik de gewone inleveren of kan ik deze gewoon weggooien? En die chipkaart kan ik dus blijven behouden. Eerst oplaadpunt zit 10 km hier vandaan. Wat voor saldo kun je erop zetten? En wat gebeurt er als je incheckt en er staat geen saldo op (en je MOET die bus hebben)?
Dus vanaf 1 februari heb je ook geen recht meer op je OV kaart? Dan hoef je nu in principe niets te doen, want je kunt tot de 31ste blijven reizen met je tijdelijke product die daarna ook verloopt. De kaart kun je houden en als 'normale' OV-chipkaart gebruiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 00:07 schreef Nashje het volgende:
Ik snap er geen hout van. Mijn studie eindigt eind januari, heb een OV-kaart en OV-chipkaart. Moet ik de gewone inleveren of kan ik deze gewoon weggooien? En die chipkaart kan ik dus blijven behouden. Eerst oplaadpunt zit 10 km hier vandaan. Wat voor saldo kun je erop zetten? En wat gebeurt er als je incheckt en er staat geen saldo op (en je MOET die bus hebben)?
Dan kun je een 0-lening aanvragen en nog 3 jaar gebruik maken van de kaart.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef bear87 het volgende:
Ik weet niet of dit ook hier hoort;
Maar als je je 4 jaar studiebeurs verbruikt hebt, en je moet nog wel langer studeren, hoe zit het dan met je ov? Iemand een idee wat het je daarna gaat kosten? Via de site van de ib groep kom ik tegenstrijdige informatie tegen..
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Gebruik maken van = gratis?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:03 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan kun je een 0-lening aanvragen en nog 3 jaar gebruik maken van de kaart.
Gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij een faculteit..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:24 schreef bear87 het volgende:
[..]
Dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Gebruik maken van = gratis?Of kost het je dan die 80 euro per maand?
http://www.ibgroep.nl/par(...)g_en_toch_reizen.aspquote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:00 schreef bear87 het volgende:
Ik weet niet of dit ook hier hoort;
Maar als je je 4 jaar studiebeurs verbruikt hebt, en je moet nog wel langer studeren, hoe zit het dan met je ov? Iemand een idee wat het je daarna gaat kosten? Via de site van de ib groep kom ik tegenstrijdige informatie tegen..
Ik heb vandaag een tweede aanvraagformulier binnen gekregen...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:04 schreef Stienn het volgende:
Toch leuk van de overheid of wie die dingen regelt. Vandaag kreeg ik m'n derde tijdelijke ov chipkaart in de bus.
Hoeveel meer zou het inmiddels zijn?quote:Voor de invoering van de OV-chipkaart heeft het Ministerie van Verkeer en Waterstaat tot april 2008 130 miljoen euro uitgetrokken. Dit overigens los van 500 miljoen euro die in 2001 aan de NS beschikbaar is gesteld voor toegangspoortjes.
Miss je mobielquote:Op dinsdag 12 januari 2010 19:12 schreef _dirkjan_ het volgende:
Als je in de bus instapt, en je houdt je portemonnee bij dat apparaat, dan checkt ie ook in (zonder dat je je pas eruit haalt). De chauffeur hoort zo'n piep, dus die weet dat je ingecheckt bent.
Wat ik me nu afvroeg, is er niet een apparaatje te maken die net zo'n piepgeluid maakt, zodat je die in je portomonnee kan stoppenWant de meeste lijnbussen waar je voorin bij de chauffeur moet instappen worden toch nooit gecontroleerd door inspecteurs, de enige controle is dus voorin
Thnx!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:37 schreef Rengaw het volgende:
[..]
Gratis. Je moet wel ingeschreven staan bij een faculteit..
http://alexandervanloon.nl/nederlands/?p=233
Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:34 schreef JimmyJames het volgende:
Eindelijk die bagger opgehaald.
Nu maar hopen dat studentenweek geen afkorting is voor studentenweekend.
Wat staat er als je een weekend abonnement ophaalt?
Waar staat dat dan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:17 schreef Cosmo. het volgende:
In Mijn IB Groep staat geen datum bij geactiveerd. Is er dan iets misgegaan bij het ophalen van mijn abonoment?
Volgens mij wel, diegene moet dan gewoon een kortingskaartje kopenquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:56 schreef Irritatie100 het volgende:
Kan je eigenlijk met de chipkaart nog iemand met korting mee laten reizen?
dan staat er wknd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".
