abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76648893
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:05 schreef miss_sly het volgende:
vraagje, misschien herkent iemand dit: Senna zit heel vaak aan haar linkeroortje. ze vouwt het dubbel of frunnikt er wat aan. doet ze al een tijdje, maar ze lijkt verder nergens last van te hebben. kennelijk doet het geen pijn, ze heetf geen verhoging/koorts en drinkt goed. er is ook niets te zien aan het oortje.

iemand een idee wat het zou kunnen zijn of zoiets gehad?
Ik kan alleen dit vinden in Het grote babietjestopic (6-12mnd) deel 5 .
quote:
Op zondag 20 december 2009 14:30 schreef Basboussa het volgende:

[..]

Oeke, Beisan had hetzelfde toen ze tandjes kreeg, niets te zien, geen koorts, opgezwollen tandvlees of extreem vieze luiers, wel huilend wakker worden (ogen dicht, en dan een 10 minuten later, gewoon lekker doorslapen), snel geirriteerd ed. Ze greep ook veel naar haar oortjes. Toevallig moesten we rond dezelfde tijd ook naar de huisarts voor een vaccinatie, en we hebben toen gevraagd of het grijpen naar haar oortjes zou wijzen op een oorontsteking, en de dokter zei toen dat het grijpen naar de oortjes bij de leeftijd hoort (ze was toen 7 maanden), en dat dat nou niet specifiek wijst op een oorontsteking, behalve als je achter het oortje drukt, en ze dan erg veel pijn lijkt te hebben.

Een paar dagen later was er toen, uit het niets, een tandje te zien. We hebben geen paracetamol/tylenol gebruikt, daar er geen koorts oid was.
En naar de ha? Ik weet niet of ik het zou doen, kijk het even aan, zou ik zeggen....

We zijn nu een paar maanden verder, en ze wordt weer huilend wakker, erg onrustig slapen, en volgens mij komt er een tandje aan.... Niets te zien natuurlijk...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 januari 2010 @ 20:18:49 #202
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76649200
Sorbootje het gaat vast helemaal goedkomen hoor morgen Denk eens aan die blije blik van je meiske als je weer thuiskomt! Hopelijk gaat het drinken uit de fles helemaal goed morgen!

Miss geen idee over het oren trekken. Esmee zit wel vaak aan haar haartjes te friemelen maar volgens mij vind ze dat gewoon lekker Soms trekt ze er ook hard aan en dan gaat ze mij met een enorme pruillip aankijken.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 20:45:25 #203
5428 crew  miss_sly
pi_76650724
Ow ja Stiemie, haartjes friemelen heeft Senna hier ook een tijdje gedaan. En idd soms echt trekken, gekke meid.

claudia, wat goed gevonden, die had ik nog niet gezien
tandjes had ik nog niet aan gedacht, dat zou misschien nog kunnen. Senna is natuurlijk nog geen 7 maanden, maar goed. Ik heb er voor de zekerheid vandaag een klein beetje Balneum creme achter het oortje gesmeerd, mocht het wat droog en jeukerig zijn (hoewel ik niets zie) en dan houdt het verder gewoon even op. Nergens last van blijft toch wel het belangrijkste, en dan wacht ik even tot we weer naar het cb gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76650916
De belangrijkste boodschap is volgens mij dat ze geen oorontsteking heeft als je achter haar oor drukt en ze geen tekenen van pijn vertoont. Senna is toch bijna 6 maanden? Dan lijkt me die opmerking dat grijpen naar een oor bij een leeftijd van ongeveer 7 maanden hoort ook op haar van toepassing. Met de tandjes kun je volgens mij niet zoveel... je ziet die vanzelf wel komen.

Ik had gezocht op 'baby', 'oor', 'grijpen'.
pi_76650938
Sorbootje, ! Kan me zo goed voorstellen dat je echt niet wilt morgen, maar Isabeau gaat het vast fantastisch dien op het kdv... Zal je zien dat als je haar morgen op komt halen, ze helemaal happy en goedgevuld is. Straks lekker slapen dan kun je het morgen allemaal ook een stuk beter hebben.

Miss, wat raar dat Senna zo aan haar oortje friemelt. Ik kan je helaas geen raad geven, hopelijk is het niks en wil ze gewoon lekker friemelen.

Wij zijn weer thuis, ging vandaag hartstikke goed, bijna niet spugen. Komen we thuis, tijd voor de fles... Die gaat er goed in, maar komt er vervolgens meteen ook voor een (groot) deel in losse golven, verdeeld over de afgelopen 2 uur weer uit. Nu ligt ze lekker op mijn borst tot rust te komen, maar het zit me niet lekker. Volgens mijnlief lijkt het krampjes-gerelateerd spugen te zijn, maar dat vind ik raar... Hopelijk gaat de volgende fles beter en kunnen we lekker slapen vannacht!
pi_76651232
Ach Lijnloos, wat naar toch voor Minke (en voor jullie om het maar aan te moeten zien). Morgenvroeg meteen bellen? Het zou mij ook absoluut niet lekker zitten. (Ivan spuugt eigenlijk nooit.)
pi_76652063
oooohhh Sorbootje, ik zal morgen aan je denken. Hier precies hetzelfde probleem behalve dat ik pas over 2 weken hoef te gaan werken. Madam weigert sinds twee weken heftig de fles. Pfff ik word er zo moedeloos van.

Lijnloos, wat vervelend dat dat spugen maar blijft komen....

Fijne nacht voor iedereen! Ik hoop op veel slapende kindjes...
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_76652402
Lijnloos, wat sneu dat ze zo erg moet spugen. Daar moet je zeker iets mee.
Waarschijnlijk hebben ze morgen op het cb goeie tips.
En anders meteen een afspraak maken bij de huisarts als je graag wilt dat er verder gekeken gaat worden!

Miss, vage actie van Senna. Geen idee wat ze ermee kan bedoelen....misschien speelt ze hints en zegt ze: "klinkt als...." haha Nee ik weet het niet. Heb je al een Bumbo gescoord?
Ik word steeds overboden

Claudia, wat boeken jullie een progressie met het slapen! Super! Merk je ook dat Ivan beter in zijn vel zit nu hij is uitgeslapen?

Sorbootje, succes morgen ....ik zat vorige week net zo, met een giga knoop in mijn maag. Na 2 dagen te hebben gewerkt denk ik: dat had ik eerder moeten doen! Ik vond het heerlijk! Ik hoop dat je dag morgen snel om is, en bel tussendoor anders even hoe het met je meisje is.

Pfff net even een flink potje zitten janken. Vrienden van ons hebben een kindje, een paar weken ouder als Lars, en ze hebben net de uitslagen gekregen in het ziekenhuis....arme ventje heeft het Chargesyndroom. Verschrikkelijk om te horen dat je kindje een ziekte heeft die nooit meer overgaat.
Ik vind het zo erg
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_76653401
Wat goed van dat slapen Claudia! Fijn dat hij het vandaag leek te accepteren in zn eihen bedje, hopelijk blijft dit zo goed gaan

Oh Sorbootje, ik kan me dit ZO levendig voorstellen, ik hoop dat zowel jij als Isabeau morgen een ok-dagje zullen hebben, heel veel succes morgen

Dat ziet eruit als een heerlijke voetenzak Huup! En leuke kleur ook.Zoiets is veel handiger dan een los dekentje.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_76654028
Ontzettend bedankt voor de lieve reacties. Van jullie betekent het toch net even dat beetje extra, omdat jullie allemaal in een vergelijkbare situatie zitten of hebben gezeten.

Ik ben gewoon heel erg verdrietig nu. Het is toch de eerste stap in een proces van loslaten. En zo komen er natuurlijk nog heel veel stappen. Ik wil zo graag dat mijn dochter een zelfstandige dame wordt en ja, dan is loslaten het sleutelwoord...en dat begint hier. Maar dat maakt het nog niet leuk!

De breastflow heb ik sinds vrijdag in huis en ze reageert er redelijk op. Hopelijk gaat ze écht drinken als ik niet in de buurt ben en - hoe erg ik dit ook vind klinken- ze honger krijgt. Ik kán niet naar huis om te voeden, daarvoor werk ik te ver van huis.

Jullie zijn lief.. dit had ik echt even nodig

(en alsof ze het wist dat ik wat TLC nodig had ging Isabeau zó schattig slapen na d'r laatste voeding. Rode blosjes op haar wangen en een verliefde blik naar mij... *smelt*)
  zondag 10 januari 2010 @ 21:34:24 #211
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76654136
Oh Kersjes ik lees nu pas verder terug en zie het van de waterpokken. Beterschap voor je mannetjes Hopelijk krijgen ze er niet al te veel last van!
pi_76654695
Oh ja, Miss Sly, ik ga idd met de kolf aan de slag. Dat gaat altijd wel prima, hoewel ik er wel een beetje tegen opzie om dat op mijn werk te doen. Maar goed, het is voor een goed doel.

En het zal ook vast wel weer fijn zijn om te werken. Om weer even niet alleen moeder te zijn, maar ook gewoon working-Sorbo
  zondag 10 januari 2010 @ 21:50:51 #213
100412 mefke79
komt goed!
pi_76655214
Mijn lief staat nu met Driekus onder de douche. Ik ben net vanavond al twee keer lam geschrokken omdat ie bijna lijkt te stikken in het slijm. De eerste keer kwam er ook nog een golf melk mee, de tweede keer gelukkig niet. Dus nu maar een beetje stomen en aangezien lief zelf ook snotverkouden is, mogen ze samen. Heb ook nog wat luuf in een bakje water zitten en dat er bij gezet. Oh men, ik ken dit zelf te goed, heb vaak bronchitis gehad mijn arme manneke. En dan wel heel lief tussendoor lachen... Hij krijg straks een zetpilletje en dan maar hopen dat ie goed slaapt. EN als ik het morgen niet vertrouw gaat ie niet naar het kdv.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 januari 2010 @ 22:02:56 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76656071
Kersjes, nu al waterpokken! Hopelijk valt het mee en krijgt Toby het niet alsnog later nog weer een keertje. Dat kan wel geloof ik, als ze het voor hun eerste jaar krijgen.

Sorbootje, sterkte morgen!

Claudia, herkenbaar, over Toronto.
Ik mag morgen voor het eerst weer. Heb net de mannen elk naar een opa en oma gebracht en dan ben ik morgen en overmorgen in Zweden. Is gelukkig dichtbij en maar voor 2 dagen, maar ik vind het toch wel even slikken weer hoor, de eerste keer weer op reis.
Maar ik kan je zeggen, het went... een soort van. Toen Sasha een half jaar oud was zat ik 7 dagen in Mexico en Puerto Rico, dat vond ik wel heel pittig hoor. Maar ik heb het gelukkig over het algemeen stervensdruk als ik op reis ben dus dan vliegt de tijd.

En bij deze dus ook meteen, Huup, succes morgen bij de fysio, laat je niet afschepen zonder meting hoor!
Tot woensdag meiden, ik ga nu slapen, de taxi komt tussen 4 en 5 uur vannacht.

Trouwens wel een voordeel van zo'n reisje, ik kijk zo uit naar morgennacht, helemaal alleen in een luxe hotelkamer met zo'n enorm groot bed, helemaal alleen voor mij en dan totale stilte! Geen kinderen, geen man, gewoon alleen maar ik en mijn kussen! De 2 kleine heren zijn nogal aan het spoken de laatste dagen 's nachts, dus een hele nacht onafgebroken slapen lijkt mij echt hemels!

Mefke, succes met Driekus, zo naar als ze zo enorm verkouden zijn.
Hier doet een gesneden ui onder zijn bedje vaak ook wonderen.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:06:02 #215
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76656284
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:03 schreef mefke79 het volgende:
Hier een snipverkouden manneke, net als Thomas. En hoesten en niezen met echt stralen snot. Gelukkig blijft ie er bij lachen. Vanwege de verkoudheid lekker met mij onder de douche, beetje stomen. Maar meneer vindt het dan leuker om wat water op te drinken wat toch voorbij komt lopen
Echt ik voel me zo dom, aan even lekker stomen in de douche heb ik helemaal nog niet gedacht. Ik heb gewoon niet verder gelezen, meteen Thomas opgepakt en onder de douche gesprongen. Ik had een tijd terug ook nog badspul met eucalyptus en lavendel gekocht voor tijdens verkoudheidjes. Dus een badje gevuld en onder de douche gezet, Thomas daarin en daarna de douche goed heet gezet (met de douchekop los liggend op de bodem van de douchebak) om de boel goed vol te stomen. Hij heeft lekker een aantal keer geniesd met een flinke klodder snot. Daarna lekker gevoed op bed (na wat gedoe want meneer wou ineens niet meer liggend, maar madonnahouding was wel goed....) en nu ligt hij lekker te slapen. Zo nu en dan horen we een hoestje over de babyfoon, maar hij slaapt in ieder geval.

Nu even snel bijlezen en dan ga ik ook naar boven. Morgen weer werken... joepie.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  Moderator zondag 10 januari 2010 @ 22:10:30 #216
5428 crew  miss_sly
pi_76656589
Ow ja dat vergat ik: Kersjes beterschap voor je mannen en voor jezelf. Nu al waterpokken

En natuurlijk ook beterschap voor de zielige verkouden kindjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76656868
oh Kersjes bah wat naar zeg nu al
beterschap!!

BE heel veel plezier ik kan me er wel wat bij voorstellen na afgelopen nacht 6 keer eruit te zijn geweest haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 10 januari 2010 @ 22:31:45 #218
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76658130
Huup ik duim morgen ook voor jullie hoor. En BE, geniet van Zweden (mooi land, I love Stockholm) èn van je kussen daar
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_76658327
Huup, ik sluit me aan in de rij: ik duim ook voor jullie!

Sorbo, gaat vast helemaal goedkomen morgen!

BE, veel plezier in Zweden en in je heerlijke bed!

Oeh, en alle zieke kindjes, beterschap!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 10 januari 2010 @ 22:55:00 #220
100412 mefke79
komt goed!
pi_76659607
zooo mijn mannen zijn weer onder de douche uit. De een ligt met een zetpil in bed (te kletsen tegen zichzelf) en de ander pakt zo een paracetamol en komt langs me liggen. Be, veel succes met werken en huup jij met de meting. Sorbo, werk ze!
En allemaal trusten en fijne nachtvoeding(en)!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 januari 2010 @ 22:59:00 #221
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_76659817
Jullie ook een goede nacht toegewenst Mef, en nogmaals dank voor de stomen-in-de-douche-opmerking!
  zondag 10 januari 2010 @ 23:04:34 #222
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_76660139
BE veel succes met je reis naar Zweden. Lijkt me niet makkelijk om een tijdje ver weg te zijn van je gezinnetje. Al kan ik me dat stukje over die ononderbroken nacht ook wel voorstellen

Huup succes bij de meting morgen! Hopelijk gaat alles gewoon heel snel helemaal goedkomen voor je meiske!
pi_76660367
Ik probeerde hier weer bij te lezen, maar ik geloof dat ik dat niet zo laat op de avond moet gaan doen...concentratieprobleem.

Moest wel lachen om die nachtelijke posts hier Komen jullie dan echt je bed uit om hier ook nog te posten? Hier is het 1 nachtvoeding, hij meldt zich 's avonds en 's nachts ongeveer om de 3,5 uur.

Las ook nog over wel of geen matras voor weekendbedje. Claudia was dat geloof ik? Ik zou het echt wel doen, zoals iemand anders ook al zei. Dat ding wat er standaard bij zit kun je geen matras noemen, meer te vergelijken met een lattenbodem

Hier gaat alles zn gangetje. Dyon begint meer per keer te drinken en spuugt minder. Tja uhh verder is het gewoon slapen en momenten die hij wakker is bij mama hangen (de ochtenden wil hij alleen maar bij je zijn).
pi_76660532
Sorbootje, heel veel sterkte morgen. De eerste periode is niet leuk (voor mama's/papa's), maar het went echt snel....en ze heeft het daar vast prima naar haar zin!
  maandag 11 januari 2010 @ 03:47:03 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76666366
Over die extra matrasjes, wij hadden een bedje waar het standaardmatrasje van de prenatal niet in paste en we hebben toen voor 5 euro zo'n noppenmatrasje bij de kampeerwinkel gekocht en op maat gesneden. Is een heel stuk goedkoper dan de 24,95 die prenatal rekende.
En mijn ouders hebben zo'n zelfopblazend matrasje gekocht voor in het bedje erbij. Is ook nog niet heel dik, maar wel een stukje zachter idd dan het standaardmatrasje wat in het bedje hoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')