Had duidelijker aangegeven kunnen worden inderdaad.
Hoe kun je dat opvragen? Als ik naar zo'n oplaad punt ga, kan ik kiezen tussen 'bestelling ophalen' en saldo opwaarderen' niet een optie als 'opvragen reisproduct' oid.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik heb het ook al een keer opgevraagd. Er hoort 2x week of 2x weekend te staan. "Korting weekend" betekent dan zoveel als "het kortingsabo dat bij een weekend-ov hoort".
Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijkenquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:08 schreef maok het volgende:
[..]
Hoe kun je dat opvragen? Als ik naar zo'n oplaad punt ga, kan ik kiezen tussen 'bestelling ophalen' en saldo opwaarderen' niet een optie als 'opvragen reisproduct' oid.
Ook op de site (mijn ov-chipkaart, waar ik vandaag een account voor heb aangemaakt) kan ik het niet zien. Als ik daar naar mijn reizen en transacties ga staat er helemaal niets in (ik kan hier in Groningen nog niet reizen met dat ding maar de transactie (ophalen van reisproduct) staat er ook niet in).
Ik heb mijn kaart op 5 januari activeerd en kan me niet herinneren dat ik toen heb gezien wat voor soort kaart ik heb gekregen, wel dat de bestlling opgehaald was. Op het bonnetje staat: 'Verwerkt 2 van 2 bestelling(en) waarvan: 2 van 2 reisproduct(en)'
Overigens wil ik net als vorig jaar weer een weekend ov.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:22 schreef Evelien het volgende:
Ik kan vanaf de 22e mijn bestelling ophalen, maar ik probeer het nu al elke dag... Alleen, in het begin van deze maand stond er nog "er staan geen bestellingen voor u klaar", nu staat er telkens alleen "bestelling ophalen onmogelijk" of "bestelling ophalen mislukt". Huh?Nou ja, het zal wel goedkomen. Ik blijf het proberen. Wat zijn er trouwens achterlijk weinig van die gele oplaaddingen... In mijn woonplaats staat er mooi geen. En op de gewone ticketautomaten heb je ook een optie 'bestelling ophalen', maar die is zeker niet voor studenten?
Als ik dat doe, staat er alleen mijn kaartnummer. En ik heb mijn studenten-week al opgehaald en dat was ook gelukt volgens de conducteur. Vreemd...quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijken.
En dan toon kaartinformatie![]()
Staat ook niets:quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Als je bedoelt, hoe je op kunt vragen welke reisproducten erop je chipkaart staan. Moet je inloggen op die ov-chipkaart site en dan bij kaartinformatie kijken.
Heb jij er al wel mee gereisd? Misschien dat het daar aan ligt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:59 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Oke, bij mij staat het daar dus wel, vreemd. Misschien komt het nog
.
Nee niet gedaan, ik heb m zondag geactiveerd, staat ook nog geen geld op.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:00 schreef maok het volgende:
[..]
Heb jij er al wel mee gereisd? Misschien dat het daar aan ligt.
Ja, deze manier van frouderen kan heel gemakkelijk. Daarbij controleren ze dan toch of er een ov-chipkaart op je broers naam staat aangezien dit naam ook op de papieren versie staat. Je bent alleen de lul als je zou moeten identificeren (bijvoorbeeld als je zwart reist) of je moet ook zijn paspoort mee nemen ofzo.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:17 schreef JennoL het volgende:
Hee mensen, kun je nog reizen met slechts je papieren OV-kaart? Het zit namelijk zo. Ik heb zelf nog geen stufi en dus ook nog geen OV, maar mijn tweelingbroer heeft wel OVHij moest zelf ook reizen dus heb ik zijn zichtkaart ff gekregen zodat ik ook ff kan reizen. Dit kan toch tot 31 januari?? en als ik gwoon zeg dat ik mijn chipkaart nog niet heb ontvangen is het toch prima? Die gasten in de trein of de bus kunnen toch niet met die apparaatjes controleren of er al wel een chipkaart op mijn naam staat??
Alvast bedankt
Volgens mij staat ie standaard op hetzelfde als wat je vorig jaar had.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:13 schreef maok het volgende:
[..]
Ja, deze manier van frouderen kan heel gemakkelijk. Daarbij controleren ze dan toch of er een ov-chipkaart op je broers naam staat aangezien dit naam ook op de papieren versie staat. Je bent alleen de lul als je zou moeten identificeren (bijvoorbeeld als je zwart reist) of je moet ook zijn paspoort mee nemen ofzo.
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met reisproducten. De een zegt dat je standaard het zelfde reisproduct krijgt als je vorig jaar had (in mijn geval een weekend-ov) en de ander zegt dat hij standaard op week-ov staat omdat de meeste studenten daar voor kiezen. Had ik bij het activeren van mijn kaart ergens vor moeten kiezen? Wat is het meest waarschijnlijke wat er nu op mijn kaart staat? (ik heb gewoon bestelling ophalen gedaan)
Gecondoleerd.quote:
quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:36 schreef Meddo het volgende:
met een foto van 5 jaar geleden zo te zien
1,5 jaar gok ikquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:36 schreef Meddo het volgende:
met een foto van 5 jaar geleden zo te zien
Ik kreeg hem vandaag ook binnenquote:
En, dat lukte?quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:37 schreef CantFazeMe het volgende:
Vandaag werd ik toch in lijn 2 opgepropt... ik kon echt geen meter meer bewegen.Dan moest ik ook nog uitchecken.
Had al een tijdelijke. Die mag ik weer terug sturenquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik kreeg hem vandaag ook binnen. Kreeg jij vandaag ook nog een tijdelijke chipkaart die je kon gebruiken tot de echte binnen was?
.
quote:
Vouwfietsjequote:Op woensdag 13 januari 2010 20:08 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Volgende wordt weer proppen ben ik bang.
Ik moet echt eens fiets aanschaffen.
Oh nee! Die haat ik.quote:
Haha, doe datquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:11 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Oh nee! Die haat ik.![]()
Ik neem wel een fietsje van 40 euro bij de fietsenboer.
Product is geldig zolang je recht op studiefinanciering hebt. Mocht dit voorbij zijn, kun je via de ocw/ib site alles stop laten zetten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:09 schreef bellabeauti het volgende:
De kaart is dus geldig tot 2014 ( d8 ik..) maar het product wat je ophaalt tot 2011??? Dus je moet ieder jaar weer zo'n reisproduct ophalen..?
De brief zegt duidelijk dat ie terug moet. Is ook wel logisch, anders kan iedereen met jouw tijdelijke abo reizen tot 31-12quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:13 schreef Stienn het volgende:
Moet je die tijdelijke terug sturen? sprak vandaag een conducteur die had het er over dat je ze gewoon kon bewaren en dan kunt gebruiken als anonieme ov chipkaart.
Dunkt mie wel. Stuur maar terug naar dat adres in de OP.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:15 schreef Stienn het volgende:
Weten ze dan ook dat ze 3 van die dingen naar me gestuurd hebben..?
je kunt er mee reizen tot 31-01
Denk het wel. Kaartnummer zal wel ergens aan jouw naam gekoppeld staan. Of ze er achter komen is een andere vraag...quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:15 schreef Stienn het volgende:
Ik denk dat ze wel zien dat die kaart gebruikt wordt & van wie dat hij isquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:15 schreef Stienn het volgende:
je kan het ook zien door je ov kaart tegen een kaartautomaat van de ns te houden (gewoon zo'n geel ding met touchscreen zeg maar), dan laat hij ook zien wat erop staat.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:21 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
is op deze pagina al beantwoord:quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:32 schreef Piepje het volgende:
Naar aanleiding van dit topic ook maar even een account aangemaakt op de OV-chipkaart site. Ik heb nog niet gereisd met de OV-chipkaart (Studenten, week-ov), maar heb m laatst wel geactiveerd.
Wat er volgens die site nu op mijn kaart staat is: gratis week-ov, en korting week. Dat van het week-ov klopt wel, maar ik moet dan toch korting op weekend hebben? Hoe/waar kan ik dat aanpassen?
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ah dat had ik wel gelezen, maar niet helemaal gesnapt dan denk ikquote:Op donderdag 14 januari 2010 12:35 schreef peejdorie het volgende:
[..]
is op deze pagina al beantwoord:
[..]
Je hoeft nog niet in te checken ja bij de NSquote:Op donderdag 14 januari 2010 14:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ik ben vanmorgen (vermoedelijk) vergeten uit te checken, waar op de NSsite kan ik vinden welk formulier ik moet invullen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |